New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 7K
  • Views Views: Views 493K
Transfervindue Sommer 2026
Det ville jeg være koldlunken på.
Dolberg har alle dage været en lottokupon - endda fra dag til dag.
Han bliver i udlandet eller lander i FC M/K til en totalt latterlig løn, han ikke er værd.
Dolberg i feltet på Emmery ryk, Arnstad og Yakobs overblik samt Bech til at samle op? På superliganiveau? Det ville være ret vildt.

Præcis! Altså det er da meget rart at vide, at han er dedikeret til AGF og næppe skifter væk denne sommer, som man efterhånden havde forventet, men det havde været federe, hvis det var Bech eller Yakob.

Det ville være kærkomment med en forlængelse til Tobias Bech men mon ikke den kan tages efter transfervinduet er lukket - vi har trods alt kontrakt 2 år endnu.

Kevin Yakob kan jeg ikke helt finde ud af. Vi har i forvejen to midtbanespillere skadet på ubestemt tid og han er lige gået ud af en kamp fordi han havde problemer med knæet efter kort tid på banen. Han er en fantastisk spiller men tør vi binde os på en langsigtet kontrakt? Det er måske lidt et spil i lotteriet.

Det ville være kærkomment med en forlængelse til Tobias Bech men mon ikke den kan tages efter transfervinduet er lukket - vi har trods alt kontrakt 2 år endnu.

Kevin Yakob kan jeg ikke helt finde ud af. Vi har i forvejen to midtbanespillere skadet på ubestemt tid og han er lige gået ud af en kamp fordi han havde problemer med knæet efter kort tid på banen. Han er en fantastisk spiller men tør vi binde os på en langsigtet kontrakt? Det er måske lidt et spil i lotteriet.
Jeg giver gerne Yakob to år mere.

Links havde lang kontrakt til 2029.

Så mest af alt en lønforhøjelse - men en meget fortjent en af slagsen.
Ja, jeg undrer mig lidt over alle de ord, der bliver slynget ud.

Altså fint nok med en forlængelse, men nu skal vi heller ikke være naive. Links er ikke mere AGF’er, end at han også kynisk har sagt, at hvis han skal blive, så skal der mange flere penge på bordet. Og sikkert også en frikøbsklausul, som både han og klub er glade for.

Alt sammen fair game, og jeg er også glad for kontinuiteten, men vil ikke kalde de en decideret genialitet uden kendskab til detaljer.

Alt andet lige skal vi dog ikke bekymre os om WB dette vindue. Og det er trods alt et skridt fremad. 😊

Ja, jeg undrer mig lidt over alle de ord, der bliver slynget ud.

Altså fint nok med en forlængelse, men nu skal vi heller ikke være naive. Links er ikke mere AGF’er, end at han også kynisk har sagt, at hvis han skal blive, så skal der mange flere penge på bordet. Og sikkert også en frikøbsklausul, som både han og klub er glade for.

Alt sammen fair game, og jeg er også glad for kontinuiteten, men vil ikke kalde de en decideret genialitet uden kendskab til detaljer.

Alt andet lige skal vi dog ikke bekymre os om WB dette vindue. Og det er trods alt et skridt fremad. 😊
Cv kunne jo bare have sagt “du har stadig tre år tilbage”. Jeg synes det er ok hvis man har belønnet ham som en i tophierakiet i klubben.

Jeg synes det er ok hvis man har belønnet ham som en i tophierakiet i klubben.

Uden sammenligning i øvrigt men det er præcis det store klubber i Europa gør ved spillere som udvikler sig til profiler. Det er et signal, at gør du det ekstra godt bliver du belønnet udover den signalværdi det giver at vores profiler bliver ræddi dyre at hente, når kontrakterne forlænges bl.a fordi det viser, de er glade for AGF.

Last edited:
Uden sammenligning i øvrigt men det er præcis det store klubber i Europa gør ved spillere som udvikler sig til profiler. Det er et signal, at gør du det ekstra godt bliver du belønnet udover den signalværdi det giver at vores profiler bliver ræddi dyre at hente, når kontrakterne forlænges bl.a fordi det viser, de er glade for AGF.
Men det kunne også være et plaster på såret, fordi han ikke fik lov til at tage til Lens, der kan oven i købet være en klausul i den nye kontrakt som @Ranger nævner.

Du har da sikkert ret i det hele, men jeg kan godt lide, at loyalitet ikke kun går én vej som noget, vi kræver af spillerne, men også er noget klubben udviser. Hvis du spiller godt, og du er interesseret i at blive, så får du også bedre vilkår.

Når klubben lever op til dén attitude, så er det også nemmere at pege fingre i andre tilfælde.

