New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 515K
Så er der sgu endelig lidt angriber-rygter. Lasse Nordås som vi tidligere har været interesseret i, skulle vi åbenbart fiske efter igen: https://www.tipsbladet.dk/nyhed/superliga/agf-i-kontakt-om-norsk-angriber

God alder og lyder til han præsterede fint på udleje til Herenveen i foråret.
Fra artiklen:
i foråret var han med stor succes udlejet til SC Heerenveen i Eredivise, hvor han gjorde det glimrende. I Heerenveen blev han ifølge TV 2 Norge den første spiller i klubbens historie til at score fire mål i sine tre første kampe.

I alt leverede Lasse Nordås seks scoringer og en assist på 878 minutter for SC Heerenveen i foråret.

Jeg kender ingenting til Nordås udover de rygter der var engang men jeg noterer mig, han tilsyneladende har haft pæn succes i en klub, som minder om den måde, vi spiller på fremfor og her kommer fordomme ind på et Luton hold.

Alderen er god i forhold til videreudvikling. Positiv stemt men kan da ikke lægge skjul på, drømmene er til mere. Man er vel altid lidt grådig 😅

Jeg så nogle kampe med ham i Championship fordi vi havde været nævnt. Shit han var ringe man🤣 det var Sigurd Haugen v2. Men han spillede også på et ringe Luton hold. Han har trods alt gjort det hæderligt i Herenveen.
Jeg har aldrig set ham spille. Men jeg håber virkelig og tror på, de har scoutet ham ordentligt. Især når vi har været interesseret i ham før. Og det kan sammen med løn og europæisk fodbold være et vigtigt incitament for en spiller at skifte til lige netop os, at vi har vist interesse i ham tidligere. Vi må se, hvad der sker.

Det plejer jo at være et godt tegn, hvis vi har fulgt ham gennem længere tid, men hvis Stig Inge Bjørnebye havde kig på ham, så er jeg ikke helt tryg. Enhver angriber Stinge kigger på, mister spontant evnen til at score; mål, damer eller point i yatzy, det betyder ingenting, han kan ikke score i et horehus med en kuffert fuld af kontanter.

Spøg til side: han virker som den rette profil. Jeg kan ikke blive klog på niveauet dog, men som 24-årig er der stadig plads til udvikling og han er på vej ind i sine bedste år som angriber.

Jeg har aldrig set ham spille. Men jeg håber virkelig og tror på, de har scoutet ham ordentligt. Især når vi har været interesseret i ham før. Og det kan sammen med løn og europæisk fodbold være et vigtigt incitament for en spiller at skifte til lige netop os, at vi har vist interesse i ham tidligere. Vi må se, hvad der sker.
Jeg forventer da også de har scoutet ham mere end jeg har med de par kampen jeg har set. Kan bare huske jeg tænkte, at der havde vi virkelig undgået at købe katten i sækken og jeg sad hele tiden og tænkte Haugen.

Men 26 målinvolveringer i 78 kampe i Eliteserien samt 8 i 16 kampe i Eresdivisionen er bestemt godkendt.

Spøg til side: han virker som den rette profil. Jeg kan ikke blive klog på niveauet dog, men som 24-årig er der stadig plads til udvikling og han er på vej ind i sine bedste år som angriber.
Jeg har indført en "Matthew Hoppe test" ift. nye angribere. Er han forventeligt bedre end Hoppe, som har bevist sig som en kompetent, om end ikke fantastisk, superligaangriber, som vi kan erhververe for et relativt beskedent beløb (når vi snakker angribere i den rette alder).

Der er svaret nok ikke entydigt ja, når det kommer til Nordås - i hvert fald ikke når man ser hvilket niveau han spiller på til daglig og hvordan han har præsteret der. Men omvendt kunne lejemålet i Herenveen godt tyde på, at der er mere at komme efter.

Det plejer jo at være et godt tegn, hvis vi har fulgt ham gennem længere tid, men hvis Stig Inge Bjørnebye havde kig på ham, så er jeg ikke helt tryg. Enhver angriber Stinge kigger på, mister spontant evnen til at score; mål, damer eller point i yatzy, det betyder ingenting, han kan ikke score i et horehus med en kuffert fuld af kontanter.

Alle kan blive nervøs over at STINGE havde kig på en spiller
:) Præcis pga usikkerhedsmomentet bør vi leje ham med forkøbsret..

Nu har vi heldigvis siden dengang som klub overhalet Heerenveen og er på vej i et meget attraktivt ligaspil. Så måske er hans fokus nu skiftet til den klub, der har været ude efter ham i to år?

Hvor han kan blive en del af en forrygende norsk koloni? Vi burde med andre ord have rigtig gode kort på hånden.
Heerenveen har takket nej til ham. Raków Częstochowa har været eller er efter ham. Ligesom Tromsø også skulle være interesseret i ham

• Like
Reactions: cph
Last edited:
Nordås lød spændende dengang. Han har ikke foretaget eksponentiel vækst siden da. Grundlæggende tror jeg ikke det kræver det helt vilde at blive en succes for AGF. Der skal være solid fodboldintelligens, god arbejdsmoral, man skal være en god holdkammerat (ikke dårlig er måske endda nok), og have en solid pakke af egenskaber.

Det er ikke alle, men heller ikke one in a million.

I betragtning af de diskussioner der har været ført tidligere bør Nordås ikke være en ikke en, der har været utilgængelig hidtil. Det er mere en man også kunne have lukket, da Lind takkede nej. Det diskvalificerer på ingen måde Nordås, og det gør ikke en beslutning om at vente forkert.

Man kan godt ærgre sig, hvis beslutningen om at vente betød at man reelt skulle vente til medio august og man så bukker under for presset nu, fremfor bare at handle i starten af juli. Men 'skaden' er heldigvis begrænset til muligvis to points mod Brøndby. Det havde været noget andet, hvis man var tæt på mod Poznan, men røg ud på straffe fx.

Latest posts

Back