New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 600K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg har tænkt det samme, men det afhænger også af Tingagers skade.

Helt enig! Det afhænger ekstremt meget af Tingagers nuværende skade men også af hans generelle fysiske forfatning. Som andre har været inde på tidligere, så kunne man godt frygte, at han bare ikke har mere end 15-20 kampe i sig på et år.

Jeg så gerne man gik efter 'to skift', så man havde et team i suppen og et i CoL.

Tingager, Kahl og Rösler er oplagt som A-kæde.
Hvis man mener Camara er god nok, kan han for mig gerne spille center I B-kæden, men så er det IKKE med Callø, JJA, Mølgaard eller Jacob Andersen ved siden af sig. Man kan dedikere én position til talentet, om det så er Camara eller Callø.

Ud fra risiko mm., er det dog farligt at satse på Camara bag Tingager, når han døjer med de skader. Så hellere en Vestergaard Brorson, eller lignende, der kan agere sikker general og dirigere sit forsvar

Uenig mht Mølgaard. Hvis man gerne vil spille som træneren ønsker, er han ikke en løsning. Jensen-Abbew er en spiller der ligger i feltet af 'næsten, men ikke' og meget skadet. Jacob Andersen skal betragtes som talent og har behov for to solide ved siden af sig. Ønsker man at gå med ham som projekt, eller er der andre man hellere vil gå med?

Dalsgaards beslutning blev meldt ud 3. Juni. Mortensen var 1. Juni (?). Beijmo var 22. Maj, mener jeg. Alle tre udløb har været kendt længe.

Jeg køber at det var røv surt med dem alle tre, og at man troede PM og Dalsgaard kunne håndteres i ro og mag, hvor AGF dikterede tempoet. Men det var ikke 20 minutter før vinduet lukkede, eller 20 minitter før deadline til at registrere spillere til opgørene mod Poznan.

Man forsøgte, men lykkedes ikke. CV har ikke håndteret det efterfølgende. Den må han eje og så kan vi ærgre os i fællesskab.

Jeg synes i øvrigt CV er fair overfor Dalsgaard. Det er en ufattelig beslutning at en spiller forlader manegen på baggrund af det forår. AGF tilbyder en meget favorabel aftale, hvor Dalsgaard kan fortsætte med det han elsker. Han vælger at gå hjemme i stedet. Det er han i sin gode ret til at gøre - som CV også siger - men derfor er det stadig svært at forstå i en kontekst af aldrende spillere der bare gerne vil spille lidt længere.
At Dalsgaard vælger at slutte er da helt fair. Det står ham frit for. Han har lagt de timer i fodbold han kunne holde til.

At AGF har tre udløb i samme kæde på samme tidspunkt er CVs ansvar. Ikke Dalsgaard.

At CV siger han hellere vil gå hjemme i haven, når virkeligheden nok nærmere er, at han prioriterer børn og familie. Tjaaa. Det er jo lidt en pudsig kommentar

Jeg synes faktisk, at Camara’s præstation giver forhåbninger for fremtiden, og det gør mig egentlig også lidt usikker på, hvorvidt vi skal hente en centerforsvarer. Med den præstation, så synes jeg, at det er synd, hvis han kommer til at være tredje valg på den position. Hvis vi i stedet fokuserer på en af side stopperne (eksempelvis en Højer som gardering til Kahl), så har vi Tingager og Camara til at dække ind for midten, hvor Rösler i nødstilfælde kan bruges derinde. Det kommer selvfølgelig helt an på, hvor stort omfanget af Tingagers skade er.

Man kan måske argumentere for, at det er for tidligt at bringe Camara som nummer 2 på den position og det skal vente til næste år. I så fald kan en fuldgod erstatning for Tingager godt komme i spil, men det betyder jo så nok, at Tingagers rolle synger på sidste vejs - i hvert fald hvis Camara skal spilles mere kontinuerligt næste år. Jeg synes bare, at han allerede har taget store skridt de sidste par kampe, og hvis den udvikling fortsætter, så går der ikke længe inden han overhaler Tingager. Men det er selvfølgelig et sats! Godt jeg ikke er CV…
Han er jo nok tredjevalg uanset hvad bag Tingager og Rösler, så en udlejning kunne give rigtig god mening. Et år i 1. division ville nok gøre underværker. Han har i hvert fald brug for at blive matchet meget hårdere fysisk end U-19 fodbold.

