New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 8K
  • Views Views: Views 509K
Transfervindue Sommer 2026
Det vil dog være “rart” hvis man kan sælge en træner rettidigt- frem for afskedigelse som vi så med Uwe og David, som måske blev en sæson for længe
Jeg er sådan set ubetinget enig, men det kræver selvfølgeligt at man ledelsesmæssigt er forberedt på den eventualitet - både ift. at scoute erstatninger og at have en transferstrategi bundet op på klub-identitet frem for nuværende træners luner.

Det tænker jeg heldigvis at CV og JN er.

Apropos den bredere debat om hvor meget man skal satse på ungdommen, må man jo huske at det er en økonomisk nødvendighed hvis akademiet skal give mening. Producerer man en Emmery der kan sælges til 100 mil hver 4-5 år dækker det svjv kun cirka driften, altså skal der også leveres mindre salg og trupspillere før det løber rundt.

Lige netop - vi skal have noget ud af investeringen. Det gælder både som transfer men så sandelig også som nogen der leverer på banen.

Det hænger også sammen med:
De nævnte i øvrigt i Det Hvide Snit, at Emmery (udover at få lagt et par år på sin kontrakt) har fået 4-5 doblet sin løn. Kan rigtigt godt lide den tilgang, hvor man løbende løfter talenterne op i den lønklasse de præsterer til. Det giver glade spillere, der gerne forlænger og det sikrer at unge spillere ikke er bange for at lave en lang kontrakt af frygt for at hænge på en "lærlinge-løn" de næste mange år.

På den måde sikrer man lønnen hænger fornuftigt sammen med det der leveres. Man har ikke på forkant bundet sig op på en 4-5 års kontrakt i en transfer, hvor man kan være usikker på hvad der leveres. Er det et talent man forfremmer lønmæssigt, så kender man personligheden samt de udviklingspunkter der mangler. De kan selvfølgelig ende med at falde igennem eller ikke tage næste skridt men det er en klart mindre risiko end at hente udefra.

Jeg er sådan set ubetinget enig, men det kræver selvfølgeligt at man ledelsesmæssigt er forberedt på den eventualitet - både ift. at scoute erstatninger og at have en transferstrategi bundet op på klub-identitet frem for nuværende træners luner.

Det tænker jeg heldigvis at CV og JN er.
Det er lidt et sidespor, men jeg tænkte forleden, om det var en slags ny rekord, at tre andre superligaklubber (FCM, Sønderjyske, Horsens) nu har cheftrænere, der for relativt nyligt har været assistenter eller ungdomstrænere i AGF.

Uanset så virker der til at være en fornuftig talentudvikling også på stabssiden i AGF, og det gør det måske også nemmere at finde kvalificerede trænerkandidater (med eller uden tidligere tilknytning til klubben).

Det vil dog være “rart” hvis man kan sælge en træner rettidigt- frem for afskedigelse som vi så med Uwe og David, som måske blev en sæson for længe
Ja, vi har fået en "sjov" tradition med at forlænge med succestrænere for så at fyre dem kort efter. Det gælder vel både PS, David og Uwe. Men selvfølgelig godt at de var en succes i første omgang.

Men CV skal måske til at scoute en efterfølger til JP allerede. Jeg tænker dog at det kunne komme til at passe med at Thomas Nørgaard er ledig til næste sommer.

Det er lidt et sidespor, men jeg tænkte forleden, om det var en slags ny rekord, at tre andre superligaklubber (FCM, Sønderjyske, Horsens) nu har cheftrænere, der for relativt nyligt har været assistenter eller ungdomstrænere i AGF.

Uanset så virker der til at være en fornuftig talentudvikling også på stabssiden i AGF, og det gør det måske også nemmere at finde kvalificerede trænerkandidater (med eller uden tidligere tilknytning til klubben).
Har Tullberg været træner i AGF? Jeg tror nærmere det hænger sammen med, at trænere rykker rigtig meget rundt i Danmark. Dels pga den lille geografi men også fordi der hele tiden opstår nye muligheder i klubberne, som ligger på trænere der har prøvet lidt i større klubber. Jeg tror også du kan finde mange med fck baggrund.

