New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 10K
  • Views Views: Views 639K
Transfervindue Sommer 2026
27 skud - og kun 2 mål i dag - og over 20 skud mod Viborg - og kun 1 mål.
Samlet tæt på 50 skud, 3 mål, og 1 point.

Det lyser meget klart væk - at AGF har brug for en ny fast 9'er, hvor Bogere og Serra så kan supplere ham. Bogere kan vi udvikle flot på sideløbende, men skal ikke være "the one" bare sådan. Det brænder han stadig alt for store oplagte chancer til. Emmery ditto - men er bare så specielt et talent - at han får lov.

Men holdet mangler målscorere, det er sgu åbenlyst.

Så mange skud mener jeg ikke Bogere havde 😉

Det lyser meget klart væk - at AGF har brug for en ny fast 9'er, hvor Bogere og Serra så kan supplere ham. Bogere kan vi udvikle flot på sideløbende, men skal ikke være "the one" bare sådan. Det brænder han stadig alt for store oplagte chancer til. Emmery ditto - men er bare så specielt et talent - at han får lov.

Der vil altid være stolpe- ind og stolpe-ud i perioder. Det ser ud til vi er i en bølgedal.

Tænker vi skal klappe hesten engang og ikke begynde at klistre den slags betegnelser, på en næsten ny spiller som Bogere. I denne sæson har han spillet 209 minutter i Superligaen og i sidste sæson 49 minutter.

Skal vi tage den ned på jorden og vurdere på statistikken, så har han ifølge Superliga.dk haft en xG på 1,3 og scoret 1 mål. Så det er ikke fordi han er helt off - den snor tror jeg gerne du havde givet en tidligere angriber ;)

Der kan være så mange andre grunde til, at han ikke skal være det du kalder "the one". Det kan jeg finde en del argumenter for. Men allerede nu, at udråbe ham til en der brænder alt for store oplagte chancer, det er altså en postgang for tidligt efter min mening.

Indtil Bogere har lavet et mål i feltet, så kunne jeg godt tænke mig en boksangriber på et niveau over Serra og Tchamche. Så kan det godt være, at det skal være et alternativ og ikke et førstevalg, men manglen er der altså.

Enig.

James Bogere er i rivende udvikling og jeg synes, at Serra gør det hæderligt, men vi mangler en, der virkeligt kan gøre ondt i feltet. Det er vel også et af kritikpunkterne for dagens ellers gode kamp.

Indtil Bogere har lavet et mål i feltet, så kunne jeg godt tænke mig en boksangriber på et niveau over Serra og Tchamche. Så kan det godt være, at det skal være et alternativ og ikke et førstevalg, men manglen er der altså.
Det er jeg egentlig meget enig i. Begge mål i dag kommer efter indlæg. Vores spil er sat på til mange indlæg. Emmery bliver spille 1:1 op til flere gange, specielt i første halvleg, så han kan slå et indlæg.

Bogere har en xG omkring 1.3-1.4 og scoret 1 mål. Det er i sig selv fint.

Derudover skal man bare huske på han ikke har spillet 500 minutters voksen fodbold endnu. At han er 18 år. At det her var hans første Superligamål.

Det skader ikke at få en rigtig dygtig angriber ind på holdet. Som med alt andet så skal det selvfølgelig være en man stoler på, også på den lange bane.

Bogere laver jo faktisk et fint boksangriberløb, også i dag, på oplægget fra Links med et cut back. Og den sparker han jo ind næste gang. Er det mod Viborg han også brænder en stor i feltet?
Det er jo helt absurd, når man læser hvad nogen mener vi skal gå efter af lodsedler til 25-30 mio. på bekostning af den juvel, der render rundt for næsen af af os nu og som kan forædles til vores med afstand største salg.
Men kan man finde proven quality til den slags penge (det er dyrere), som kan acceptere ikke at være automatisk 1. valg,, så fint med mig.

