New posts

Superligaen 2025/2026

• Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 6K
  • Views Views: Views 280K
Superligaen 2025/2026
Viborg-spillerne er opsatte på at drille FCM:

- Det vil helt sikkert være fedt at vinde kampen, når de kæmper med om guldet, og vi bare gerne vil slå dem, siger Kuzmic til Bold efter Viborgs sejr mod FCN.

På 20 år i 13 kampe i Herning har VFF spillet uafgjort 3 gange i '13 - '17 - '22 og 1 sejr i 2015...i maj 2026 hva' så VFF ? :love:
FCM er meget meget slidt, ikke mindst efter den her uge, Viborg har gode muligheder for at ændre på den statistik, med deres nuværende form. Og så kan FCM ikke tåle at tabe, det kan Viborg godt, s de kan spille mere frit. Jeg tror ikke det er de almindelige odds der er gældende på søndag.

FCM er meget meget slidt, ikke mindst efter den her uge, Viborg har gode muligheder for at ændre på den statistik, med deres nuværende form. Og så kan FCM ikke tåle at tabe, det kan Viborg godt, s de kan spille mere frit. Jeg tror ikke det er de almindelige odds der er gældende på søndag.
Håber det også, Grønning og Kuzmic er i karantæne for VFF. Største hurdle for AGF er at vinde fodboldkampe for tiden.

Kuzmic er et kæmpe tab.
De mødte også Sønderjyske med Magnus Jensen og Mohamed Cherif i karantæne, imens vi kommer til at møde dem i stærkeste opstilling. De har virkeligt alle marginaler, både i forhold til karantæner og dommerlinje og tilfældigheder. Så det er ikke nok at AGF er det bedste fodboldhold, det bliver man ikke danske mestre ved i 2026, man skal også have en god hånd overfor DBU hvis man skal vinde det danske mesterskab :(

De mødte også Sønderjyske med Magnus Jensen og Mohamed Cherif i karantæne, imens vi kommer til at møde dem i stærkeste opstilling. De har virkeligt alle marginaler, både i forhold til karantæner og dommerlinje og tilfældigheder. Så det er ikke nok at AGF er det bedste fodboldhold, det bliver man ikke danske mestre ved i 2026, man skal også have en god hånd overfor DBU hvis man skal vinde det danske mesterskab :(
Magnus Jensen er skadet. Det tænker jeg trods alt ikke er DBUs skyld...

Godfrey undgår sikkert også karantæne, når de skal møde os - for så at få det mod FCM…

Ah, jeg må lige korrekse dig lidt: Vi mødte altså et markant amputeret FCM-hold i Herning.. De stillede vitterligt med halvdelen af deres optimale start-11 til den kamp - havde vi dog så bare udnyttet det.. Desuden var FCNs Pankersen og Lind ude med karantæne mod os, samt Viborg, der havde Mads Søndergaard ude i deres kamp mod AGF..

Det falder alt sammen på, at AGF ikke får lukket kampene, og glemmer at holde hovedet koldt til sidst i kampene

Magnus Jensen er ikke nødvendigvis klar mod os, og Greitarson er i karantæne. Det er en markant svækkelse af deres midterforsvar.

Godfrey kunne nærmest ikke støtte på benet, da han humpede ud med holdet til pausen. Han lignede en der kunne være færdig for sæsonen.
Ja, det er en kæmpe fordel for os, hvis de to er ude. Bredden hos Sønderjyske er i forvejen ret presset efter man har solgt Ingasson og Agger.

Er der noget om Serra og lysken?

Man skal veje sine ord på en guldvægt i de låste diskussioner. Serra har spillet sig op og var fin mod FCM. Det bliver fremført at han mangler at få en række kampe, for rigtigt at vise hvad han kan. Det er jeg enig i. Udfordringen tidligere har været at man også skal spille godt nok til at få fornyet sin chance (med mindre man er Frankulino). Og så skal man være i stand til at spille kampene.

Det kan være mange ting, men Serra virker ikke i en fysisk forfatning hvor han kan spille 90 minutter hver uge. Det er også underligt at skulle hvile en angriber i Nordsjælland, når han kun spiller 60 minutter hver kamp.

Der kan være taktiske elementer i det, og Serra kan have 'brænd alt af' instrukser'. Min erfaring er bare, at den slags instrukser ofte går til dem der ikke har så meget at brænde af - hvis man gerne vil starte med Serra, vil man også gerne slutte med ham, fordi han er stærkeste valg.

Det kan være sort uheld med lysken og ske for alle. Men - og her må de kyndige rette mig - det er også en skade der rammer oftere på dem i dårlig form (her er 'dårlig' relativt til de øvrige på banen, ikke menigmand).

Det skal ikke være Serra-bashing. Han har vundet startpladsen fair and square, og jeg hepper på ham lige så meget som på de øvrige spillere.

For mig er det akademisk, et ønske om at forstå og fortolke de informationer vi får, taktisk, spillemæssigt osv.

Dødsugen er forbi og AGF fik kun 2 point ud af 9 mulige. Forspringet på 5 point er formøblet men det vilde er, at mesterskabet stadig ikke er forbi og kampen fortsætter. AGF SKAL ud og vinde de sidste 3 kampe eller ihvertfald gøre alt hvad de har i deres magt for at ligge pres på FCM og generobre første pladsen.

Jeg har et billede i mit hoved at vi på sidste spillerunde vinder over Viborg, medens FCM taber eller spiller uafgjort mod Brøndby og Aarhus bryder ud i en guldrus som aldrig nogensinde set før. Lad os håbe drømmen bliver til virkelighed og spillerne bliver til evige legender og vi kan kalde sæsonen for Miraklet i Vejlby.

Kom så de hviie!!💙🤍

Latest posts

Back