New posts

Superligaen 2025/2026

  • Thread starter Thread starter cph
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 349K
Super tæt liga. Alligevel har de 6 klubber fra sidste sæsons mesterskabsspil nu slået hul ned til de 6 nederste.

Det pisser mig lidt af, at Brøndby hænger på toppen qua deres 3 lidt heldige sejre (i Farum, mod FCK og i Fredericia).
Det er lidt påfaldende selvom det også passer rimelig godt økonomisk (måske har OB sjettehøjeste spilkerbudget men kommer så som oprykkere.) De øverste fire kan vi nok regne som sikre i top-6 og så kunne det helt sikkert også godt ligne en top-6 med de hold der ligger der her halvvejs i grundspillet. FCN plejer at blive lidt bedre som sæsonen skrider frem og jeg ved heller ikke rigtig hvem fra bund-6 der skulle være stærkere end Randers, selvom en dårlig periode selvfølgelig kan åbne en mulighed for et andet hold.

Brøndby måtte gerne have sat lidt mere til, nu kan de komme meget tæt på med en sejr i næste kamp. Det føles lidt som en tidlig sekspointskamp hvor vi kan skabe et stort hul eller det kan blive helt tæt med Brøndby involveret i topstriden - og uafgjort vil så umiddelbart også være OK for os.
 
Super tæt liga. Alligevel har de 6 klubber fra sidste sæsons mesterskabsspil nu slået hul ned til de 6 nederste.

Det pisser mig lidt af, at Brøndby hænger på toppen qua deres 3 lidt heldige sejre (i Farum, mod FCK og i Fredericia).

Ja det er lidt irriterende, at BIF skal gå rundt i pausen med tro på tingene.
FCN og Randers mødes i næste runde, så der kan én af dem sagtens være ude af top 6 igen.

I øvrigt har FCM mødt AGF, FCN, BIF og FCK på udebane i denne første halvdel af grundspillet, så der ligger en lille hjemmebanefordel til dem i returrunderne.
 
Last edited:
Superligaen har fire kampe indtil næste landskampspause, så tre kampe til at afslutte efteråret og til sidst fire runder til at begynde foråret/afslutte grundspillet. AGF har på papiret et rigtigt svært program i den første periode, et mellemsvært program i den næste og så et overkommeligt (igen, på papiret!) program efter jul.

En ikke-super-overoptimistisk plan/forudsigelse vil sige 5+5+8 point over de tre perioder. Dermed ville AGF slutte grundspillet med 44 point for 22 kampe (præcis 2,0 i snit) og gå ind i slutspillet ikke bare med egen (suveræne) pointrekord, men også som en klar del af (guld)medaljekampen. Mere tør jeg stadigt ikke bede om.
 
Det er lidt påfaldende selvom det også passer rimelig godt økonomisk (måske har OB sjettehøjeste spilkerbudget men kommer så som oprykkere.) De øverste fire kan vi nok regne som sikre i top-6 og så kunne det helt sikkert også godt ligne en top-6 med de hold der ligger der her halvvejs i grundspillet. FCN plejer at blive lidt bedre som sæsonen skrider frem og jeg ved heller ikke rigtig hvem fra bund-6 der skulle være stærkere end Randers, selvom en dårlig periode selvfølgelig kan åbne en mulighed for et andet hold.

Brøndby måtte gerne have sat lidt mere til, nu kan de komme meget tæt på med en sejr i næste kamp. Det føles lidt som en tidlig sekspointskamp hvor vi kan skabe et stort hul eller det kan blive helt tæt med Brøndby involveret i topstriden - og uafgjort vil så umiddelbart også være OK for os.
Jeg vil være helt tilfreds med 1 point i næste kamp på Brøndby stadion. Det vil være rigtig fint. Så er man godt igang igen efter pausen og Brøndby har ikke hentet noget. På et eller andet tidspunkt stopper sejrsstimen og så vil en uafgjort i Brøndby ikke være slemt på nogen måde. De så dog sløje ud defensivt mod Fredericia så der er bestemt muligheder for en sejr.
 
