New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 10K
  • Views Views: Views 638K
Transfervindue Sommer 2026
Til gengæld er du ikke så tydelig til at forklare, hvad det er du ønsker at vi henter. Er Serra god nok? Og hvis Badji 2.0 er for dyr, er det så Gyamfi 2.0 vi skal hente, eller skulle vi have hentet Junker? Bliv gerne mere konkret.
Beklager at, jeg er ikke så velbevandret som eksperterne herinde. Men når jeg slår stats op på name droppingen, så tænker jeg om man seriøst vil betale de penge og så bænke Bogere. For jeg går ud fra, at vi er enige om at vi har fejlet hvis vi henter noget til 30 mio., der så bliver henvist til bænken af Bogere.

Beklager at, jeg er ikke så velbevandret som eksperterne herinde. Men når jeg slår stats op på name droppingen, så tænker jeg om man seriøst vil betale de penge og så bænke Bogere. For jeg går ud fra, at vi er enige om at vi har fejlet hvis vi henter noget til 30 mio., der så bliver henvist til bænken af Bogere.

Hader tonen, men du får et svar alligevel.

Det handler for mig om, at en god ny angriber skal starte i de store kampe - hvor Bogere så kan komme ind efter en time, og Bogere så kan starte andre kampe, og førsteangriberen kan komme ind der - og at Serra så skal være 3.valg, og supplere/vikariere med Tchambche. Der kommer skader, hvile, sygdom og alt muligt.

Til min agenda? Hvem er det, der sidder og snakker den ene Haugen eller Badji 2.0 op efter det anden op herinde, som alle koster 25+ mio? Det er jo reelt lodsedler.
Men ja, det er sikkert CV der vægrer sig. Hvad får han i øvrigt i hyre? Du lader til at vide det?
Ja din agenda om at det er dumt at hente en angrebsprofil, fordi vi har Bogere, da de alle bare er dyre utilstrækkelige lottokuponer. Det er nemt nok at sige det er dumt at hente en ny angriber hvis antagelsen er, at de alle er ringe. Og hvem i alverden snakker Badji eller Haugen 2.0 op? Du er til gengæld den eneste der antager at den næste angriber bare bliver en Badji 2.0. Hvor hente en ny forsvarsspiller hvis det bare er Anker 2.0 eller en midtbanespiller hvis det bare er Power 2.0. Min antagelse er, at man forsøger at finde bedre spillere end man har og jeg mener Bogere har brug for en kapabel kollega der kan løfte presset fra hans skuldre.

I forhold til CV mener jeg det fremgik af regnskabet at han får i omegnen af 3 mio om året. Synes ihvertfald at det blev skrevet herinde da regnskabet kom.

Ja din agenda om at det er dumt at hente en angrebsprofil, fordi vi har Bogere, da de alle bare er dyre utilstrækkelige lottokuponer. Det er nemt nok at sige det er dumt at hente en ny angriber hvis antagelsen er, at de alle er ringe. Og hvem i alverden snakker Badji eller Haugen 2.0 op? Du er til gengæld den eneste der antager at den næste angriber bare bliver en Badji 2.0. Hvor hente en ny forsvarsspiller hvis det bare er Anker 2.0 eller en midtbanespiller hvis det bare er Power 2.0. Min antagelse er, at man forsøger at finde bedre spillere end man har og jeg mener Bogere har brug for en kapabel kollega der kan løfte presset fra hans skuldre.

I forhold til CV mener jeg det fremgik af regnskabet at han får i omegnen af 3 mio om året. Synes ihvertfald at det blev skrevet herinde da regnskabet kom
Ja. De 3 millioner stemmer godt overens med at han fik 1.477 de første 6 måneder han var i klubben. Det fremgår af regnskabet.

Alle handler skal give mening, og det er jeg helt enig i. Jeg er også helt på linje med, at vi helst skal have to rigtig gode spillere til hver position. Og vi aner reelt ikke endnu, hvor god Bogere bliver. Vi håber alle, at han fortsætter med at lægge på, men vi ved det ikke.

Finder vi et godt alternativ – gerne en spiller, der bringer noget helt andet end Bogere, f.eks. fysik og hovedspil – kan de supplere hinanden. Så kan vi bruge dem efter modstander, kampbillede og form, og samtidig sikre, at begge er fysisk og mentalt på toppen, når de spiller.

Og læsningen i dag om, at Rösler spillede videre trods sygdom, er virkelig irriterende. Det er altså ikke optimalt.

