New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 768K
Transfervindue Sommer 2026
Og alt det, beviser egentlig bare, at selvom stats siger, det er fornuftigt, så kan virkeligheden vise sig anderledes.

Når folk skriver, at ham canadieren er en klassisk Randers/Silkeborg signing, så får jeg lidt ticks... hvor tit har vi ikke set begge de klubber hente ukendte no-names, der så leverer virkelig flot? Det er på tide, AGF laver den slags manøvrer også; henter en ukendt spiller, der ikke for alvor har bevist sig på superliganiveau, men som har de fysiske og tekniske forudsætninger for at blive superligaspiller.
Jeg ved ikke om ham her er sådan én. Men som jeg læser det, så har han i Plymouth vist en imponerende indlæringskurve, han sparker godt med begge ben og har en fornuftig størrelse. Hvis han har lidt fart også, så begynder det at ligne, at han kan - KAN - være et sats værd. Alt afhænger af prisen og hvad der ellers er tilgængeligt, eller hvad vi har begrundet håb om BLIVER tilgængeligt.
Men for hver spiller de henter, som udvikler sig flot, har de hentet tre andre som er fusere. Dem hører vi bare aldrig rigtigt om. Medmindre det som i denne sæson kun er fusere, som det var tilfældet for Randers. Vi skal gerne være et sted, hvor der ikke skal gambles så meget med 1. angriber pladsen.

Vi skal ikke lave et sats med en 9’er.. Vi har lavet uendelige mange sats de sidste mange år. Og der er stadige rigelige leverpostej i den trup..

Serra, Badji og Gyamfi i nuværende. Tror ikke jeg behøves at liste de sidste 5 års flop op..
Men det er jo netop pointen. Det er ALTID et sats. Man kan scoute, analysere og føre samtaler med en spiller og derigennem minimere risikoen for fejlskud betragteligt. Men det er stadig et sats.
AGF har ikke råd til at købe en spiller med målgaranti på superliganiveau. Hvad koster sådan én overhovedet? 30 millioner? Altså GARANTI for mål, og en pæn sjat af dem. Det tvivler jeg på, vi har råd til at smide for én spiller.

Og alt det, beviser egentlig bare, at selvom stats siger, det er fornuftigt, så kan virkeligheden vise sig anderledes.

Når folk skriver, at ham canadieren er en klassisk Randers/Silkeborg signing, så får jeg lidt ticks... hvor tit har vi ikke set begge de klubber hente ukendte no-names, der så leverer virkelig flot? Det er på tide, AGF laver den slags manøvrer også; henter en ukendt spiller, der ikke for alvor har bevist sig på superliganiveau, men som har de fysiske og tekniske forudsætninger for at blive superligaspiller.
Jeg ved ikke om ham her er sådan én. Men som jeg læser det, så har han i Plymouth vist en imponerende indlæringskurve, han sparker godt med begge ben og har en fornuftig størrelse. Hvis han har lidt fart også, så begynder det at ligne, at han kan - KAN - være et sats værd. Alt afhænger af prisen og hvad der ellers er tilgængeligt, eller hvad vi har begrundet håb om BLIVER tilgængeligt.

Det beviser i hvert fald, at der skal mere end fornuftige stats til at blive en succes i AGF (og sikkert også i andre klubber).

Serra virker f.eks. som en spiller, der er meget påvirkeligt ift. miljø og kultur i klubben. Han var en succes i Holstein Kiel, hvor jeg gættet på, at kulturen var sådan lidt familieagtig. Men han var ikke en succes under Uwe, hvor der var kæft, trit og retning. Og så er han igen blevet bedre under JP.

For mig at se er den naturlige udledning, at der skal mere end målnæse til for de her 'sats'. Det handler også om tilfældigheder, antal chancer, tålmodighed fra trænere, medier og fans osv. Hvis vi henter ham canadieren, og han får samme tålmodighed og antal chancer som Serra (og Badji) fik, så skal han nok ramme den lige i røven for at blive en succes, inden han får samme stemning imod sig som Kurminowski, Haugen, Badji og Serra.

