New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 10K
  • Views Views: Views 644K
Last edited:
Ligner at Elvis er i Danmark lige nu…hvad laver han her?
På James' instagram-story ses Elvis i Danmark (med en Faxe Kondi i hånden), mens der på Elvis' egen story er en kommentar fra en Susan Thor (i familie med Thomas Thor?), der håber han er velankommet til Danmark og beder ham hilse de andre guys (James og Hamza?). Mon ikke der kommer en nyhed snarest.

EDIT: Og hvis jeg ikke tager meget fejl, er videoen fra James' story fra Vejlby, mellem Vejlby-Risskov Hallen og Ceres Park Vejlby. Og vejret tyder på det er fra her til morgen/formiddag.

Og ja, han har da allerede brændt (for vores kommende 9´er var naturligvis både kommet til de chancer og scoret på dem) chancer, han burde have scoret på. Ser det ud til at påvirke ham? Nej, han klapper bare til den næste gang, han får muligheden. Så jeg vælger at glæde mig over de (outstanding) kasser han har sparket ind og over, at han kom til de chancer, han så endte med at brænde, men i troen på, at om lidt sparker han også dem ind.
If you´re good enough then you´re old enough.

Og helt generelt glæder jeg mig, på linje med dig, over alt det talent (ingen nævnt, ingen glemt), vi har gående og som vi nu rent faktisk gør brug af og viser tillid. Det er dén eneste måde vi kan flytte denne klub mærkbart på.

Jeg har ikke sagt, at vi ikke skal hente en angriber (og skille os af med et par af de andre), selvom nogle gerne vil udlægge det sådan. Jeg har blot argumenteret for, at hvis målet er, at finde én, hvor det giver mening at vedkommende er starter på bekostning af Bogere, med den kurve han ligger på, så skal vedkommende dælme være god (og yngre) og koster dermed meget mere end 25-30 mio. Og så er det næppe AGF, der står højst på ønskesedlen, hvor mærkeligt det end kan lyde.
Ja, det er tydeligt, han er farligst jo mindre tid han har til at tænke over det. Den ro tænker jeg kommer med erfaringen og målene. Han kommer frem til chancerne og jeg vil ikke blive overrasket, hvis han ender på 10-15 kasser i superligaen og 7-8 stykker i Europa. Og så er han væk næste sommer for rigtigt mange mio. kr.

Så den 9'er CV utvivlsom jagter, skal ses i det lys. Han skal kunne supplere, aflaste osv. i denne sæson, men også være god nok til at starte næste år. Og det er nok en en ret svær balance, hvor en profil sidst i 20'erne nok er bedste bud. Måske en som skal genstartes lidt, så han kan se ideen i at blive kørt stille roligt inde denne sæson og så være helt skarp fra næste sommer.

Og det gør jeg heller ikke.
Men jeg ser en ung mand, der fra første gang han betrådte græsset for voksenholdet, er gået til opgaven med en dedikation, uimponerethed og arbejdsivrighed, der er leder tankerne hen på alt andet, end en ung knægt fra et land langt herfra. Og ja, han har da allerede brændt (for vores kommende 9´er var naturligvis både kommet til de chancer og scoret på dem) chancer, han burde have scoret på. Ser det ud til at påvirke ham? Nej, han klapper bare til den næste gang, han får muligheden. Så jeg vælger at glæde mig over de (outstanding) kasser han har sparket ind og over, at han kom til de chancer, han så endte med at brænde, men i troen på, at om lidt sparker han også dem ind.

Og helt generelt glæder jeg mig, på linje med dig, over alt det talent (ingen nævnt, ingen glemt), vi har gående og som vi nu rent faktisk gør brug af og viser tillid. Det er dén eneste måde vi kan flytte denne klub mærkbart på.

Jeg har ikke sagt, at vi ikke skal hente en angriber (og skille os af med et par af de andre), selvom nogle gerne vil udlægge det sådan. Jeg har blot argumenteret for, at hvis målet er, at finde én, hvor det giver mening at vedkommende er starter på bekostning af Bogere, med den kurve han ligger på, så skal vedkommende dælme være god (og yngre) og koster dermed meget mere end 25-30 mio. Og så er det næppe AGF, der står højst på ønskesedlen, hvor mærkeligt det end kan lyde.

Så det bliver en svær opgave for CV at tilfredsstille det ønske.
Jeg tror ikke man skal se det på den måde at vi skal hente en der står over - vi skal have et angriberteam der supplerer hinanden, så man f.eks. har en stor tung klassisk 9’er der kan stå og lave tap-ins i det lille felt, og en der er hurtig og mere mobil. Vi skal have en der er et ungt talent, og en der er mere rutineret, som kan fortælle hvordan det er ude de Europæiske klubber. Vi skal have en der er på affyringsrampen til et kæmpe beløb indenfor de næste par transfervinduer, og en der bliver i klubben.