Borgore begynder at ligne en der er dygtig nok til at starte mange kampe. Så hvis vi skal have en 9er så skal det være en der er fysisk stærk med fart. Altså en spiller der er væsentligt bedre end Serra. For Serra gør det egentligt udmærket. Og jeg synes også man skal holde muligheden åben for Tchamche.. i det store hele synes jeg der er meget spændende på vej. Det er jo tæt på at jeg hellere havde set Kristjanson få flere minutter end at hente Anderson.. det er i hver fald sådan nogle overvejelser man skal gøre.

Borgore begynder at ligne en der er dygtig nok til at starte mange kampe. Så hvis vi skal have en 9er så skal det være en der er fysisk stærk med fart. Altså en spiller der er væsentligt bedre end Serra. For Serra gør det egentligt udmærket. Og jeg synes også man skal holde muligheden åben for Tchamche.. i det store hele synes jeg der er meget spændende på vej. Det er jo tæt på at jeg hellere havde set Kristjanson få flere minutter end at hente Anderson.. det er i hver fald sådan nogle overvejelser man skal gøre.

Helt personligt syntes jeg også Kristjansson er en mere interessant spiller end Andersson.

Jeg så gerne man gik efter 'to skift', så man havde et team i suppen og et i CoL.
På papiret er AGF vel heller ikke voldsomt langt fra. I gårsdagens startopstilling var de eneste, der ville starte i idealopstillingen vel Arnstad og én af Links og Emmery.

Hvis bare én af Yakob, Jønsson eller Poulsen bliver klar til at supplere Solbakken på midten, så kan AGF stille med 11 reserver fra start i en opstilling, der er konkurrencedygtig i hvert fald i mange superligakampe.

På papiret er AGF vel heller ikke voldsomt langt fra. I gårsdagens startopstilling var de eneste, der ville starte i idealopstillingen vel Arnstad og én af Links og Emmery.

Hvis bare én af Yakob, Jønsson eller Poulsen bliver klar til at supplere Solbakken på midten, så kan AGF stille med 11 reserver fra start i en opstilling, der er konkurrencedygtig i hvert fald i mange superligakampe.
Hvis! 😃 er bange for det kun er Jønne som vil kunne hjælpe os resten af efteråret af de tre nævnte :(

Jeg tror han sagde lidt mere end bare haven når han sad og forhandlede med CV.
CV nævnte også noget i stilnede at han (Dalsgaard) hellere vil klappes ud end smides ud.

Jeg har ingen problemer med det valg, ud iver ærgrelse. Sådan tror jeg også CV har det. Men det er sgu da et underligt (=atypisk) valg, så det er helt fint at nævne det.

Valget var Dalsgaards, ansvaret tilfalder CV.

Uenig.

Hvis man har en perfekt balanceret trup med 22 spillere kan man køre med 22 kæder. Og ellers kan man supplere med ungdomsspillere.

Det jeg mener er et setup hvor en Callø eller Camara har nogen at læne sig op af. Og spillere der kan spille på den måde holdet ønsker at spille.

Andersen - Camara - Mølgaard er ikke konkurrencedygtigt i ligaen.

Han er jo nok tredjevalg uanset hvad bag Tingager og Rösler, så en udlejning kunne give rigtig god mening. Et år i 1. division ville nok gøre underværker. Han har i hvert fald brug for at blive matchet meget hårdere fysisk end U-19 fodbold.

Jeg håber og tror, at Rösler primært spilles som yderstopper og til nøds (som i tirsdags) i midten.

Sådan som Camara spillede i går og har udviklet sig de første par kampe, så synes jeg næsten, at det er synd, hvis han “kun” skal spille i 1. Division. Men hvis vi henter en midterstopper, og Tingager ikke er meget ude, så er jeg helt enig i, at han ska udlejes, så han kan spille så meget og på så højt et niveau som muligt.

Latest posts

Back