New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 767K
Transfervindue Sommer 2026
I fald det er rigtigt så kan vi nok ikke sige nej til den pris.

Men argumentet med at det svarer til hvad vi kunne få ud af et ligaspil køber jeg ikke. Vi har i år en god mulighed for at få nogle point der vil give os mulighed for at blive seedet oftere i kommende sæsoner, så derfor kan en god præstation i årets europa, være adgangen til at tjene endnu flere penge de kommende år.

Jamen jeg er i princippet enig, vil også selv gerne både kunne blæse og have mel i munden.
Mit gæt er, at vi sælger de to efter Lech kampene, hvor vi forhåbenligt har sikret os et gruppespil af en eller anden art.

Er salg for samlet 100mio + evt det der falder af i en TK handel, det vil bringe os op på det niveau, vi altid har drømt om.
Timiningen er uheldig, men de mange penge giver også muligheder på transfermarkedet.

Jeg ved ikke, hvem vi henter som angriber, men håber, at vedkommende kan håndtere pres.

Ved at trække den så længe, så har man virkelig bygget forventningerne højt op ift kvalitet.

Må indrømme, at jeg undrer mig over, at man ikke har kunnet tiltrække en HCB eller angriber endnu.

Vi har fået store ikke-budgetterede indtægter fra mesterskabet (nok i størrelsen 15-30 mio ) og samtidig frigjort store lønsummer fra de tre afgange.

Taber vi mod Lech, så er vi useedet i næste runde af EL-kval og risikerer at stå i en knald eller fald kamp af dimensioner for at komme i conference league. En katastrofe og top pinligt; hvis vi ikke kommer i et gruppespil.

Jeg undres over tilgangen og de udmeldinger, der var efter sæsonafslutningen.

Håber, at der sker noget denne uge, så man får lukket bare én af positionerne.

Hvad tænker vi egentlig om Kirkeskovs frieri til AGF.
Der er vel ingen tvivl om, at vi hellere vil have Højer, men?

+ gratis
+ kender klubben
+ sikkert ikke utilfreds med at være backup/rotation
+ venstrebenet
+ 100 kampe i suppen
+ 100 kampe i 2. bundesliga
+ 100 kampe i den bedste polske række

- gammel (34 år)
- er han god nok overhovedet?
Det er vel noget med prisen på grisen? Hvis han lønmæssigt vil være beskeden og i øvrigt acceptere at stå lang bagved Kahl - så kan det da godt være en mulighed.

Men jeg vil hellere ha Højer
;)

Jeg er på tak men nej tak til Kirkeskov, jeg tror simpelthen ikke at han kan tilføje truppen noget af den kvalitet vi mangler, hverken på eller udenfor banen
Sådan har jeg det umiddelbart også, men jeg har jo overhovedet ikke fulgt ham tæt i mange år.
På den anden side har han jo en enorm erfaring fra ok stærke ligaer, så helt elendig kan han jo ikke være... som backup og aflastning for Kahl og Emmery?

Eftersom jeg var indædt modstander af at hente JJ - og stadig er - så er det stort nej tak til Kirkeskov. Han var en habil spiller sidst, han var i AGF men heller ikke mere end det. Vores niveau er adskillige niveauer over end det var dengang.

Jeg håber virkelig ikke, CV kigger hans vej. Det er fint med kontinuitet og hente spillere som kender klubben men den strategi må heller ikke ende med at blive en hæmsko for udvikling. FCK er skrækeksemplet på det.

Last edited:
Hvis vi er i gang med at sælge Arnstad og Links for godt 100 mio og allerede har sagt farvel til forårets bedste spillere Dalsgaard og Beijmo plus vores eneste reelle 9'er PM, begynder det at lugte ret dårligt, at vi endnu ikke har de rigtige erstatninger på plads til en CL kval og en ny sæson, hvor vi skal forsvare mesterskabet med blot lidt ære.

På nuværende tidspunkt skulle vi have signet den igennem flere sæsoner efterlyste 9'er, og at vi skulle have erstatninger for efterspurgte Beijmo og Links kan heller ikke komme som en overraskelse for nogen som helst i klubben.

Hvor bliver det "vi skal komme styrket ud af transfervinduet" af? Når det er for sent?

At Arnstad ikke blev benyttet i angrebet fra start mod USG begynder at give mening nu.

Det her er alt for defensivt for min smag på et tidspunkt, hvor klubben har alt det momentum man nogensinde kan forestille sig: Et mesterskab og indvielse af det nye stadion.

