New posts

Superligaen 2022/23

• Thread starter Thread starter SteenA
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 187K
Superligaen 2022/23
FCM er vel ikke et hold som spillerne frygter? Vi har vundet de to seneste kampe med samlet 5-0 og ser vi på de seneste 10 kampe, så har vi 6 sejre. Så ingen grund til at afskrive den kamp. Er sikker på at spillerne går til kampen med en bedre følelse, end hvis vi skulle møde Randers.

Mod FCK har vi tabt 6 af de sidste 10, men vi spiller jo som regel tætte kampe.

Spøjst nok to runder i træk at møde et hold der lige har fyret træneren, men det er ikke så overraskende at de trækker stikket her ved landsholdspausen. Det kan måske ændre noget ift frigivet energi osv, men den har de som regel alligevel mod os. Jeg tror ikke det ændrer så meget, de er selvfølgelig favoritter.

Vi er et af få hold der møder dem hvor de ikke har spillet europæisk, men der er trods alt også mange væk med landshold, så det er ikke bare afslapning og mulighed for at implementere nye ideer.

Spøjst nok to runder i træk at møde et hold der lige har fyret træneren, men det er ikke så overraskende at de trækker stikket her ved landsholdspausen. Det kan måske ændre noget ift frigivet energi osv, men den har de som regel alligevel mod os. Jeg tror ikke det ændrer så meget, de er selvfølgelig favoritter.

Vi er et af få hold der møder dem hvor de ikke har spillet europæisk, men der er trods alt også mange væk med landshold, så det er ikke bare afslapning og mulighed for at implementere nye ideer.

Er vi så heldige, at mange af deres spillere er afsted med landsholdet og de derfor ikke har uanet tid til at få den "nye træner" ind. Spørgsmålet er selvfølgelig hvad han kan/vil bringe i forhold til Thorup.

En hård dom over Thorup men der var vel ikke rigtig linje i spillet for Fck og de haltede lidt afsted.

Neestrup er et modigt valg. Modigt er ikke nødvendigvis dumt, hvis han er et kæmpetalent, men det er voldsomt at ansætte en mand, som kun har erfaring som cheftræner i halvandet år i 1. Division.
Måske vil de lige se an hvordan det går med ham, men de kan også reelt være i markedet efter en anden og bare have købt sig god tid til at søge hvis ellers resultaterne ikke er helt forfærdelige.

Hvis det er tendensen at fyre trænere inden mødet med os, så kan jeg godt forstå hvis Nils Frederiksen går uge 42 i møde med ængstelse.
Det er en fin tendens. Og slet ikke usandsynligt at det kan ske med NF
Måske vil de lige se an hvordan det går med ham, men de kan også reelt være i markedet efter en anden og bare have købt sig god tid til at søge hvis ellers resultaterne ikke er helt forfærdelige.
De kan da lige beholde ham halvanden måned og ansætte en ny inden vi skal møde dem igen. Vi skal også møde Lyngby om 5 runder, så der kunne også komme en timing.
Uanset om træneren hedder Thorup eller Neestrup så har de den svære øvelse at skulle balancere mellem højmotivationskampe i CL og grå hverdag i superligaen. Og rigtig mange kampe til de bærende kræfter. De spillede lige en god kamp mod FCM, faktisk. Men de må meget gerne prøve at gøre alting på en anden måde fra kampen mod os.

Gad vide hvad det har kostet at fyre Thorup. Fik han 700k eller noget om måneden. Det kan ikke have været billig. Men PC leger jo bare med matadorpenge. Kæft en ringe sportschef.
Jeg tænkte egentlig det var fint for PC at komme et sted hen hvor han ikke kan undgå at have succes fordi der altid bare kan smides flere penge efter holdet, og i sidste ende er det da også meget sandsynligt at det lykkes, de er i CL og der er ikke nogen af holdene i toppen der på forhånd virker så gode at de ikke sagtens kan hente et tocifret antal point på dem med 2/3 af sæsonen tilbage. Det kunne være interessant hvis flere klubber havde bare tilnærmelsesvist de samme midler - gerne AGF naturligvis - nu slipper FCK sikkert afsted med alle de mærkelige dyre handler hvis FCM heller ikke lige rammer den helt resten af sæsonen.

Efter FCK's nederlag søndag after og efter at jeg havde set Discoverys interview med David Nielsen, fik jeg i en febervildelse den ide, at Thomasberg røg til FCK og David til Rander. David til Rander skete ikke - ikke i denne omgang i hvert fald. Tak, det havde ikke været rart.

Neestrup... Han udråbes som top træner. For det fodbold faglige. Vi må se hvor han står når det kommer til presset og rampelyset. Før han har skabt succes med bund i vil han havde Thorups englestøv klistret til kroppen. Fik han ikke rødt kort sidst vi var på besøg?

Hvis FCK fortsætter med at dingle afsted, eller kommer i problemer igen, kunne det godt blive PC's tur.

Latest posts

Back