New posts

Transfervindue Sommer 2026

  • Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 319K
Transfervindue Sommer 2026
Tænkte mere i retning af, at JJ vil være villig til og give afkald på forskerordning mod så og få en 2 årig kontrakt i stedet for 1 år.

Selv om JJ siger han er villig til og give afkald på forskerordningen, så sker det nok ikke uden en hvis form for kompensation

Jeg aner simpelthen ikke hvor meget/lidt lyst han har til at spille fodbold. Hvor meget/lidt lyst at besværiggøre det. Han kontrakt i Athen udløber 30/6 og han kan ikke blot flytte tilbage til Danmark 1/7 og så vente med at skrive kontrakt til 28. August - det er ikke lovligt. Han er skattepligtig i Danmark, når han flytter hjem til Danmark. Flytter han kun kone og barn/børn til Danmark, er han delvist skattepligtig i Danmark (grundet tilhørsforholdet), og så kan han ikke blive ude i f.eks. en Airbnb i Athen indtil 28/8

Derudover aner jeg ikke hvor vigtigt de sidste penge er for ham, han virker oprigtigt som en der gerne vil spille bold, og ikke spare de sidste penge.

Igen - vi taler en marginalskat på 33% og en bruttoskat, og dermed kan man ikke trække renteufgifter,fagforening og andre fradrag.
 
Ja, som der også står i artiklen:
Det er noget af en balancegang, CV må ud i her. Hvis Links har et ønske om at komme ud, er det svært at nægte ham det. Samtidig er det min opfattelse, at vi får svært ved at få et beløb for ham, der vil kompensere tilstrækkeligt for den betydning, han har for det nuværende mandskab. Et alternativ kunne være endnu en forlængelse; en forlængelse der vil gøre ham til klubbens bedst lønnede.

Jeg er tilfreds med, at det ikke er mig, der skal træffe så svær en beslutning 🥴
 
Må man overhovedet spille som amatør for en professionel Superligaklub?

Uanset er det heller ikke sikkert det er et stort økonomisk tab for Jønsson at tage til AGF og opgive at komme på forskerordning hvis alternativet er en mindre klub i Grækenland som måske ikke betaler lige så meget i løn. Der kan også være en bonus for kvalifikation til europæisk ligaspil osv. For AGF er den tilgang naturligvis også en hel del mere interessant tidligt end sent i vinduet.
Men hvad skulle formålet være?

Hvis han, eller familien, er i Danmark så er han skattepligtig - indtægt eller ej - og kan dermed ikke tilgå en forskerordning
 
Det er noget af en balancegang, CV må ud i her. Hvis Links har et ønske om at komme ud, er det svært at nægte ham det. Samtidig er det min opfattelse, at vi får svært ved at få et beløb for ham, der vil kompensere tilstrækkeligt for den betydning, han har for det nuværende mandskab. Et alternativ kunne være endnu en forlængelse; en forlængelse der vil gøre ham til klubbens bedst lønnede.

Jeg er tilfreds med, at det ikke er mig, der skal træffe så svær en beslutning 🥴
Uden at sammenligne direkte, men jeg synes vi har vist at vi godt kan lade profiler smutte og stadigvaek holde et hojt niveau.
MEM & MA, var fra min stol blandt de storste profiler sidste sommer, og det gik jo meget godt.
Links position er selvfolgelig anderledes, og selvom CV mener at b.la. carstensen kan deakke wingbacken, saa skal RC jo forst signes.
 
Last edited:
Uden at sammenligne direkte, men jeg synes vi har vist at vi godt kan lade profiler smutte og stadigvaek holde et hojt niveau.
MEM & MA, var fra min stol blandt de storste profiler sidste sommer, og det gik jo meget godt.
Links position er selvfolgelig anderledes, og selvom CV mener at b.la. carstensen kan deakke wingbacken, saa skal RC jo forst signes.
Spørgsmålet er dog hvor mange profiler vi kan tåle at lade gå samtidig, 2 virkede ikke til at koste (nok også fordi Yakob viste sig at være meget længere fremme end antaget efter skaden). Men kan man tåle at miste 4 bærende spillere på en gang, det vil være en væsentligt større udfordring?
 
Spørgsmålet er dog hvor mange profiler vi kan tåle at lade gå samtidig, 2 virkede ikke til at koste (nok også fordi Yakob viste sig at være meget længere fremme end antaget efter skaden). Men kan man tåle at miste 4 bærende spillere på en gang, det vil være en væsentligt større udfordring?
Rigtig god Pointe.
Hvis vi kan holde paa Linksen, indtil vi evt ved vi har et gruppespil, kan jeg godt se ham smutte til en god pris.
Make no Mistake - han er en af mine absolute favoritter, men jeg tror vi ser det bedste af den gode Gift i disse aar, hvis det samtidig kan aabne for minutter til Emmery og Tomas jamen saa er det maaske ikke helt skidt.
Men enig i din pointe, en af de centrale faktorer i vores succer har vel vaeret kontinuitet samt den gode stemning, jeg ser Links som central i begge parametre.
 
