New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 598K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg gad godt have Bruchman spørge ind til det med de unge vs holdets sammenhæng.

Er det hensigtsmæssigt at køre Callø ind som den unge i højre forsvarsside, når man har det program og et miskmask af spillere?

Hvor langt skal der være til spilletid for fx Camara på VCH, når Callø skaæ spille og afløseren er en semi-kasseret Jensen-Abbew, en mulig omplacering af Andersen eller en U19-spiller i Storch?

Er det bekymrende at der ikke har været flere minutter til Tomas, efter hans indhop i Poznan?

Hvor mange unge skal/ bør stå på spring, og foregår der en prioritering af dem.

Det behøver ikke være konfrontatorisk, men en anledning tilast tale om noget af det, der tilsyneladende ikke har siddet i skabet og måske kan give anledning til oplysende svar.

Og selvom jeg er kritisk ift nogle dele er jeg - som stort set alle herinde nærmest konstant skriver - ganske positiv over CV. Og ikke kun pga mesterskabet
Jeg synes det er befriende han selv italesætter savnet af de tre øverst i anfører hierakiet.

Jeg synes det er fair at give ham tæt på topkarakter for tilgange og forlængelser.

Jeg synes nogle gange der mangler en karakter for afgangene.

Bare fordi Brorson har et lidet spændende cv, kan han godt være den man reelt ønsker.

Det er ikke her man udbryder et 'wow', men det kommer måske senere.
Ja på papiret er det lidt undervældende. Men det er jo set før, hvor det er blevet rigtigt godt.

Og omvendt var jeg meget begejstret da vi hentede Gyamfi🤦🏼‍♂️

Ja på papiret er det lidt undervældende. Men det er jo set før, hvor det er blevet rigtigt godt.

Og omvendt var jeg meget begejstret da vi hentede Gyamfi🤦🏼‍♂️

Jeg ved sgu snart ikke, men transfermarkedet har i sandhed udviklet sig, må man sige.

Han er ikke umiddelbart den type spiller, jeg troede, man kunne sikre sig alene på baggrund af kvalifikation til Conference League.

Jeg er med på, at Røsler potentielt er sådan en spiller, omend man kan diskutere, om hans CV reelt var meget bedre end Arnstads var.

Brorsson er – både målt på CV og på den udvikling, som hhv. Røsler og Brorsson har været igennem siden de var holdkammerater – umiddelbart et niveau under Røsler.

Han kan helt sikkert godt gøre gavn, det er slet ikke det. Men jeg synes virkelig ikke, det er en spiller, man først skulle kvalificere sig til Conference League for at kunne hente.

Jeg synes det er befriende han selv italesætter savnet af de tre øverst i anfører hierakiet.

Jeg synes det er fair at give ham tæt på topkarakter for tilgange og forlængelser.

Ja, han har jo helt ret i, at det største problem er tabet af ledere.

I øvrigt dejligt, at han udtaler at der ikke er hentet spillere med henblik på at erstatte nogen der skal sælges. AGF ønsker ikke at sælge profiler denne sommer. Da han samtidig ikke afviste at nogen skulle sælges, var det åbenlyst at der også er noget oprydningsarbejde at lave. Men strategisk vil vi sælge dem der kommer op igennem akademierne.

Og så lød det som en fysisk hård tur hjem fra Baku - i hvert fald for CV.

Det er fint og spændende med Brorsson.. men så få da den handel lukket altså.
Der er vel penge nok til at få den trumfet igennem.
Iflg Farzam, og CV i dagens podcast, lyder det i hvert fald sådan.

Vil sige at med meget lidt data på ham, så er han nok den spiller af dem CV har hentet, jeg er mest i tvivl om niveauet på.

