New posts

Superligaen 2025/2026

  • Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 349K
Ja, det vil ubetinget stadig være en stor overraskelse (og for Andreas Kraul vil det være noget nær den største nogensinde,) men vi var trods alt ved at være blevet et fast subtophold og økonomisk må Leicester have været relativt længere efter (og sikkert også Verona, det er en anden tid og jeg ved ikke helt hvad deres grundlæggende forudsætninger var, men det er ikke en stor klub i Italien.) Leicester havde også bygget noget op med investeringer fra ejeren, men det var alligevel mest af alt bare en af de der sæsoner og forventeligt at de ret hurtigt forsvandt fra toppen igen. AGF's udvikling handler heldigvis om at blive et permanent tophold.

Hvis vi skal vinde lidt mere jævnligt skal vi så også tættere på økonomisk og der er virkelig meget at indhente, men et mesterskab kan også give det et fornuftigt løft der lige accelererer den udvikling.

Et mesterskab vil selvfølgelig være overraskende, set i i lyset af de budgetter tre andre klubber kører med. Men som du skriver, så har vi bygget op over årene og set mere og mere stabile ud. Derfor mener jeg ikke medaljer vil være overraskende og så kan alt vel ske.

Helt generelt virkede folk meget skeptiske inden sæsonstart og tog nærmest ikke de seneste sæsoner ind i regnestykket. Vi kom selvfølgelig også fra en lang stribe nederlag men forholdet til Uwe var kørt helt helt helt dødt og intet virkede. Holdningen ved sæsonstart var nærmest, at alle spillerne var ringe, den nye træner var ringe på forhånd og CV købte ikke de rigtige spillere. For nogen er det fortsat ind i seneste transfervindue men vi er da heldigvis stadig på 1 pladsen 👌 Vi tænker nok altid der vil være mangler i truppen ellers vil jeg blive overasket. Vi skal da også have noget at diskutere herinde :LOL:
Vi spiller noget af det bedste fodbold jeg kan huske og der er endda blevet spilletid, til flere yngre talenter i denne sæson👏 Vi spiller fodbold som er interessant at se på og er ikke bare knoldesparkere længere. Ender det med at glippe, tænker jeg stadig vi står et langt bedre sted end i sidste sæson og det er stærkt💪

Sker det utænkelige og vi tager mesterskabet i år, så tænker jeg vi bliver udfordret næste sæson (det gør vi måske alligevel). Men de underliggende parametre med opbygning af trup, talentafdeling, trænings faciliteter og snart et stadion, trækker bare i den helt rigtige retning. Vi skal naturligvis frem til at kapitalisere af alle forbedringerne og få hævet budgetterne, så vi bliver endnu mere konkurrencedygtige overfor de andre men det kommer. Spørgsmålet er blot hvor hurtigt udviklingen går. Jeg så gerne det skete de næste sæsoner men andre har mere (måske) realistiske briller på som siger +5 år. Det kræver selvfølgelig også, at CV/JP/LF tør investere efter det.

Og damn Fcm vandt over Bif.............................
 
Mbabu, Pedro Bravo og Diao i karantæne

Det er selvklart en fordel for os men hvis vi ikke kapitaler af det, bliver den fordel vendt til en ulempe alt den stund de 3 spillere får en pause i et hårdt program.

Jeg tror den første kamp mod FCM bliver tæt på afgørende for mesterskabet.

Sejr til os tager vi mesterskabet, nederlag går den til FCM mens jeg mener uafgjort vil gøre FCM til små favoritter.
 
Sejr til os tager vi mesterskabet, nederlag går den til FCM mens jeg mener uafgjort vil gøre FCM til små favoritter.
Jeg er enig i alt andet, du skriver, men du mener, at hvis AGF tager hjem fra Herning med fem points forspring med fem kampe tilbage, deraf en indbyrdes kamp i Vejlby, så vil FCM være favoritter?

Jeg er med på, at det stadigt ikke vil være afgjort, men det virker lige pessimistisk nok.
 
Det er selvklart en fordel for os men hvis vi ikke kapitaler af det, bliver den fordel vendt til en ulempe alt den stund de 3 spillere får en pause i et hårdt program.

Jeg tror den første kamp mod FCM bliver tæt på afgørende for mesterskabet.

Sejr til os tager vi mesterskabet, nederlag går den til FCM mens jeg mener uafgjort vil gøre FCM til små favoritter.
Jeg tænker mere 50/50 med uafgjort.
 
Det er selvklart en fordel for os men hvis vi ikke kapitaler af det, bliver den fordel vendt til en ulempe alt den stund de 3 spillere får en pause i et hårdt program.

Jeg tror den første kamp mod FCM bliver tæt på afgørende for mesterskabet.

Sejr til os tager vi mesterskabet, nederlag går den til FCM mens jeg mener uafgjort vil gøre FCM til små favoritter.
Hvordan gør uafgjort om 8 dage FCM til små favoritter ?
 

Latest posts

Back
Top