Jeg vil være helt tilfreds med 1 point i næste kamp på Brøndby stadion. Det vil være rigtig fint. Så er man godt igang igen efter pausen og Brøndby har ikke hentet noget. På et eller andet tidspunkt stopper sejrsstimen og så vil en uafgjort i Brøndby ikke være slemt på nogen måde. De så dog sløje ud defensivt mod Fredericia så der er bestemt muligheder for en sejr.
Man kan selvfølgelig ikke rigtig være utilfreds med uafgjort i en udekamp mod et andet tophold og det er klart at det nuværende situation også gør det til et ret fornuftigt resultat ift dem, jeg tænker bare også at vi måske lige nu kan komme med så meget momentum at det virkelig er værd at gå efter sejren. Måske har vi nogle afgørende skader og dårligere form i slutspillet og så kan der opbygges lidt buffer her. Vi skal i hvert fald helst ikke gå ind til kampen med frygt for at tabe og sætte meget af forspringet til, men det tror jeg nu heller ikke vi vil gøre.

BIF ude, FCN hjemme og FCM ude i de næste kampe betyder selvfølgelig nok at vi ikke lægger tre sejre mere til serien.
 
Faktisk er 5 point bedre end 6 point i de 3 kampe:rolleyes:;)
Hvis man ikke tror på at vi kan holde FCM bag os alligevel, kunne man måske godt argumentere for at sejr-uafgjort-uafgjort er bedre end nederlag-sejr-sejr - og så får sejrsserien en mere lagt på - men på det her tidspunkt af sæsonen kan vi også godt bare kigge på pointtotal. Fem point i de tre kampe er under alle omstændigheder ikke helt skidt.
 
Det er ærgerligt, at Brøndby hænger så godt på, trods dårligt spil i flere kampe. Med et nederlag i Brøndby og sejre til FCK og FCM (mod nr. 11 og 12), er vi faktisk tilbage på nærmest dødt løb blandt de 4 øverste. En sejr i Brøndby kan dog gøre det til mere en 3-kamp. Så igen en vigtig Brøndby-kamp.

Chancen for europæisk fodbold i næste sæson ser god ud og så er det jo bare igen ærgerligt, at tidsplanen ikke holdt for det nye stadion. Tænk, hvis vi går hele vejen og bliver mestre. Så er vi sikre på et europæisk gruppespil, hvor vi ikke har et stadion at spille kampene på. Randers og Horsens er vel alternativerne og det er jo ikke fedt. Men det realistiske er jo "heldigvis" at vi ender ud i max to hjemmekampe i Conf. League kval.
 
Det er ærgerligt, at Brøndby hænger så godt på, trods dårligt spil i flere kampe. Med et nederlag i Brøndby og sejre til FCK og FCM (mod nr. 11 og 12), er vi faktisk tilbage på nærmest dødt løb blandt de 4 øverste. En sejr i Brøndby kan dog gøre det til mere en 3-kamp. Så igen en vigtig Brøndby-kamp.

Chancen for europæisk fodbold i næste sæson ser god ud og så er det jo bare igen ærgerligt, at tidsplanen ikke holdt for det nye stadion. Tænk, hvis vi går hele vejen og bliver mestre. Så er vi sikre på et europæisk gruppespil, hvor vi ikke har et stadion at spille kampene på. Randers og Horsens er vel alternativerne og det er jo ikke fedt. Men det realistiske er jo "heldigvis" at vi ender ud i max to hjemmekampe i Conf. League kval.
Jeg synes, du glemmer at tænke på det scenarie, at vi går videre fra ligafasen (eller hvad de nu kalder det nu om stunder 😅). Så kan vi altså indvie stadion med maner 🏟
 
Det er ærgerligt, at Brøndby hænger så godt på, trods dårligt spil i flere kampe. Med et nederlag i Brøndby og sejre til FCK og FCM (mod nr. 11 og 12), er vi faktisk tilbage på nærmest dødt løb blandt de 4 øverste. En sejr i Brøndby kan dog gøre det til mere en 3-kamp. Så igen en vigtig Brøndby-kamp.

