New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 10K
  • Views Views: Views 638K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg begynder at tro at vi kun henter nye, såfremt vi kommer af med nogle af de uforløste: Badji, Gyamfi, Mølgaard og Abbew.

Og når man kigger på truppen i dag, så synes jeg ikke vi er så presset til at hente nye spillere som de fleste herinde mener. Bogere fungerer rigtig fint i øjeblikket, tager store skridt kamp for kamp, dette kan vi godt bygge videre på. Han er åbenlyst klar til mere ansvar og spilletid.
Serra er altid lidt on/off, i dag var egentlig udmærket men han savner selvtillid, det helt tydeligt. Han fungerer super som linkup spiller, men savner den der "Nu skal jeg kræftedme score" fornemmelse som Bogere render rundt med. Hvis vi henter noget, så skal det være en angriber som er BETYDELIGT bedre end noget vi har i dag. Tchamche må for min skyld gerne lejes ud.

Midtbanen savner jeg egentlig en type alla Yakob, jeg synes han er voldsomt savnet. Solbakken kan lidt af det samme, men ingen af vores andre midtbane folk har den kreativitet som Yakob har. Men samtidig er der også noget dejligt uforløst hos dem. Kønne skal nok vokse med holdet som sæsonen skrider frem. Selvom jeg savner noget X faktor så behøver vi ikke hente nogle nye her.

Andersson og SEB skal også forløses, og specielt SEB begynder at vise hvorfor vi hentede ham. Fornøjelse at se, håber Andersson kan følge trop.
Her er vi super besat og mangler reelt set ikke noget. Hvis Bech bliver solgt, ryk Emmery op som 10'er og kør TK ind som WB eller køb en.

Forsvaret står for mig rigtig stærkt. Ja det ser usikkert ud nu, men vi har masser af spillere som skal køres ind. Jeg synes det ville være IDIOTI at købe en som vil tage spilletid fra især Camara som ligner en kæmpe gevinst. Callø skal også have spilletid, Røsler det samme, og mon ikke Tingager snart er klar igen. Så der det altså fornuftigt ud. Sælger vi Abbew og Mølgaard, så ser jeg dog gerne vi henter en som kan udfordre Kahl(Højer). JA ligner også en der skal spille HCB fremfor WB, derfor mangler vi en til den plads, den kommer Elvis til at tage meget snart. Her kunne vi dog godt leje en med høj kvalitet til at udfordre Carstensen, indtil Elvis er kørt ind.

Forstår godt at det er fedt at vinduet er åbent og vi har muligheder for at hente nye spillere. Men vi har altså en rigtig stærk trup som jeg ser det. Jeg synes det var mega fedt da vi hentede Kurminowski, jeg var kæmpe fan da vi hentede Haugen. Præcis det samme kan jeg sige da Badji og Gyamfi kom til, men historien behøver ingen forklaring.. Vi ved hvad vi har, kan vi holde på kernen så behøver vi ikke 2 eller 3 spillere mere. Som jeg ser det
Jeg vil sige, at om vi hente 1 eller 3 spillere, så ændre det ikke på hvem og hvad kernen er i holdet.

Vi spiller med 3 stoppere, og med U19 spillere Camara, som gør det glimrende, så har vi - i det du lister op - fem spillere der kan stoles på. Camara, Callø, Tingager, Kahl og Røsler. Det synes jeg er en smule tynd hvis jeg skal være ærligt. I dag var to af dem ude med skader, en gik ud med en skade og en kunne knap gå til sidst.

Midtbanen og 10’erne er jeg helt enig med dig i. Det er den bredde og det niveau vi burde have.

Oppe foran synes jeg Badji, Gyamfi og til dels Tchamche ikke har niveau. De to første er åbenlyse og Tchamche mangler målfarlighed til 9’eren og teknik til en 10’er. Serra er glimrende link-up og vinder utrolig mange dueller ude på banen, men nærmer man sig modstanderens felt, så virker det som om at alt tro på egne evner forsvinder, og villigheden til at vinde en duel uanset hvor ondt det gør ikke er til stede. Problemet med Serra er også, at han ikke har fysikken til at spille 90 minutter mange kampe, skulle Bogere blive skadet. Lige hurtigt, så ligner det hans sidste hele kamp var i September 2023. Så bliver Bogere skadet, kommer Tchamche eller Badji i spil. Det er jeg agu ikke super komfortabel med.

Men når alt kommer til alt, så er kernen og stammen jo Tingager, Kahl, Links, Emmery, Jønsson, Knudsen, Carstensen, Arnstad, Bech, Jørgensen og Bogere.

Nu har konkurrence, og hvile for den sags skyld, aldrig gjort nogle dårligere.

Hvis man er en smule fræk, så kan man sige at som situationen er lige pt, så har Jamese Borgere spillet 602 minutters voksen fodbold, og har ikke megen konkurrence i truppen.
Jeg er egentlig ikke sikker på, at det er vigtigt for Bogeres udvikling at han har konkurrence. Han har helt givet en stor motivation (og pres) fra de forventninger der er til ham hjemme i Uganda.

Men det er fortsat et kæmpe problem for AGF at vi er så sårbare på 9'er-positionen. Det var vi så også de forrige år, vil man kunne bruge som argument, men det kan jo ikke passe, at et dansk mesterhold, som lige om lidt skal spille europæisk ligaspil, ikke har bare to angribere vi kan være trygge ved at bruge i en startopstilling. Vi har i lang tid manglet en og efter PM er væk har vi i virkeligheden manglet to, så det er jo fantastisk at James nu kan udfylde den ene af dem.

Latest posts

Back