New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 596K
Transfervindue Sommer 2026
Last edited:
Eller, når nu CV er så garvet i gamet, kunne man have handlet i vinters og spillet vedkommende roligt ind.

Hvis svaret på det spørgsmål er, at man ikke ville, medmindre Jensen-Abbew forlod klubben ...

Det skal hænge sammen det hele, og SÅ ringe er han ikke. Men budskabet om, at nu henter man en, og så må Jensen-Abbew vælge mellem tribune i AGF eller fast spilletid andetsteds?

Men prisen på Jensen-Abbew er naturligvis højere, når vi skal ud og eratatte ham ved salg, end når vi skal sælge ham pga køb.

Jeg tænker når man 1) ved man har udløb på tre af de mest brugte spillere i en 3 back og 2) ved at man er er sted i en fødekæde hvor man ofte here spillere sent, så bør man nok hente minimum en spiller et halvt år før.

Men uanset, så er det i hvert fald problematisk ikke at agere på den situation året før eller senest et halvt år før.

Jeg er med på, at der er nogle trup dynamikker der kan udfordres i vinterens vinduer men jeg tror også de kan blive overdrevet. Alternativt kunne man jo have byttet et par spillere ud allerede i sidste sommers vindue, hvor bl.a Beijmo og Kahl havde en transferværdi.

Jeg synes specielt den historie med, at vi ikke var blevet mestre havde vi hentet en spiller mere i vinterens virker lidt søgt. Tænk hvis CV var lykkes sin strategi om, at hente en angriber i enten Uhre eller Adamsen, så var vi ikke blevet mestre. Dertil kommer jo, at CV skiftede fokus fra en angriber til en midtbanespiller, fordi Poulsen var skadet og Solbakken desværre syg. Så hvis Poulsen havde set lidt bedre ud, eller Solbakkens sygdom var opdaget lidt senere, så var vi ikke blevet mestre.

Jeg mener nærmere, at havde vi ikke hentet Magnus Knudsen i vinterens vindue, så var vi ikke blevet mestre.

Faktum er, at vi blev mestre til trods for at vi hentede to spillere i vinterens vindue. Om vi var blevet det uden, det vides ikke, og var vi blevet det med tre vides heller ikke.

Tror du ikke også han er den 'gratis'. Det gør mere ondt at sige Beijmo, når han spiller i FCK.

Dalsgaard er savnet og nok også et reelt svar.
Jeg synes egentlig han er meget ærlig omkring, at han tror vi havde klaret det bedre (indirekte vundet) hvis vi havde de tre til rådighed. Eller i hvert fald øget mulighederne for sejr med tre spillere omkring det niveau og med den rutine.

Sådan havde jeg det med Søren Berg i sin tid.
Jeg var heller ikke på halen over Polle, da vi hentede ham.
Jeg kan ikke huske at være oppe at køre over, at vi hentede Tingager - tror jeg mente, at 3. Bundesliga var for lavt et niveau, til at forstærke AGF...

Jeg siger ikke Brorson bliver en ny [indsæt selv én af de tre ovenstående eller en fjerde, efter eget valg, der tog røven på lige netop dig], jeg erkender bare, at jeg ikke er klogere end dem, der henter spillere.
Undtagen i tilfældet Sebastian Jørgensen! Her vil jeg godt kalde, at det er et fejlkøb (præcis dét ord, jeg brugte om Berg...håber det får samme effekt). ;)
Jeg tror det er Campo der kører en kampagne, hvor de først vil bedømme en transfer efter spilleren har været et år i klubben….der gik ikke længe så begyndte de at bedømme transfers med det samme, ligesom alle andre - det er nyheden der er interessant, ikke hvad der skete for et år siden.

Men med spillere som Gift Links og Eric Kahl, gik der jo mere end en sæson, før de blev rigtigt gode. Det tror jeg også SEB kan blive, og hvis man har fået ham billigt i Malmø og til en overkommelig løn, så må han måske godt være trupfyld et halvt til et helt år længere, hvis han så lover at blive til Gift Links til den tid.

Jeg tror det er Campo der kører en kampagne, hvor de først vil bedømme en transfer efter spilleren har været et år i klubben….der gik ikke længe så begyndte de at bedømme transfers med det samme, ligesom alle andre - det er nyheden der er interessant, ikke hvad der skete for et år siden.