Hvis vi allerede nu skal holde øje med trænere, så kan jeg godt lide Lund i Viborg. Han har også kørt videre med meget af det som Poulsen efterlod. Han virker personligt også som en meget behagelig fyr ala Poulsen.

Jeg vil i øvrigt gerne smide en midtbanespiller ind i puljen af ønsker sammen med 9’er og hcb. Det kan bare være på leje frem til vinter i første omgang.

Jeg tænker dog at det kunne komme til at passe med at Thomas Nørgaard er ledig til næste sommer.
Jeg ved ikke, om det var ment som en sjov kommentar, men den fik mig til at grine - på den der "funnye 'case it's true" måde. Eller det håber jeg da, at det bliver, for det betyder at Brøndby fortsat tumler rundt i hængedynd.

Ja, vi har fået en "sjov" tradition med at forlænge med succestrænere for så at fyre dem kort efter. Det gælder vel både PS, David og Uwe. Men selvfølgelig godt at de var en succes i første omgang.

Men CV skal måske til at scoute en efterfølger til JP allerede. Jeg tænker dog at det kunne komme til at passe med at Thomas Nørgaard er ledig til næste sommer.
Eller så har man allerede ansat ham i Markus Uglebjerg?

With a little help from JP.

Naturligvis men JP var CVs værk og med tanke på, CV også havde Hoff-Thorup, Svensson og Nørgaard på shortlisten tegnes der et klart billede af en offensiv spillestil, ergo strategi.
Alt hvad CV har foretaget sig og ikke, har været gennemsyret af strategi også når vi slutter kampen af med et halvt U19 hold mod Poznan.

Jeg tror kunsten nu er, at sikre sig de rigtige indkøb hurtigst muligt - også hvis de er en anelse dyrere

Det hjælper ikke noget når agenterne siger, vores klient vil vente på noget større. Det har CV været ærlig omkring. Man da godt kritisere ham for at sigte højt men man kan ikke bare sige, han skal hæve buddene og så er den ged barberet.

Emmery ca. 750.000 euro

Og derfor Transfermarkts værdiansættelser er stort set værdiløst. Emmery går for mindst det 10 dobbelte.

Steinlein vil i hvertfald helt sikkert forsøge, det er der ikke tvivl om.

JP ender ikke i FCM, det vil jeg godt vædde et sæsonkort på.

Last edited:
Har Tullberg været træner i AGF? Jeg tror nærmere det hænger sammen med, at trænere rykker rigtig meget rundt i Danmark. Dels pga den lille geografi men også fordi der hele tiden opstår nye muligheder i klubberne, som ligger på trænere der har prøvet lidt i større klubber. Jeg tror også du kan finde mange med fck baggrund.
Han var U19-træner i AGF, inden han tog til Dortmund.

Jeg tror, du har ret, men jeg har samtidigt en fornemmelse af, at der er flere, der kommer ind omkring AGF, der avancerer til større stillinger, end det tidligere var tilfældet. Lad os kalde det et eksempel på, at AGF er blevet professionaliseret - også uden for superligaholdet. FCK bruger helt afsindigt mange flere penge på hele organisationen, og det afspejler sig givetvis også i, at der trækkes mange dygtige folk til både inden og uden for stregerne.

Jeg tror, du har ret, men jeg har samtidigt en fornemmelse af, at der er flere, der kommer ind omkring AGF, der avancerer til større stillinger, end det tidligere var tilfældet. Lad os kalde det et eksempel på, at AGF er blevet professionaliseret - også uden for superligaholdet. FCK bruger helt afsindigt mange flere penge på hele organisationen, og det afspejler sig givetvis også i, at det trækkes mange dygtige folk til både inden og uden for stregerne.

Det er også rigtig meget et udtryk for, at markedet for stabsmedlemmer er helt anderledes i dag end i Per Thunes tid. Folk rejser efter et par år videre for at bygge et CV op i nye klubber. Markus Uglebjerg er 27 år, og har allerede haft jobs i FC Helsingør, Lech Poznan, Viborg og AGF.

