New posts

Kamptråd Superligaen 1. runde: AGF - Brøndby, lørdag d. 25. juli kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 330
  • Views Views: Views 11K
Added to Calendar: 25-07-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    68
  • Poll closed .
Netop hjemvendt fra stadion.

Hold da kæft jeg glæder mig til at kunne se fodbold i tørvejr på det nye stadion😂

Vi er stadigvæk et stærkt hold, og Brøndby spiller noget knolde fodbold. Frispark på frispark, og langsom bold med lange bolde.

Vi så i dag hvorfor det er fint PM er røget videre, han bidrog med ligeså lidt som vi har set det sidste års tid. Binks er fantastisk som anfører for bif, det gik præcis lige så galt som jeg håbede.

For vores eget hold var der godt nok meget lige ved og næsten. Bech er ubrugelig som 9er, tingager er tilbage og spiste dem fra Brøndby. Jacob Andersen var 100 gange bedre end JJA, og JJA må efterhånden se skriften på væggen.

Arne er allerede en fantastisk kaptajn!

Dejligt med Superliga igen ❤️

Nå næste opgave er at gå videre samlet imod Lech Poznan, planen er egentlig ret simpel, scor et mål tidligt i kampen, så vendt indtil der er 5 minutter igen med 2-0 målet, så går der så meget panik i dem så man kan score til 3-0 i tillægstiden, bom bom, så er der forlænget, har skal man igen have is i maven og vente med at score til 3 minutter før straffesparkskonkurrencen.
- så er vi videre, sværere er det ikke.

Bech klart mere med i spillet, da han blev rykket tilbage.
Det er bedre, at vi bare forsøger med Bogere, Serra eller Tchamche på toppen.

Jeg ville gerne se os starte med Bogere. I dag får han ikke meget ud af det men det er også en dårlig periode for os, i den tid han får på banen. Han kalder også tit på at få bolden op i fødderne men det skete vel kun en enkelt gang. Han virker meget mere afstemt i presset end i starten og så ser han godt nok hurtig ud. Og så nåede han også lige op til et hovedstød.

Nu spurgte jeg tidligere i tråden men der var vist ikke et svar. Hvorfor blev Links sendt udenfor banen i et minuts tid? Vi troede bare han var løbet ud (lignede han stadig stod på banen men vi havde en lidt dårlig vinkel) for at drikke vand og tale med JP men dommerne holdte ham ude? Må man ikke tale med træneren eller var der noget andet?

Jeg bemærkede også at Binks følte trang til at komme med en meget søgt forklaring på hvorfor han sparkede Bech. Det var en eftertackling og det er ikke mindre usmart at lave den slags som anfører, men måske bedre at stå ved så. Det kan selvfølgelig også være han gjorde det i omklædningsrummet, men han virker ikke altid som en oplagt anfører. Brøndby har flere spillere der ser ud til at have svært ved at bevare fatningen og det får Nørgaard nok ikke bare lige rettet op på. Det kan komme til at koste flere point.

Jeg ville gerne se os starte med Bogere. I dag får han ikke meget ud af det men det er også en dårlig periode for os, i den tid han får på banen. Han kalder også tit på at få bolden op i fødderne men det skete vel kun en enkelt gang. Han virker meget mere afstemt i presset end i starten og så ser han godt nok hurtig ud. Og så nåede han også lige op til et hovedstød.

Nu spurgte jeg tidligere i tråden men der var vist ikke et svar. Hvorfor blev Links sendt udenfor banen i et minuts tid? Vi troede bare han var løbet ud (lignede han stadig stod på banen men vi havde en lidt dårlig vinkel) for at drikke vand og tale med JP men dommerne holdte ham ude? Må man ikke tale med træneren eller var der noget andet?
Jeg sad også og tænkte om vi kunne starte med Bogere. Han vil nok være lidt vel flagrende ligesom Bech og er måske heller ikke den der lige står det rigtige sted i boksen, men man kan måske indrette sig lidt efter det. Et eller andet sted skal vi vel også bare have ham ind i den rolle. Det er klart han også gerne skal kunne indgå nogenlunde i presset.

