New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 554K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg synes ikke, at det er så overraskende. Niveaumæssigt ikke den store forskel på ham og Magnus Jensen, men forskel som type (Gretarson har også været venstreback i mange kampe).

Daniel Gretarson er en god Superligaspiller og har niveauet til at spille for os. Han kan både spille centralt og til venstre.

Min anke er primært prisen som vi må give for en 30-årig. SønderjyskE har allerede lavet mange salg.

Daniel Gretarson er en god Superligaspiller og har niveauet til at spille for os. Han kan både spille centralt og til venstre.

Min anke er primært prisen som må give for en 30-årig. SønderjyskE har allerede lavet mange salg.
Helt enig - plus han er en leder der går forrest..

1:1 erstatning for Dalsgaard, dog med den fordel at han er venstrebenet.. Klasse signing i min verden.

Dog slipper de ikke både ham og Magnus Jensen..

Har Casper Tengstedt ikke bare præsteret over evne, og er på vej ned igen? - jeg er virkelig lunken ved at købe ham?

Det synes jeg ikke, det ligner:
  • Sidste år spillede han meget lidt, men han scorede alligvel et mål pr. 131 minut i ligaen og et mål for hver 110 minutter i EL
  • Året forinden lavede han i Serie A for Verona et mål eller en assist pr. 191 minut. Han var involveret i ca. hver fjerde af Veronas ligamål
  • I 23/24 lavede han et mål eller en assist for hvert 95 minut han spillede i den portugisiske liga. Han lavede også et mål på 136 minutter i Champions League og et mål på 222 minutter i EL
Jeg synes, det ligner en spiller, der kan score mål på et højere niveau end Superligaen, men som måske har været overmatchet i de klubber, han har været i. Han er tilmed dansk. På papiret ligner han en drømmesigning for mig.

Det undrer mig dog, at hvis man vitterligt er interesseret i at hente Gretarson, at man så ikke har gjort det for lang tid siden. SE må have været nemmere at forhandle med flere uger inden sæsonstart. Nu er de i gang, har mistet deres træner og største offensive talent og den anden forsvarsklippe er i en transfersaga der nok ender med at han bliver solgt. Man må næsten gå ud fra, at det er fordi andre spillere er glippet.

Det undrer mig dog, at hvis man vitterligt er interesseret i at hente Gretarson, at man så ikke har gjort det for lang tid siden. SE må have været nemmere at forhandle med flere uger inden sæsonstart. Nu er de i gang, har mistet deres træner og største offensive talent og den anden forsvarsklippe er i en transfersaga der nok ender med at han bliver solgt. Man må næsten gå ud fra, at det er fordi andre spillere er glippet.
Der var bud efter ham fra Japan i starten af vinduet....Det kan være, at han først har villet afsøge mulighederne for et eventyr

Vi køber og Fcm får et nej til Magnus Jensen;) - Sønderjyske skal vel også holde nogle standarder og ikke bare give efter - det var lidt et skambud fra Fcm.

Helt enig - plus han er en leder der går forrest..

1:1 erstatning for Dalsgaard, dog med den fordel at han er venstrebenet.. Klasse signing i min verden.

Dog slipper de ikke både ham og Magnus Jensen..
Jeg kan ikke se en situation, hvor jeg ville bytte Dalsgaard med Gretarsson så jeg synes ikke det er i nærheden af en 1:1.

Der er helt sikkert en grænse, men jeg aner ikke hvor den er, før vi har krydset den

Men det er en sportschefs opgave at vide det. En af de sværeste øvelser i trupsammensætning er, hvornår der skal skiftes eller hvornår der ikke skal men det er nu engang derfor en sportschef i dag tjener rigtig gode penge.
I det her tilfælde er det dog underordnet, når CV i 2 vinduer i træk indrømmer, han jagter en 9er, så kan det ikke imo være andet end dumpet, hvis 9er trioen hedder Bogere, Tchamche og Serra efter vinduet lukker (Badji tror jeg er afskrevet af CV og endnu vigtigere, JP).
Ikke med den rutine CV har og det netværk han må have.