Bogere laver jo faktisk et fint boksangriberløb, også i dag, på oplægget fra Links med et cut back. Og den sparker han jo ind næste gang. Er det mod Viborg han også brænder en stor i feltet?
Det er jo helt absurd, når man læser hvad nogen mener vi skal gå efter af lodsedler til 25-30 mio. på bekostning af den juvel, der render rundt for næsen af af os nu og som kan forædles til vores med afstand største salg.
Men kan man finde proven quality til den slags penge (det er dyrere), som kan acceptere ikke at være automatisk 1. valg,, så fint med mig.
Hvorfor er det du konsekvent kalder en ny angriber for en lodseddel, mindre god og hvad du ellers bruger af ord for at få det til at passe din agenda. Hvis du er 100% sikker på at en ny angriber er dårlig, så kan jeg godt forstå du ikke vil have det. Der er til gengæld helt vildt så meget ansvar du vil hælde over på Bogeres uerfarne skuldre. Det mener jeg er uansvarligt.

Jeg mener dog det er rimeligt, at CV er sin store hyre værd og finder en der kan løfte truppen.

Hvorfor er det du konsekvent kalder en ny angriber for en lodseddel, mindre god og hvad du ellers bruger af ord for at få det til at passe din agenda. Hvis du er 100% sikker på at en ny angriber er dårlig, så kan jeg godt forstå du ikke vil have det. Der er til gengæld helt vildt så meget ansvar du vil hælde over på Bogeres uerfarne skuldre. Det mener jeg er uansvarligt.

Jeg mener dog det er rimeligt, at CV er sin store hyre værd og finder en der kan løfte truppen.
Til min agenda? Hvem er det, der sidder og snakker den ene Haugen eller Badji 2.0 op efter det anden op herinde, som alle koster 25+ mio? Det er jo reelt lodsedler.
Men ja, det er sikkert CV der vægrer sig. Hvad får han i øvrigt i hyre? Du lader til at vide det?

Bogere er virkelig en guldfugl, men sådan en skal man også passe på. Jeg tror ikke at vi gør ham en tjeneste ved at han skal være starter i 9 ud af 10 kampe, men jeg vil også hade at skulle bruge en af de andre angribere vi har mere end vi gør. Vi skal have en ny angriber ind, der som minimum er væsentlig bedre end Serra, som kan dele spilletiden med Bogere.

Nu er der jo ikke en tråd om Bogere, men jeg synes godt nok han lægger meget på sit spil lige nu. Han er ved at være der hvor man kan regne med at de ting der skal gøres, på dage hvor han ikke er farlig, bliver gjort. Og det får man mange minutter af
Præcis. Han er OK i presset og arbejder som en hest samtlige min. han er på banen. Og så er han målscorer med kæmpe M.
Jeg tænker også der kommer en angriber mere, men derfor skal Bogere stadig starte medmindre det er Haaland CV henter.

Nu er der jo ikke en tråd om Bogere, men jeg synes godt nok han lægger meget på sit spil lige nu. Han er ved at være der hvor man kan regne med at de ting der skal gøres, på dage hvor han ikke er farlig, bliver gjort. Og det får man mange minutter af

Han tager nogle vilde skridt. Men vi ved stadig ikke om dette er hans absolutte topniveau eller bundniveau. Dertil er der spillet alt for få minutter.

Han mangler dog koldblodighed ved de helt store chancer. Sabah, men specielt mod Viborg og i dag. Men det kommer, nok ikke lige i morgen, men med erfaringen. Da Patrick Mortensen var bedst smed han dem sikkert ind, men ofte har yngre spillere en tendens til at placere så yderligt som muligt.

Bogere er virkelig en guldfugl, men sådan en skal man også passe på. Jeg tror ikke at vi gør ham en tjeneste ved at han skal være starter i 9 ud af 10 kampe, men jeg vil også hade at skulle bruge en af de andre angribere vi har mere end vi gør. Vi skal have en ny angriber ind, der som minimum er væsentlig bedre end Serra, som kan dele spilletiden med Bogere.
Nej slet ikke, og er han den guldfugl som man tror han er, så er han jo væk næste sommer, så har en ny angriber også haft tid til at lære klubben og ligaen at kende. Er han slet ikke den guldfugl, så er det jo fint man henter en erstatning.