Links var i hvert fald utilfreds med ikke at måtte komme ind. Jeg ved ikke om der var opstået et krav om det der minut udenfor pga et eller andet eller om dommerne mente at spillet foregik et sted der gjorde at han måtte vente 🤷‍♂️

Last edited:
Fra en hakkende forbindelse ved Gardasøen så jeg flere opløftende momenter:

Emmery er ved at udvikle sig til en genial spiller. Villadsen var ved at skide i bukserne et utal af gange og Emmery må efterhånden være hans hademodstander.

Jakob Andersen leverede en godkendt og løfterig indsats på højrestopper. Som håbet, ja næsten forventet, var han langt mere sikker end JJA i sit forsvarsspil og offensivt viste han i anden halvleg opfølgende takter. Han er en lækker spiller til at dække flere pladser. Jeg er fristet af tanken om konkurrence mellem Andersen og Callø på højrestopper.

Carstensen tilbage var tiltrængt for bredden og konkurrencen. Jeg håber, at Links snart kan bliver skubbet over på sin vante venstre wingback, da han bliver for låst på højrewing i længden. Det kan fungere taktisk i løbet af en kamp dog. Forhåbentlig kan Emmery og Links nu dele spilletiden på venstrewing i det pressede kampprogram.

Til det bekymrende: vores behov for en ny spidsangriber blev igen udstillet. Ikke fordi Bech leverer dårligt, men vi bliver svækket på to pladser fordi Bech er fantastisk som højre 10’er. Jørgensen fungerer bedst som indskifter.

JJA må snart være fortid. Manden starter med en kæmpe fejlaflevering og leverer et ekstremt usikkert indtryk. Han har brug for et miljøskifte og mindre pres for at udvikle sit spil.

Til sidst: er det planen at Tingager, Kahl og Knudsen skal spille samtlige minutter i sæsonen? JP tør åbenlyst ikke skifte nogen af dem ud for nuværende, sikkert af frygt for et kollaps. Det kan meget vel koste overbelastningsskader på sigt.

Vi har 2-3 forstærkninger til gode.

Men meget peger fortsat i den rigtige retning for vores fantastiske fodboldklub ❤️

lidt bemærkninger:

- Flot straffe af Arnstad
- Carstensen får sat rigtig meget godt sammen efter han kommer på banen (han er virkelig savnet når Links spiller så skidt)
- Tingager en kæmpe chef
- Hansen stadigvæk med enorme mangler i feltet (hvorfor kan han ikke hoppe op og samle bolden op istedet for at bokse den kort ud i feltet)
- Andersen lidt shaky med afleveringerne fremad men kæmper godt bagtil
- PM er ikke savnet baseret på hans indsats idag..
- Andersson med en lidt blandet indsats. Vil rigtig gerne men formår ikke at få et slutprodukt.

Det gode:
  • Emmery. Wow, du bliver bare ved med at sætte alt og alle i dine løb og driblinger. Og i dag havde du tilmed en god defensiv aktion. Vi ændrer dit trøjenummer til 100 200 (mio.)
  • Jacob Andersen. Vi har en HCB. Vildt nok. Tak for, at du også kan det.
  • Jønne. Du kan jo endnu, gamle! Skarpt. Og tak for din loyalitet i øvrigt. Selv da ingen troede på dig.
Mulighederne:
  • Bech og Arne som 10’ere. Never change a winning team. Jønne og Knudsen klarer den defensivere del af midten.
Det bekymrende:
  • Vi har ingen 9’er. Jeg beder til at Bogere får chancen i Poznan og leverer. Men jeg tror han har brug for mere tid.
  • Hansen. Jeg elsker dig og har før ganske uberettiget dømt dig ude. Men jeg er bekymret nu. Fejlen mod Poznan var dum og jeg kan tage fejl fra tribunen, men det så ikke helt godt ud herfra i dag. Og kan Hedenstad samle handsken op?
  • Tingager. Hvis jeg elsker Hansen vil jeg giftes med dig. Men siden du kom tilbage har du virket mere klodset end været en klippe. Jeg håber det bare er mig, der tager fejl, men jeg savner virkelig Dalsgaard.
  • JJA. Jeg ved ikke, hvad jeg skal sige.
Det følelsesmæssige.
  • Dalsgaard. Velfortjent hyldest og fedt at se dig på stadion i indtil videre 100% af GF-kampene som fan i dit velfortjente otium.
  • PM. Jeg har vist gjort min stemme klar omkring dig. Både herinde samt på stadion i dag. Men jeg synes det er decideret pinligt, at AGF-administrationen hylder dig og at nogle fans klappede af dig i gult. Afslutningsvist vil jeg begrunde det med dine ord fra i dag: “Jeg synes jo, at det er noget pjat, at man .. når man skifter klub .. skal vise respekt”

