New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 778K
Jeg er i øvrigt ikke så stor tilhænger af hente en spiller I League 1. Men hvis man absolut vil have en ung brandvarm 9'er er det fra det niveau.
Jeg kan ikke finde ud af det. Da JP nævnte noget med ikke bare at hente en man fortrød til november, kunne det godt være ham her, der var den specifikke case.

Omvendt er der noget med at finde en, der har de rigtige værktøjer og forudsætninger og så forløse ham.

Et par overvejelser.

Kunne man forestille sig at hente en fyr som ham her, og så måske bringe en mere ind, når der står gruppespil på menuen? Så ryger Serra, Gyamfi og Badji, mens Bech sælges. Man har de to + Bogere. Godt sportsligt, men presset for Bogere.

Kan man forestille sig en trio med ham her, Serra og Bogere? Jeg kan ikke forestille mig man tør basere sig på Serra. Hvis man beholder Bech, kan han spiller både 10'er (primært) og være gardering på 9'er. Ikke optimalt, men gode muligheder for Bogere.

Jeg blev presset over det citat der sagde han er god som 2. Angriber, men ikke som ene mand. Det gav deja vu til dengang vi partout skulle være glade for at have købt en dyr angriber som gardering for PM, der ikke kunne fungere som PM. Så skulle han spille den vævre angriber, men var ikke god nok der heller - det er sjovt nok andre egenskaber der vægtes der. I det mindste var der to angribere dengang, i dag er der kun én angriber på banen.

Alt i alt er jeg positiv, men det er en cirkulær reference: jeg er glad hvis CV og JP finder en angriber de tror nok på til at købe. Også selvom jeg ikke er blæst bagover af cv'er. Men jeg tror på at deres tro på er tro-værdig

Det er lige gået op for mig, at league one er niveauet under Chamionship😳. Altså, det vidste jeg godt, men den viden tog noget tid at applikere på den aktuelle sag. Så forstår jeg bedre @Nizzleroy.
Man kan som bekendt også finde udmærkede spillere i fx 3. Bundesliga, men man skal scoute grundigt og de mest interessante vil der formentlig også være andre der er interesserede i.

Jeg vil være stærkt forundret, hvis vores løsning på 9er positionen er en relativt uprøvet league 1 spiller. Jeg kan ikke rigtigt forestille mig, at vi ikke henter en mere bevist spiller (altså bevist på et højere niveau). Det tror jeg vægter højere end alderen.

Men hvis man dykker lidt ned i ham, kan jeg godt se nogle interessante perspektiver.

1. Han er i udkanten af Canadas landshold og har sin debut til gode. Hvis han kan præstere på et højere niveau, bliver han måske en del af truppen, hvilket kan give en værdistigning
  2. Han brugte sidste år 119 minutter pr. mål/assist. Til sammenligning brugte PM i sin topscoresæson 135 minutter pr. mål/assist.
  3. Sæsonen forinden scorede han 12 mål og lavede tre assists i League 2 og National League, altså fjerde- og femtebedste liga. Her brugte han 159 minutter pr. mål, hvilket også er pænt (uden at jeg forholder mig til niveauet)
  4. Han forekommer at være en relativt hurtig, fysisk angriber med rum for udvikling af de spillemæssige færdigheder
Med de positive briller, er han en beviselig målscorer, sikkert med et spændende potentiale, men jeg synes godt nok, det ligner en lottokupon. Personlig vil jeg hellere have Bech, Serra og Borgere til 9eren end

Man kan som bekendt også finde udmærkede spillere i fx 3. Bundesliga, men man skal scoute grundigt og de mest interessante vil der formentlig også være andre der er interesserede i.
Jeg vil være stærkt forundret, hvis vores løsning på 9er positionen er en relativt uprøvet league 1 spiller. Jeg kan ikke rigtigt forestille mig, at vi ikke henter en mere bevist spiller (altså bevist på et højere niveau). Det tror jeg vægter højere end alderen.

Med de positive briller, er han en beviselig målscorer, sikkert med et spændende potentiale, men jeg synes godt nok, det ligner en lottokupon. Personlig vil jeg hellere have Bech, Serra og Borgere til 9eren end
Der er mange eksempler, både gode og mindre gode.

Spørgsmålet er, om det er en Adamsen, eller en Haugen man får hentet.

Når puf bliver til skub (push to shove), vil jeg hellere tage Ibi Pippi med til de kommende kampe, end Serra. Og hvis man mener at se noget i den lovende angriber kan det være et sats værd - man har taget 0 risiko med de hidtidige transfers og jeg tror på der skal to solide angribere til, og så må Bogere få indhop og pokalkampe. Men det kræver man ser noget spillemæssigt fundament og indstilling og ikke bare et YouTube reel og nogle stats.

Badji blev nok købt på en blanding af ungdoms-VM stats, en ivrig agent og en panisk scouting organisation.