Jeg vil gerne komme med en indrømmelse, som jeg håber, at jeg kan trække tilbage om et halvt år 😅

Jeg bliver mere og mere enig med dem, som mener, at CV har sovet i timen og ikke fundet tilstrækkelig kvalitet i tide. Vi har vidst, at vi har manglet to gode forsvarsspillere i næsten tre måneder nu, hvor én af dem skulle være en leder i forsvaret, der kunne trække de øvrige op. Det er måske en forfejlet konklusion, men som jeg ser det pt, så har det kostet os et potentiel ChL eller i hvert fald Europa League. Derudover har vi mistet ml 5 og 7 point i ligaen (2 i dag, 2 mod Lyngby og i hvert fald et mod Viborg). Når man ser markedet af forsvarsspillere, så burde det have været muligt at finde nogle der kunne dække de huller, vi havde (foruden Rösler som vi også har været uheldige med, men de vidste jo, at han var ude af kampform og derfor ikke burde gå direkte ind på holdet…)

På 9’er positionen er jeg altså stadig bange for, at vi fans må indse, at markedet er fuldstændig fucked. De priser, som angribere bliver solgt til, tror jeg simpelthen ikke, at vi kan være med til. Hvis vi ikke har koldt vand i blodet, så havde vi fået én, hvor niveauet og kvaliteten var usikker. Hvis man ser på de øvrige hold, så mangler de vel alle samme en (måske med undtagelse af FCM, som dog alligevel skal erstatte Dju’s mål). FCK har ikke købt, selvom behovet er der. Brøndby har fået en falleret PM, som primært er indkøbt pga hans lederegenskaber. FCN fik Lind, som de allerede havde på lån, og ellers fylder de bare på med gode akademispillere. OB, som ikke burde være en konkurrent, har købt en som har scoret to mål på to sæsoner og ellers primært scoret i den svenske andendivision.

Hvis Bogere henviser en 30 mio kroners angriber til bænken, så kan det både være Bogere, der er blevet så god, eller den nye angriber, der er undervældende ringe. I det første tilfælde er det da ikke sikkert, at AGF har fejlet. Man må faktisk godt have mere end en god angriber i truppen.

Man kan godt være efter CV for et manglende køb til forsvaret - specielt i betragtning af de mange skader.

Men konsekvensberegninger med, at det har kostet x-antal points og CL er yderst problematiske i min bog.

Du har helt ret i, at man slet ikke kan lave en kontrafaktisk historieskrivning, da mange andre ting kunne opstå, såfremt CV havde ageret anderledes. Det er dog stadig den fornemmelse, jeg som fan sidder tilbage med.

Jeg vil gerne komme med en indrømmelse, som jeg håber, at jeg kan trække tilbage om et halvt år 😅

Jeg bliver mere og mere enig med dem, som mener, at CV har sovet i timen og ikke fundet tilstrækkelig kvalitet i tide. Vi har vidst, at vi har manglet to gode forsvarsspillere i næsten tre måneder nu, hvor én af dem skulle være en leder i forsvaret, der kunne trække de øvrige op. Det er måske en forfejlet konklusion, men som jeg ser det pt, så har det kostet os et potentiel ChL eller i hvert fald Europa League. Derudover har vi mistet ml 5 og 7 point i ligaen (2 i dag, 2 mod Lyngby og i hvert fald et mod Viborg). Når man ser markedet af forsvarsspillere, så burde det have været muligt at finde nogle der kunne dække de huller, vi havde (foruden Rösler som vi også har været uheldige med, men de vidste jo, at han var ude af kampform og derfor ikke burde gå direkte ind på holdet…)

På 9’er positionen er jeg altså stadig bange for, at vi fans må indse, at markedet er fuldstændig fucked. De priser, som angribere bliver solgt til, tror jeg simpelthen ikke, at vi kan være med til. Hvis vi ikke har koldt vand i blodet, så havde vi fået én, hvor niveauet og kvaliteten var usikker. Hvis man ser på de øvrige hold, så mangler de vel alle samme en (måske med undtagelse af FCM, som dog alligevel skal erstatte Dju’s mål). FCK har ikke købt, selvom behovet er der. Brøndby har fået en falleret PM, som primært er indkøbt pga hans lederegenskaber. FCN fik Lind, som de allerede havde på lån, og ellers fylder de bare på med gode akademispillere. OB, som ikke burde være en konkurrent, har købt en som har scoret to mål på to sæsoner og ellers primært scoret i den svenske andendivision.

