New posts

Kamptråd Superligaen 1. runde: AGF - Brøndby, lørdag d. 25. juli kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 87
  • Views Views: Views 4K
Added to Calendar: 25-07-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    62
  • This poll will close: .
Kamptråd Superligaen 1. runde: AGF - Brøndby, lørdag d. 25. juli kl 18.00
I remembered Rajovic was only on loan at Brøndby. Where he wasn’t too much of a success either as I recall. If he had still been at Watford now, I think he might have been a realistic target as the striker the club is looking for to replace that Mortensen guy,

I Polen har vi et specifikt udtryk for sådan en spiller: "Jest chujowy" Jeg vil ikke forklare det, fordi det er sandsynligt, at jeg kan blive udelukket for det.

Det har ikke virket med Bech som 9er, men der er vel ikke rigtig andre alternativer. Jeg vil også gerne have Arnstad længere frem. En overvejelser var om man skulle prøve med MA på cm:

JH
Andersen, FT, Kahl
Links, Knudsen, MA, Emmery
Jørgensen, Bech, Arnstad

Det vil dog være godt at få MA ud og løbe om kap med Binks, måske:

JH
Andersen, FT, Kahl
Links, Knudsen, Solbakken/JJ, Emmery
MA, Bech, Arnstad

Kæmpe mulighed for revanche. Et Brøndby hold med lidt udfordringer, men med en ny træner og dermed fornyet tro på tingene.

De kommer til at stille med en meget stærk firkant i midten. Vanlerberghe og Binks, med Ejdum og Slisz lige foran. En løsning mod det, kunne være indlæg, men eftersom Mortensen er væk og Serra har karantæne, så tror jeg istedet løsningen er at løbe meget dybt fra forreste linje, så der skabes et større mellemrum mellem de to kæder, hvor Anderson, Arnstad og Jørgensen (eller Bech) kan boltre sig i. Åbner det op for Bogere fra start? Det kunne også passe med at JP har udtalt, at man gerne vil hvile i et lavt pres, og så er det utroligt svært at spille sig ud af en 5’er, og der kan en dybdeløber nok hjælpe. Men det ender nok med Bech på toppen.

Grundet den stærke centrale akse, så tror jeg også vores 10’ere vil være en anelse mere brede end normalt. Brøndbys store ønske er jo, at samle alt vores spil inde hvor de er bedst. Det kan blive et problem, at have fejlvendte wingbacks i sådan en kamp, da de så nok vil ende i samme rum som 10’erne, hvis de er lidt bredere. Samtidig er Divkovic nok ham der starter på højre back, og så havde været mest naturligt at spille Links på den venstre wingback, da han kunne udfordre Divkovic på hans dårlige ben. Men Emmery har for meget momentum til, at sætte ham af.

I deres offensiv, er meget sat op om, at samlet det centralt og spille ud på de to kanter. Tror det er Fukuda og Younis, og så kommer Frøkjær i løb ind i boksen. Så det er vigtigt at Knudsen tager de løb med Frøkjær, og Tingager er tæt på Mortensen. Med Links og Emmery må vi formode, specielt i højre side, at vi tillader en anelse flere indlæg end vi helt optimalt ville gøre. Derfor tænker jeg også, specielt med Mortensen timing i feltet, at vi har behov for lidt fysik derinde, så jeg tror det er genvalg til de tre startere fra forleden. Altså vi prioriterer AJ over Jacob Andersen.

Jeg forventer det primært at Frøkjær der tager løbene i feltet, og det dermed primært er Knudsen der følger ham. Så bryder vi deres indlæg eller opspil, så bør det være muligt at spille ind på Arnstad samtidig med at vores 10’ere er lidt længere nede. Så er vi i omstillingerne i overtal centralt, så kan vi enten spille rundt om deres to 6’ere og komme i 1:1 dueller med deres to stoppere (den frie 10’er og vores 9’er), ellers så støder en stopper op på den frie 10’er, så kan vores 9’er løbe i bagrum på den ene stopper. Ender vi i et lokalt overalt midt på banen, så skal Emmery og Links komme helt op på sidste linje og binde deres backs. Det kan også åbne for flere skud fra distancen.

Jeg tror - eller håber i hverfald - at vi tør spille ud i en 3-2’er, så vores 6’ere er længere fremme i banen, så skal vi turde benytte Jesper Hansen. Når de bliver tvunget til at presse med Frøkjær skal Kahl og AJ tude spille bolden ind i midten, hvor vores 6’ere enten vender med den, eller spille den hurtigt på den anden 6’er der bør være fri. Er den anden 6’er dækket af en af deres 6’ere bør en af vores 10’ere i såfald fri. Så hurtigt fra fase 1 til fase 3. Spiller vi ud i en 4-1, så skal vi være ekstremt tålmodige på bolden, og helst have Arnstad der er trukket ned, så kan drive bolden frem selv, hvis der skabes de rum.

I presset tror jeg Bech skærer banen over mod Vanlerberghe, selvom han er god på bolden, fordi Divkovic er fejlvendt. Det tvinger Divkovic ind i banen, Emmery kan presse op på ham fra siden, og formår vores 6’er, 10’er og 9’er at lukke kanalerne ned, så kan Divkovic enten spille den retur til Pentz, op på Mortensen eller prøve at slå den helt over i siderummet. Falder valget på de sidste to ting, så bør bolden være så længe undervejs, at det er dueller vi bør vinde.

Jeg tror begge trænere meget gerne vil have point, så jeg tror første mål bliver afgørende. Jeg tror vi stiller som mod Lech. Jeg tror Brøndby stiller som jeg har beskrevet i alle de mange linjer ovenfor.