Men med spillere som Gift Links og Eric Kahl, gik der jo mere end en sæson, før de blev rigtigt gode. Det tror jeg også SEB kan blive, og hvis man har fået ham billigt i Malmø og til en overkommelig løn, så må han måske godt være trupfyld et halvt til et helt år længere, hvis han så lover at blive til Gift Links til den tid.
Det er en fair betragtning. Jeg tænker også, at det har spillet ind, at man vidste, hvad man fik, og at SEB ikke skal bruge tid på at falde til.
Jeg synes bare ikke, han har bidraget med noget kontinuerligt endnu; han har vist i glimt, at han rummer kvalitet, men han falder meget nemt ud af kampene, og der mangler noget bid og vildskab, synes jeg. Hans indsats fremstår ofte lidt bleg og blodfattig. Men som med alle andre spillere, jeg ikke hylder fra hustagene, så håber jeg inderligt, at han bare lige pludselig klikker og gør mine ord til skamme. Intet vil fryde mig mere, end at tage fejl af ham.

Sådan havde jeg det med Søren Berg i sin tid.
Jeg var heller ikke på halen over Polle, da vi hentede ham.
Jeg kan ikke huske at være oppe at køre over, at vi hentede Tingager - tror jeg mente, at 3. Bundesliga var for lavt et niveau, til at forstærke AGF...

Jeg siger ikke Brorson bliver en ny [indsæt selv én af de tre ovenstående eller en fjerde, efter eget valg, der tog røven på lige netop dig], jeg erkender bare, at jeg ikke er klogere end dem, der henter spillere.
Undtagen i tilfældet Sebastian Jørgensen! Her vil jeg godt kalde, at det er et fejlkøb (præcis dét ord, jeg brugte om Berg...håber det får samme effekt). ;)
Jørgensen er en underlig transfer at blive klog på.

Vi er vant til succes som hvor en spiller dukker og og indtager start-11. Så bliver det bedre derfra. Eller igså ryger vedkommende på bænken.

Jørgensen har været et år i klubben og man må vide hvad han står for. Er det fordi han ikke fungerer alligevel, eller fordi holdet (endnu) ikke evner at spille på den måde han har behov for? Det ligner en fuser, men jeg vil se mere, før jeg beslutter mig.

Jeg har i stedet Hedenstad som den transfer jeg ser som underlig. I princippet perverst, fordi han præsterer glimrende redninger og er vidunderlig i feltet.

I tilfældet Wahlstedt var det let. Øjetesten sagde røv og nøgler. data var ubarmhjertige, og han var ude af stand til at håndtere AGFs tilgang med at spille bolden ud nedefra. Det er lige før jeg bliver irriteret igen - irriteret over man giver manden startpladsen i optakten og første kamp, når han var svag i foråret, ud over store fejl og det ubrugelige med beneren.

Anyway. Wahlstedt var svag på flere parametre, men spillet med bolden var nok til jeg ville kassere ham (2. gang).

Hedenstad presser, med styrke i øjetesten. Jeg har ikke set data på ham, men det er sikkert også fint. Men man kan ikke bruge en spiller der smadrer det koncept holdet er bygget på.

Det er naturligvis glimrende med gode evner som shot-stopper, når man spiller modstanderen fri, men måske var lidt større evner på bolden endnu bedre?

Prøcer - som tidligere nævnt - at drosle ned herinde, da jeg skal bruge tiden andetsteds. Måske det lykkes 😅

Men ville i hvert fald give en nuance på min kritik af CV: Den kan også rettes med bestyrelsen, som ikke har ønsket at investere/satse. Og så har CV naturligt fulgt de anvisninger.

Som Mediano er inde på i deres Preview, så er det måske årtiers letteste vej til ChL, og man var vel også lidt tæt på. Men man satsede ikke på at nå det. Sådan er det. Et valg.

Jeg tror ikke, at denne sæson bliver prangende, men sådan er det også bare. Vi skal have spillet et nyt hold sammen. Jeg tvivler meget på europæisk næste år - dertil er konkurrenternes trupper bare for stærke. Også selvom deres trupper ikke er komplette, så er FCK og FCM + FCN bare et bedre sted lige nu. Også resultatmæssigt.

Men derfor bliver udvikling og sæson stadig super spændende. Også hvem vi henter ind. Hvordan truppen ender med at se ud.

Hyldesnakken er underlig, for vi har vundet et mesterskab uden at hente fra en højere hylde end vi kommer til. Det handler mere om de rigtige end de dyreste spillere. Brorsson ser mindre god ud på papiret. Men det er på papiret.

Lad klub, spillere, JP og CV gøre alle bekymringer til skamme! 😊

Jeg synes ikke kun det er semantik. Jeg ville være enige i, at det var semantik hvis man var helt enige i præmissen og det virker det ikke til vi nødvendigvis er.

Vi er enige om at guldet er det bedste der er sket i 40 år.