Jeg er rigtig meget på linje med dig, specielt omkring forsvarsspillerne, for det var jo evident ret tidligt.

Jeg synes, det er en uskik at presse en Tingager på banen. Tilsyneladende spillede Røsler også med sygdom i kroppen i Lissabon. I dag ligner både Kahl og Camara to spillere, der kæmper sig igennem, så godt de kan – og nok begge to endda 5-10 minutter for længe. Jeg er med på, at det er svært, og at vi ikke er en top 3-klub i Danmark. Men derfor skal vi altså passe på vores spillere.

Mht. angriberen skal vi være glade for, at Bogere virkelig har grebet chancen og nu scoret tre mål for os. Men vi mangler stadig noget der, og det bliver dyrt. Forhåbentlig bliver det også voldsomt dyrt, når vi en dag sender Bogere videre.

Jeg håber også, at CV kommer til at vise os, at det var rigtigt at vente med de sidste par handler.

Jeg er dog ikke så nervøs for at handle, blot fordi Camara og Bogere har vist sig godt frem. Jeg håber da inderligt, at Røsler nærmest ikke ser banen, fordi Callø har lagt enormt meget på. Det kunne være fedt, hvis det samme blev tilfældet med Camara og Tingager. At Lyhne slog Hedenstad af osv. Det betyder jo bare, at vores hold er blevet så godt, at nogle af dem, man troede skulle starte, nu er blevet overhalet, og udgør bredden, og det er da positivt - ikke det modsatte.

Men at løbe an på, at eksempelvis Bogere og Camara kan holde det niveau, vi ser nu, de næste 35-38 kampe, synes jeg simpelthen er for risikabelt.

CV udtalte i Viborg at han forventer at hente imellem 1 og 3 nye spillere. Jeg tænker at den første bliver Camara, der officielt bliver rykket op i førsteholdstruppen, den anden bliver Elvis fra El Cambio, og hvis der så absolut skal hentes 3 spillere, så kan han også hente Storch op fra U19. Bum Bum 3 nye spillere, så er vi klar til en presset sæson.

Hvis Bogere henviser en 30 mio kroners angriber til bænken, så kan det både være Bogere, der er blevet så god, eller den nye angriber, der er undervældende ringe. I det første tilfælde er det da ikke sikkert, at AGF har fejlet. Man må faktisk godt have mere end en god angriber i truppen.
Præcis.

Men viser det sig, at Bogere ikke fortsætter med at udvikle sig, men i stedet går i stå (hvilket jo også sker i ny og næ), og vi skal spille med f.eks Tchamche i mange kampe, så har vi fejlet - synes jeg

I forhold til CV mener jeg det fremgik af regnskabet at han får i omegnen af 3 mio om året. Synes ihvertfald at det blev skrevet herinde da regnskabet kom.
Min agenda er, at alle - undskyld, næsten alle - kan se, at vi har fået verdens største gave foræret og så er det absurd at sidde og læse om at man vil hente den ene nulbon efter den anden til 25 - 30 mio., som i bedste fald er en my bedre end dem vi har forsøgt os med de sidste 2-3-4 år. Alle som én fejlkøb.
Din agenda, og mange andres, er, at vi skal hente en 9´er, der er proven og god for mange kasser og du kræver, at CV finder ham fordi han får 3 mio. i løn.
Jeres problem er så bare, at I ikke forstår hvad den slags koster, hvis de overhovedet gider til AGF.
Og ikke for at ødelægge CV-bashingen, men uanset han er direktør og selv refererer til bestyrelsen, så arbejder han fortsat indenfor de rammer, han har fået udstukket.

Jeg tror også man skal tænke på at Bogere kan spille flere positioner på vores hold, han er blevet brugt på Bechs plads før. Så hvis vi får en ny 9er og så sælger Bech eller Arnstad for den sags skyld, så kan han også få tid på den plads og ikke bare side og vente på at få tid som 9er.