Ikke særlig tit. Det sker altså ret sjældent, og I Randers sker det kun fordi de brænder angribere af som Poul på Den Hvide Hest brænder cigaretter. De pløjer sig gennem et utal af angribere og en gang imellem er der en der viser et nogenlunde niveau. Vi har selv prøvet det der med Gyamfi og Badji i de seneste år, men vi er et sted hvor vi ikke kan bruge tid på at prøve diverse no-names af og så ellers bare krydse fingre. Jo, hvis det er et tredjevalg, men der har vi jo Bogere nu. Derudover har vi flere angribere der ikke er gode nok.

Den næste vi henter skal gerne have bevist sig på et niveau omtrent Superligaen. Vi må bare erkende, at Superligaen efterhånden har nået et niveau, hvor du skal være en ret god fodboldspiller for at slå igennem. Superligaen er en svær liga at komme til.

Men det er jo netop pointen. Det er ALTID et sats. Man kan scoute, analysere og føre samtaler med en spiller og derigennem minimere risikoen for fejlskud betragteligt. Men det er stadig et sats.
AGF har ikke råd til at købe en spiller med målgaranti på superliganiveau. Hvad koster sådan én overhovedet? 30 millioner? Altså GARANTI for mål, og en pæn sjat af dem. Det tvivler jeg på, vi har råd til at smide for én spiller.
Jeg tror at det er realistisk, at vores næste angriber kan komme til at koste 30 mio. Men selv ham virker det svært at finde derude.

Ja transfers er et sats, men som du selv siger, så kan man selv gøre noget for at minimere det. CV har nu haft ihvertfald et år til at forberede sig på den næste angriber. Jeg går ud fra at han og scouting afdelingen er fuldstændig afklaret og har en god liste at arbejde ud fra. Hvis det er rigtigt at vi også var interesseret i Lind, så må der jo være 25+ mio. til en angriber. Jeg nægter at tro, at vi kun har 10+- mio. til en angriber.

Ikke særlig tit. Det sker altså ret sjældent, og I Randers sker det kun fordi de brænder angribere af som Poul på Den Hvide Hest brænder cigaretter. De pløjer sig gennem et utal af angribere og en gang imellem er der en der viser et nogenlunde niveau. Vi har selv prøvet det der med Gyamfi og Badji i de seneste år, men vi er et sted hvor vi ikke kan bruge tid på at prøve diverse no-names af og så ellers bare krydse fingre. Jo, hvis det er et tredjevalg, men der har vi jo Bogere nu. Derudover har vi flere angribere der ikke er gode nok.

Den næste vi henter skal gerne have bevist sig på et niveau omtrent Superligaen. Vi må bare erkende, at Superligaen efterhånden har nået et niveau, hvor du skal være en ret god fodboldspiller for at slå igennem. Superligaen er en svær liga at komme til.
Du har muligvis ret i det første og helt sikkert ret i det sidste.
Det første: jeg er ikke afvisende overfor, at jeg kan havde den der bias, at andre klubber fandeme lykkes med alting, fordi jeg kun lægger mærke til dem, når de gør væsen af sig.
Jeg er helt enig i, at vi ikke skal eksperimentere for meget - men jeg fastholder, at der er et element af sats i alle køb, måske især på angriberpositionen, fordi det er så følsom en position: scorer du mål er du en succes, gør du ikke er du et flop. Og vi HAR ikke råd til at købe et stensikkert kort.

Helt enig i, at superligaen er på et niveau, hvor det ikke bare lige er en liga man går ind og dominere. Taktisk og fysisk er vi fuldt ud på højde med langt større ligaer.

Nej, der findes ikke garantier ift. transfers. Men jo flere penge du bruger jo større er sandsynligheden for at du rammer noget der kan bruges - og jo nemmere er det at slippe af med vedkommende igen, hvis ikke det lykkedes. Hellere én angriber til 30 mio. end 3 til 10 - sådan lidt firkantet sat op.

Du har muligvis ret i det første og helt sikkert ret i det sidste.
Det første: jeg er ikke afvisende overfor, at jeg kan havde den der bias, at andre klubber fandeme lykkes med alting, fordi jeg kun lægger mærke til dem, når de gør væsen af sig.
Jeg er helt enig i, at vi ikke skal eksperimentere for meget - men jeg fastholder, at der er et element af sats i alle køb, måske især på angriberpositionen, fordi det er så følsom en position: scorer du mål er du en succes, gør du ikke er du et flop. Og vi HAR ikke råd til at købe et stensikkert kort.

