Superligaen har også tidligere været uforudsigelig ca. halvvejs i grundspillet, men denne gang er det da nærmest surrealistisk, De to økonomiske sværvægtere med budgetter ca. 5 gange over middel ligger og roder under stregen, mens Randers, FCN (næsten i krise sidste sæson), Viborg og os selv (i stor krise sidste sæson) ligger lunt. Men det er så tæt, at pladserne fra nr. 4 til nr. 10 kan vendes op og ned på bare 2 runder, og hvis Hamren får AAB på sporet er de jo heller ikke hægtet helt af.
Med hensyn til vores muligheder synes jeg, at vi mod AAB fik sat spillet sammen, så PM kunne udnytte sine spidskompetencer. Jeg fik tårer i øjnene, da han pandede hovedstødet ind efter et oplæg fra Yakob, som lå millimeterpræcist. Man skal naturligvis være forsigtig med at dømme ud fra en kamp, men hvis han kan holde det niveau, bliver Yakob det bedste køb, SIB har gjort. Det er vigtigt, at vores centrale midt tager ansvar, forkanterne er helt tydeligt vores svageste punkt - begge veje. 3 back kæden er ret komfortabel, når den får mulighed for at stå i udgangsposition, men har vist svagheder, når kanterne ikke når med hjem. Et spændende aspekt er Bissecks nye rolle, som minder om en klassisk libero, der kan støde frem både på midten og på kanten, Det har sikret os ca. 6 points. Vi har et hårdt program de kommende 4 runder, men jeg tror vi napper sejrene hjemme, og vil ikke være overrasket, hvis vi henter en enkelt pind i parken, Det er ikke sikkert, at vi kommer i top 6, men vi har så megen kvalitet, at jeg nægter at tro, at vi kommer i nedrykningsfare.