Spørgsmålet er bare om vi kan finde en angriber der kan gribe chancen, vi har så mange indlæg og hjørnespark at det skriger på en rigtig boxangriber

Min agenda er, at alle - undskyld, næsten alle - kan se, at vi har fået verdens største gave foræret og så er det absurd at sidde og læse om at man vil hente den ene nulbon efter den anden til 25 - 30 mio., som i bedste fald er en my bedre end dem vi har forsøgt os med de sidste 2-3-4 år. Alle som én fejlkøb.
Din agenda, og mange andres, er, at vi skal hente en 9´er, der er proven og god for mange kasser og du kræver, at CV finder ham fordi han får 3 mio. i løn.
Jeres problem er så bare, at I ikke forstår hvad den slags koster, hvis de overhovedet gider til AGF.
Og ikke for at ødelægge CV-bashingen, men uanset han er direktør og selv refererer til bestyrelsen, så arbejder han fortsat indenfor de rammer, han har fået udstukket.
Tak for i aften. Det her er simpelthen ikke værd at bruge mere tid på.

Jeg begynder at tro at vi kun henter nye, såfremt vi kommer af med nogle af de uforløste: Badji, Gyamfi, Mølgaard og Abbew.

Og når man kigger på truppen i dag, så synes jeg ikke vi er så presset til at hente nye spillere som de fleste herinde mener. Bogere fungerer rigtig fint i øjeblikket, tager store skridt kamp for kamp, dette kan vi godt bygge videre på. Han er åbenlyst klar til mere ansvar og spilletid.
Serra er altid lidt on/off, i dag var egentlig udmærket men han savner selvtillid, det helt tydeligt. Han fungerer super som linkup spiller, men savner den der "Nu skal jeg kræftedme score" fornemmelse som Bogere render rundt med. Hvis vi henter noget, så skal det være en angriber som er BETYDELIGT bedre end noget vi har i dag. Tchamche må for min skyld gerne lejes ud.

Midtbanen savner jeg egentlig en type alla Yakob, jeg synes han er voldsomt savnet. Solbakken kan lidt af det samme, men ingen af vores andre midtbane folk har den kreativitet som Yakob har. Men samtidig er der også noget dejligt uforløst hos dem. Kønne skal nok vokse med holdet som sæsonen skrider frem. Selvom jeg savner noget X faktor så behøver vi ikke hente nogle nye her.

Andersson og SEB skal også forløses, og specielt SEB begynder at vise hvorfor vi hentede ham. Fornøjelse at se, håber Andersson kan følge trop.
Her er vi super besat og mangler reelt set ikke noget. Hvis Bech bliver solgt, ryk Emmery op som 10'er og kør TK ind som WB eller køb en.

Forsvaret står for mig rigtig stærkt. Ja det ser usikkert ud nu, men vi har masser af spillere som skal køres ind. Jeg synes det ville være IDIOTI at købe en som vil tage spilletid fra især Camara som ligner en kæmpe gevinst. Callø skal også have spilletid, Røsler det samme, og mon ikke Tingager snart er klar igen. Så der det altså fornuftigt ud. Sælger vi Abbew og Mølgaard, så ser jeg dog gerne vi henter en som kan udfordre Kahl(Højer). JA ligner også en der skal spille HCB fremfor WB, derfor mangler vi en til den plads, den kommer Elvis til at tage meget snart. Her kunne vi dog godt leje en med høj kvalitet til at udfordre Carstensen, indtil Elvis er kørt ind.

Forstår godt at det er fedt at vinduet er åbent og vi har muligheder for at hente nye spillere. Men vi har altså en rigtig stærk trup som jeg ser det. Jeg synes det var mega fedt da vi hentede Kurminowski, jeg var kæmpe fan da vi hentede Haugen. Præcis det samme kan jeg sige da Badji og Gyamfi kom til, men historien behøver ingen forklaring.. Vi ved hvad vi har, kan vi holde på kernen så behøver vi ikke 2 eller 3 spillere mere. Som jeg ser det

Jeg tror også man skal tænke på at Bogere kan spille flere positioner på vores hold, han er blevet brugt på Bechs plads før. Så hvis vi får en ny 9er og så sælger Bech eller Arnstad for den sags skyld, så kan han også få tid på den plads og ikke bare side og vente på at få tid som 9er.

Spørgsmålet er bare om vi kan finde en angriber der kan gribe chancen, vi har så mange indlæg og hjørnespark at det skriger på en rigtig boxangriber

Nu har konkurrence, og hvile for den sags skyld, aldrig gjort nogle dårligere.

Hvis man er en smule fræk, så kan man sige at som situationen er lige pt, så har Jamese Borgere spillet 602 minutters voksen fodbold, og har ikke megen konkurrence i truppen.

Agressiv much?

Latest posts

Back