Der er ikke meget tilbage af sidstnævnte og mig bekendt ikke noget af førstnævnte, og den midterste er sikkert ligegyldig. Hvis man tager chancen skal man bare undgå at ramme forbi skiven (Serra, Badji eller Gyamfi). Hvis man rammer lidt sløjt (Haugen), skal man nok komme af med ham igen.

Der er ikke meget tilbage af sidstnævnte og mig bekendt ikke noget af førstnævnte, og den midterste er sikkert ligegyldig. Hvis man tager chancen skal man bare undgå at ramme forbi skiven (Serra, Badji eller Gyamfi). Hvis man rammer lidt sløjt (Haugen), skal man nok komme af med ham igen.

Serra har tidligere bevist sig selv markant mere end denne canadiske angriber. Jeg tænker, der er relativt stor chance for, at han vil ende med at blive ren dødvægt.

Serra har tidligere bevist sig selv markant mere end denne canadiske angriber. Jeg tænker, der er relativt stor chance for, at han vil ende med at blive ren dødvægt.
Og Badji havde bevist sig ved et U-VM.

Hvis man henter Canadieren bliver det på aktuelle præstationer.

Der er eksempler på alt, både at skridtet op er for meget, eller ok. At en karriere har brug for genstart, og at man ikke skal gribe faldende knive.

Med canadieren er der risiko for han vil vise sig at være en god league one-angriber og ikke meget mere. Og kan man så ikke sende ham tilbage til league one?

Problemet med Serra, Badji og Gyamfi er ikke (kun) at de ikke kan bruges af AGF. Det er at de ikke rigtigt er til at komme af med igen.

Serra har et fint niveau, også til Superligaen, men hans fysik og mentale tilstand må være helt off. Han får chancen efter lang tid, og kan kun spille korte indhop, før han bliver skadet. Det er blevet et dårligt køb, men gav god mening. På samme måde var Haugen et sats der kan retfærdiggøres. Badji kan jeg ikke rigtigt se fornuften i, og Gyamfi virker til at gave været let at undgå hvis man havde undersøgt lidt på forhånd.

Nogen gange må man tage chancen. Så skal man sørge for at reducere antallet af gange det sker, og at man har afdækket flest mulige risici på forhånd.

Jeg er ikke solidt for at tage chancen her, men heller ikke imod.

Fire centrale forudsætninger:
1) Man ser noget spændende og har scoutet grundigt
2) man har ikke bedre muligheder. Det er ham man vil gå med, hvis angriberen skal købes nu. (Umuligt at forudse mulighederne sidst i august, hvor vi står)
3) Man kan finde en angriber mere på et senere tidspunkt
4)Man kan sælge ham igen (med tab), hvis det ikke fungerer

Og Badji havde bevist sig ved et U-VM.

Hvis man henter Canadieren bliver det på aktuelle præstationer.

Der er eksempler på alt, både at skridtet op er for meget, eller ok. At en karriere har brug for genstart, og at man ikke skal gribe faldende knive.

Med canadieren er der risiko for han vil vise sig at være en god league one-angriber og ikke meget mere. Og kan man så ikke sende ham tilbage til league one?

Janni Serra blev også hentet på sit aktuelle niveau. Han kom efter en sæson med syv mål fordelt på 1595 minutteri 31 kampe for et bundhold i 2. Bundesliga.

Men ellers enig i ovenstående. Min pointe er alene, at canadieren ligner endnu en lottokupon, og at det her ikke bør være tiden til at spille lotto på den position. Jeg er med på, at han har haft et par gode sæsoner. Men niveauet, han har spillet på, skræmmer.

Janni Serra blev også hentet på sit aktuelle niveau. Han kom efter en sæson med syv mål fordelt på 1595 minutteri 31 kampe for et bundhold i 2. Bundesliga.

Men ellers enig i ovenstående. Min pointe er alene, at canadieren ligner endnu en lottokupon, og at det her ikke bør være tiden til at spille lotto på den position. Jeg er med på, at han har haft et par gode sæsoner. Men niveauet, han har spillet på, skræmmer.
Meget enig, hvis vi ikke får tilbud - om så kun på leje - spillere på et væsentlig højere niveau, så vil det undre mig.

Meget enig, hvis vi ikke får tilbud - om så kun på leje - spillere på et væsentlig højere niveau, så vil det undre mig.
Det faktum at vi jagtede Alexander Lind intenst vidner også om, at vi kigger mod en højere hylde. Og jeg har svært ved at se, at han skulle være bedre (eller billigere) end f.eks. en Matthew Hoppe i Sønderjyske, som trods alt har bevist sig i superligaen.

For mig ligner det mere en Randers eller SIF-signing end en AGF.

Det faktum at vi jagtede Alexander Lind intenst vidner også om, at vi kigger mod en højere hylde. Og jeg har svært ved at se, at han skulle være bedre (eller billigere) end f.eks. en Matthew Hoppe i Sønderjyske, som trods alt har bevist sig i superligaen.

