New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 9K
  • Views Views: Views 572K
Transfervindue Sommer 2026
Men altså, når de bliver talt om at de spillere vi ikke ville have ikke kom "uanset hvor mange penge vi står og vifter med"
Jeg kan ikke se Gretason i den kategori. Han er sikkert fint, men hvis vi skal have til bredden så kan det altså hentes tidligere.

Link her, håber jeg har citeret korrekt.
Jeg er sådan set enig i at det kunne man have løst tidligere

Er Gretason ikke lidt den Max Power/Michael Akoto signing, vi burde være færdige med..
Nej det mener jeg bestemt ikke.
Han spiller da super kontinuerligt i suppen.

Jeg mener, at han er en klart mere driftsikker udgave af JJA, hvis vi endelig skal sammenligned med nogen.
Og så bare venstrebenet istedet for højre.

Det kommer an på om vi kan løse de mange kampe internt, på den position vi taler om. Er du tryg ved at Camera skal spille 10-12 kampe i det her efterår?

Skulle det ske, ville det jo kræve at 3-4 af Kahl, Tingager, Røsler, Callø, Jakob Andersen, Mølgaard og AJ er ude samtidig i 3 måneder.

Henter man Gretarson, så koster det spilletid til fx Callø og Andersen, for ikke at tale om Storch og Camarra (der dog ikke bør starte yderligere i efteråret, men gerne må få minutter).

Men det er en sportschefs opgave at vide det. En af de sværeste øvelser i trupsammensætning er, hvornår der skal skiftes eller hvornår der ikke skal men det er nu engang derfor en sportschef i dag tjener rigtig gode penge.
I det her tilfælde er det dog underordnet, når CV i 2 vinduer i træk indrømmer, han jagter en 9er, så kan det ikke imo være andet end dumpet, hvis 9er trioen hedder Bogere, Tchamche og Serra efter vinduet lukker (Badji tror jeg er afskrevet af CV og endnu vigtigere, JP).
Ikke med den rutine CV har og det netværk han må have.

En 9er er ikke et pludselig opstået mangel ergo lang forberedelsestid, vi mistede PM, CV jagter en 9er. Er det ikke gangbare argumenter for, jeg kan mene, det er dårligt arbejde, hvis han fejler?
Hvornår må jeg så mene det?

Bech, Links og Arnstad er oplagte og ja det vil gøre ondt men som alle andre SL klubber, er det spillersalg, der finansierer de flere indkøb. Derudover er vi sikret, hvad minimum 40 mio. fra Conference League så CV behøver vel ikke engang sælge.
Jeg er 100% på linje her.

Ingen af de mangler vi har pt er pludselig opstået. Kahl, Beijmo, Dalsgaard og Mortensen havde udløb - det har CV vidst i månedsvis. Ingen af de markspillere vi havde i truppen da sæsonen startede havde prøvet at spille et så komprimeret program som dette.

Man kan diskutere timingen, og det er en mere kompleks diskution. Hvornår er nok nok rent fysisk for spillerne, det ved kun spillerne selv, men det er klart at erfaring og data kan hjælpe.

Jeg er enig i, at Conference League pengene burde være nok til at vi i denne sæson ikke behøver sælge for at finansiere. Specielt hvis vi ender med 30 millioner fra hhv TK og Daghim. Derudover vil en samlet sejr i denne runde, som minimum, udløse en parachute på 4,3 millioner Euro hvis vi ikke vinder CL Playoff, gør vi det - altså vinder CL playoff - så er der absolut ikke behobv for at sælge.

Vi kan ikke konkludere, om han er dumpet før det er ovre, men vi kan så småt begynde at have en holdning hvis vi ryger ud i denne runde, har f.eks. Tingager skadet længe fordi vi presser ham på banen i aften og har spillet 5 runder og fået 5 point når de sidste handler falder på plads.

Sidste sæson satte vi en stime på 8 sejre samme, da de andre hold spillede europæisk, det tør jeg godt garantere vi ikke gør i denne sæson. I stedet tror jeg vi skal skrabe en masse point sammen her i starten før end slitagen for alvor kommer.

Jeg mener stadig, at det er helt legitimt at undre sig over vinduets start.

Skulle det ske, ville det jo kræve at 3-4 af Kahl, Tingager, Røsler, Callø, Jakob Andersen, Mølgaard og AJ er ude samtidig i 3 måneder.

Henter man Gretarson, så koster det spilletid til fx Callø og Andersen, for ikke at tale om Storch og Camarra (der dog ikke bør starte yderligere i efteråret, men gerne må få minutter).
Andersen er vel primært wingback der spiller stopper af nød?
Links og Carstensen har allerede bokset med fysikken, tror du ikke han får kampe nok på den position?

Det Hvide Snit fortæller i dag, hvordan Tingagers skade har betydet ganske lange pauser til både Mølgaard og Dalsgaard.
Hvis vi IKKE henter Gretarsson eller en lignende, så kan der altså rigtigt hurtigt komme et stort pres på Kahl, Camara osv.

Jeg tror ikke Callø og Andersen er i spil til Tingager og Kahls pladser, som jeg vil tro er den primære tanke med Gretarson hvis man henter ham. Anderson er primært wingback og Callø ser ud til at være konkurrent med Røsler. Storch tror jeg altså ikke man sådan for alvor skal regne med som 17-årig, selvom det er et par fine optrædende han har haft. Camara tror jeg også man gerne vil give lidt mere tid, og så ellers bare være en del af førsteholdstruppen.