Skulle vi nu ikke lige vente til Links og Arnstad er solgt, før vi basher CV for ikke at hente deres erstatninger tids nok?

Skille vi ikke se på vinduet som hele og huske, at vi også er glade for forlængelser til Jørgensen, Carstensen, Kahl og tilgange af JJ og Anderson, inden vi ligger op til, at vi ikke kommer styrket ud af vinduet?

Vi mangler ubetinget en god løsning på nieren og der er tvivl om HCB.

Men efter alt at dømme går vi ind til kampene mod Poznan med Arnstad, Yakob, Bech og Links i truppen.

Vinduet er svært i VM år. Det tager tid, før det kommer i gang.

Lad os nu vente med at evaluere det, til det er færdigt. Og lad os vente med at dømme os som tabere mod Poznan indtil vi rent faktisk har spillet kampene.

Ligesom med Jønsson kan Kirkeskov vel komme og træne lidt med. Der er ikke alverdens tid hvis vi faktisk vil hente en VCB (vel mere det end VWB,) men de kan helt usentimentalt lave en vurdering af han. Jeg tror umiddelbart ikke helt han har niveauet, men har heller ikke set noget til ham længe, så det er et gæt. Det er klart det også vil være en kortsigtet løsning, men det kan jo også være brugbart ind imellem.

Aarhhh… når der er meldinger om, at Sporting hæver baren for bud på Arnstad, og Lens gør det samme med Links, er “ud af det blå fuld konspirationsteori” “for at brokke sig” måske ikke lige et passende ordvalg. Hvis jeg var træner for det hold, ville jeg også begynde at forholde mig til, hvilke opstillinger jeg ville arbejde med i de sidste træningskampe.

Men derudover er det da herligt hvis du tror, at både Arnstad og Links bliver i klubben. Men jeg foretrækker nu altid argumenter frem for en spand møg 🤣.
Men du er sur på forhånd😀 for det første er de slet ikke solgt endnu. Og hvis du vil tage forskud på det, så er det vel også rimeligt at antage, at der også kommer nyenspillere den anden vej.

Det virker lidt mærkeligt at brokkende over deres afgange uden også at glæde sig over dem der kommer den anden vej, for det gør der selvfølgelig.

Lidt provokerende kan man vel sige det er herligt du tror, at Cv sælger Links og Arnstad og samtidig har lukket vinduet for rekruttering😉

Lad os nu lige se hvordan det udvikler sig. Det lyder ikke som om et skifte er lige op over for de to. Men jeg er da også utålmodig på 9’er og hcb pladsen.

Lad os nu vente med at evaluere det, til det er færdigt. Og lad os vente med at dømme os som tabere mod Poznan indtil vi rent faktisk har spillet kampene.

Deja-vu til vintervinduet. Der solgte CV nærmest mesterskabet ved ikke at hente en 9er iflg. nogen.

Jeg forstår bekymringerne, men jeg forstår ikke der konkluderes på et vindue, der stadig er åbent i hvad 7 uger endnu.

Jeg er helt på linje med Birkhøjen m.fl. i, at deltagelse i et gruppespil ikke kun handler om et ”engangs” beløb. Det giver også mulighed for at samle koefficientpoint, som kan gøre fremtidige kvalifikationer lettere og samtidig giver det værdifuld erfaring med at begå sig i europæisk fodbold. Klarer vi det godt kan det kan det desuden have en positiv effekt på værdien af vores spillere..

AGFs næste naturlige og nødvendige skridt er at blive et hold der regelmæssigt kvalificerer sig til et gruppespil. Og vi får ikke bedre mulighed end vi har nu. Vi kan kvalificere os via Champions Path. Det er en enestående mulighed for at komme i vores første gruppespil nogensinde.

Desværre så vi i kampen mod USG, at udfordringerne på 9’eren og HCB er væsentligt større end frygtet. Når Tobias Bech flyttes op som frontangriber, mister vi kvalitet på kanten og han fungerer desværre ikke deroppe endnu. Jeg tror stadig på at TB kan blive god på 9’eren, men det er tydeligt at det vil kræve en tilvænningsperiode for både ham og resten af holdet og det synes jeg virkelig ikke at der er tid til lige nu.

På HCB viste det sig, at Jønson desværre ikke er løsningen, sådan som jeg havde håbet. Det betyder at vi ligenu har et massivt kvalitetsfald på den position ift sidste sæson og igen det er bare et kritisk tidspunkt at have det.