Helt enig i, at superligaen er på et niveau, hvor det ikke bare lige er en liga man går ind og dominere. Taktisk og fysisk er vi fuldt ud på højde med langt større ligaer.
Sats vil der altid være. Tre af vores seneste angribere (Haugen, Badji, Gyamfi) har tilsammen kostet omkring 25-30 mio. De penge vil jeg hellere bruge på én denne gang. Og ret beset ved du ikke om vi har de penge. Hvorfor var vi ellers interesseret i Lind?

Sats vil der altid være. Tre af vores seneste angribere (Haugen, Badji, Gyamfi) har tilsammen kostet omkring 25-30 mio. De penge vil jeg hellere bruge på én denne gang. Og ret beset ved du ikke om vi har de penge. Hvorfor var vi ellers interesseret i Lind?

Vi er jo med på at gøre begge dele - hvorfor er vi ellers interesseret i ham fra Plymouth?

Men altså det bliver lidt fundementalt ja - om man skal købe 2 til 10 eller 1 til 20.
Men det kan også være en til 17 og en transferfri der får et sign on fee på 5. Who knows.

Jeg tror hellere jeg vil have 2, end 1.

Det virker omsonst at det skulle være enten en Lind eller ham fra Plymouth.
Så er valget måske Lind eller Pebbles fra Plymouth og så en mere - fx et lejemål med option af Kjerrumgaard (ikke at han er ledig som sådan).

Vi er jo med på at gøre begge dele - hvorfor er vi ellers interesseret i ham fra Plymouth?

Men altså det bliver lidt fundementalt ja - om man skal købe 2 til 10 eller 1 til 20.
Men det kan også være en til 17 og en transferfri der får et sign on fee på 5. Who knows.

Jeg tror hellere jeg vil have 2, end 1.

Det virker omsonst at det skulle være enten en Lind eller ham fra Plymouth.
Så er valget måske Lind eller Pebbles fra Plymouth og så en mere - fx et lejemål med option af Kjerrumgaard (ikke at han er ledig som sådan).
Jeg tror ikke vi er interesseret i ham fra Plymouth. Det kan jeg simpelthen ikke se.

Skal vi op i prisklassen +30 mio, så vil jeg klart foretrække et lejemål med forkøbsret. Det ville give god mening. Til næste sommer har vi jo alle CL-millionerne og det vil være et greb i lommen.
Det kan være en god løsning ja. Ala den som FCN lige har haft på Lind. Oplagte kandidater er Tengstedt og Kjærrumgaard. Sidstnævnte er ikke rigtig blevet populær hos Watfords fans og førstnævnte har næppe en fremtid i Feyenoord.

Janni Serra blev også hentet på sit aktuelle niveau. Han kom efter en sæson med syv mål fordelt på 1595 minutteri 31 kampe for et bundhold i 2. Bundesliga.

Men ellers enig i ovenstående. Min pointe er alene, at canadieren ligner endnu en lottokupon, og at det her ikke bør være tiden til at spille lotto på den position. Jeg er med på, at han har haft et par gode sæsoner. Men niveauet, han har spillet på, skræmmer.

Han blev nok også hentet fordi han havde spillet bundesliga, men helt fair og enig. og det har været en vindende opskrift tidligere.

Ift canadieren:
Han kommer fra lavt niveau.
Én bruger skrev han var bedst i 2-mandsangreb.
Han har haft en kort periode med god performance.

Der er mange ting man kan blive skræmt/skeptisk over, helt enig.

Serra og Haugen kom fra fin performance, og kunne begge benyttes i den rolle de var købt til.
Badji og Gyamfi kom med forskellig bagage, Gyamfi fra god performance. Men begge kunne ikke benyttes i den rolle de var købt til.

Hvis man tager chancen med canadieren, skal han kunne bruges som enlig 9'er og fra han ankommer. Det er uacceptabelt med basale overraskelser. Kan han spille i suppen som intenderet, bare ikke på højt nok niveau, kan man også relativt let komme ud af investeringen igen.

Jeg tror ikke vi er interesseret i ham fra Plymouth. Det kan jeg simpelthen ikke se.

Synes da Bundu netop beviste at man SKAL være interesseret i den slags historier, og spillere fra de lavere divisioner i UK, som også indimellem laver kvantespring der.