Men vi er muligvis uenige om, at det så retfærdiggøre at det er okay at give debut til to U19 spillere, bruge Jensen-Abbew og spille med en totalt anderledes 9’er end normalt, endda en der har 250 minutters erfaring, i hvad der - i hvert fald økonomisk- er de vigtigste kampe i klubbens historie.

Du mener at nogle, måske endda mig, mener det er et hul i osten at påpege det. Jeg, derimod, mener kritikken kunne skyldes højere ambitioner blandt de fans der lyttede med da CV talte om at holde på gruppen og forstærke den (første del er faktuelt ikke lykkes), eller da Formanden talte om ejerne potentiel ville hjælpe med at øge budgetterne.

Du sætter en nål i en dato, og mener - retteligt - at herfra er alt mere eller mindre gået op, og så kan (ikke skal) man glæde sig over det. Det er helt fair. Men det afholder ikke andre fra, at sætte en nål f.eks 1. Juni og mener at det ikke kun er godt derefter.

Jeg var på stadion sidst Benfica var der, og før der, jeg har været en masse igennem. Jeg fejrede - omend ung - det sidste mesterskab. Jeg synes også vi har udviklet os stort set siden JN kom til. Derfor synes jeg, at muligheden for mere end Conference League var meget stort og jeg synes ikke den blev grebet godt nok, hvis man sammenligner med det hold der vandt guldet. Sammenligner man med Uwe’s hold der blev 6’er, så måske - men det er jeg videre fra.

For mig er huller i osten noget man aktivt leder efter, for at få noget til at se dårligt ud. Det synes jeg ikke der er nogle her der gør. Jeg ser masser der ønsker at erstatte det der er mistet

Pointen med indlægget var at minde forum om, at det overordnet går godt på trods af, at det kunne have gået endnu bedre. Du må gerne kalde det manglende ambitioner. Det er semantik ift. det, jeg ville med indlægget. Det er helt fair pointer i dit indlæg. Jeg gider ikke diskutere dem igen. Det har vi gjort cirka 10.000 gange.

Det var drevet af den inaktivitet vi har set. Det var for mig svært at forstå man ikke hentede to spillere op til Sabah. Hvis der var grund til at smide lidt ekstra for dem man vil have, var det da dér.

Men jeg har hørt det meste af Brüchman ringer til CV. Det er ikke den hårdeste journalistik, menCCV får nærmest bekræftet de 80 mio I budget og ambitionen om over 100. Han vil ikke sige hvor meget der skal lægges på budgettet, men når dog til 'ikke et helt gruppespil, men' før Bruchman afbryder utidigt i 'værdiforædlende' ærinde, der ikke tilføjer nogen værdi. Han tilføjer at de har budgetteret ud fra CoL geuppespil hele vejen

Han siger også 1-3 spillere.

Hovedregningen vi sad med op til sæsonen, hvor jeg arbejdede med ca 30 mio i stigning i budgettet virker relevant. Det burde give mulighed for nogle solide indkøb.

Alt i alt et interessant lyt og en genopfrisker på troen om der i det mindste er tanker om at hente noget til klubben.

Jeg har hele tiden regnet med der ville komme en angriber og affundet mig ned det nok sker sent i vinduet. Men jeg har haft svært ved at se råderummet i den inaktivitet der helt sikkert ikke er i virkeligheden, men som er det billede vi sidder tilbage med.

Tak for resume af Brüchman. Så alt i alt er dit indtryk nu, at vi har penge?

Tak for resume af Brüchman. Så alt i alt er dit indtryk nu, at vi har penge?
Når han indikerer den stigning i lønbudgettet, så er vi tilbage i det jeg også ca gættede på i transfervinduets åbning.

Spørgsmålet er dog, om man reelt vil bruge det, forstået som at betale nogle store transfers, eller om det bliver øgede lønninger der udgør hovedparten.

Når han indikerer den stigning i lønbudgettet, så er vi tilbage i det jeg også ca gættede på i transfervinduets åbning.

Spørgsmålet er dog, om man reelt vil bruge det, forstået som at betale nogle store transfers, eller om det bliver øgede lønninger der udgør hovedparten.

Hmmm… hvor meget er der mon tilbage efter et par dyre forlængelser og man har købt for små kr 30 mio.

Hmmm… hvor meget er der mon tilbage efter et par dyre forlængelser og man har købt for små kr 30 mio.
Der er kommet lidt mere med Adam Daghim til Hoffenheim, og så ved jeg ikke om man også tager TK’s transfer med i overvejelserne allerede?

JN nævnte at de budgetterede med CoL ligaspil, så det er nok uændret, til gengæld kan CV ikke længere tease med mulig CL/

Det kan vi næppe før næste sommer. Fordi det er en lejeaftale i første omgang.