Chancen for europæisk fodbold i næste sæson ser god ud og så er det jo bare igen ærgerligt, at tidsplanen ikke holdt for det nye stadion. Tænk, hvis vi går hele vejen og bliver mestre. Så er vi sikre på et europæisk gruppespil, hvor vi ikke har et stadion at spille kampene på. Randers og Horsens er vel alternativerne og det er jo ikke fedt. Men det realistiske er jo "heldigvis" at vi ender ud i max to hjemmekampe i Conf. League kval.

Vi låner bare parken og laver Danmarks største bus transport konvoj, så skal vi nok få fyldt det stadion!
 
Vi låner bare parken og laver Danmarks største bus transport konvoj, så skal vi nok få fyldt det stadion!
Ja, det er bare i gang med nogle shuttlebusser der kører hvert 5. minut fra mandag morgen til onsdag aften ved kampstart. Så bør de 40.000 vel være på plads. Men stadig nederen at skulle spille på så ringe et stadion, når vi nu kunne have haft vores eget. Men alt godt kommer til dem der kan vente.
 
FCM ligger ret godt til - jeg tror de ligger nr. 1 når grundspillet er ovre. Tullberg har fået sat deres defensiv godt sammen, de har en stor trup med kvalitet langt udover de 11 startende og så møder de alle top-6 holdene på hjemmebane, bortset fra Randers.

Det er faktisk stærkt af FCK, BIF og FCM at de får så mange point selvom de spiller europæisk.

Det bliver spændende at se AGFs styrke her over vinteren - jeg håber truppen kan styrkes yderligere fra enten akademi eller signings udefra.
 
Ligaen er som altid tæt. OB taber stort, og tager til Parken og spiller 1-1 runden efter, Fredericia spiller uafgjort på Heden osv.

Derfor undre det mig, at Tullberg tager 6 dage i Tyskland, ligesom jeg ved Zorninger også har i sin kontrakt at han kan i lansdholdspauser (pga skillesmisse og barn i Tyskland). Så vidt jeg ved skal Steve Cooper også til England, samme med hans assistent.

Jeg bed mærke i sidste år, at der efter hver landskamppause var nogle hold der rykkede sig, eller lærte/øvede sig i at psille mod forskellige pres-formationer o.lign.

Jeg ved ikke hvor meget det betyder, og jeg er med på at den del af truppen der ikke er til landskamp også har f.eks. fredag-mandag fri i Aarhus.

Men jeg undre mig stadig over, at man på den måde giver ekstra fridage til lederne, det synes jeg ikke rigtigt jeg har set før.
 
Ligaen er som altid tæt. OB taber stort, og tager til Parken og spiller 1-1 runden efter, Fredericia spiller uafgjort på Heden osv.

Derfor undre det mig, at Tullberg tager 6 dage i Tyskland, ligesom jeg ved Zorninger også har i sin kontrakt at han kan i lansdholdspauser (pga skillesmisse og barn i Tyskland). Så vidt jeg ved skal Steve Cooper også til England, samme med hans assistent.

Jeg bed mærke i sidste år, at der efter hver landskamppause var nogle hold der rykkede sig, eller lærte/øvede sig i at psille mod forskellige pres-formationer o.lign.

Jeg ved ikke hvor meget det betyder, og jeg er med på at den del af truppen der ikke er til landskamp også har f.eks. fredag-mandag fri i Aarhus.

Men jeg undre mig stadig over, at man på den måde giver ekstra fridage til lederne, det synes jeg ikke rigtigt jeg har set før.
i forhold til Tullberg og Cooper kan der vel også være noget praktisk i det, da de startede i seneste pause.
 

Latest posts

Back
Top