New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 563K
Transfervindue Sommer 2026
Så har du ikke fulgt med. Gretarson er umiddelbart væsentligt bedre end Akoto.
Men det er han da i høj grad også nødt til at være for bare at være et tema, men en 30 årig spiller der ikke har skilt sig ud i Superligaen, er sansynligvis bare mere trupfyld, i det lange løb, og kun en spille som kan give værdi i den næste måned.

Gretason - Akoto sammenligningen er ikke for at diskutere niveau, men for at diskutere, om vi gerne vil have en trup med spillere, der på en gang er markant dårligere end idealopstillings-spillerne (her antager jeg Kahl, Tingager, Røsler), men samtidig står i vejen for en udvikling af egne talentfulde spillere som Callø, Jakob Andersen og også de to unge helte fra Poznan.

Hvis Gretason kom samtidig med en afgang af AJ og/eller Mølgård, ville jeg se anderledes på det - for de lægger sig også mellem "de bedste" og "de unge"

Jeg tror ikke Callø og Andersen er i spil til Tingager og Kahls pladser, som jeg vil tro er den primære tanke med Gretarson hvis man henter ham. Anderson er primært wingback og Callø ser ud til at være konkurrent med Røsler. Storch tror jeg altså ikke man sådan for alvor skal regne med som 17-årig, selvom det er et par fine optrædende han har haft. Camara tror jeg også man gerne vil give lidt mere tid, og så ellers bare være en del af førsteholdstruppen.

Jeg er ret sikker på, at Jakob Andersen (men ikke Anderson ;-) ) vil få adskillige starter som HCB, da rollen netop passer godt til en mere dynamisk spiller.

Gretason - Akoto sammenligningen er ikke for at diskutere niveau, men for at diskutere, om vi gerne vil have en trup med spillere, der på en gang er markant dårligere end idealopstillings-spillerne (her antager jeg Kahl, Tingager, Røsler), men samtidig står i vejen for en udvikling af egne talentfulde spillere som Callø, Jakob Andersen og også de to unge helte fra Poznan.

Hvis Gretason kom samtidig med en afgang af AJ og/eller Mølgård, ville jeg se anderledes på det - for de lægger sig også mellem "de bedste" og "de unge"
Mon ikke Haderslev kunne være interesserede i Jensen-Abbew?

Men CoL pengene er jo først blevet garanteret for en uge siden og Daghim-pengene er også først lige kommet i denne uge, mens TK pengene stadig er fugle på taget.
Hvis CV skulle have handlet tidligere, havde han ikke kunne budgettere med en eneste af de kroner, du nævner der. Det kan han først nu, hvor han så har hentet Rösler.
Jeg aner ikke hvad vi har af budget, og jeg aner ikke hvad CV kigger på. Jeg ved, at Colin Rösler ikke er blevet nævnt herinde én eneste gang, så mit bud er, at CV helt generelt kigger andre steder og efter andre ting, end vi lige har på radaren.

Jeg accepterer stadig, at man som sportsdirektør kan gøre alting rigtigt og stadig ende med at ligne en inkompetent trylleklovn, fordi man har med mennesker at gøre og nogle gange, tager mennesker røven på dig. Paddy og CV VAR enige om en forlængelse, de havde en mundtlig aftale, sådan lyder fortællingen i hvert fald, og så ringede Brøndby... det er jo altså ikke CVs skyld, at Brøndby ringede i 11. time.
Den Falske Bech havde en aftale med SIB, og drejede så til venstre ved Silkeborg, fordi FC Vestjylland havde et mere lukrativt tilbud. Det er jo altså ikke dårligt arbejde af SIB, at grødbønderne kan overbyde ham.
Min pointe er den samme hele tiden: der er for mange bevægelige dele, til at jeg uden sværdslag acceptere generaliserende konklusioner som "dårligt arbejde", i hvert fald indtil jeg har mere data at forholde mig til.

Det er jo fordelen med et budget. Man kan budgettere med at få penge ind. f.eks på et salg af Arnstad, Bech eller Links.

Så benytter man en forventet indtægt til, at finansiere et køb.

Sikre man sig så en alternativ indtægt, f.eks europæisk fodbold eller bonusser fra spillere, så kan man undlade at sælge de spillere.

Skal pengene i kassen først, så er det et cash-flow problem, ikke et budget problem.

En klub som f.eks FCM budgettere hvert år med betragtelige spillersalg 150-200 millioner, samt Europa League indtægter. Brøndby, FCK og FCN gør det samme.

Hvis vi på nogen måde skal hente Uhre, så skal det være på en fri transfer. FCM skal ikke tjene penge på at have ham siddende på bænken i et halvt år bare så vi ikke kunne få ham i januar. Jeg hælder mest til, at han må blive på tribunen i Herning. Men jeg tror nu stadig han vil passe godt ind. Han har det der striker-gen som vi mangler samt fart i støvlerne. En fri transfer på en 2-årig aftale så ligner det lidt. Men jeg har stadig større ambitioner end Uhre :)

Hvis man henter Uhre vil jeg sige - baseret på de seneste par vinduer - har CV har fået monteret en hylde noget under hvor han plejer at foretage sine forretninger.

Jeg vil være nysgerrig og positivt stemt, men med begrænset tålmodighed. Og jeg vil måske også sige noget om hvor svært det kan være at hente sin angriber tidligt.

Jeg ved vi nok vil istemme et fælles skuffelsens suk hvis det sker, så jeg tror ikke nogen vil forsvare CVs tøven i den situation (selvom man aldrig skal udelukke alt).

AGF lune på Gretarson fra Sønderjyske

Overraskende, men jeg ved de rater ham meget højt dernede - og at de forventer at sælge ham dette vindue.

Som spiller i Superligaen.....

Lad os se om det bliver relevant. Du må antage at Akoto ville være en profil i Haderslev. Det tvivler jeg på.
Jeg så Akoto som ganske fornuftig. Det var ikke niveauet, men skaderne der generede mest. Jeg mener også hans skade var med til at presse defensiven i det forbandede forår.

Det er ikke en hyldest til Akoto, jeg ser bare Power som langt mere oplagt i sammenligningen. Og Akoto blev mest ofret pga skaderne og så hans kontraktudløb.

Han har skilt sig ud i Sønderjyske, sgu ikke i Superligaen.
Bare lige et randon klip fra rundens hold i sidste sæson.

Runde 12 Tipsbladet.
Central forsvarer: Daniel Gretarsson, Sønderjyske
En islandsk klippe stod i vejen for FC Fredericia i mandagskampen. Daniel Gretarson storspillede, og den islandske landsholdsspiller er ved at markere sig som en stor profil – ikke bare i Sønderjyske, men i Superligaen.

Så vidt jeg kan se hurtigt, var han på rundes hold en håndfuld gange.

Latest posts

Back