Så der vil kun komme flere, der har været i AGF, fordi flere passerer igennem - men det gælder alle større klubber.

Jeg tror, du har ret, men jeg har samtidigt en fornemmelse af, at der er flere, der kommer ind omkring AGF, der avancerer til større stillinger, end det tidligere var tilfældet. Lad os kalde det et eksempel på, at AGF er blevet professionaliseret - også uden for superligaholdet. FCK bruger helt afsindigt mange flere penge på hele organisationen, og det afspejler sig givetvis også i, at det trækkes mange dygtige folk til både inden og uden for stregerne.

Det er klart at AGF’s ambitionsniveau og satsning på akademi mv vil tiltrække (yngre) trænere som gerne vil udvikle sig. I de senere år har vi også vist, at vi gerne lader dem gå, hvis de bliver tilbudt gode karriere muligheder.
Jeg er lidt i tvivl om det er en ny ting, at yngre trænere skifter mere rundt for at dygtiggøre sig eller om det bare er “nyt” AGF er en af trædestene? Jeg syntes det har været mere markant i de senere år.

Naturligvis men JP var CVs værk og med tanke på, CV også havde Hoff-Thorup, Svensson og Nørgaard på shortlisten tegnes der et klart billede af en offensiv spillestil, ergo strategi.
Alt hvad CV har foretaget sig og ikke, har været gennemsyret af strategi også når vi slutter kampen af med et halvt U19 hold mod Poznan.

Det hjælper ikke noget når agenterne siger, vores klient vil vente på noget større. Det har CV været ærlig omkring. Man da godt kritisere ham for at sigte højt men man kan ikke bare sige, han skal hæve buddene og så er den ged barberet.

Og derfor Transfermarkts værdiansættelser er stort set værdiløst. Emmery går for mindst det 10 dobbelte.

JP ender ikke i FCM, det vil jeg godt vædde et sæsonkort på.
Han formåede dog, at leje Sebastian Jørgensem allerede 14. Juli sidste år, til trods for at han sigtede højere end AGF.

Han formåede dog, at leje Sebastian Jørgensem allerede 14. Juli sidste år, til trods for at han sigtede højere end AGF.

Igen, selvfølgelig kan det lade sig gøre men overordnet set, så må klubber som AGF vente men altså nævn bare en klub, som har truppen klar 4 uger før vinduet lukker, bare en...

Alle sportschefer i alle klubber vil gerne have truppen på plads så tidligt som muligt men nærmest ingen har heller ikke de rigeste og største klubber. Hvorfor mon?

Jeg er lidt i tvivl om det er en ny ting, at yngre trænere skifter mere rundt for at dygtiggøre sig eller om det bare er “nyt” AGF er en af trædestene? Jeg syntes det har været mere markant i de senere år.
Jeg tror det er en generel ting og det gælder ikke kun trænere, men også analytikere og scouts. Fodboldverdenen er blevet en karrierevej på linje med meget andet, hvor man kan bygge en karriere op fra man er relativt ung og løbende stige i graderne.

Hvis det havde været en mulighed var Steffen Dam (bare for at tage et eksempel jeg kender godt) nok aldrig blevet fodboldjournalist og sportsbetter, men var gået direkte ind i fodboldbranchen lige efter gymnasiet. Han hjalp faktisk til omkring det daværende 2. hold i AGF dengang (Per Agerskov som var træner for Danmarksserie-holdet havde været klasselærer for Steffen på Forældreskolen), men det var aldrig noget der kunne føre nogen steder dengang, så han røg journalist-vejen i stedet.

Er der ikke noget i historien omkring Fatah som gør at han nok aldrig ender i AGF igen?

Uden at have helt postulat for det, så var det en personalesag som jeg husker det.

Mener det var omkring en hændelse hvor han kom gevaldigt til skade på anlægget, og han efterfølgende blev sygemeldt.
Det endte som jeg husker det samme tid med at kontrakten stod til løb ud.

Mener det var noget i den retning.

Latest posts

Back