Endnu et eksempel på, at kritikken af CV's "sene" indkøb er lidt skudt forbi målet:

Og det er altså Brorson, som ifølge flere herinde er på et niveau, vi burde kunne have hentet i starten af vinduet. Men altså: hvis Monza venter på Juventus, som har ventet på at VM sluttede og måske endda på, at Bologna overhovedet kom til bordet... vi ER bare langt nede i fødekæden og det er først nu, det begynder at røre på sig i de lag, hvor vi har det fjerneste at skulle have sagt.

Og det er altså Brorson, som ifølge flere herinde er på et niveau, vi burde kunne have hentet i starten af vinduet. Men altså: hvis Monza venter på Juventus, som har ventet på at VM sluttede og måske endda på, at Bologna overhovedet kom til bordet... vi ER bare langt nede i fødekæden og det er først nu, det begynder at røre på sig i de lag, hvor vi har det fjerneste at skulle have sagt.

Det her er en rigtig god pointe. Selv breddespillere bliver ikke bare uden videre solgt, hvis klubben i forvejen er tynd besat. Nu aner jeg intet om Monzas bredde i forsvaret men med Brorssons manglende spilletid, tænker jeg, at hvis de ikke bare lige sælger ham, er de nok tynd besat.

At FCK henter en med Farzams ord trupspiller så sent i vinduet fortæller alt hvad man bør vide om, hvor svært det er at navigere på transfermarkedet i mindre ligaer.

Der er åbenbart tale om en købspligt med betingelser - så det er temmeligt uklart om AGF reelt kan bogføre de ekstraindtægter endnu:

Det kan vi næppe før næste sommer. Fordi det er en lejeaftale i første omgang.

Og fordi det er internt skifte i et land, så får vi vist ikke udviklingspenge, som ellers ville udgøre 8 mio. kr. i sig selv.

Endnu et eksempel på, at kritikken af CV's "sene" indkøb er lidt skudt forbi målet:

Jeg synes det lyder spekulativt. Den spiller som Juventus angiveligt venter på en afløser for har stort set ingen rolle spillet i klubben de sidste par år, hvor han mest har været udlejet. Det ville svare til, at vi ikke ville slippe Badji, før vi havde fundet en anden angriber.

I det hele taget synes jeg hele Brorsson-historien er underlig. Han har ikke engang spillet 100 Allsvenskan-kampe som 27-årig for mindre hold i ligaen, og jo næsten ikke nogen kampe i serie B. Samtidig står CV så sent som før kampen i Baku og siger, at han ikke vil hente spillere til bredden. Jeg har jo ligesom alle andre ikke set Brorsson spille. Men en transfermarkt-research burde være rigeligt til at sige nej tak.

I øvrigt interessant at CV nævnte, at man tidligere i vinduet har haft muligheder, som man overvejede og diskuterede, men valgte fra. Apropos muligheden for at kunne have styrket truppen tidligere.
Blev de ikke valgt fra pga deres profil, da han bliver spurgt til hvordan det kan være de (altså de andre indkøb) passer så godt ind?

I det hele taget synes jeg hele Brorsson-historien er underlig. Han har ikke engang spillet 100 Allsvenskan-kampe som 27-årig for mindre hold i ligaen, og jo næsten ikke nogen kampe i serie B. Samtidig står CV så sent som før kampen i Baku og siger, at han ikke vil hente spillere til bredden. Jeg har jo ligesom alle andre ikke set Brorsson spille. Men en transfermarkt-research burde være rigeligt til at sige nej tak.
Sådan havde jeg det med Søren Berg i sin tid.
Jeg var heller ikke på halen over Polle, da vi hentede ham.
Jeg kan ikke huske at være oppe at køre over, at vi hentede Tingager - tror jeg mente, at 3. Bundesliga var for lavt et niveau, til at forstærke AGF...

