New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 296K
Overskriften er skrevet men der er ren selvrefleksion hos Victor Bak 😄

De er jo meget forsigtige, det kan vi jo høre på alle deres udtalelser. Men sådan gør vi jo også, vi står også og siger, at AGF er favoritter, og de gør det godt, så man prøver altid at lægge favoritrollen over på de andre, lyder det fra Victor Bak.

Troede ellers Tullberg holdte sig tilbage og ikke ville kommentere på dommerne men det åbenbart kun i første sætning. Når der var kommet luft til anden sætning, så går det fint :eek:

Den skrevne presse har lidt udtalelser.

Jeg gider ikke kommentere på dommerne. De dømmer vel ud fra det, de ser, og det de mener, er det rigtige. Så må vi tage det, som det er

- Jeg ser ikke nogen hånd på bolden, og offsiden kan jeg heller ikke se. Jeg har ikke set den særligt mange gange, men jeg kan ikke se den, sådan er det.

Jeg giver ham gerne, at det er lidt tosset det ene mål skal annulleres pga. hånd på bolden men sådan er reglerne og dem skal alle følge - selv ude på Heden.

Troede ellers Tullberg holdte sig tilbage og ikke ville kommentere på dommerne men det åbenbart kun i første sætning. Når der var kommet luft til anden sætning, så går det fint :eek:

Den skrevne presse har lidt udtalelser.

Jeg giver ham gerne, at det er lidt tosset det ene mål skal annulleres pga. hånd på bolden men sådan er reglerne og dem skal alle følge - selv ude på Heden.

Der ligger et ret oplagt emne for en BA opgave i retorik her. Hvad kommunikeres? Hvordan? Med hvilket formål? Og med hvilken effekt?

Jeg anser det som vi fører med 1.5 point.
Ved pointlighed er vi dårligere. Så hvis FCM vinder de sidste to, ja så skal vi også.

Hvis FCM taber i Farum, så skal vi have to point i to kampe.

Hvis FCM spiller uafgjort, så skal vi have tre point for at blive mestre.
Ja, scenarierne/beregningerne kører rundt i hovedet. Ikke til at være i.

Det han mener er, at Osorio ikke kan håndtere at blive provokeret og så må dommerne træde til, hvor Tullberg fejler i sin coaching. Det er vel cool nok af Tullberg at forsvare sin spiller. Det ville bare have større vægt, hvis han generelt vægtede sine ord bare en smule ... og hvis han gemte den til om et par dage, så det ikke bare er en uligevægtig træner der ventilerer.

Det er nok også svært for Osorio at hive ilt til hjernen, når man ser et oppustet hummerrødt ansigt råbe af dommeren på sidelinjen hele kampen.

Har Tullberg i øvrigt gentaget det om den yngste trup og hvor fantastiske FCM er for fodbolddanmark? Jeg så ikke interviews eller kamp.
Kommentaren var til det at han ikke havde set Osorios tackling, hvilket næppe er realistisk. Forsvaret af Osorio, at han ikke bliver beskyttet af dommerne, bliver også en halv indrømmelse fordi forsvaret af ham implicit bliver at han jo ikke kunne gøre for det og Tullberg må vide hvad “det” er. FCM har travlt med at fortælle at det er dommerne der er efter dem, vi må forstå at det er urimeligt at de får så mange karantæner, og det er selvfølgelig også fint nok for os andre hvis de ikke kigger lidt indad. Udefra set er de snarere heldige med ikke at få flere strafpoint. Det starter på bænken hvor tonen bliver lagt.

Jeg ved ikke om han har været fremme med noget om den yngste trup igen, men måske har de trods alt indset at alle andre opfatter det som en dårlig undskyldning fra et hold med langt flere penge.

Tror det er vigtigt lige at bevare roen. Mega fedt at fcm snublede igår, men vi er stadig indenfor 1 sejr. fcm har det svær i Nordsjælland, men altså de kan også sagtens vinde + vi langt langt langt fra har en nem kamp i Brøndby.

Det bliver et ræs til sidste fløjt. Dog er vi selvfølgelig tættere på nu, end før runden
Ja, skal både vi og vestjyderne vinde sidste kamp for at blive mestre tror jeg faktisk vi står en anelse ringere....Viborg spiller rigtig flot pt og vil ikke ha samme pres på, som vi vil få...bliver ulideligt.

Simsir må være en del penge værd, han leverer højt niveau gang på gang.

Osorio er som med Lind. Har man lyst til at investere i et omvandrende rødt kort. Osorio bliver provoleret fordi det virker, og det stopper ikke i en større liga.

Frakulino kan måske sælges til Horsens pt. Måske er jeg farvet, men hvem har lyst til at betale et større beløb for en angriber der godt nok er knivskarp i afslutningerne, men signalerer manglende seriøsitet. Balotelli var da forbi Liverpool, så det kan ikke afvises. Men en seriøs klub? Nej tak.
Ikast/Herning kan vel sagtens forvente at miste flere offensive profiler
Osorio har landskampe og kan vel stadigvæk sælges på potentiale

Simsir har den der tyrkiske connection men det kan godt være Steinlein skal kalibrere prisen lidt
De store klubber i Istanbul betaler vel ikke 20mio euro for knægten.

Franculino virker som sådan en vestafrikansk Elkjær, den der målnæse
Men 300mio tror jeg bestemt ikke han bliver solgt for.

Jeg tror det essentielle er forventsningsafsteming mellem agent/spiller og klub som gerne vil lave rekord salg, det sidste synes jeg ikke er oplagt, men igen transferveløbene bliver ved med at overaske

Tror det er vigtigt lige at bevare roen. Mega fedt at fcm snublede igår, men vi er stadig indenfor 1 sejr. fcm har det svær i Nordsjælland, men altså de kan også sagtens vinde + vi langt langt langt fra har en nem kamp i Brøndby.

