New posts

Transfervindue Sommer 2026

  • Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 319K
Jo mere jeg læser - desto mere tænker jeg "skriv med Jønne asap!".

Jeg tænker også tilbage på dengang, vi signede Dalsgaard og hvor jeg deltog i hylekoret der syntes, det var uambitiøst med en spiller i den alder. En monumental fejlvurdering man skal lede på Christiansborg for at finde magen til.
 
Skat er lige glad, hvor du holder ferie i den her sammenhæng. Forskerordningen gælder, at du ikke må have været skattepligtig i Danmark i 10 år. (og med det menes indkomst - ikke ejendom)
Jeg er ikke skatte-ekspert, men tror det er solidt gæt, at Skat vil anse ham for skattepligtig i Danmark fra det øjeblik hans kontrakt udløber i Grækenland, HVIS han reelt har boet i Danmark siden midt juni, har trænet med AGF lige siden og indgår en aftale med dem efterfølgende (også selvom den først gælder f.eks. 1. september).
 
Skat er lige glad, hvor du holder ferie i den her sammenhæng. Forskerordningen gælder, at du ikke må have været skattepligtig i Danmark i 10 år. (og med det menes indkomst - ikke ejendom)

Det er jeg helt med på. Jeg tror, at skat vil mene, at JJ er bosat - og dermed skattepligtig - i AGF i juli og august, hvis han træner med i klubben i 2,5 måned, før han skriver under. Også selvom han eventuelt stadig har adresse i Grækenland.

Så det er muligt, at JJ teknisk set ville kunne komme på forskerordning. Men jeg tror, det ville være en sag, skat ville tage op. Og jeg er ganske overbevist om, at JJ og AGF ville tabe den, fordi det helt åbentlyst er en omgåelse af reglerne.
 
Jo mere jeg læser - desto mere tænker jeg "skriv med Jønne asap!".

Jeg tænker også tilbage på dengang, vi signede Dalsgaard og hvor jeg deltog i hylekoret der syntes, det var uambitiøst med en spiller i den alder. En monumental fejlvurdering man skal lede på Christiansborg for at finde magen til.
Jeg har hele tiden set det som spændende at kunne tilknyttet en tidligere superligaprofil efter mange år i udlandet. Det var lidt usikkert med hans niveau, men når det ikke er et problem, skal den kontrakt bare underskrives, og det er den på onsdag.

Det er spændende hvad der sker med andre oplagte, som Højer og Anderson. Er der stille fordi det er ved at være afklaret, eller fordi der ikke har været yderligere dialog?
 
Det er jeg helt med på. Jeg tror, at skat vil mene, at JJ er bosat - og dermed skattepligtig - i AGF i juli og august, hvis han træner med i klubben i 2,5 måned, før han skriver under. Også selvom han eventuelt stadig har adresse i Grækenland.

Så det er muligt, at JJ teknisk set ville kunne komme på forskerordning. Men jeg tror, det ville være en sag, skat ville tage op. Og jeg er ganske overbevist om, at JJ og AGF ville tabe den, fordi det helt åbentlyst er en omgåelse af reglerne.

Når han selv skriver at han er parat til at opgive forskerordningen, så må det næsten også være den konklusion han selv er nået til.
Lige her er det en ulempe at være offentlig fodboldspiller.
Os andre noboyds havde nok nemt kunne kringle den forskerordning hjem, så tæt på mål.
 
Når han selv skriver at han er parat til at opgive forskerordningen, så må det næsten også være den konklusion han selv er nået til.
Lige her er det en ulempe at være offentlig fodboldspiller.
Os andre noboyds havde nok nemt kunne kringle den forskerordning hjem, så tæt på mål.

Præcis. Min personlige holdning er dog også, at det er helt grotesk, at fodboldspillere skal være på forskerordning. Så jeg synes også, det er stærkt sympatisk, hvis dobbelt-J er klar til at droppe den så tæt på mål.
 
Det er jeg helt med på. Jeg tror, at skat vil mene, at JJ er bosat - og dermed skattepligtig - i AGF i juli og august, hvis han træner med i klubben i 2,5 måned, før han skriver under. Også selvom han eventuelt stadig har adresse i Grækenland.

Så det er muligt, at JJ teknisk set ville kunne komme på forskerordning. Men jeg tror, det ville være en sag, skat ville tage op. Og jeg er ganske overbevist om, at JJ og AGF ville tabe den, fordi det helt åbentlyst er en omgåelse af reglerne.
Helt i orden 🙂 Jeg læste bare en anden præmis ud af din formulering.
 
And now to something completely different...

Bliver spillerne ikke stegt i en grad i morgen, så træningskampen er i fare for aflysning?

Både Letbanen og Danser med drenge har allerede meldt sig syge på grund af frygt for hedeslag,

Men jeg holder mig klar og sætter kursen mod Fredensvang, når jeg ved med sikkerhed, at bolden ikke er smeltet. Og glemmer sikkert solcreme.

Her kan man da tale om bevidst at gå off topic.

Værsgo:
 
Hvis du er bosiddende i Danmark i en måned inden du underskriver kontrakt så frafalder forskerordningen.
SKAT ser også overraskende lidt på formuleringer i en kontrakt og mere på de faktiske forhold. (Som også kan være afspejlet i en kontrakt.)
Hvis JJ træner med på lige fod med de øvrige og forventes at møde ind på samme tid, vil han være at anse som ansat uagtet hvilken måned, lønnen begynder at komme.
 
Må man overhovedet spille som amatør for en professionel Superligaklub?

Uanset er det heller ikke sikkert det er et stort økonomisk tab for Jønsson at tage til AGF og opgive at komme på forskerordning hvis alternativet er en mindre klub i Grækenland som måske ikke betaler lige så meget i løn. Der kan også være en bonus for kvalifikation til europæisk ligaspil osv. For AGF er den tilgang naturligvis også en hel del mere interessant tidligt end sent i vinduet.
 
Må man overhovedet spille som amatør for en professionel Superligaklub?

Uanset er det heller ikke sikkert det er et stort økonomisk tab for Jønsson at tage til AGF og opgive at komme på forskerordning hvis alternativet er en mindre klub i Grækenland som måske ikke betaler lige så meget i løn. Der kan også være en bonus for kvalifikation til europæisk ligaspil osv. For AGF er den tilgang naturligvis også en hel del mere interessant tidligt end sent i vinduet.
Hvorfor skulle man ikke have lov til det?
 

Latest posts

Back
Top