New posts

Transfervindue Sommer 2026

  • Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 318K
Transfervindue Sommer 2026
Tænkte mere i retning af, at JJ vil være villig til og give afkald på forskerordning mod så og få en 2 årig kontrakt i stedet for 1 år.

Selv om JJ siger han er villig til og give afkald på forskerordningen, så sker det nok ikke uden en hvis form for kompensation

Jeg aner simpelthen ikke hvor meget/lidt lyst han har til at spille fodbold. Hvor meget/lidt lyst at besværiggøre det. Han kontrakt i Athen udløber 30/6 og han kan ikke blot flytte tilbage til Danmark 1/7 og så vente med at skrive kontrakt til 28. August - det er ikke lovligt. Han er skattepligtig i Danmark, når han flytter hjem til Danmark. Flytter han kun kone og barn/børn til Danmark, er han delvist skattepligtig i Danmark (grundet tilhørsforholdet), og så kan han ikke blive ude i f.eks. en Airbnb i Athen indtil 28/8

Derudover aner jeg ikke hvor vigtigt de sidste penge er for ham, han virker oprigtigt som en der gerne vil spille bold, og ikke spare de sidste penge.

Igen - vi taler en marginalskat på 33% og en bruttoskat, og dermed kan man ikke trække renteufgifter,fagforening og andre fradrag.
 
Ja, som der også står i artiklen:
Det er noget af en balancegang, CV må ud i her. Hvis Links har et ønske om at komme ud, er det svært at nægte ham det. Samtidig er det min opfattelse, at vi får svært ved at få et beløb for ham, der vil kompensere tilstrækkeligt for den betydning, han har for det nuværende mandskab. Et alternativ kunne være endnu en forlængelse; en forlængelse der vil gøre ham til klubbens bedst lønnede.

Jeg er tilfreds med, at det ikke er mig, der skal træffe så svær en beslutning 🥴
 
Må man overhovedet spille som amatør for en professionel Superligaklub?

Uanset er det heller ikke sikkert det er et stort økonomisk tab for Jønsson at tage til AGF og opgive at komme på forskerordning hvis alternativet er en mindre klub i Grækenland som måske ikke betaler lige så meget i løn. Der kan også være en bonus for kvalifikation til europæisk ligaspil osv. For AGF er den tilgang naturligvis også en hel del mere interessant tidligt end sent i vinduet.
Men hvad skulle formålet være?

Hvis han, eller familien, er i Danmark så er han skattepligtig - indtægt eller ej - og kan dermed ikke tilgå en forskerordning
 
Det er noget af en balancegang, CV må ud i her. Hvis Links har et ønske om at komme ud, er det svært at nægte ham det. Samtidig er det min opfattelse, at vi får svært ved at få et beløb for ham, der vil kompensere tilstrækkeligt for den betydning, han har for det nuværende mandskab. Et alternativ kunne være endnu en forlængelse; en forlængelse der vil gøre ham til klubbens bedst lønnede.

Jeg er tilfreds med, at det ikke er mig, der skal træffe så svær en beslutning 🥴
Uden at sammenligne direkte, men jeg synes vi har vist at vi godt kan lade profiler smutte og stadigvaek holde et hojt niveau.
MEM & MA, var fra min stol blandt de storste profiler sidste sommer, og det gik jo meget godt.
Links position er selvfolgelig anderledes, og selvom CV mener at b.la. carstensen kan deakke wingbacken, saa skal RC jo forst signes.
 
Last edited:
Uden at sammenligne direkte, men jeg synes vi har vist at vi godt kan lade profiler smutte og stadigvaek holde et hojt niveau.
MEM & MA, var fra min stol blandt de storste profiler sidste sommer, og det gik jo meget godt.
Links position er selvfolgelig anderledes, og selvom CV mener at b.la. carstensen kan deakke wingbacken, saa skal RC jo forst signes.
Spørgsmålet er dog hvor mange profiler vi kan tåle at lade gå samtidig, 2 virkede ikke til at koste (nok også fordi Yakob viste sig at være meget længere fremme end antaget efter skaden). Men kan man tåle at miste 4 bærende spillere på en gang, det vil være en væsentligt større udfordring?
 
Spørgsmålet er dog hvor mange profiler vi kan tåle at lade gå samtidig, 2 virkede ikke til at koste (nok også fordi Yakob viste sig at være meget længere fremme end antaget efter skaden). Men kan man tåle at miste 4 bærende spillere på en gang, det vil være en væsentligt større udfordring?
Rigtig god Pointe.
Hvis vi kan holde paa Linksen, indtil vi evt ved vi har et gruppespil, kan jeg godt se ham smutte til en god pris.
Make no Mistake - han er en af mine absolute favoritter, men jeg tror vi ser det bedste af den gode Gift i disse aar, hvis det samtidig kan aabne for minutter til Emmery og Tomas jamen saa er det maaske ikke helt skidt.
Men enig i din pointe, en af de centrale faktorer i vores succer har vel vaeret kontinuitet samt den gode stemning, jeg ser Links som central i begge parametre.
 
Spørgsmålet er dog hvor mange profiler vi kan tåle at lade gå samtidig, 2 virkede ikke til at koste (nok også fordi Yakob viste sig at være meget længere fremme end antaget efter skaden). Men kan man tåle at miste 4 bærende spillere på en gang, det vil være en væsentligt større udfordring?
Ja, det er en reel bekymring. Men omvendt giver det også plads til talenterne. Hvis Links bliver solgt kan JA f.eks. starte på hans plads og Granzau (som også dækker begge sider) kommer betydeligt tættere på spilletid.
 
Ja, det er en reel bekymring. Men omvendt giver det også plads til talenterne. Hvis Links bliver solgt kan JA f.eks. starte på hans plads og Granzau (som også dækker begge sider) kommer betydeligt tættere på spilletid.
Enig, der skal altid være plads så talenterne føler sig tæt på minutter på førsteholdet, og muligheden for at bryde igennem. Jeg ville dog klart foretrække, hvis det ikke skulle foregå lige samtidig med at vi skal spille de 2 vigtigste kampe i klubbens historie, for at se om man kan ændre radikalt på klubbens fremtidige økonomi - en tur i Champions League ville være en økonomisk revolution for klubben, så det vil være meget værdifuldt at skabe de bedst tænkelige rammer for at lykkes med det.
 

Latest posts

Back
Top