Men vi skal ikke KUN have ham - var mere min pointe. Og måske det er bedre at hente ham her og en til 17 mio i indkøb, end at gå all in på en enkelt til 28 mio.
Vi har ganske enkelt ikke råd til at fejle i vores indkøb pt - så at ligge alt på et bræt kræver en kendt type som da vi var rygtet interesserede i Lind.

Eller hvis man på overraskende vis kunne købe Kjerrumgaard fri.

Du har helt ret, jeg ved absolut intet om, hvad vi har penge til og ikke har penge til. Jeg skrev egentlig også at jeg ikke TROR vi har 30 af de helt lange at smide efter en angriber. Vi fik jo netop ikke Lind, og ingen af os ved, om det er ham der valgte os fra, eller om vi trak os pga. prisen.
Men det er en solid pointe at spillere, der på papiret er relativt billige, kan akkumulere til et ret stort tab.

Jeg ser også helst, at vi smider en substantiel sum for en (relativt) sikker starter og så måske lidt mindre mønt for en type, der må formodes at være lidt længere i sin udvikling en Bogere.
Omvendt så så jeg mod Motherwell, at Bogere allerede viser, at han har en fint stejl indlæringskurve. Jeg synes han gik godt med i spillet OG var udfordrende og direkte.

Den næste vi henter skal gerne have bevist sig på et niveau omtrent Superligaen. Vi må bare erkende, at Superligaen efterhånden har nået et niveau, hvor du skal være en ret god fodboldspiller for at slå igennem.

Lige præcis og derfor en proven målscorer kommer til at koste kassen på et niveau hverken CV eller hans forgængere har været villige til at komme op på.

Indtil CV modbeviser mig, tror jeg, mange AGF fans bliver skuffet når eller hvis, CV henter en 9er.

Han blev nok også hentet fordi han havde spillet bundesliga, men helt fair og enig. og det har været en vindende opskrift tidligere.

Ift canadieren:
Han kommer fra lavt niveau.
Én bruger skrev han var bedst i 2-mandsangreb.
Han har haft en kort periode med god performance.

Der er mange ting man kan blive skræmt/skeptisk over, helt enig.

Serra og Haugen kom fra fin performance, og kunne begge benyttes i den rolle de var købt til.
Badji og Gyamfi kom med forskellig bagage, Gyamfi fra god performance. Men begge kunne ikke benyttes i den rolle de var købt til.

Hvis man tager chancen med canadieren, skal han kunne bruges som enlig 9'er og fra han ankommer. Det er uacceptabelt med basale overraskelser. Kan han spille i suppen som intenderet, bare ikke på højt nok niveau, kan man også relativt let komme ud af investeringen igen.

Enig med et par få justeringer. Det er ikke en formildende omstændighed, hvis han kan sælges til en anden Superligaklub. Vi henter forventeligt kun en angriber. Hvis den angriber ikke er et absolut sikkert kort, kan vi i min optik ligeså satse på dem, vi har. Vi skal ikke have endnu en halvbagt løsning, som vi forsøger at afhænde næste år.

Canadieren har i min optik performet i 2 sæsoner. Men på lavt niveau. Haugen performede også både før og efter AGF på lavere niveau. Man skal være sikker på, at canadieren kan hæve sit niveau.

Det er jo ikke bare fra League 1 til Superliga. Det er potentielt fra League 1 til Champions League. Det er et voldsomt skridt op i niveau.

Enig med et par få justeringer. Det er ikke en formildende omstændighed, hvis han kan sælges til en anden Superligaklub. Vi henter forventeligt kun en angriber. Hvis den angriber ikke er et absolut sikkert kort, kan vi i min optik ligeså satse på dem, vi har. Vi skal ikke have endnu en halvbagt løsning, som vi forsøger at afhænde næste år.

Canadieren har i min optik performet i 2 sæsoner. Men på lavt niveau. Haugen performede også både før og efter AGF på lavere niveau. Man skal være sikker på, at canadieren kan hæve sit niveau.

Det er jo ikke bare fra League 1 til Superliga. Det er potentielt fra League 1 til Champions League. Det er et voldsomt skridt op i niveau.
League 1 er vel som minimun på niveau med den danske 1. division.
Intensistetsmæssigt måske endda højere.

Jeg kunne sagtens se os gå efter en 1. div topscorer.

Latest posts

Back