Jo jo men han nåede så os at ha fejl i hans tid på banen

Jeg synes faktisk, han gjorde det fint og sikkert. Fejlen var en kludrefejl, som alle kan begå - Kahl kvajede sig også på den konto. Den slags sker.

Til gengæld er jeg bekymret over Tingagers niveau. Jeg synes godt nok, han virker usikker og træffer nogle grumme mærkelige beslutninger med en endog usædvanlig høj fejlprocent.

lidt bemærkninger:

- Flot straffe af Arnstad
- Carstensen får sat rigtig meget godt sammen efter han kommer på banen (han er virkelig savnet når Links spiller så skidt)
- Tingager en kæmpe chef
- Hansen stadigvæk med enorme mangler i feltet (hvorfor kan han ikke hoppe op og samle bolden op istedet for at bokse den kort ud i feltet)
- Andersen lidt shaky med afleveringerne fremad men kæmper godt bagtil
- PM er ikke savnet baseret på hans indsats idag..
- Andersson med en lidt blandet indsats. Vil rigtig gerne men formår ikke at få et slutprodukt.

Vores samtaler om kampen gik derudover på:
- Links er ikke helt i gear eller mangler fokus
- Emmery er fantastisk i en halvleg men falder ud af kampen. Vi glæder os til der skal laves en video-kavalkade af vores "gimmick". Det bliver vildt💪
- Arnstad og Bech tilbage på 10'erne og så må andre spille på toppen
- Tingager er stærkt tilbage
- Ja gør det fornuftigt
- JJA gør det fornuftigt da han kommer ind men folk er trætte af ham - derfor formentlig oplagt med en sceneskifte
- Jønsson klart bedre end i testkampene (det var heller ikke så godt) - håber han snart er helt i gear. Der er noget vilje som bare skinner igennem og han fylder på banen
- Magnus Knudsen klart bedste spiller over hele kampen
- Bogere er godt nok hurtig og ligner en der har lært at presse

- Emmery er fantastisk i en halvleg men falder ud af kampen. Vi glæder os til der skal laves en video-kavalkade af vores "gimmick". Det bliver vildt

Det har været et gennemgående tema men lige i dag synes jeg, det kan forsvares med tanke på, hvor meget han havde bolden og måtte løbe i 1. halvleg, fordi så meget af spillet foregik i hans side.
På den positive side kan udskiftninger til Emmery bane vejen for mere spilletid til TK og han så tager de samme store skridt frem, som FE har gjort.

TK tror jeg meget på.

Rigtig god 1. Halvleg - de faglige angreb skal dog omsættes til flere store målchancer. Fedt at se at Emmery bliver ved med at være så god i udfordringerne. Desværre mistede offensiven bid da Emmery blev træt.

Holdet manglede skarphed i begge felter i dag. Og der ligger en masse arbejde i at styrke dødboldene - AGF havde masser hjørnespark og frispark - det blev slet ikke farligt nok.