Jeg kan ikke se en situation, hvor jeg ville bytte Dalsgaard med Gretarsson så jeg synes ikke det er i nærheden af en 1:1.
Nej det kan jeg hellere ikke - men Dalsgaard spiller her ikke mere.. Han kan spille CB og VCB, profil i SE, Landskampe og international erfaring..

Fordele. Ved DG er at han kan spille centralt, hvilket Højer fx ikke kan

Jeg er pro spilletid til vores talenter !
Men ikke af nød, i en tid hvor at det kan blive negativt og belastende hvis det skulle koste deltagelse i en turnering, fordi at nogen af de unge (forståeligt) mistede koncentrationen.

Det virker til at være en skelsættende historie vi oplever med akademiet der bare banker på og levere det ene øjeblik efter det andet.
Håber så til gengæld at ledelsen har øje for at forstærke holdet så vi ikke ligger for meget ansvar på de unge.
Fodbold året er MEGET langt.

Er Gretason ikke lidt den Max Power/Michael Akoto signing, vi burde være færdige med..
Der er mindst to sider i den diskussion.

1: Jeg vil umiddelbart mene, at Gretarsson ville være en markant større profil end Akoto. Akoto passede i teorien godt til Uwes lidt underlige tonserstil, men han var virkelig ikke nogen god spiller på nogen parametre.

2: Lidt firkantet, så er en af CV's opgaver at gøre plads til mange flere minutter til de unge spillere. Jeg har ikke tallene her, men hvis der fx. blev givet 10% af vores minutter til unge spillere sidste år (fx. under 22), så ville det være ca. 3.600 minutter ud af ca. 36.000 minutter.

I år skal vi spille ca. 50.000 minutter. Og hvis vi gerne vil øge andelen fra 10% til 15% (nu freestyler jeg med mine opfundne tal), så skal der 'gives' 7.500 minutter til de unge - men spillerne over 22 skal også øge deres antal fra ca. 33.000 til ca. 42.000 minutter. Så der er altså rigeligt med spilletid til etablerede spillere, der skal fordeles. Selv midt i en ungdomsrevolution, hvor Emmery, Kristjansson, Bogere, Storch, Camara, Callø, Haugstrup, Hamza og Tchamche vil få mere og mere spilletid.

Jeg er enig i, at Conference League pengene burde være nok til at vi i denne sæson ikke behøver sælge for at finansiere. Specielt hvis vi ender med 30 millioner fra hhv TK og Daghim. Derudover vil en samlet sejr i denne runde, som minimum, udløse en parachute på 4,3 millioner Euro hvis vi ikke vinder CL Playoff, gør vi det - altså vinder CL playoff - så er der absolut ikke behobv for at sælge.
Men CoL pengene er jo først blevet garanteret for en uge siden og Daghim-pengene er også først lige kommet i denne uge, mens TK pengene stadig er fugle på taget.
Hvis CV skulle have handlet tidligere, havde han ikke kunne budgettere med en eneste af de kroner, du nævner der. Det kan han først nu, hvor han så har hentet Rösler.
Jeg aner ikke hvad vi har af budget, og jeg aner ikke hvad CV kigger på. Jeg ved, at Colin Rösler ikke er blevet nævnt herinde én eneste gang, så mit bud er, at CV helt generelt kigger andre steder og efter andre ting, end vi lige har på radaren.

Jeg accepterer stadig, at man som sportsdirektør kan gøre alting rigtigt og stadig ende med at ligne en inkompetent trylleklovn, fordi man har med mennesker at gøre og nogle gange, tager mennesker røven på dig. Paddy og CV VAR enige om en forlængelse, de havde en mundtlig aftale, sådan lyder fortællingen i hvert fald, og så ringede Brøndby... det er jo altså ikke CVs skyld, at Brøndby ringede i 11. time.
Den Falske Bech havde en aftale med SIB, og drejede så til venstre ved Silkeborg, fordi FC Vestjylland havde et mere lukrativt tilbud. Det er jo altså ikke dårligt arbejde af SIB, at grødbønderne kan overbyde ham.
Min pointe er den samme hele tiden: der er for mange bevægelige dele, til at jeg uden sværdslag acceptere generaliserende konklusioner som "dårligt arbejde", i hvert fald indtil jeg har mere data at forholde mig til.

Men han er 30 år, og har ikke skilt sig ud i Superligaen, jeg synes det minder mere om Akoto end om Dalsgaard
Akoto kom med en historik fra 3. bundesliga.
Gretarsson er fast mand for et midterhold i suppen - jeg ser ham ikke som nær den samme lottokupon.
Man ved, hvad man får.. og også at man ikke skal forvente en rivende udvikling.

Forstår ikke Daniel Gretarsson rygtet. Generelt synes jeg ikke Sønderjyskes forsvarspillere er imponerende - Magnus har nogle spidskompetencer ligesom Soulas har men så meget kvalitet er der heller ikke.
Hvis man skal tro Leanders stats, så er det Gretarson der vinder deres forsvar sammen. Nul clean sheets når han ikke er med, 11 i ca 50 år når han er.

Gretarson er klassisk “too old” bias, uden at sige det er en god ide.

Latest posts

Back