New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 307K
Superligaen 2025/2026
Steinlein anerkender at vi var bedst:

Nogle gange tænker man, når sæsonen er gået, at det også er, fordi vi har gjort det dårligt. Men vi har egentlig fået okay med point, har kun tabt tre kampe og har scoret 70 mål. AGF har bare gjort det bedre, så stort tillykke, og jeg kan mærke, at der er blevet fejret rigtig godt i Aarhus. Det er fedt at mærke - også for Superligaen.

Skulle jeg vælge mellem at hæve budgettet 25% eller holde fast i kulturen i truppen ville jeg til enhver tid vælge det sidste. Men forhåbentligt kan vi gøre begge dele. CV og co. er i hvert fald meget bevidste om værdien af den kultur der er opbygget over de seneste 5-6 år og man skal jo ikke kigge længere end Magnus Knudsen for at se hvad det kan tilføre når begge dele forenes i en transfer.
Ja. Uden at der behøver gå Dan Hammer i den, er det selvfølgelig ikke realistisk at være med helt fremme år efter år uden også at kunne konkurrere økonomisk, men når vi ikke er dér, skal vi præstere bedre på andre parametre end ved at have den dyreste trup. Samtidig viser denne sæsonen så også at man stadig skal have et “hold” ellers risikerer man jo at der er andre der overhaler en på det parameter. At økonomien skal med op hvis vi skal have en fast plads i toppen, vil vi nok også se den her sommer og i næste sæson hvor det hold, der har præsteret ekstra godt fordi en hel del af spillerne har spillet sammen længe og med JP’s mulighed for at bygge ovenpå Uwes fundament, er blevet splittet noget ad og andre skal spilles ind. Jeg forventer i hvert fald stadig lige et skridt tilbage for at kunne tage to skridt frem. Med en bedre økonomi og bredere trup kan man bedre have de næste klar i truppen allerede.

Nu har vi taget et mesterskab på trods af dårligere økonomiske forudsætninger og så kan vi forhåbentlig udnytte det til at flytte os økonomisk. Det bliver spændende at se om det kan føre til et par kontraktforlængelser så udskiftningen ikke bliver helt så stor som jeg frygter, men der kommer nok til gengæld også et par fine salg og kanaliseret flere penge ind i spillerbudgettet, så der bliver mulighed for hente noget på fin hylde. Det bliver sikkert svært at finde ret mange der som Knudsen kender klubben og allerede er spillet lidt ind, men opgaven bliver at bevare noget momentum.

Latest posts

Back