Jeg tror også det giver os lidt ekstra at have spillet en betydende kamp, ligesom Lech måske var lidt ekstra oppe i gear efter at have spillet supercup. Jeg tror i hvert fald det opvejer eventuel træthed på det her tidspunkt af sæsonen. Jeg har også en udmærket fornemmelse ift kampen, men hvis vi skal spare for en del ift returkampen i Polen og stille op med for mange “svage” led kan det naturligvis blive svært.
Jeg er splittet. AGF har en betydende kamp i benene, hvilket må være en fordel. Emmery er klar og ser ud til at blive vild. Der var gode ting mod Poznan. Man var heldige i opspillet til målet, men resten var glimrende. Hjørnesparket til Bech var klasse. Anderson gav dynamik.

Defensivt var det noget rod. For et år siden løste JP det ved at skifte to i forsvaret efter første kamp. Der virker sandsynligt med to skift igen, men modsat dengang er det ikke Hansen og Dalle, der kommer ind, men Hedenstad med to kampe for AGF, og Andersen med 0 kampe i centerforsvaret for AGF. Det kan sagtens blive godt, men er næppe et quickfix. Hvis man beholder JJA er der i det mindste en ekstra kamp med samme backkæde. Om det så er en fordel, er et godt spm.

Nørgaard havde krammet på AGF i forgangne sæson. Er det ikke sandsynligt han har hentet inspiration fra kollega Frederksen og lagt oven i sine egne tanker? Absolut. Om hans hold kan udføre det så godt som Poznan er en anden sag.

Jeg har en god fornemmelse og ser frem til endnu en kamp på stadion. Men jeg kan sagtens se hvordan AGF får problemer.

Jeg er splittet. AGF har en betydende kamp i benene, hvilket må være en fordel. Emmery er klar og ser ud til at blive vild. Der var gode ting mod Poznan. Man var heldige i opspillet til målet, men resten var glimrende. Hjørnesparket til Bech var klasse. Anderson gav dynamik.

Defensivt var det noget rod. For et år siden løste JP det ved at skifte to i forsvaret efter første kamp. Der virker sandsynligt med to skift igen, men modsat dengang er det ikke Hansen og Dalle, der kommer ind, men Hedenstad med to kampe for AGF, og Andersen med 0 kampe i centerforsvaret for AGF. Det kan sagtens blive godt, men er næppe et quickfix. Hvis man beholder JJA er der i det mindste en ekstra kamp med samme backkæde. Om det så er en fordel, er et godt spm.

Nørgaard havde krammet på AGF i forgangne sæson. Er det ikke sandsynligt han har hentet inspiration fra kollega Frederksen og lagt oven i sine egne tanker? Absolut. Om hans hold kan udføre det så godt som Poznan er en anden sag.

Jeg har en god fornemmelse og ser frem til endnu en kamp på stadion. Men jeg kan sagtens se hvordan AGF får problemer.
Thomas K har et bud ovenfor på hvorfor det taktisk set kan give bedst mening med AJ - at vi vil tillade nogle indlæg og AJ vil være bedre til at forsvare dem. Jeg går ud fra at vi har studeret Brøndby så vidt muligt i deres træningskampe, men Nørgaard har måske en lille fordel ved at kende AGF, men han vel selv har lavet nogle ændringer i Brøndby. Omvendt kan de ændringer selvfølgelig ikke være helt spillet ind endnu. Alt i alt kan det naturligvis gå galt, Brøndby er vel et formodet tophold:og det er nok ikke en kamp vi vinder 10/10 gange.

Det har ikke virket med Bech som 9er, men der er vel ikke rigtig andre alternativer. Jeg vil også gerne have Arnstad længere frem. En overvejelser var om man skulle prøve med MA på cm:

JH
Andersen, FT, Kahl
Links, Knudsen, MA, Emmery
Jørgensen, Bech, Arnstad

Det vil dog være godt at få MA ud og løbe om kap med Binks, måske:

JH
Andersen, FT, Kahl
Links, Knudsen, Solbakken/JJ, Emmery
MA, Bech, Arnstad
Det vil være voldsomt at give op på Bech som 9'er allerede, især fordi alternativerne er så pauvre.

Der var gode ting i Bechs 9'er, men det er svært for de to 10'ere at komme i feltet, når den ene er ofret for en målmand, og den anden rykket ned på midtbanen. Der får man naturligt en fordel ved at stille op med 11 igen.

Jeg tror overvejelsen går på om Jørgensen, Hansen og JJA skal spille igen, eller om man skal rykke Arnstad frem, bytte JJA med JA og give Hedenstad tid med holdet.

Jeg vil gerne se Jønsson i aktion. Det rimer dårligt på hvor godt han gjorde det til træning og hvad man ellers forventer, at han skal sidde på bænken hele kampen igen. Jeg kunne være spydig og sige man jo gav Jørgensen kontrakt, men selvom han var svag mod Poznan er jeg overbevist om der er mere i ham - ellers havde han vel for fanden ikke fået en kontrakt.

Jeg tror ikke Yakob starter. Jeg tror ikke jeg ville sætte ham på banen med risiko for han bare løber ud igen. Tør man så skifte ham ind? Hvorfor spørger du mig om det? Var det ikke smartere at lade ham starte, så har man i det mindste udskiftere, hvis der bliver problemer?

Jokeren er dosering af spillere. Der er ikke rigtigt købt ind til at rotere for meget endnu (er vis på det kommer, og ok med det først sker senere), men man kan dog hvile nogen på central midt og/eller 10'er uden at skabe for meget ballade.... hvis det ikke var fordi defensiven var så sløj mod Poznan.

Latest posts

Back