New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 285K
Superligaen 2025/2026
Fuldstændig vanvittigt at vi fra de tre teenagere Tchamche, Emmery og Bogere nu har fået 5 points i overtidsscoringer. Det er den slags mirakler der KAN afgøre mesterskaber.

Her mandag morgen er status, at når vi går på banen, så er alt i spil når vi går på banen i Brøndby.
Både at vi måske skal vinde for realistisk set at holde os inde i guldkampen. Men også at vi kan tage mesterskabet med en sejr.
Sindssygt...
Hvis FCM vinder i aften og har vundet inden Brøndby-kampen, løber jeg tør for negle inden kampstart. Så skal vi mindst have uafgjort for at bevare en chance til sidste runde. Jeg er mere bange for at tabe den kamp end for de hooligans, jeg skal puffe venligt til side på vej hjem fra Brøndby Stadion.

Nå, næste kamp må og skal være den, hvor FCM smider point. Hvis det er sket, inden vi går på banen, vil jeg hellere sidde på Guantanamo end være ude på Steinleins private toilet under vores kamp, hvor han med garanti selv har taget ophold på kummen. Vent lidt, jeg ville sgu nok vælge det første sted uanset anledningen.

Fuldstændig vanvittigt at vi fra de tre teenagere Tchamche, Emmery og Bogere nu har fået 5 points i overtidsscoringer. Det er den slags mirakler der KAN afgøre mesterskaber.
Jeg talte faktisk lige med en kollega om præcis dét her til morgen. I år mere end 2 årtier har jeg set på, at andre klubber smed konfirmander på banen, som spillede frigjort og med selvtillid og kunne afgøre kampe. I mere end to årtier har jeg samtidig set det ene lovende AGF talent efter det andet enten forlade klubben meget tidligt eller falde sammen, når de mødte seniorfodbolden.

Nu kan vi pludselig godt. Det er simpelthen en fornøjelse.

Vi kan tage mesterskabet i Brøndby. Og uanset øvrige resultater kan vi først (endeligt) miste guldet i sidste runde.
Det er kun med den matematiske kasket på, at vi ikke kan miste det i Brøndby. Vinder FCM de næste to (det gør de ikke), så vil vi være 3 point efter med en målscore der er mindst 16 mål dårligere end FCM's, hvis vi taber i Brøndby.

Men jeg hælder mere til, at FCM sætter to point til i de kommende to kampe. Og at vi dermed igen selv kan afgøre det. Måske får vi endda en hjælpende hånd fra Brøndby i sidste runde, så vi 'kun' skal bruge 4 point mere.

Vi kan få hjælp af Viborg og FCN, men jeg tror simpelthen ikke på at Brøndby kan tage noget fra FCM, hvis FCM er foran os i sidste runde.
Sandsynligvis har Brøndby slet ikke noget at spille for til den tid.
Det er de næste syv dage, at der skal en kæp i FCM hjulet.
Gerne allerede i aften.
Til gengæld kommer FCM direkte fra pokalfinale i Parken. De er færdige omkring kl. 19-20 torsdag aften og kommer sent tilbage til Herning (og så skal hele truppen i gang med at køre til Aarhus, fordi de ikke gider at være i Herning). Så de skal bruge fredag og lørdag på bare at løsne op i hoveder og ben, før de så skal kæmpe sig igennem endnu en kamp. Jeg tror, de finder de sidste ressourcer, men det bliver ikke en walk over.

Det er en kæmpe bet, at VFF må undvære så mange profiler - så ser nok ikke andet for mig end en sikker FCM sejr. Jeg har også hele tiden haft i baghovedet, at skal FCM smide point skal det nok mest sandsynligt ske i Farum på søndag - men det er så også ganske realistisk.

Men bolden er jo rund og det gode rent mentalt er, at jeg kun kan blive positivt overrasket i aften, hvis VFF tager point på heden.

Latest posts

Back