Det er desværre nok ved at være for sent, sådan rigtigt at få gjort noget ved de to positioner, inden Poznan kampene, da det jo også kræver tilvænning for de nye. Men efter de to opgør opstår der en ny mulighed, og jo hurtigere CV får noget på plads, jo større er chancen for at vi lykkedes med at komme i et gruppespil.

Så CV, frem med pengene. En investering nu er en investering i AGFs fremtid og udvikling. Det kan blive meget dyrt at vente på knaldtilbuddene sidst i vinduet.

Last edited:
I dag præcis for 15 år siden hentede AGF Søren Larsen....

Jeg husker den dag - og den forventningsglæde det gav. Jeg trænger til den følelse igen...

EDIT:
Men vi er der - hvor handler som Anderson, Knudsen, Solbakken, Carstensen og Jørgensen bare er "hverdag".

Og det skal vi huske på er GLIMRENDE vi er nået dertil

Nedenstående er skrevet lidt for konfrontatorisk. Det er ment som indledning til debat/dialog. Jeg tager fat i de ting jeg ser man kan justere eller reflektere over. Jeg håber det modtages i en ånd af at blive klogere sammen.

Men du er sur på forhånd😀 for det første er de slet ikke solgt endnu. Og hvis du vil tage forskud på det, så er det vel også rimeligt at antage, at der også kommer nyenspillere den anden vej.

Det virker lidt mærkeligt at brokkende over deres afgange uden også at glæde sig over dem der kommer den anden vej, for det gør der selvfølgelig.

Lidt provokerende kan man vel sige det er herligt du tror, at Cv sælger Links og Arnstad og samtidig har lukket vinduet for rekruttering😉

Lad os nu lige se hvordan det udvikler sig. Det lyder ikke som om et skifte er lige op over for de to. Men jeg er da også utålmodig på 9’er og hcb pladsen.
@Uglen er inde på noget af det samme. Men jeg ser det ikke som fair gengivelse af @Di Stefano, og dermed en unfair kritik.

Argumentet lyder, som jeg ser det:

Når man står overfor to så centrale salg - som man med stor sandsynlighed må have kunnet forudse, fordi interessen har vlret kendt længe - burde man have gjort sig mere umage for at sikre de to centrale positioner, 9'er og HCB i tide til at gøre en forskel i CL-kvallen.

Det er lidt uklart med sammenhængen mellem timing for salg af KA og GL, europæiske kampe, og de ønskede forstærkninger - den del kan man godt efterlyse klarhed på. Men der er intet i indlægget der indikerer tilfredshed eller lukket vindue, det handler om

Min tolkning er:
1a) holdet bliver svækket NÅR man sælger Arnstad og Links (jeg er villig til at betale min spillegæld for transfer til Arnstad allerede nu, og anser Links som tabt. Det er ikke 100%, men det er et større forklaringsudfordring at argumentere for det ikke sker, end at det sker. Og en stor del af 'sker ikke scenariet', er en skade, hvor spilleren heller ikke er til gavn for AGF).

1b) Og man står med udsigt til store transferindtægter.

2) Man står med klare behov på andre positioner, som har vlret kendt længe

3) Man står over for en økonomisk vigtig start på sæsonen.

Hvorfor ikke sikre sig de to mangler i god tid, få dem spillet ind og dermed står bedre, både økonomisk og såollemæssigt, når man skal erstatte Arnstad og Links på et tidspunkt hvor det ruller med to kampe pr. uge og dermed er sværere at træne nye ind.?

Jeg tror de fleste er langt mere enige end debatten giver udtryk for. Det er frustrerende at se de mangler på 9'er og HCB. Og det ville give sp meget mening og gavn at have de spillere på plads allerede nu.

Nogen vælger at udtrykke frustrationen i indlæg. Andre dulmer den i 'det går nok'-indlæg, og nogen tror sikkert det er fuldstændigt lige meget. Det gik jo godt i vinters, så hvorfor skulle det ikke også gøre det nu? Der er ikke noget entydigt rigtigt svar, men manglende forståelse for hinanden er entydigt forkert...

Deja-vu til vintervinduet. Der solgte CV nærmest mesterskabet ved ikke at hente en 9er iflg. nogen.

Jeg forstår bekymringerne, men jeg forstår ikke der konkluderes på et vindue, der stadig er åbent i hvad 7 uger endnu.
Du er selv verdensmester i at råbe 'stråmand'. Jeg nøjes med at konstatere, at stort set ingen havde AGF som favorit til mesterskab i vinters, heller ikke hvis der blev købt en angriber. Der var frustration over ikke at strække sig længere og fremrykke fx køb af en angriber, for at øge sandsynligheden for et mesterskab.