Til min agenda? Hvem er det, der sidder og snakker den ene Haugen eller Badji 2.0 op efter det anden op herinde, som alle koster 25+ mio? Det er jo reelt lodsedler.
Men ja, det er sikkert CV der vægrer sig. Hvad får han i øvrigt i hyre? Du lader til at vide det?
Til gengæld er du ikke så tydelig til at forklare, hvad det er du ønsker at vi henter. Er Serra god nok? Og hvis Badji 2.0 er for dyr, er det så Gyamfi 2.0 vi skal hente, eller skulle vi have hentet Junker? Bliv gerne mere konkret.

• Like
Reactions: fsc

Kunne vi da bare bytte Gyamfi, Badji og Serra til en som var mere anvendelig. Så tager jeg gerne Tchamche som 3 angriber.

Jeg kan sagtens se CV og Co have et dilemma pt. Der er virkelig blevet lagt på i løbet af kort tid men der er stadig kæmpe usikkerhed, om det bliver stabilt og målene kommer løbende. Lykkes det og han begynder at banke mål ind i løbet af efteråret, så er han hurtigt et meget stort salg men vi har så udfordringen igen. På den anden side, kan der være mulige emner, der ser udfordringer med en ung konkurrent som udvikler sig hurtigt :unsure: I sommers ville jeg have sagt, at behovet var en klar 1 angriber men det er jeg lidt i tvivl om de vil gå efter. På den anden side, bør der være spilletid nok til 2 mand.

Jeg er også lidt spændt på, om JP foretrækker en større angriber som skal modtage indlæg eller vi vil se mere af det vi så i dag, hvor de spiller hurtigt i små rum. Bogere ligner egentlig en der hopper højt nok men luftdueller har jeg ikke indtryk af, at han vinder mange af. Til gengæld bør han være hurtig nok, til at nå frem til når Emmery sætter turbo på - de skal bare have afstemt løbene med afleveringen.

Det interessante i, hvilken angriber vi henter, bliver også om man vil finde en bevægelig type som Bogere eller man vil supplere med en mere klassisk (for os) 9'er, som kan stange indlæg i mål.

Det vil i hvert fald kunne gøre os mindre forudsigelige med to forskellige typer. Omvendt vil vi jo rigtig gerne terpe spilmønstre under JP og for mig at se gør det en ret stor forskel, hvilken type angriber vi spiller med.

Kunne vi da bare bytte Gyamfi, Badji og Serra til en som var mere anvendelig. Så tager jeg gerne Tchamche som 3 angriber.

Jeg kan sagtens se CV og Co have et dilemma pt. Der er virkelig blevet lagt på i løbet af kort tid men der er stadig kæmpe usikkerhed, om det bliver stabilt og målene kommer løbende. Lykkes det og han begynder at banke mål ind i løbet af efteråret, så er han hurtigt et meget stort salg men vi har så udfordringen igen. På den anden side, kan der være mulige emner, der ser udfordringer med en ung konkurrent som udvikler sig hurtigt :unsure: I sommers ville jeg have sagt, at behovet var en klar 1 angriber men det er jeg lidt i tvivl om de vil gå efter. På den anden side, bør der være spilletid nok til 2 mand.

Jeg er også lidt spændt på, om JP foretrækker en større angriber som skal modtage indlæg eller vi vil se mere af det vi så i dag, hvor de spiller hurtigt i små rum. Bogere ligner egentlig en der hopper højt nok men luftdueller har jeg ikke indtryk af, at han vinder mange af. Til gengæld bør han være hurtig nok, til at nå frem til når Emmery sætter turbo på - de skal bare have afstemt løbene med afleveringen.
Jeg tror først og fremmest ikke vi ser en absolut førsteangriber. Jeg tror, medmindre Bogere falder i niveau eller man rammer ved siden af den man henter, at man skifter dem ret godt.

Jeg tror vi vil lede efter en type at slå boldene i på. Jeg synes der igen i dag var et par gange, hvor Emmery men også Links egentlig kan slå et indlæg, men undlader det for at lave endnu en berøring. Målet til 1-0 er jo egentlig også omvendt af hvad man normalt gør, altså normalt spiller man den ind på den store angriber der lægger den af til en spiller bag sig. Men Jørgensen har teknikken og fysikken til at gøre det i dag.

Jeg kan sagtens se Bogere være farlig mod FCK, FCM og nogle af de europæiske kampe, hvorimod en større angriber vil give rigtig god mening en dag som i dag.

Latest posts

Back