New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 10K
  • Views Views: Views 627K
Transfervindue Sommer 2026
SIF har præsenteret et minus på over 9 mio. kr. det første halvår af 2026. Det er nu man skal slå til og købe McCowatt der har udløb om 16 måneder. Jeg kan godt se ham spille angriber i AGF's system på samme måde som Bogere gør det. Spørgsmålet er nærmere om han er klar til at rykke internt i Superligaen eller om han vil ud i verden.

Har han ikke spillet mest midtbane/wing i SIF og næsten ikke angriber?

Har han ikke spillet mest midtbane/wing i SIF og næsten ikke angriber?
Jo, han er primært startende som en spiller i anden række, men han dukke hele tiden op i feltet og er altid farlig. Jeg synes bare når jeg ser ham, så har han så mange kvaliteter som en angriber også skal have. Egentlig meget sammenlignelig med Adamsen, der også både kan spille angriber og fløj/hængende angriber. Det vil også betyde at vi ikke skal skifte spillemåde uanset om det er Bogere eller McCowatt der er på toppen. Og skulle vi sælge Bech, så er McCowatt naturlig afløser - men så mangler vi en angriber igen :) Der vil ikke være så meget gamble over McCowatt og det bliver næppe en ny Badji, Serra, Gyamfi, Haugen, Kurminowski etc.

Jo, han er primært startende som en spiller i anden række, men han dukke hele tiden op i feltet og er altid farlig. Jeg synes bare når jeg ser ham, så har han så mange kvaliteter som en angriber også skal have. Egentlig meget sammenlignelig med Adamsen, der også både kan spille angriber og fløj/hængende angriber. Det vil også betyde at vi ikke skal skifte spillemåde uanset om det er Bogere eller McCowatt der er på toppen. Og skulle vi sælge Bech, så er McCowatt naturlig afløser - men så mangler vi en angriber igen :) Der vil ikke være så meget gamble over McCowatt og det bliver næppe en ny Badji, Serra, Gyamfi, Haugen, Kurminowski etc.

Det sidste er jeg enig i og tænker han mere er oplagt afløser for Bech som du er inde på. Men du har helt ret - så mangler vi stadigvæk en mand på toppen.

Tænker blot vi går efter en mere rendyrket angriber, da vi også har Bogere som kan tage en plads i 2 række. Men igen - vil vi ende med at lave et salg eller flere, så skal CV finde endnu flere forstærkninger.

Jeg ved heller ikke hvad der blev budt på ham fra USA (skrev de ikke bare millioner) og hvad SIF vil kræve fra en naboklub :unsure:

Jeg vil gerne have...

1) En nier - sådan noget Noah Ganaus agtigt, med muskler og fysik og evnen til at hakke på kassen. Koster vel 2-3 mio € hvis det gerne må være en over 23 år.
2) En central forsvarsspiller med højde og overblik, der kan spille 90 minutter med mere fokus end Røsler. Koster ikke nødvendigvis alverden i transfer, og må meget gerne være voksen (altså over 25 år, hvor spillerne falder i pris.
3) En tier der kan udfordre og selv komme i feltet. McCowatt er ideel der.

Jeg vil også gerne af med en nier (Serra), af med to centrale forsvarsspillere (AJ og Møllen) - og så ligner det et farvel til Bech (der så kan erstattes af McCowatt).

Det sidste er jeg enig i og tænker han mere er oplagt afløser for Bech som du er inde på. Men du har helt ret - så mangler vi stadigvæk en mand på toppen.

Tænker blot vi går efter en mere rendyrket angriber, da vi også har Bogere som kan tage en plads i 2 række. Men igen - vil vi ende med at lave et salg eller flere, så skal CV finde endnu flere forstærkninger.

Jeg ved heller ikke hvad der blev budt på ham fra USA (skrev de ikke bare millioner) og hvad SIF vil kræve fra en naboklub :unsure:
SIF er ved at blive presset. De kigger ind i et minus for 2026 på omkring 26 mio. før spillersalg. Det har ikke rigtig nogen oplagte salg, og en spiller som Ganchas der også er rygtet væk koster næppe mere end 5 mio. Måske McCowatt også er ved at se sine muligheder svinde ind her mod slutningen af vinduet. Jeg synes bare han på rigtig mange måder er helt oplagt. I en ideel verden havde CV nok hentet ham i stedet for Anderson.

Vil CV blive husket som langsom og nærig eller fornuftig og sparsom
Efter sæsonstarten med europæiske kampe må man vist bare konstatere, at mesterholdet 25/26 var af en kvalitet, hvor der kunne være forhåbninger om nye skridt frem og vi var parate til at gribe momentum. Men det var klubben overhovedet ikke. Vi havde slet ikke en trup klar, der kunne fortsætte de gode takter. Tværtimod har vi måttet kaste nye forsvarsspillere ind, som knap nok er trupspillere og supplere dem med nye spillere, der ikke for alvor er spilleklare. Et hold der ikke er sammenspillet og alle rokeres rundt for at lappe huller.

Sidste halvleg i Baku og første halvleg i går viste med al tydelighed, at det er en Guds lykke, at vi ikke skulle igennem et ydmygende efterår i CL, som ville have fået holdet til at kollapse totalt og true vores status i Superligaen.

