Aab skal betale Friis 1.7 mio. kr. efter fyringen. Oven i de 1.5 mio. kr. de betalte til Viborg. Det er lige over 3 mio. skyllet direkte ud i lokummet på 6 måneder. Kæft det er sjovt at stå på sidelinjen og se på. Ja, så lille et menneske er jeg
Aab skal betale Friis 1.7 mio. kr. efter fyringen. Oven i de 1.5 mio. kr. de betalte til Viborg. Det er lige over 3 mio. skyllet direkte ud i lokummet på 6 måneder. Kæft det er sjovt at stå på sidelinjen og se på. Ja, så lille et menneske er jeg
ja, og så er der vel også noget løn til Hamren, som vel heller ikke er helt billig. Han har i hvert fald stået i en ret god position i forhold til at forhandle, også selvom han ikke har trænet i 2 år og ikke har trænet et klubhold i en mia år
Forskellige teorier om hvorfor Lalandia skal sælges på trods af det er en guldkalv, florer rundt omkring:
1. Ejerne især 2 af dem er ikke fodboldinteresserede og vil til at kapitalisere på deres investeringer.
2. Et FCK uden alt det udenom vil i hvert fald på papiret gør klubben lettere at sælge.
3. Pengene fra frasalg skal bruges på at udvikle fodboldforretningen.
Jeg tror mest på en kombination af 1 og 2. Det er ikke en hemmelighed Erik Skjærbæk og Karl Peter Korsgaard ikke er i FCK, fordi de synes, fodbold er det fedeste i verden. For dem er FCK en ren investeringscase.
Iflg. EB foregår der en intern magtkamp i bestyrelsen. På den ene side Skjærbæk og Korsgaard som vil til at kapitalisere på deres investering og på den anden side Lars Seier gennem William Kvist, som vil give den sportslige afdeling de bedste betingelser.
Som Erik Skjærbæk sagde til mediet Dontt i sidste uge:
- Der er ingen tvivl om, at jeg er inde i Parken Sport & Entertainment som forretningsmand. Jeg er jo ikke drevet af samme følelser for fodbold, som andre er. Alting har altid været til salg.
Med de nye omrokeringer består FCK's sportslige ledelse af Kvist, PC, Neestrup og senest Hjalte Bo. Udefra set, er det nærliggende at spørge, om den gør det fordi, de er de 4 bedste til jobbet, eller om det også (delvist) skyldes, at de tidligere har spillet i klubben. Hvis man er typen, der bekymrer sig om fremtiden i FCK (det regner jeg ikke med, at nogen herinde gør ), så kunne man godt være nervøs for, at der har sneget sig lidt nepotisme ind i deres rekrutteringer.
Jeg er i hvert fald glad for, at vi ikke (længere?) rekrutterer på baggrund af tidligere meritter i klubben. Selvom vi selvfølgelig alle sammen gerne så, at vores tidligere favoritter kom tilbage og igen var succesfulde i klubben.
Min pointe er, at det nye setup i FCK virkelig har potentiale til både at floppe, men også at skabe nye publikumsfavoritter. Det kan blive fugl eller fisk. Ikke rigtig noget derimellem.
I Mediano havde bankmanden fra AL også en god pointe. Den lød noget i retning af dette "med en rente der stiger, så er det heller ikke uvæsenligt at løbe rundt med så stor en gæld der skal forrentes". Det kommer jo nok ikke til at betyde alverden på fodboldsiden, men han mente, at det sagtens kunne være en af årsagerne til at man skulle bruge penge. Og så var de også inde på, at Parken var noget gammelt skrammel i forhold til sponsorfaciliteter og stand generelt. Jeg ved ikke om jeg er helt enig, men alt i alt gør de jo, at FCK måske ikke står så stærkt om ganske kort tid, når både de økonomiske muskler og de ledelsesmæssige 'fordele' er blevet mindre. Omvendt har de så stadig så mange unge og meget spændende spillere, at de jo sagtens kan generere indtægter, som vi andre stadig må kigge ret langt efter.
PC er kommet skævt, eller i hvert fald halv-skævt, i gang i FCK. Men ingen tvivl om, at han var den helt rigtige at gå efter, da behovet opstod. Med mindre nogen i klubben havde kontakt til en udlænding, der var spot-on - og interesseret, så var han øverst.
PS. Er godt tilfreds med at det ikke blev DN til assistenten. Ønsker ham alt det bedste, men find lige noget andet end Suppen.
Og Grabara har lige udråbt sig selv til indiskutabel førstemålmand i pressen.
Første test af Neestrups lederevner. I mig lever et lille, usselt håb om, at hvem end han måtte vælge til søndag, så vil denne lave et kampafgørende drop - og så har AGF et resultat og F*CK en målmandsbalade, som ikke vil gå væk. Der er ikke noget så giftigt som et uklart målmandshierarki....
- Jeg kommenterer ikke mine holdkammeraters præstationer - det gælder især, når jeg ikke har været med i kampene. Jeg kan kun gentage, hvad jeg allerede har sagt - jeg må bare konstatere, at der er en grund til, at vi er på niendepladsen i Superligaen, og at målene er væltet ind. Det taler for sig selv.
Jeg tror i hvert fald lettere FCK kan rumme sådan en type end vi kan. Vi er ret afhængige af at være en enhed der står sammen. Det er man måske knap så meget i FCK. Jeg tænker også bare det er en del af Kamils 'mind games' som vel er en del af spillet på det niveau. Men, der er nok ikke mange der har lyst til at sidde ved siden af ham til frokost.
Der er forskel på, at have en stor tro på egne evner og mene man en dag bliver verdens bedste målmand og så til at svine en holdkammerat til i offentligheden.
Det første er positiv arrogance, det sidste er gift i et hvert omklædningsrum.
Men for en ikke FCK fan skal han da bare give den gas, det er både morsomt at se ham blamere sig selv og potentiel give en uerfaren ny træner store problemer.
Jeg er ikke er sekund i tvivl om, at Stig Inge gerne vil have spillere som Grabara i truppen. Stig Inge er professionel på den engelske måde, hvor spillerne skal være ambitiøse og have en stærk mentalitet.
Der er jo også mange, også GF-fans, der finder Nicolaj Poulsen usympatisk. Skal han så også smides af holdet, indtil han lærer at opføre sig ordentligt?
Come on, det er elitesport. Fodbolden har brug for den slags typer, der bryder rammerne og hæver barren.
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.