For mig ligner det mere en Randers eller SIF-signing end en AGF.
Enig - det er faktisk en klassisk Randers angriber, som dem de henter et par stykker af, hver eneste sæson.

Janni Serra var over medium i 2. Bundesliga i 20/21 sæsonen. Derudover har han intet vist.

Det er simpelthen noget sludder:

Syv mål i 31 kampe i 2. Bundesliga i 22/23. 227 minutter pr. mål
Tre mål og to assists i Bundesligaen i 21/22. 224 minutter pr. mål/assist
13 mål og 4 assists I 2. Bundesliga 20/21. 138 minutter pr. mål/assist
Syv mål og 3 assists I 2. Bundesliga i 19/20. 139 minutter pr. mål/assist
10 mål og 5 assists I 2. Bundesliga i 18/19. 146 minutter pr. mål/assist

Til sammenligning har Patrick Mortensen i gennemsnit brugt 172 minutter pr. mål/assist i de 8 sæsoner, han fik i AGF. Han har to gange leveret bedre sæsoner en Serras tre bedste. Den ene gang, var hans første halvsæson, hvor han udelukkende boltrede sig i nedrykningsspillet. Både sidste år og i 21/22 var PM dårligere end Serra dårligste to sidste sæsoner i tysk fodbold.

Hertil spillede Serra som junior i 15/16 32 kampe for Dprtmunds U19 hold og lavede 20 mål og 14 assists. Det svarer til et mål/en assist pr. 79 minutter.

Serra har desuden spillet 10 U17 kampe, 1 U18 kamp, 4 U19 kampe og 16 U21 kampe (med 2 mål) for Tyskland.

Janni Serra havde vist så rigeligt til, at det var et fornuftigt sats til den position, AGF var i på daværende tidspunkt. Han har også bevist sig væsentligt mere end ham den canadiske League 1 spiller.

Enig - det er faktisk en klassisk Randers angriber, som dem de henter et par stykker af, hver eneste sæson.
Det eneste scenarie hvor jeg kan se os være interesserede er som erstatning for Serra, hvis vi tror vi kan komme af med ham. Så kunne vi godt bruge et stort lokum med videreudviklingspotentiale, som kunne sættes ind i nogle scenarier, hvor der skal hældes bolde ind i feltet. Altså en slags 3./4. angriber, som man kan udvikle på og bruge i særlige kampsituationer. Men ved ikke om CV tænker sådan ift. trupsammensætning.

Det er simpelthen noget sludder:

Syv mål i 31 kampe i 2. Bundesliga i 22/23. 227 minutter pr. mål
Tre mål og to assists i Bundesligaen i 21/22. 224 minutter pr. mål/assist
13 mål og 4 assists I 2. Bundesliga 20/21. 138 minutter pr. mål/assist
Syv mål og 3 assists I 2. Bundesliga i 19/20. 139 minutter pr. mål/assist
10 mål og 5 assists I 2. Bundesliga i 18/19. 146 minutter pr. mål/assist

Til sammenligning har Patrick Mortensen i gennemsnit brugt 172 minutter pr. mål/assist i de 8 sæsoner, han fik i AGF. Han har to gange leveret bedre sæsoner en Serras tre bedste. Den ene gang, var hans første halvsæson, hvor han udelukkende boltrede sig i nedrykningsspillet. Både sidste år og i 21/22 var PM dårligere end Serra dårligste to sidste sæsoner i tysk fodbold.

Hertil spillede Serra som junior i 15/16 32 kampe for Dprtmunds U19 hold og lavede 20 mål og 14 assists. Det svarer til et mål/en assist pr. 79 minutter.

Serra har desuden spillet 10 U17 kampe, 1 U18 kamp, 4 U19 kampe og 16 U21 kampe (med 2 mål) for Tyskland.

Janni Serra havde vist så rigeligt til, at det var et fornuftigt sats til den position, AGF var i på daværende tidspunkt. Han har også bevist sig væsentligt mere end ham den canadiske League 1 spiller.
Og alt det, beviser egentlig bare, at selvom stats siger, det er fornuftigt, så kan virkeligheden vise sig anderledes.

Når folk skriver, at ham canadieren er en klassisk Randers/Silkeborg signing, så får jeg lidt ticks... hvor tit har vi ikke set begge de klubber hente ukendte no-names, der så leverer virkelig flot? Det er på tide, AGF laver den slags manøvrer også; henter en ukendt spiller, der ikke for alvor har bevist sig på superliganiveau, men som har de fysiske og tekniske forudsætninger for at blive superligaspiller.
Jeg ved ikke om ham her er sådan én. Men som jeg læser det, så har han i Plymouth vist en imponerende indlæringskurve, han sparker godt med begge ben og har en fornuftig størrelse. Hvis han har lidt fart også, så begynder det at ligne, at han kan - KAN - være et sats værd. Alt afhænger af prisen og hvad der ellers er tilgængeligt, eller hvad vi har begrundet håb om BLIVER tilgængeligt.

Latest posts

Back