Man har lidt indtryk af at CV har haft mange missere i dette vindue, hvis man ser på hvor mange spillere der har været rygtet til AGF, og hvor mange spillere f.eks. Ohnesorge i Brøndby har hentet, og at han inden Viborg kampen talte om at han havde forsøgt at forstærke truppen allerede, så kunne det godt tyde på at CV ikke har nået de mål han har sigtet efter, og nok desværre er langt nede på prioriteringslisten. Så jeg har ikke de store forventninger til de spillere der måtte komme ind her til sidst desværre.

3) En tier der kan udfordre og selv komme i feltet. McCowatt er ideel der.
Med fare for at tænde en ild:

FCK har skubbet Mads Emil Madsen længere frem, så han mere eller mindre spiller 10er i deres system. Det gør han altså godt, men jeg er ikke sikker på, at han i længden kan holde en rolle som 10er i FCK. Til gengæld ville han være *helt* perfekt castet til en af de to 10ere i Jakob Poulsens system.

Anyway, skulle muligheden på et tidspunkt byde sig til: Velkommen hjem.

SIF er ved at blive presset. De kigger ind i et minus for 2026 på omkring 26 mio. før spillersalg. Det har ikke rigtig nogen oplagte salg, og en spiller som Ganchas der også er rygtet væk koster næppe mere end 5 mio. Måske McCowatt også er ved at se sine muligheder svinde ind her mod slutningen af vinduet. Jeg synes bare han på rigtig mange måder er helt oplagt. I en ideel verden havde CV nok hentet ham i stedet for Anderson.
Jeg synes det er helt vildt hvis de kan formøble 26 mio kr. på et år - hva faen bruger de alle de penge på, det er sgu da ikke transfers og høje lønninger til spillertruppen i hvert fald, og deres træner kan heller ikke koste alverden. Så hvem for alle de resterende millioner?

Mon ikke de stadig vil kræve kr. XX mio. for ham, hvis han skal sælges internt i Superligaen. Men igen - jeg ved ikke hvad buddet fra USA var på og om han kun er interesseret i et skifte til udlandet. Han kom til Helsingør i 2020 - det nærmer sig 7 år i DK. Fik han nok i løn dengang, til at komme på forskerordning:unsure:

Er nok ikke uenig i det med Anderson men jeg så heller ikke det helt store lys i ham sidst han var her. Dengang syntes jeg der manglede output men var mange finurlige nipserier som gjorde det besnærende at se på. Til gengæld er der hjerte og indsats hver gang. Kunne han bare få det rigtige output på samt gøre medspillerne bedre 🤞

Jeg synes det er helt vildt hvis de kan formøble 26 mio kr. på et år - hva faen bruger de alle de penge på, det er sgu da ikke transfers og høje lønninger til spillertruppen i hvert fald, og deres træner kan heller ikke koste alverden. Så hvem for alle de resterende millioner?
En god del af det kan vel være afskrivninger. Om end jeg lige på stående fod har svært ved at huske, at de har givet så meget i transfersummer, at det summer op i så store afskrivninger.

Man har lidt indtryk af at CV har haft mange missere i dette vindue, hvis man ser på hvor mange spillere der har været rygtet til AGF, og hvor mange spillere f.eks. Ohnesorge i Brøndby har hentet, og at han inden Viborg kampen talte om at han havde forsøgt at forstærke truppen allerede, så kunne det godt tyde på at CV ikke har nået de mål han har sigtet efter, og nok desværre er langt nede på prioriteringslisten. Så jeg har ikke de store forventninger til de spillere der måtte komme ind her til sidst desværre.
Lige et par nuancer:
Brøndby har hentet en reservekeeper og en reserveangriber (som vi ikke selv gad have). Og så har de betalt kassen for to gode startere. Fordi de har et helt andet sportsligt budget end os. Hvad Ohnesorge siger af fanpleasing er så inderligt ligegyldigt.

Vi har hentet tre mulige startere og skrevet kontrakt med de to dygtige lejesvende. Samt forlænget kontrakten med Hedenstad, Emmery, Kahl og Links.

Jeg synes ikke vi har været rygtet sammen med ret mange.
Og de rygter er for mig totalt ligegyldige.
Tiden med CV har vist os, at dem vi henter - dem er der netop ikke rygter om før på selve dagen.

Ingen af os aner en brik om hvor mange spillere vi har misset, eller hvor mange vi henter her til sidst.

Helt enig, men heldigvis har AGF udvist en dybere forståelse for, at mesterskabet skete på skuldrene af mange personer i AGF.
Ja, jeg synes, at de alle har været gode til at give anerkendelse til forgængere i f.eks. Uwe og SIB.

Når man ser på truppen, er det i højere grad SIB, der sammensatte den, mens CV finjusterede med Solbakken, Knudsen og Silkeborg.

Så SIB skal huskes trods hans mange fejlslagne angribere

En god del af det kan vel være afskrivninger. Om end jeg lige på stående fod har svært ved at huske, at de har givet så meget i transfersummer, at det summer op i så store afskrivninger.
De betaler heller ingenting for deres stadion, og får trods alt en ret høj indtægt i TV-, og sponsorpenge, så at brænde 26 mio mere af end de tjener, giver indtryk af at der er nogen der skal have en ualmindelig stor del af kagen, er det amerikanerne der trækker store summer ud?

Latest posts

Back