New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 328K
Det er jo bare navne der har været oppe før og som ikke er så urealistiske, især selvfølgelig Carstensen og Højer. Carstensen er nok meget sandsynlig og Højer må da blive eller have været overvejet og jeg tror ikke det vil være et spørgsmål om europæisk gruppespil eller ej hvis han er tilgængelig nu. Det kan være beslutningen er taget eller det kan være afhængig af et salg af Links, men Højer kan jo heller ikke gå længe og vente hvis han får andre tilbud. Måske er Lauritsen ikke helt realistisk, men det ville da være mærkeligt hvis man ikke lige har spurgt hans agent hvad han sigter efter sportsligt og økonomisk. Det er i hvert fald en plads jeg antager der skal findes en spiller til.

Jeg kan da godt fabrikere nogle rygter, hvis du synes? Her er et par ting, jeg har hørt, siden jeg så din besked:

Carstensen er faldet på plads og bliver officiel i begyndelsen af næste uge. Nok mandag, men måske tirsdag.

CV har været i kontakt med tobias Lauritsens bagland. Han er åben for skiftet, men afventer, om der kunne en større klub på banen.

Casper Højer vil meget gerne til AGF, og hans agent skal mødes med CV i den kommende uge. AGF vil gerne have ham, men kun hvis de sikrer sig et ligaspil. Derfor kan den godt trække ud, indtil det eventuelt bliver sikret.
Jeg tror, at Højer er med i en Puck Maxi klub, og de har planlagt en tre ugers tur til Harzen i august. Så han har ikke tid nu.
Den med at AGF vil undvære ham i 12 kampe for liiige og se, om man kommer i gruppespil er for urealistisk.

Jeg synes ikke der bliver indikeret at dit indlæg er løgn og manipulation, men du misforstår helt grundlæggende hvad der bliver talt om når diskusionen drejer sig om talenter. Du er helt og aldeles af den overbevisning, at med mindre der er tale om Yamin Lamal, så vil ethvert talent gå ud over resultaterne. Imens de fleste andre taler om at talenterne sagtens kan spilles ind på holdet, også selvom man går efter så høj en placering som muligt.

Svaret var direkte, at ingen havde sagt det jeg nævnte. Og det blev livet, så to mener jeg taler usandt.

De indlæg har jeg læst. 'Mindre' er ikke absolut, men relativt, og langt de fleste var mindre fokuserede på placering end jeg - så semantisk er den endnu mindre problematisk - og det blev brugt i en aldeles unødvendig bisætning, som ingen relevans havde for argumentet. Det var min trang til at fylde på, og så bliver det læst som noget centralt. Det var IKKE et go mod nogen, eller kritik på nogen måde. Det ved jeg som afsender. Desværre blev det ikke opfattet sådan, og det gør da mig relativt irriteret på både afsender og læser.

Endvidere er jeg ret ligeglad med min opfattelse dengang i alle andre sammenhænge, end historiske paralleller. Jeg mente CV var for defensiv i sin tilgang, men CV vandt DM. Så who cares.

Jeg synes jo netop at Jakob Poulsen beviste i denne sæson, at der er masser af plads til talenter, også selvom man går efter de absolut højeste placeringer, faktisk så viste han, at talenterne i høj grad kan vende en kamp på hovedet, og gøre en uafgjort kamp til en sejr, eller et truende nederlag til point. Det var Uwes store svaghed, han havde absolut ingen tillid til talenter der ikke var nomineret til Ballon D’or, og det er det samme du prædiker, det er enten talenter, eller også er det resultater, men det behøver ikke være enten eller.
Men det er jo igen at argumentere mod er argument der ikke er der.

Kontekst: for et år siden var jeg uenig i man skulle acceptere en mellemsæson - jeg var uenig i ambitionsniveau. Dem der fokuserede mere på at spille talenter ind, end at jagte europæisk bold kunne se på CVs ageren at det flygtede meget godt.

I år kan man godt tale for en mellemsæson, men det flugter ikke ret godt med udmeldingerne fra klubben. De peger mere i retning af gruppespil og europæisk igen sæsonen efter. Og det kræver en bredere trup og spillere med højt niveau.

Jeg er da enig i at talentene ser glimrende ud, og der skal - som jeg har forsøgt at sige mindst et år, men som konsekvent bliver ignoreret - være plads til spilletid til visse af de unge.

JP kasserede hele den bande Uwe også havde kasseret. Så det er ikke bare at hælde en pallefuld unge på banen og så indkassere ved kasse 1. "Det var ikke hvad jeg sagde" er indvendingen nok. Men det andet var heller ikke hvad jeg sagde.

Latest posts

Back