New posts

Kamptråd Superliga runde 2: Lyngby - AGF, lørdag d. 1. august kl 18.00

• Thread starter Thread starter Salling23
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 535
  • Views Views: Views 16K
Added to Calendar: 01-08-26

Hvordan ender kampen?

• Total voters
    69
  • Poll closed .
Kamptråd Superliga runde 2: Lyngby - AGF, lørdag d. 1. august kl 18.00
Håber Emmery spares, han er pt. sammen med Arnstad vores vigtigste offensive kort og der skal ikke drives rovdrift på ham. Håber TK er afløseren, det har han fortjent.

Bogere på toppen, det er nu inden en 9er bliver købt og er faldet til, han kan få kontinuerlig spilletid.

Last edited:
Tror dem uden skavanker gerne vil holdes i gang og der er alligevel 4 dage fra lørdag og til onsdag. Der er heller ikke risiko for at komme ud i 120 minutters spil.

Umiddelbart vil jeg tro vi skifter 2-3 mand men afhængig af dem der udgik med skader. Stiften mener ikke dem der blev hjemme bliver klar men de havde heller ikke regnet opstillingen ud sidst, så lad os se 🤞

Sker der noget fælles inden kampen? Vi kører over og ser den. Tænker det bliver opsplitning på stadion - de unge vil formentlig synge hele kampen og de gamle søger ud i siden. Nogen råd til placering på stadion eller bare efter gefuhl?
Det er desværre ikke noget Stiften mener, det er noget de har fået at vide af Jakob Poulsen :(. De siger selv at det kan være et røgslør, jeg synes bare aldrig jeg har oplevet at JP ligger røgslør ud.

Edit: Jacob Andersen var med i Polen, men blev sorteret fra inden kampen, jeg ved ikke om det var en skade, men det kan godt være at han er med imod Lyngby uden at det var et JP røgslør.

Det er desværre ikke noget Stiften mener, det er noget de har fået at vide af Jakob Poulsen :(. De siger selv at det kan være et røgslør, jeg synes bare aldrig jeg har oplevet at JP ligger røgslør ud.

Edit: Jacob Andersen var med i Polen, men blev sorteret fra inden kampen, jeg ved ikke om det var en skade, men det kan godt være at han er med imod Lyngby uden at det var et JP røgslør.
Han sagde i hvert fald at Niels Frederiksen følger med............... men om det var røgslør, det er svært at vide.

Det er en svær startopstilling at gætte på.

Tomas har fortjent en plads i starteren, og Storch har vist nok til at få chancen, hvis man stadig er hårdt ramt på JJA og JA - men så skal Kahl og Tingager spille.

Jørgensen er selvskreven til en startplads med sine friske ben. Det kunne nok i virkeligheden også klæde ham eller MA at spille højre 10'er uden en Bech der som 9'er tager alle deres rum.

Jeg har stemt på sejr. Der blev tabt to points mod BIF, og AGF skal med i toppen igen i år. Truppen er også lige som den skal være på nuværende tidspunkt, så Lyngby skal - sportsligt - have på munden.

Tomas har fortjent en plads i starteren, og Storch har vist nok til at få chancen, hvis man stadig er hårdt ramt på JJA og JA - men så skal Kahl og Tingager spille.

Jørgensen er selvskreven til en startplads med sine friske ben. Det kunne nok i virkeligheden også klæde ham eller MA at spille højre 10'er uden en Bech der som 9'er tager alle deres rum.

Jeg har stemt på sejr. Der blev tabt to points mod BIF, og AGF skal med i toppen igen i år. Truppen er også lige som den skal være på nuværende tidspunkt, så Lyngby skal - sportsligt - have på munden.
Jeg er også sikker på, at Jørgensen starter. Derfor er jeg lidt i tvivl om man vil spille med Jørgensen og Kritjannson som 10’ere. Jeg er også ret sikker på Links spiller venstre wingback.

Derfor tror jeg ikke Kritjannson spiller fra start. Jeg tror simpelthen ikke man spiller ham og Jørgensen sammen

FCK havde nu deres hyr med dem i Parken, og de var ikke ramt af tre dage unge straffesparkskonkurrenceben

Jeg er også sikker på, at Jørgensen starter. Derfor er jeg lidt i tvivl om man vil spille med Jørgensen og Kritjannson som 10’ere. Jeg er også ret sikker på Links spiller venstre wingback.

Derfor tror jeg ikke Kritjannson spiller fra start. Jeg tror simpelthen ikke man spiller ham og Jørgensen sammen
Er Links ikke ret klart meldt ude?

Last edited:
Lyngby var godt nok giftige fra start mod FCK. Dominans og 7 skud de første 10 min. Tror godt det kan blive en svær kamp, hvis vi lader dem få kontraer. Perfekt kombination af afventende defensiv og højt pres i perioder burde give os de 3 point.
Ja men spørgsmålet er om det er et tegn på Lyngbys niveau, eller på FC Københavns, som også havde virkeligt store problemer med at slå det hold fra Ukraine.