Og fordi det er internt skifte i et land, så får vi vist ikke udviklingspenge, som ellers ville udgøre 8 mio. kr. i sig selv.

Læste et sted at AGF angiveligt har helt op til 20% i videresalgs. Det er jo virkelig mange penge. Gad godt vide om de bliver så kreative, så de slipper for at betale dette. Noget leje, med køb der er betinget af who knows hvilke ting. De bortfalder så, hvor efter man lejer ham til Atalanta i 3 år mere for X beløb om året, og dermed ingen transfer. Mere end leasing af spiller og vupti ingen 35m kr videre til AGF.

Læste et sted at AGF angiveligt har helt op til 20% i videresalgs. Det er jo virkelig mange penge. Gad godt vide om de bliver så kreative, så de slipper for at betale dette. Noget leje, med køb der er betinget af who knows hvilke ting. De bortfalder så, hvor efter man lejer ham til Atalanta i 3 år mere for X beløb om året, og dermed ingen transfer. Mere end leasing af spiller og vupti ingen 35m kr videre til AGF.
Der skal også betales x procenter at lejeprisen. Så hvis de bider det op i flere års leje til x mio pr år, så får vi altså stadig vores penge

Det tror jeg ikke er muligt. Så har AGF ihvertfald en god sag. Videresalg er på al fortjeneste. Selv hvis Atalanta sælger for en 1 mia om to år, og udinese får en sjat for en videresalgsklausul, så skal vi også have en sjat af den sjat.

Last edited:
Det tror jeg ikke er muligt. Så har AGF ihvertfald en god sag. Videresalg er på al fortjeneste. Selv hvis Atalanta sælger for en 1 mia om to år, og udinese får en sjat for en videresalgsklausul, så skal vi også have en sjat af den sjat.
Der er lavet alle mulige forskellige løsninger i Italien for, at snyde med sådanne ting, og de er kommet de fleste til livs. Dem der prøver at udfordre systemet er selvfølgelig altid ét skridt foran, det er klart. Men Udinese har jo en interesse i, at få flest mulige penge i kassen. Det er så den her model der tilbyder det.

Købspligten er betinget, så TK skal opfylde visse krav for at det bliver, i sådanne økonomiske transaktioner her, er de betingelser ofte ret let opnåelige, omend jeg tror der er lukket for den der med 1 kamp.

Charles de Ketelaere var også en købspligt med visse betingelser, og det var faktisk blot 1 kamp efter 1. februar, ligesom den også først blev en pligt når Atalanta fik deres første point efter vinterpausen.

Der er lavet alle mulige forskellige løsninger i Italien for, at snyde med sådanne ting, og de er kommet de fleste til livs. Dem der prøver at udfordre systemet er selvfølgelig altid ét skridt foran, det er klart. Men Udinese har jo en interesse i, at få flest mulige penge i kassen. Det er så den her model der tilbyder det.

Købspligten er betinget, så TK skal opfylde visse krav for at det bliver, i sådanne økonomiske transaktioner her, er de betingelser ofte ret let opnåelige, omend jeg tror der er lukket for den der med 1 kamp.

Charles de Ketelaere var også en købspligt med visse betingelser, og det var faktisk blot 1 kamp efter 1. februar, ligesom den også først blev en pligt når Atalanta fik deres første point efter vinterpausen.
Gazzetta dello Sport betragter lånet som et køb:

Per Il difensore danese un prestito con opzione che diventa obbligo (22 millioni piu di 3 bonus) al verificarsi di condizioni... practicamente certe.

Altså et lån med betingelser der med sikkerhed bliver indfriet. Med andre ord ligner det money in the bank.

Og vi har taget Damsgaards, Beijmos og Mortensens løn ud af ligningen

De 30 mio er fordelt på 3,5 og 5 år, nicht war?

Det er ikke til at sige hvad effekten af Carstensen og Jørgensen er: hvad har man betalt i leje, hvor stor en del af lønnen har AGF betalt osv.

Kahl kostede 2,2m i afskrivninger, som falder bort. Jeg tror han er dækket ind.

Der må stadig være en del tilbage at skyde med.
Jønsson, Anderson, Rösler går ud med PM, Dalsgaard og Beijmo.
Carstensen og Jørgensen går ud med Carstensen og Jørgensen.

Lønmæssigt formentlig status quo, give or take.

Så måske et par mio på lønnen, samt 8 på transfers. Så er der brugt 10 mio. Jeg fik indtryk af der var 20-30 mio i alt, men det er naturligvis usikkert.

Dertil, som tidligere nævnt, er d'herrer Gyamfi, Badji og Jensen-Abbew repræsenteret med en afskrivning på 6 mio. årligt, før man regner lønnen med.

Latest posts

Back