.jeg skal ikke udelukke, at jeg har været lidt hurtig, når jeg ser "dårligt arbejde" - jeg synes ikke jeg har set ret mange gangbare argumenter for, at man kan konkludere dét om CV's arbejde

En 9er er ikke et pludselig opstået mangel ergo lang forberedelsestid, vi mistede PM, CV jagter en 9er. Er det ikke gangbare argumenter for, jeg kan mene, det er dårligt arbejde, hvis han fejler?
Hvornår må jeg så mene det?

Og bare af nysgerrighed: hvem synes du, CV skal sælge for at finansiere et dyrere køb af en angriber? Altså realistisk - jeg kan se for mig at Badji, Gyamfi og måske også Serra kan sælges, men der er nok grænser for, hvor meget vi kan få for dem.

Bech, Links og Arnstad er oplagte og ja det vil gøre ondt men som alle andre SL klubber, er det spillersalg, der finansierer de flere indkøb. Derudover er vi sikret, hvad minimum 40 mio. fra Conference League så CV behøver vel ikke engang sælge.

Gretarson er vel en decent rotationsspiller til menneskepenge, som man kan stole på.
Men altså, når de bliver talt om at de spillere vi ikke ville have ikke kom "uanset hvor mange penge vi står og vifter med"
Jeg kan ikke se Gretason i den kategori. Han er sikkert fint, men hvis vi skal have til bredden så kan det altså hentes tidligere.

Link her, håber jeg har citeret korrekt.

En 9er er ikke et pludselig opstået mangel ergo lang forberedelsestid, vi mistede PM, CV jagter en 9er. Er det ikke gangbare argumenter for, jeg kan mene, det er dårligt arbejde, hvis han fejler?
Hvornår må jeg så mene det?
Altså, DU må mene hvad du vil når du vil, det blander jeg mig ikke i. :)
Hvis du ytrer din mening herinde, kan det hænde, at jeg ytrer en anden, men det tænker jeg er præmissen.

Jeg forstår for så vidt godt dit argument og er enig i, at det er dårligt arbejde, FORUDSAT at det kan henvises at det pga. noget han gjorde eller ikke gjorde. Med det mener jeg, at hvis han havde luft i budgettet til at hæve buddet, men ikke gjorde det, eller hvis han var for fedtet med lønkronerne og derfor glippede det, uden at han havde et solidt alternativ i baghånden.
Men hvis det er en "falske bech" situation, hvor alting egentlig er på plads og der så sker noget, som CV ingenlunde kan kontrollere, så tæt på deadline, at det er umuligt at hente en anden i ordentlig kvalitet, så vil jeg hellere, at vi IKKE laver en "Knoester", men tværtimod venter (endnu) et vindue, uden at det af den grund er dårligt arbejde.
Giver det her mening andre steder end i mit hoved?

Altså, DU må mene hvad du vil når du vil, det blander jeg mig ikke i. :)
Hvis du ytrer din mening herinde, kan det hænde, at jeg ytrer en anden, men det tænker jeg er præmissen.

Jeg forstår for så vidt godt dit argument og er enig i, at det er dårligt arbejde, FORUDSAT at det kan henvises at det pga. noget han gjorde eller ikke gjorde. Med det mener jeg, at hvis han havde luft i budgettet til at hæve buddet, men ikke gjorde det, eller hvis han var for fedtet med lønkronerne og derfor glippede det, uden at han havde et solidt alternativ i baghånden.
Men hvis det er en "falske bech" situation, hvor alting egentlig er på plads og der så sker noget, som CV ingenlunde kan kontrollere, så tæt på deadline, at det er umuligt at hente en anden i ordentlig kvalitet, så vil jeg hellere, at vi IKKE laver en "Knoester", men tværtimod venter (endnu) et vindue, uden at det af den grund er dårligt arbejde.
Giver det her mening andre steder end i mit hoved?
Umiddelbart giver det meget ringe mening - Knoester var et køb der skulle gøres på meget få timer, fordi den man var ved at skrive kontrakt med, stak en kniv i ryggen på SIB. Her har CV haft 3 hele vinduer til at forberede en transfer - jeg har meget vanskeligt ved at se parallellen.

Latest posts

Back