Det bliver et ræs til sidste fløjt. Dog er vi selvfølgelig tættere på nu, end før runden

Statistisk vinder de nok flere kampe i Farum, end vi gør på vestegnen. Men nu har vi også haft vores udfordringer historisk:cry:

Men denne sæson har vist sig helt anderledes end tidligere, så vi skal bare finde vores spil frem og køre på. Hvis JP og team så har gemt en kanin i hatten som kan gøre Cooper burde reagere, så er det ikke helt skidt. Det virker ikke altid som om han er god til at ændre undervejs men måske det er fordi jeg ikke har set dem nok.

Simsir har den der tyrkiske connection men det kan godt være Steinlein skal kalibrere prisen lidt
De store klubber i Istanbul betaler vel ikke 20mio euro for knægten.

Galatasary har betalt den slags penge mange gange - og jeg tænker også at de gerne betaler det for en 23 årig tyrkisk landsholdsspiller.
De er efter sigende meget interesseret.
Hvis FCM ikke sætter en urimelig høj pris, så tror jeg at det eneste der behøver at være i vejen for et skifte til Gala, er hvorvidt Simsir gerne vil til den tyrkiske liga eller om han drømmer om en Top 5 liga.
I Gala er han dog sikret Europæisk - og oftest Champions Leage - nærmest hver sæson.

Statistisk vinder de nok flere kampe i Farum, end vi gør på vestegnen. Men nu har vi også haft vores udfordringer historisk:cry:
De fem seneste kampe i hhv. Farum og Brøndby:
FCN- FCM:
3 sejre til FCN, 2 uafgjorte, 0 sejre til FCM

Brøndby-AGF
1 sejr til Brøndby, 2 uafgjorte, 2 sejre til AGF

Tror også pokalfinalen kan spille dem et puds. Det er jo trods alt en stor finale, som de SKAL forholde sig til, og spille 3 dage senere imod Brøndby. fcm spiller sgu ikke særlig godt, og virker trætte, men de har virkelig haft marginalerne og nogle freak tilfælde sidste 4 kampe (minus den igår).

Bliver en sindsyg weekend, der virkelig kan gå begge veje. Det gode er at fcm SKAL vinde. Bliver det 1X, kan vi i teorien tåle at tabe i Brøndby, og stadig kunne afgøre det selv.

Tror også pokalfinalen kan spille dem et puds. Det er jo trods alt en stor finale, som de SKAL forholde sig til, og spille 3 dage senere imod Brøndby. fcm spiller sgu ikke særlig godt, og virker trætte, men de har virkelig haft marginalerne og nogle freak tilfælde sidste 4 kampe (minus den igår).

Bliver en sindsyg weekend, der virkelig kan gå begge veje. Det gode er at fcm SKAL vinde. Bliver det 1X, kan vi i teorien tåle at tabe i Brøndby, og stadig kunne afgøre det selv.
Ja, det fjerner hele fordelen for FCM ved at spille først. De er tvunget til at vinde uanset hvad, hvilket kan blive rent gift for dem på plastikbanen mod de hurtige FCN-spillere.

Jeg frygter virkelig, hvad fraværet af Lind kommer til at have af betydning på søndag. Selvom han ikke scorer særlig mange mål, så er det bare vigtigt at kunne lette presset ved at smide en lang bold efter ham, hvorefter de har mulighed for at vinde anden bolden. Især når FCM med stor sandsynlighed kommer til at lægge et stor pres fra starten af kampen. Det var i hvert fald et vigtig element af Viborgs spil i går og noget vi også praktiserede efter vores pokalsemifinale i Herning, hvor vi mistede bolden flere gange på vores egen halvdel.

Forhåbentlig kan FCN bare sparke den endnu længere og få deres hurtigløbere i spil mod et mere stationært FCM forsvar.

Jeg frygter virkelig, hvad fraværet af Lind kommer til at have af betydning på søndag. Selvom han ikke scorer særlig mange mål, så er det bare vigtigt at kunne lette presset ved at smide en lang bold efter ham, hvorefter de har mulighed for at vinde anden bolden. Især når FCM med stor sandsynlighed kommer til at lægge et stor pres fra starten af kampen. Det var i hvert fald et vigtig element af Viborgs spil i går og noget vi også praktiserede efter vores pokalsemifinale i Herning, hvor vi mistede bolden flere gange på vores egen halvdel.

Forhåbentlig kan FCN bare sparke den endnu længere og få deres hurtigløbere i spil mod et mere stationært FCM forsvar.
Han har jo faktisk været decideret sat af i enkelte kampe, så jeg er ikke sikker på tabet bliver så voldsomt. De mister måske lidt en targetman, men til gengæld kommer der nok noget mere fart, som måske faktisk kan gøre mere ondt på FCM. Håber jeg:)

Det er i øvrigt bekræftet, at den danske deltager som forventet træder ind i 2. runde af Europa League og ikke i 1. som der er blevet skrevet nogle gange.
Det har kun betydning for os, hvis FCM skulle gå hen og vinde The Double.

Uanset placering i ligaen, skal vi derfor spille vores første dobbeltopgør i uge 30 (tirsdag, onsdag eller torsdag)
Med returopgør i uge 31 ugen efter.

Vel ikke helt umuligt at få billetter til FCN-FCM og så tage til Brøndby bagefter….

Plastikbane + 200 brølende AGF-fans ville ikke være sjovt for FCM
For fanden det ville være genialt! Kæft mand, hvis man aftalte med FCN at man kom med 10 busser som ville lave stemning til FCNs fordel og buhe af Simsir, så kunne man godt påvirke den kamp en smule

Latest posts

Back