Spørgsmålet er dog hvor mange profiler vi kan tåle at lade gå samtidig, 2 virkede ikke til at koste (nok også fordi Yakob viste sig at være meget længere fremme end antaget efter skaden). Men kan man tåle at miste 4 bærende spillere på en gang, det vil være en væsentligt større udfordring?
Ja, det er en reel bekymring. Men omvendt giver det også plads til talenterne. Hvis Links bliver solgt kan JA f.eks. starte på hans plads og Granzau (som også dækker begge sider) kommer betydeligt tættere på spilletid.
 
Ja, det er en reel bekymring. Men omvendt giver det også plads til talenterne. Hvis Links bliver solgt kan JA f.eks. starte på hans plads og Granzau (som også dækker begge sider) kommer betydeligt tættere på spilletid.
Enig, der skal altid være plads så talenterne føler sig tæt på minutter på førsteholdet, og muligheden for at bryde igennem. Jeg ville dog klart foretrække, hvis det ikke skulle foregå lige samtidig med at vi skal spille de 2 vigtigste kampe i klubbens historie, for at se om man kan ændre radikalt på klubbens fremtidige økonomi - en tur i Champions League ville være en økonomisk revolution for klubben, så det vil være meget værdifuldt at skabe de bedst tænkelige rammer for at lykkes med det.
 
Hvorfor skulle man ikke have lov til det?
Det har historisk været meget normalt at nogle var professionel mens andre ikke var, så med mindre der er lavet andre regler, kan jeg ikke se hvorfor. Der kan være noget omkring forsikring.
+ @Winther
Det må man også gerne. Superligaholdet eller A/S, eller hvad end vi kalder elite-delen af klubben, spiller på 1880s licens, så spillercertifikaterne ligger i samme pulje, hvad end du er Jesper Hansen eller Jesper med handskerne på serie 3-holdet.
Han skal vel stadig være på kontrakt. Den kan selvfølgelig være så lille at det er en amatørkontrakt, men det må også spolere tanken om at omgå reglerne for forskerordning. Under alle omstændigheder er det meget hypotetisk, selv hvis det teknisk set kan lade sig gøre, vil man aldrig omgå reglerne så åbenlyst i en så eksponeret klub for så lille en finansiel gevinst. Selv FCM ville næppe bevæge sig ud i sådan en ordning.
 
Han skal vel stadig være på kontrakt. Den kan selvfølgelig være så lille at det er en amatørkontrakt, men det må også spolere tanken om at omgå reglerne for forskerordning. Under alle omstændigheder er det meget hypotetisk, selv hvis det teknisk set kan lade sig gøre, vil man aldrig omgå reglerne så åbenlyst i en så eksponeret klub for så lille en finansiel gevinst. Selv FCM ville næppe bevæge sig ud i sådan en ordning.
Jeg forholder mig ikke til realismen i, hvorvidt Jønne kan spille et par måneder som amatør - jeg foreslog det selv for sjov i en anden tråd, men jeg tror ikke det har gang på jord.

Til gengæld spørger du, om man må være amatør i en professionel klub, og der er - mig bekendt - ikke noget der står og falder med, om du er amatør eller professionel.
Deltids-professionelle klubber kan også have blandinger af folk på kontrakt, folk på deltid og folk uden kontrakter.
Fremad har f eks også kun lige indført kontraktfodbold igen for få år siden.

Vi kan også have talenter i u17/19 som ikke er på ungdomskontrakt endnu, men som vil kunne trækkes op i superligatruppen efter behov. Det er sikkert ikke dem uden kontrakt, der står først for, men de ville kunne trækkes op, hvis det var.

Det afgørende er din spillertilladelse, og her ligger AGFs spillertilladelser side om side i samme pulje, hvad end det er Superligaspillernes, elitetalenternes eller seriespillernes, fordi Superligaholdet spiller på 1880s licens.
Så serie 3-spillerne i klubben er teoretisk set også i spil/kø til superligadebut, hvis klubben rammes af helt utrolig meget omgangssyge og ikke lykkes at få udskydelse. Igen, næsten ligeså tænkt eksempel som Jønnes mulige tiltrædelse som kontingentbetalende amatør i klubben.
 

Latest posts

Back
Top