Det er nok derfor CV har kigget på Uhre og Adamsen, de vil kunne supplere Bogere, være en garant for mål, og være en som Bogere kan lære af og læne sig op ad.

Jeg synes stadig, CV skal ringe til Casper Tengstedt og Feyenoord. Han ligner en spiller, der trænger til at komme hjem og få kickstartet karrieren og det har vi god erfaring med. Som type passer han også ind
Godt bud. Men i så fald bliver det jo nok først helt på falderebet - både Tengstedet og Feyenoord håber nok der kommer en større klub end AGF og henvender sig.

Godt bud. Men i så fald bliver det jo nok først helt på falderebet - både Tengstedet og Feyenoord håber nok der kommer en større klub end AGF og henvender sig.

Enig, det er en tekstbog case på en spiller, der kan blive en mulighed sidst i vinduet men ikke før. Svært men imo ikke umuligt.

På James' instagram-story ses Elvis i Danmark (med en Faxe Kondi i hånden), mens der på Elvis' egen story er en kommentar fra en Susan Thor (i familie med Thomas Thor?), der håber han er velankommet til Danmark og beder ham hilse de andre guys (James og Hamza?). Mon ikke der kommer en nyhed snarest.

EDIT: Og hvis jeg ikke tager meget fejl, er videoen fra James' story fra Vejlby, mellem Vejlby-Risskov Hallen og Ceres Park Vejlby. Og vejret tyder på det er fra her til morgen/formiddag.
Det er den slags detektivarbejde jeg kommer her for ;)

Jeg tror ikke man skal se det på den måde at vi skal hente en der står over - vi skal have et angriberteam der supplerer hinanden, så man f.eks. har en stor tung klassisk 9’er der kan stå og lave tap-ins i det lille felt, og en der er hurtig og mere mobil. Vi skal have en der er et ungt talent, og en der er mere rutineret, som kan fortælle hvordan det er ude de Europæiske klubber. Vi skal have en der er på affyringsrampen til et kæmpe beløb indenfor de næste par transfervinduer, og en der bliver i klubben.

Det er nok derfor CV har kigget på Uhre og Adamsen, de vil kunne supplere Bogere, være en garant for mål, og være en som Bogere kan lære af og læne sig op ad.
Jeg tror ikke man arbejder med, at nogle står over andre. Jeg er sikker på, at Jakob Poulsen spiller dem der giver mest mening at bringe. Der kan være kampe til en type, og kampe til en anden. Vigtigst er det nok, at man spiller når man har overskud.

Og det gør jeg heller ikke.
Men jeg ser en ung mand, der fra første gang han betrådte græsset for voksenholdet, er gået til opgaven med en dedikation, uimponerethed og arbejdsivrighed, der er leder tankerne hen på alt andet, end en ung knægt fra et land langt herfra. Og ja, han har da allerede brændt (for vores kommende 9´er var naturligvis både kommet til de chancer og scoret på dem) chancer, han burde have scoret på. Ser det ud til at påvirke ham? Nej, han klapper bare til den næste gang, han får muligheden. Så jeg vælger at glæde mig over de (outstanding) kasser han har sparket ind og over, at han kom til de chancer, han så endte med at brænde, men i troen på, at om lidt sparker han også dem ind.

Jeg er meget imponeret over hvordan han er gået til opgaven indtil videre. Blev måske lidt solgt, da PM tog ham under vingerne og lod ham tale til truppen lige inden kampstart, i en af de sidste kampe. Det virkede på mig som PM overbragte opgaven til ham fremadrettet og godt vidste hvad klokken var slået - som det mandfolk han er, tog han det med oprejst pande og sendte den bedst muligt videre. Det var klasse👏

Siden da har Bogere bare lagt på og kan han fortsætte det, så bliver han vild. Det ved vi selvfølgelig ikke om han kan og der vil helt sikkert komme bump på vejen.

Det er så fedt og noget jeg har ønsket i rigtig mange år. Nu lavede jeg stats for de første 4 kampe og opgjorde spilletiden for de unge som tidligere - havde nok aldrig tænkt, at vi ville ende med mere spilletid til teenagere end Fcn (og det er nok heller ikke helt tilsigtet) uden bunden er faldet helt ud spillemæssigt.

Så det bliver en svær opgave for CV at tilfredsstille det ønske.

Har skrevet det et par gange men det er fordi jeg ikke helt kan lure mekanismerne - vil en ny kommende angriber, have udfordringer med at tage kampen op, med et talent som Bogere. Kan vi reelt tiltrække en på et niveau som debattørerne ønsker eller vil de frygte for meget tid på bænken? Vi kan nok så meget mene de skal rotere men mange spillere er meget bevidste om deres karriere - derfor kan jeg ikke lure, om det måske er et problem.
Alternativet er nok en ældre "model" som vil have noget ud af de sidste år.

Latest posts

Back