New posts

Kamptråd Superligaen 1. runde: AGF - Brøndby, lørdag d. 25. juli kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 78
  • Views Views: Views 4K
Added to Calendar: 25-07-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    61
  • This poll will close: .
Kamptråd Superligaen 1. runde: AGF - Brøndby, lørdag d. 25. juli kl 18.00
Hvordan behandler man spillere, der skifter klub og slutter sig til en hadet rival? Jeg kan ikke fatte, at der ville være "blandede følelser" på tribunen. På vores hold ville der være fløjten og fornærmelser, hver gang denne spiller havde bolden ved fødderne. Der ville helt sikkert dukke et banner op på Ultras-tribunen, der kaldte ham en forræder. Hver gang han gik til sidelinjen, kastede bolden ud eller tog et hjørnespark, ville det være hans værste øjeblikke på banen.

Medmindre vi taler om en spiller, hvis kontrakt vi ikke fornyede, fordi han var for svag til at spille for os.

[Jeg bruger en oversætter]
I get why you are baffled by this.
Patrick Mortensen is born and raised in western Copenhagen, where Brøndby resides, so they are in fact his childhood dream. He's been with us for 7½ years, scoring 115 goals, being the perfect captain and spokesperson for the team and the club. He was always dedicated 100% to AGF in all 7½ years and said time and again, that his biggest wish was to win something with the club. His joy, when we became champions, was rivalled only by that of the fans.
Adding to that, he got a far better deal at Brøndby. They offered him 2 years, we only offered 1. I'm fairly confident they even pay him more, than what we offered. Keep in mind he's 37 and the latest season was by far his weakest - first time since he came, that he didn't reach 10 goals in the season.

To me it all adds up to me accepting his choice. I can never hate the man, who carried a very heavy load in rebuilding our club from absolute shambles. I will have to but my love for him on hold for the next two years, but hate is not an option.

Hvordan behandler man spillere, der skifter klub og slutter sig til en hadet rival? Jeg kan ikke fatte, at der ville være "blandede følelser" på tribunen. På vores hold ville der være fløjten og fornærmelser, hver gang denne spiller havde bolden ved fødderne. Der ville helt sikkert dukke et banner op på Ultras-tribunen, der kaldte ham en forræder. Hver gang han gik til sidelinjen, kastede bolden ud eller tog et hjørnespark, ville det være hans værste øjeblikke på banen.

Medmindre vi taler om en spiller, hvis kontrakt vi ikke fornyede, fordi han var for svag til at spille for os.

[Jeg bruger en oversætter]
Okay i was thinking you are a real fast learner, and a language expert ;)

In addition to what has already been said about Paddy:

In the last 18 months he has been in a gradual decline, previously he would win alle the one-on-one duels he got into, now he hardly wins any. Previously he had a perfect penalty record, in the latest season he missed 3 in a row, and Arnstad took over on penalties. Previously you would know for sertain that he would score the tap-ins in the box, lately he has missed about half of them, and often he was’nt in the right place, when the chance was there.

Personally I see his transfer to Brøndby, as Paddy coming home to his childhood club. We have a lot of players (as do you im sure) that takes one final stop before retirement on a lower level, that is what Paddy’s done - so no hard feelings.

Jeg glæder mig vitterlig ikke til at se PM i morgen på Ceres Park Vejlby. Ingen had herfra overhovedet, men ingen klapsalve heller. Jeg håber at kunne vinke til PM efter kampen... :cool:
Om 2 år eller måske mere [!?] er PM velkommen og en legende trøje er ikke umulig m.m. PM laver en 26/5/2024 på AGF til maj 2027 eller 2028 [202?] :eek:

Jeg tror i øvrigt at BIFs kup af PM har rigtigt meget at gøre med at man har en voldsom mangel på ledere i truppen.

Det nye trænerteam har været nødsaget til at lave en Lössl på Wass og har gjort ham til "Klubkaptajn" for at få ham ud af anførerollen på en pæn måde: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/daniel-wass-faar-ny-broendby-rolle

Så at Binks er blevet ny anfører er mest i mangel af bedre. Og vil tro eventuelle tilgange vil være spillere som er naturlige ledere - men de er jo i hvert fald ikke med mod os😊

Jeg tror i øvrigt at BIFs kup af PM har rigtigt meget at gøre med at man har en voldsom mangel på ledere i truppen.

Det nye trænerteam har været nødsaget til at lave en Lössl på Wass og har gjort ham til "Klubkaptajn" for at få ham ud af anførerollen på en pæn måde: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/daniel-wass-faar-ny-broendby-rolle

Så at Binks er blevet ny anfører er mest i mangel af bedre. Og vil tro eventuelle tilgange vil være spillere som er naturlige ledere - men de er jo i hvert fald ikke med mod os😊

At Binks er BIF-anfører gør at mit BIF-had blusser langt mere op.
Kan ikke udstå den mand, og hvad han altid slipper afsted med på banen når dommerne ikke lige kigger.

Jeg håber han får rødt i morgen.

Nogen der ved noget om billetter til B-tribunen ?

D-tribunen med fanafsnittet er jo lukket.

