Kæmpe mulighed for revanche. Et Brøndby hold med lidt udfordringer, men med en ny træner og dermed fornyet tro på tingene.
De kommer til at stille med en meget stærk firkant i midten. Vanlerberghe og Binks, med Ejdum og Slisz lige foran. En løsning mod det, kunne være indlæg, men eftersom Mortensen er væk og Serra har karantæne, så tror jeg istedet løsningen er at løbe meget dybt fra forreste linje, så der skabes et større mellemrum mellem de to kæder, hvor Anderson, Arnstad og Jørgensen (eller Bech) kan boltre sig i. Åbner det op for Bogere fra start? Det kunne også passe med at JP har udtalt, at man gerne vil hvile i et lavt pres, og så er det utroligt svært at spille sig ud af en 5’er, og der kan en dybdeløber nok hjælpe. Men det ender nok med Bech på toppen.
Grundet den stærke centrale akse, så tror jeg også vores 10’ere vil være en anelse mere brede end normalt. Brøndbys store ønske er jo, at samle alt vores spil inde hvor de er bedst. Det kan blive et problem, at have fejlvendte wingbacks i sådan en kamp, da de så nok vil ende i samme rum som 10’erne, hvis de er lidt bredere. Samtidig er Divkovic nok ham der starter på højre back, og så havde været mest naturligt at spille Links på den venstre wingback, da han kunne udfordre Divkovic på hans dårlige ben. Men Emmery har for meget momentum til, at sætte ham af.
I deres offensiv, er meget sat op om, at samlet det centralt og spille ud på de to kanter. Tror det er Fukuda og Younis, og så kommer Frøkjær i løb ind i boksen. Så det er vigtigt at Knudsen tager de løb med Frøkjær, og Tingager er tæt på Mortensen. Med Links og Emmery må vi formode, specielt i højre side, at vi tillader en anelse flere indlæg end vi helt optimalt ville gøre. Derfor tænker jeg også, specielt med Mortensen timing i feltet, at vi har behov for lidt fysik derinde, så jeg tror det er genvalg til de tre startere fra forleden. Altså vi prioriterer AJ over Jacob Andersen.
Jeg forventer det primært at Frøkjær der tager løbene i feltet, og det dermed primært er Knudsen der følger ham. Så bryder vi deres indlæg eller opspil, så bør det være muligt at spille ind på Arnstad samtidig med at vores 10’ere er lidt længere nede. Så er vi i omstillingerne i overtal centralt, så kan vi enten spille rundt om deres to 6’ere og komme i 1:1 dueller med deres to stoppere (den frie 10’er og vores 9’er), ellers så støder en stopper op på den frie 10’er, så kan vores 9’er løbe i bagrum på den ene stopper. Ender vi i et lokalt overalt midt på banen, så skal Emmery og Links komme helt op på sidste linje og binde deres backs. Det kan også åbne for flere skud fra distancen.
Jeg tror - eller håber i hverfald - at vi tør spille ud i en 3-2’er, så vores 6’ere er længere fremme i banen, så skal vi turde benytte Jesper Hansen. Når de bliver tvunget til at presse med Frøkjær skal Kahl og AJ tude spille bolden ind i midten, hvor vores 6’ere enten vender med den, eller spille den hurtigt på den anden 6’er der bør være fri. Er den anden 6’er dækket af en af deres 6’ere bør en af vores 10’ere i såfald fri. Så hurtigt fra fase 1 til fase 3. Spiller vi ud i en 4-1, så skal vi være ekstremt tålmodige på bolden, og helst have Arnstad der er trukket ned, så kan drive bolden frem selv, hvis der skabes de rum.
I presset tror jeg Bech skærer banen over mod Vanlerberghe, selvom han er god på bolden, fordi Divkovic er fejlvendt. Det tvinger Divkovic ind i banen, Emmery kan presse op på ham fra siden, og formår vores 6’er, 10’er og 9’er at lukke kanalerne ned, så kan Divkovic enten spille den retur til Pentz, op på Mortensen eller prøve at slå den helt over i siderummet. Falder valget på de sidste to ting, så bør bolden være så længe undervejs, at det er dueller vi bør vinde.
Jeg tror begge trænere meget gerne vil have point, så jeg tror første mål bliver afgørende. Jeg tror vi stiller som mod Lech. Jeg tror Brøndby stiller som jeg har beskrevet i alle de mange linjer ovenfor.