Og som jeg læser Di Stefano, konkluderer han ikke på vinduet, men på den aktuelle status i vinduet. Det er

Du er selv verdensmester i at råbe 'stråmand'. Jeg nøjes med at konstatere, at stort set ingen havde AGF som favorit til mesterskab i vinters

Jeg har aldrig skrevet, det du påstår men - og jeg citerer bevidst ikke med navne for pointen er ikke at hænge dem ud - du får her bare 2 citater, der er flere men gider ikke bruge mere tid:

At der tilsyneladende ikke engang blev plads til en lejeangriber som et figenblad for det manglende 9'er køb er alligevel overraskende. Vi gambler med spidsen i den helt forkerte sæson.

Skidt at vi står i en situation hvor så ringe en spiller som Serra formentlig skal spille en rolle i en mesterskabskamp. Det er virkelig ikke særlig godt. Og det kommer til at koste kun at have 1 superligaangriber i truppen.

Nedenstående er skrevet lidt for konfrontatorisk. Det er ment som indledning til debat/dialog. Jeg tager fat i de ting jeg ser man kan justere eller reflektere over. Jeg håber det modtages i en ånd af at blive klogere sammen.

@Uglen er inde på noget af det samme. Men jeg ser det ikke som fair gengivelse af @Di Stefano, og dermed en unfair kritik.

Når man står overfor to så centrale salg - som man med stor sandsynlighed må have kunnet forudse, fordi interessen har vlret kendt længe - burde man have gjort sig mere umage for at sikre de to centrale positioner, 9'er og HCB i tide til at gøre en forskel i CL-kvallen.

Det er lidt uklart med sammenhængen mellem timing for salg af KA og GL, europæiske kampe, og de ønskede forstærkninger - den del kan man godt efterlyse klarhed på. Men der er intet i indlægget der indikerer tilfredshed eller lukket vindue, det handler om

Min tolkning er:
1a) holdet bliver svækket NÅR man sælger Arnstad og Links (jeg er villig til at betale min spillegæld for transfer til Arnstad allerede nu, og anser Links som tabt. Det er ikke 100%, men det er et større forklaringsudfordring at argumentere for det ikke sker, end at det sker. Og en stor del af 'sker ikke scenariet', er en skade, hvor spilleren heller ikke er til gavn for AGF).

1b) Og man står med udsigt til store transferindtægter.

2) Man står med klare behov på andre positioner, som har vlret kendt længe

3) Man står over for en økonomisk vigtig start på sæsonen.

Hvorfor ikke sikre sig de to mangler i god tid, få dem spillet ind og dermed står bedre, både økonomisk og såollemæssigt, når man skal erstatte Arnstad og Links på et tidspunkt hvor det ruller med to kampe pr. uge og dermed er sværere at træne nye ind.?

Jeg tror de fleste er langt mere enige end debatten giver udtryk for. Det er frustrerende at se de mangler på 9'er og HCB. Og det ville give sp meget mening og gavn at have de spillere på plads allerede nu.

Nogen vælger at udtrykke frustrationen i indlæg. Andre dulmer den i 'det går nok'-indlæg, og nogen tror sikkert det er fuldstændigt lige meget. Det gik jo godt i vinters, så hvorfor skulle det ikke også gøre det nu? Der er ikke noget entydigt rigtigt svar, men manglende forståelse for hinanden er entydigt forkert...

Du er selv verdensmester i at råbe 'stråmand'. Jeg nøjes med at konstatere, at stort set ingen havde AGF som favorit til mesterskab i vinters, heller ikke hvis der blev købt en angriber. Der var frustration over ikke at strække sig længere og fremrykke fx køb af en angriber, for at øge sandsynligheden for et mesterskab.

Og som jeg læser Di Stefano, konkluderer han ikke på vinduet, men på den aktuelle status i vinduet. Det er
Jeg er enig i dele af din tolkning.
Men ordet "umage" irriterer mig.

Jeg tror slet ikke HCB og 9'er af den kvalitet vi ønsker, er tilgængelige for os på dette tidspunkt af vinduet.
Spillere med den kvalitet sidder lige nu med følere fra større adresser end Århus.
Vi er måske deres 3.-4.-5. prioritet. Og vi er nødt til at vente på, at deres øvrige følere trækker sig.