Hvis hverken Links, Andersen, Carstensen eller Anderson skal spille 90 minutter på en wingback, så kunne i dag vel også give en debut til Zander Grantzau. Han har fået chancen i en del testkampe over det seneste år og også siddet en del på bænken (som Storch, der er en måned ældre).

Derudover: Jeg er ret sikker på, at jeg i en tråd herinde sidste år erklærede, at en eller anden superligakamp var mindre vigtig end den da kommende pokalkamp mod Hillerød. Det viste sig at være dumt, det var jo ligaen og ikke pokalen, AGF endte med at konkurrere om. I dag har jeg det imidlertid lidt på samme måde: Det vigtigste er kampen på onsdag, og får man noget med fra kampen i dag er det bare en slags bonus. Pulsen er lavere end på enhver anden kampdag. Men derfor må det nu gerne blive til 3 point alligevel.

Ja men spørgsmålet er om det er et tegn på Lyngbys niveau, eller på FC Københavns, som også havde virkeligt store problemer med at slå det hold fra Ukraine.
Enig deres defensiv ser utrolig svag ud. Jeg mener dog at vi kan bruge Lyngbys offensive satsninger til vores fordel hvis vi gør det rigtigt.
Det er dog tydeligt, at de kommer med en stor portion selvtillid fra første division og de burde havde fået mere med fra parken.

Enig deres defensiv ser utrolig svag ud. Jeg mener dog at vi kan bruge Lyngbys offensive satsninger til vores fordel hvis vi gør det rigtigt.
Det er dog tydeligt, at de kommer med en stor portion selvtillid fra første division og de burde havde fået mere med fra parken.
Ja jeg tror også svaret ligger et sted midt imellem - det var ikke et outstanding FCK hold de i perioder spillede ud af brættet, men de har helt sikkert et spændende hold, som ikke er en oplagt nedrykningskandidat, og så kommer oprykkerne altid med et helt enormt drive i de første kampe. Jeg tror dog at deres offensive tilgang kan give plads til Bogere, og de to wingbacks, så jeg er ikke sikker på at de kommer til at spille så ultimativt offensivt som de havde mulighed for i Parken.

Uanset, hvordan det går i dag, så skal vi huske, at vi allerede nu har ligeså mange point, som vi sidste år havde efter to kampe. Sæsonen står og falder altså ikke kampen i dag.

Jeg tror dog på en sejr på trods af den skadesplagede trup og på trods Lyngbys fine præstation i Parken. Vi er et langt bedre og langt mindre arrogant fodboldhold end FCK pt, så vores muligheder mod Lyngby er også fine.

Uanset, hvordan det går i dag, så skal vi huske, at vi allerede nu har ligeså mange point, som vi sidste år havde efter to kampe. Sæsonen står og falder altså ikke kampen i dag.
This!
Sidste sæson startede med 2 points i de første 3 kampe, før vi tog i Parken og gav dem på munden.
Resten er historie.
Men en (pointmæssig) dårlig start betyder meget lidt for, hvor vi ender i tabellen. Jeg så godt spil mod Brøndby og især i Poznan; det her hold har ikke tabt momentum.

This!
Sidste sæson startede med 2 points i de første 3 kampe, før vi tog i Parken og gav dem på munden.
Resten er historie.
Men en (pointmæssig) dårlig start betyder meget lidt for, hvor vi ender i tabellen. Jeg så godt spil mod Brøndby og især i Poznan; det her hold har ikke tabt momentum.
Som sådan enig. Men vi formåede dog sidste år, at vinde 8 kampe i træk henover efteråret, hvor de hold der spillede europæisk havde lidt mere svingende resultater - store trupper til trods.

Jeg har svært ved at forestille mig, at AGF er så meget bedre end f.eks FCM på bredden, at vi ikke også bliver ramt af bump på vejen i løbet af efteråret

Som sådan enig. Men vi formåede dog sidste år, at vinde 8 kampe i træk henover efteråret, hvor de hold der spillede europæisk havde lidt mere svingende resultater - store trupper til trods.

Jeg har svært ved at forestille mig, at AGF er så meget bedre end f.eks FCM på bredden, at vi ikke også bliver ramt af bump på vejen i løbet af efteråret
Også sandt.
For mig handler efteråret om tre ting:
1. Bedst mulige europæiske resultater
2. Forbliv i live i pokalen
3. Top 6 i ligaen med podiet inden for realistisk rækkevidde, når slutspillet kommer

Så kan vi, i vinterpausen, tage bestik af, hvad målsætningen skal være i foråret.
Prioritet 2 og 3 kan jo skifte, afhængig af lodtrækning og momentum i ligaen. Hvis det ser skidt ud i ligaen, er jeg villig til at smide pokalen

Latest posts

Back