Det har været et gennemgående tema men lige i dag synes jeg, det kan forsvares med tanke på, hvor meget han havde bolden og måtte løbe i 1. halvleg, fordi så meget af spillet foregik i hans side.
På den positive side kan udskiftninger til Emmery bane vejen for mere spilletid til TK og han så tager de samme store skridt frem, som FE har gjort.

TK tror jeg meget på.

Det var også vores tanke men hold op hvor var han god i 1halvleg. Der mangler lige det sidste output som giver assist og mål men hvis han bliver ved, så bør det hurtigt komme. Lidt vildt som de andre er bange for ham og allokerer ressourcer derover.

Det ligner TK skal på samme rejse og er i gang med at få de indhop det kræver. Der er altså også et godt drev i den knægt og han går bare direkte ind i kampen og giver den gas. Forhåbentlig bliver det en løbende udvikling som gør han løfter sig til næste niveau.

Links var i hvert fald utilfreds med ikke at måtte komme ind. Jeg ved ikke om der var opstået et krav om det der minut udenfor pga et eller andet eller om dommerne mente at spillet foregik et sted der gjorde at han måtte vente 🤷‍♂️

Vi sad ovre på den side og kunne ikke se stregen. I starten så det ud som om han bare stod og talte med trænerstaben mens han drak vand og som om han stod inde på banen. Altså helt klassisk. Så kom 4 dommeren (?) og pludselig var han udenfor stregen og blev holdt tilbage - det så mærkeligt ud. Men må indrømme at vi ikke havde bemærket om han fik behandling eller andet som kunne afstedkomme den "straf".

Last edited:
Linjevogter svigter sin dommer ved ikke at vinke det hold i trøjen på Links, den håber jeg sgu han får en begmand for!

Jønsson med lovende indhop. En del fejl, men meget synligt dirigerede - det jeg har savnet fra Knudsen, som i øvrigt igen spillede glimrende.

Jacob Andersen og Jensen-Abbew stempler ind i kampen om HCB med gode præstationer. Jeg er især glad for JJA ikke virker hæmmet, men spiller rollen med mod og på den måde den skal spilles. Hvis bare han også var god, men det kommer måske. Andersen starter sikkert onsdag, men det er en fair kamp.

Anderson spiller som ... Anderson. Vigtig i spillet idenfor feltet, god koordination med Emmery, godt drive, udfordringer og løb i feltet. Han var nærmest i 9'er rollen i en række situationer hvor Bech manglede. Det er kun Bech og Anderson blandt 10'erne, der har den tendens til at søge i feltet. Desværre er Anderson-delen også at halte på afslutningerne. Det generer også mig. Hvis man er skeptisk over Anderson, ser man sikkert kun afbrænder og attitude. Er man positiv ser man energi og udfordringer for modstanderne.

JPs udfordringer er vel, at holdet spiller gode kampe - overordnet, men dels er det synligt der mangler målscorere. Og dels er det tydeligt holdet ikke er på toppen i den defensive organisation.

Jørgensen fungerer ikke - endnu (vælger jeg at tro). Jeg gad godt se Anderson og Bech på 10'erne, og jeg synes Arnstad fungerer fint på midten. Hvis han skubbes frem, bliver han bare pakket ind, og man mangler de dynamiske løb fra enten Bech eller Anderson.

Jeg stod på stadion, glimrende positioneret til at nyde elementernes rasen, mange tak. Derfor mangler jeg en forklaring på hvordan en forseelse mens bolden var død kunne resultere i straffe? Jeg er godt tilfreds med det udfald, men forstår det ikke.

Jeg stod på stadion, glimrende positioneret til at nyde elementernes rasen, mange tak. Derfor mangler jeg en forklaring på hvordan en forseelse mens bolden var død kunne resultere i straffe? Jeg er godt tilfreds med det udfald, men forstår det ikke.

Som jeg forstår det, så skyldes det, at bolden stadig er i spil, da han gør det. Hvis bolden allerede var gået ud til indkast, så havde den ikke givet straffe.

Latest posts

Back