Men det kunne også være et plaster på såret, fordi han ikke fik lov til at tage tel Lens, der kan oven i købet være en klausul i den nye kontrakt som @Ranger nævner.
Men vil AGF være interesseret i at lave en ny kontrakt, hvis den stiller klubben dårligere i forhold til et salg, når Links nu i forvejen havde en kontrakt til 2029? Jeg tror nærmere at parterne har sat sig ned og fundet den bedste løsning for alle. Links får en rigtig flot ny 5-årig kontrakt og han kan samtidig blive, hvor han føler sig rigtig meget hjemme. AGF kan holde på en uvurderlig spiller, som qua sin alder alligevel ikke kan indbringe klubben meget mere end 20 mio.

Jeg tror også at ledelsen i klubben er rigtig glad for den rolle Links har påtaget sig, som ambassadør for klubben og mentor i forhold til de afrikanske spillere der kommer til klubben.

Men det kunne også være et plaster på såret, fordi han ikke fik lov til at tage til Lens, der kan oven i købet være en klausul i den nye kontrakt som @Ranger nævner.
Jeg synes godt nok, det ville være helt dumt at forlænge med en klausul. Vi gav ham allerede en lønforhøjelse sidst' år, og det er præcis den samme manøvre, vi foretager os nu. Faktisk kan jeg bedre forestille mig, at der var en klausul i den tidligere kontrakt, som nu fjernes I bytte for endnu en lønforhøjelse. Husk på, at han ikke længere er på den lave forskerskat, så det er en dyr aftale for AGF. Sandsynligvis den dyreste i klubbens historie.

Men det er også en aftale, der varsler nye tider. Vi har en klar strategi, og vi har den rette sportsdirektør til at udføre den.

Bravo! 👏🏻

Jeg synes godt nok, det ville være helt dumt at forlænge med en klausul. Vi gav ham allerede en lønforhøjelse sidst' år, og det er præcis den samme manøvre, vi foretager os nu. Faktisk kan jeg bedre forestille mig, at der var en klausul i den tidligere kontrakt, som nu fjernes I bytte for endnu en lønforhøjelse. Husk på, at han ikke længere er på den lave forskerskat, så det er en dyr aftale for AGF. Sandsynligvis den dyreste i klubbens historie.

Men det er også en aftale, der varsler nye tider. Vi har en klar strategi, og vi har den rette sportsdirektør til at udføre den.

Bravo! 👏🏻
Enig, det giver meget lidt mening, at have en frikøbsklausul i denne forlængelse, medmindre naturligvis den først er gældende fra f.eks. 2029.

Jeg tror bare der er tale om en klækkelig lønforhøjelse som tak for en god sæson, og et plaster på såret fordi han ikke kommer afsted i denne omgang. Hvis denne forlængelse peger i retning af noget, så er det nærmere at man allerede har bud på Emmery, og dermed ikke vil miste begge i denne omgang,

Personligt tror jeg der sker meget lidt ud i dette vindue.

Enig, det giver meget lidt mening, at have en frikøbsklausul i denne forlængelse, medmindre naturligvis den først er gældende fra f.eks. 2029.

Jeg tror bare der er tale om en klækkelig lønforhøjelse som tak for en god sæson, og et plaster på såret fordi han ikke kommer afsted i denne omgang. Hvis denne forlængelse peger i retning af noget, så er det nærmere at man allerede har bud på Emmery, og dermed ikke vil miste begge i denne omgang,

Personligt tror jeg der sker meget lidt ud i dette vindue.
Næsten uanset bud så tror jeg ikke man sælger Emmery. Han har lige forlænget og hans værdi har kun én retning. Vi skal nærmest op i FCN niveau før det giver mening.

Det er en fuldstændigt fremragende forlængelse af Links.

Det er umuligt at vide, om den inkluderer en frikøbsklausul, men hvis den gør, så er klausulen nok så høj, at det er til at leve med.

Links var vel nemt i top ti over de bedste spillere i ligaen sidste år. Den sidste måned har alle været overbeviste om, at vi mistede ham. Forlængelsen peger i den stik modsatte retning.

Vi har forlænget med Kahl, Emmery og Links. Vi har gjort Arnstad til anfører. Bech er en del af anførergruppen. Det ligner, at vi holder på alle fem kæmpeprofiler,

Hvis CV og team formår at hente en rigtig 9er, hvis vi allerede har eller henter den rigtige HCB, hvis vi finder noget mere rygdækning til venstre CB og hvis Solbakken og Yakob snart er i omdrejninger igen, så ser det altså rigtigt, rigtigt spændende ud.

Når vi har hentet en 9er og Yakob er tilbage, kan vi starte med Arne og Bech på de to 10ere og have SB, MA og TK som indskiftningsmuligheder.

Det er en offensiv bredde, der er langt over min forventning.

Det lugter altså virkeligt, virkeligt godt - hvis vi vel at mærke finder den 9er.

Latest posts

Back