Men jeg synes ikke har været muligt (heller ikke da billetsalget åbnede) at købe billetter til B-tribunen ?
Der har tidligere været rygter om at B tribunen var givet til 3F for at forhindre at vores stemningsskabende skulle købe dernede og står ved siden af Brøndbys

På lørdag, når vi møder Brøndby, ville jeg bare minde jer om deres tidligere spiller, Milet Rajovic. Han plejede at sparke for Vestegnen-klubben og forsøger nu at spille som angriber for Legia Warszawa.

Da Legia købte ham, slog de deres egen transferrekord med en pris på 3 millioner euro, og ifølge en samlet vurdering fra eksperterne var han den dårligste transfer i Ekstraklasaens.

Det virker, som om han stadig er ved at LÆRE at spille fodbold. Han kan misse chancer fra én eller to meters afstand og brænder de mest oplagte muligheder.

Han formår endda at ramme sig selv på benet med bolden.

Selv en chance på målstregen kan han ødelægge – han endte med at bruge hånden.

Han er så uskarp, at han kan skyde over mål fra én meters afstand.

En samling af hans "bedste" øjeblikke

[Jeg har brugt ChatGPT til at hjælpe med at skrive dette opslag – så skylden er ikke kun min]

Hvis Mortensen scorer sender det da et signal til CV at JP har følt sig nødsaget til at udtage Johan Friis eller nytilkomne Noah…

Jeg tror også det giver os lidt ekstra at have spillet en betydende kamp, ligesom Lech måske var lidt ekstra oppe i gear efter at have spillet supercup. Jeg tror i hvert fald det opvejer eventuel træthed på det her tidspunkt af sæsonen. Jeg har også en udmærket fornemmelse ift kampen, men hvis vi skal spare for en del ift returkampen i Polen og stille op med for mange “svage” led kan det naturligvis blive svært.

Hvis Mortensen scorer sender det da et signal til CV at JP har følt sig nødsaget til at udtage Johan Friis eller nytilkomne Noah…

Jeg tror også det giver os lidt ekstra at have spillet en betydende kamp, ligesom Lech måske var lidt ekstra oppe i gear efter at have spillet supercup. Jeg tror i hvert fald det opvejer eventuel træthed på det her tidspunkt af sæsonen. Jeg har også en udmærket fornemmelse ift kampen, men hvis vi skal spare for en del ift returkampen i Polen og stille op med for mange “svage” led kan det naturligvis blive svært.
Tænker da at vi stiller i stærkeste i morgen.

Det samme i Polen med mindre nogen døjer med noget.
Evt at vi prøver JA eller Jønne af som HCB. Den afprøvning kan selvfølgelig også komme allerede i morgen.

Hvis vi efter en time i Polen stadig er bagud med 3 samlet, så ser vi nok en del udskiftninger af dem, der ellers plejer at spille fuld tid (ex. Arnstad, Knudsen, Bech, Kahl, Tingager).

På lørdag, når vi møder Brøndby, ville jeg bare minde jer om deres tidligere spiller, Milet Rajovic. Han plejede at sparke for Vestegnen-klubben og forsøger nu at spille som angriber for Legia Warszawa.

Da Legia købte ham, slog de deres egen transferrekord med en pris på 3 millioner euro, og ifølge en samlet vurdering fra eksperterne var han den dårligste transfer i Ekstraklasaens.

Det virker, som om han stadig er ved at LÆRE at spille fodbold. Han kan misse chancer fra én eller to meters afstand og brænder de mest oplagte muligheder.

[Jeg har brugt ChatGPT til at hjælpe med at skrive dette opslag – så skylden er ikke kun min]

I first thought that just meant Brøndby had made a great sale, but then I remembered Rajovic was only on loan at Brøndby. Where he wasn’t too much of a success either as I recall. If he had still been at Watford now, I think he might have been a realistic target as the striker the club is looking for to replace that Mortensen guy, so let’s hope they find someone better than Rajovic. Although maybe he could solve the other issue we have in defense - good block on that shot in the first clip we could have used that last Tuesday!

Btw, I don’t hate Mortensen now, other people have explained why it’s a relatively easy case to get over, but I also generally reserve that kind of feeling for other people in this world. However, I do hope he has a miserable season if it means Brøndby has a miserable season. Avtually I’m also fine with him being the top scorer in the league if Brøndby at the same time get relegated. In the end, the animosity is really against the other club, isn’t it?

På lørdag, når - vi - møder Brøndby ❤️
Pozniaki er omvendt.

Tænker da at vi stiller i stærkeste i morgen.

Det samme i Polen med mindre nogen døjer med noget.
Evt at vi prøver JA eller Jønne af som HCB. Den afprøvning kan selvfølgelig også komme allerede i morgen.

Hvis vi efter en time i Polen stadig er bagud med 3 samlet, så ser vi nok en del udskiftninger af dem, der ellers plejer at spille fuld tid (ex. Arnstad, Knudsen, Bech, Kahl, Tingager).
Det var nu også kun ment i spøg fordi nogle tror at Mortensen scorer, men vi har jo også to af dem på U19 - hvoraf den ene er en flittigt scorende angriber og den anden netop er hentet på Falster.

Latest posts

Back