Jeg siger ikke Brorson bliver en ny [indsæt selv én af de tre ovenstående eller en fjerde, efter eget valg, der tog røven på lige netop dig], jeg erkender bare, at jeg ikke er klogere end dem, der henter spillere.
Undtagen i tilfældet Sebastian Jørgensen! Her vil jeg godt kalde, at det er et fejlkøb (præcis dét ord, jeg brugte om Berg...håber det får samme effekt). ;)

Jeg synes det lyder spekulativt. Den spiller som Juventus angiveligt venter på en afløser for har stort set ingen rolle spillet i klubben de sidste par år, hvor han mest har været udlejet. Det ville svare til, at vi ikke ville slippe Badji, før vi havde fundet en anden angriber.

Aner ikke om det hænger sådan sammen, men Lucumi er tæt på Juventus, men uanset om han var det eller ej var Rugani på vej videre.

Rugani har været lejet ud til Ajax og Fiorentina de sidste par. Rugani har været i Juventus i mange år og grunden til han stadig er, skyldes at han på et tidspunkt da Juventus var pressede gik med til at forlænge sin lukrative kontrakt til en væsenlig lønnedgang, men over en længere periode (mener fra 2 til 5 år).

Juventus har været fattige stort set siden de skrev med Ronaldo, da hans løn var så meget højere end resten, at resten af truppen også blev justeret.

Der kan være en masse forklaringer på Brorsson ikke er hentet før. Men vi har jo hørt at dem CV henter spiller der kan byde ind med minutter i start 11, det er den del jeg er skeptisk på om han virkelig kan.

Ligeledes mener enkelte, at de næste spilleres interesse er betinget af vores Conference League spil, den del forholder jegvmig også tvivlende over for.

Jeg tvivler ikke på han er en god spiller, jeg tvivler ikke på han kan aflaste Tingager bedre end dem vi har (fraregnet Røsler). Jeg er dog i tvivl om han har krævet europæisk fodbold, været et emne i større klubber og kan være hentet til start 11.

Leopold Wahlstedt var jo også en del af et puslespil. Vi skulle have Hedenstad ind først. Mads Emil og Solbakken ligeså.

Mon ikke AGF skal indføre at alle kontrakter har udløb 1/9.

Det er åbenbart umuligt at købe nogen spillere i sommervinduet før vi når 15/8. Og vintervinduet? Det er helt umuligt.

Hvis man gerne vil købe en bænkevarmer et sted, kan man måske se på en der er tilgængelig i starten af vinduet.

Det føles komplet åndssvagt at skulle vente så længe for at købe en med det cv og aktuelle status i sin klub. Det kan sagtens være korrekt, men hvorfor så ikke vente en uge eller to og så købe en af dem fra den øverste hylde?

Jeg synes det var en super interessant samtale. Og lidt overraskende at Dalsgaard var den af de tre han helst havde set spille videre. Men siger nok bare noget om hvor vild han er mentalt.

Og ret fedt at høre, at ambitionen er at ligge helt i top på faciliteter, stab og alt det rundt om holdet. Og at han mente vi allerede var der.

Eller, når nu CV er så garvet i gamet, kunne man have handlet i vinters og spillet vedkommende roligt ind.

Hvis svaret på det spørgsmål er, at man ikke ville, medmindre Jensen-Abbew forlod klubben ...

Det skal hænge sammen det hele, og SÅ ringe er han ikke. Men budskabet om, at nu henter man en, og så må Jensen-Abbew vælge mellem tribune i AGF eller fast spilletid andetsteds?

Men prisen på Jensen-Abbew er naturligvis højere, når vi skal ud og eratatte ham ved salg, end når vi skal sælge ham pga køb.

Jeg synes det var en super interessant samtale. Og lidt overraskende at Dalsgaard var den af de tre han helst havde set spille videre. Men siger nok bare noget om hvor vild han er mentalt.

Og ret fedt at høre, at ambitionen er at ligge helt i top på faciliteter, stab og alt det rundt om holdet. Og at han mente vi allerede var der.
Tror du ikke også han er den 'gratis'. Det gør mere ondt at sige Beijmo, når han spiller i FCK.

Dalsgaard er savnet og nok også et reelt svar.

Latest posts

Back