Jeg har været ret vokal omkring at jeg ser den som 60-40 i Poznans favør.
Selv hvis en ny Beijmo eller Mortensen havde været tilgængelig på markedet, så havde det kun rykket et par procenter.

Men eftersom de næppe er tilgængelige pt., så er det for mig et omsonst udsagn (ikke møntet på dig men det florerer herinde), at vi bare lige skal købe en ny HCB og 9'er, og så slår vi polakkerne ud.

Mht. Links og Arnstad, så er der også længe til vinduet lukker. Den franske og portugisiske liga starter sent, så de klubber betaler næppe overpris for at købe dem nu.

Finally: Vi har fået ekstra penge på mesterskabet. Men det rykker kun marginalt på det sportslige budget i første omgang. Hvid Røg havde en interessant snak med Sune Blom herom.

Vi har fået store ikke-budgetterede indtægter fra mesterskabet (nok i størrelsen 15-30 mio ) og samtidig frigjort store lønsummer fra de tre afgange.

Heldigvis har vi fået dem men hvad har det kostet at købe Mikael Anderson, Sebastian Jørgensen og Rasmus Carstensen? Mon ikke de beløb er væk og en del mere.

Jeg ved ikke, hvem vi henter som angriber, men håber, at vedkommende kan håndtere pres.

Ved at trække den så længe, så har man virkelig bygget forventningerne højt op ift kvalitet.

Må indrømme, at jeg undrer mig over, at man ikke har kunnet tiltrække en HCB eller angriber endnu

Det er VM år og der har vel været meget begrænset med handler.

Jeg tænker ikke du skal skrue forventningerne højere op på den baggrund - medmindre du havde forventet en budget løsning komme ind nu. Dem har vi i forvejen i truppen i form af Badji, Serra og Gyamfi og det nytter ikke noget at tilføre en mere i rækken. Så er det bedre at vente - vi kommer jo typisk til at hænge på dem i 4-5 år. Måske en leje med kæbsoption vil være at foretrække.

Håbet lever💙🤍💙

Jeg forstår egentlig godt de debattører, som er utålmodige. Det er jeg selv.
Jeg forstår måske bare ikke helt, at de giver så kritikløst efter for den utålmodighed.

Den med angriberen, vi mangler, kører for 3 eller 4 vindue i streg. Jeg er ikke uenig, vi har brug for en fuldgod superliga+ angriber (plusset fordi, det ikke nytter med en angriber til midten af superligaen, det skal være en topangriber). Men lad os lige holde fast i, at mål altså ikke for alvor har været en mangelvare. Heller ikke efter Paddy blev en skygge af sig selv.
Desuden er der alle de kendte faktorer, der gør, at vi bare er NØDT til at trække luft ind og væbne os med tålmodighed. AGF har sin plads i fødekæden. Det ændrer et mesterskab ikke på.

Der er faktisk skrevet et rimeligt fornuftigt skriv om det på Campo:

Jeg læser det pågældende indlæg som en ret skarp kritik af CV.

Det er muligt, det ikke er ment sådan, men det er sådan, det er formuleret. Og det er det, jeg forholder mig til

Det synes jeg er alt for præmaturt. Og jeg synes, der mangler en hel del reflektion over AGFs position i markedet og markedet generelt.

Pågældende bruger vil givetvis også gerne have en vis kvalitet i den. Det er nok det, CV venter på, bliver tilgængeligt.

Jeg har ingen grund til at antage, at CV ikke gær ALT, hvad han kan for at sikre de rette forstærkninger. Jeg synes faktisk, det er en anelse dumt at antage det modsatte. Så har man i hvert fald ret ringe tiltro til en af Danmarks mest erfarne sportslige ledere.

Og som jeg læser Di Stefano, konkluderer han ikke på vinduet, men på den aktuelle status i vinduet.
Jeg tager kun lige det her for det er her udfordringen er. Han konkluderer på den aktuelle status men samtidig tillægger han at Arnstad og Links sælges og derfor er truppen for dårlig. Det svarer til at sige truppen er pisse god fordi man henter en 9’er og n hcb i den nærmeste fremtid uden at tænke på afgange. Det giver ingen mening. Hvis han lavede en status på den aktuelle situation så er Links og Arnstad stadig agf spillere. Det virker en kende forhastet at antage links og Arnstad sælges uden der hentes nogen ind og derfor er truppen for dårlig. Det kan jo være de først sælges om en måned.

Latest posts

D
Replies
804
Views
53K
Back