New posts

Transfervindue Sommer 2026

  • Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 306K
Transfervindue Sommer 2026
Er bange for de fleste arbejdsgivere ikke ønsker at vurdere det over 4 år men ellers har du ret.

Men Yakob har også "kun" været ude i 2 år, spillet 1 år med doseret spilletid. Nu starter så år 4 og her er jeg som beskrevet før enig i, han skal spille mere, hvis en kontraktforlængelse skal komme på tale.

Jeg hører også til dem, som mener, den vigtigste egenskab for en spiller er at være til rådighed men der er også nuancer bl.a skrækskader kontra spillere som hele tiden fejler et eller andet og måske ikke evner at bide tænderne sammen.
Yakob hører ikke til sidste segment.
 
Sorry men jeg syntes heller ikke Janni Serra har været pengene værd i hans kontraktperiode selvom han scorede nogle mål i sidste sæson.
Enig. Men det er kun én optik at se indsats over kontraktlængde.

Et andet perspektiv er at se på, om man ville genhøre vedkommende idag. Og der kan det godt være Links' gennemsnit over 7 år er til et 'så ok da'. Men forventningen om hvad han kan levere i en evt kommende kontraktperiode er defineret af hvad man ser nu.

Havde man spurgt CV i maj 25, om han ville købe Arnstad igen, havde han nok tøvet en del mere end han vil nu. Jeg tror han havde sagt nej dengang, men den diskussion skal vi ikke ind i igen - eksemplet er for at illustrere pointen om at vurderingen for næste periode er meget mere påvirket af nu, end før.

Ville man skrive kontrakt med Serra i dag? Nej
Ville man skrive kontrakt med Yakob i dag, Ja
 
Men Yakob har også "kun" været ude i 2 år, spillet 1 år med doseret spilletid. Nu starter så år 4 og her er jeg som beskrevet før enig i, han skal spille mere, hvis en kontraktforlængelse skal komme på tale.

Jeg hører også til dem, som mener, den vigtigste egenskab for en spiller er at være til rådighed men der er også nuancer bl.a skrækskader kontra spillere som hele tiden fejler et eller andet og måske ikke evner at bide tænderne sammen.
Yakob hører ikke til sidste segment.

Det er svært at være uenig i. Men det er her jeg syntes spillere godt må betale lidt tilbage, når en klub har brugt + 2 år på at få dem tilbage fra en skrækskade (og her ser jeg helt bort fra euforien over et mesterskab).
Men det kan være CV slet ikke ønsker at forlænge pga. risikoen for en omgang mere - nu har han været ude 2 gange. Måske vil CV hellere risiko minimere, få det han kan i transfer og bruge midlerne på en spiller med forventet lavere risiko og samlet højere output.
 
Det er svært at være uenig i. Men det er her jeg syntes spillere godt må betale lidt tilbage, når en klub har brugt + 2 år på at få dem tilbage fra en skrækskade (og her ser jeg helt bort fra euforien over et mesterskab).
Men det kan være CV slet ikke ønsker at forlænge pga. risikoen for en omgang mere - nu har han været ude 2 gange. Måske vil CV hellere risiko minimere, få det han kan i transfer og bruge midlerne på en spiller med forventet lavere risiko og samlet højere output.
er på samme bølgelængde.

at sige at han "skylder" er måske lidt voldsomt, men et ønske om at få noget tilbage fra den investering er ikke underlig
 
Enig. Men det er kun én optik at se indsats over kontraktlængde.

Et andet perspektiv er at se på, om man ville genhøre vedkommende idag. Og der kan det godt være Links' gennemsnit over 7 år er til et 'så ok da'. Men forventningen om hvad han kan levere i en evt kommende kontraktperiode er defineret af hvad man ser nu.

Havde man spurgt CV i maj 25, om han ville købe Arnstad igen, havde han nok tøvet en del mere end han vil nu. Jeg tror han havde sagt nej dengang, men den diskussion skal vi ikke ind i igen - eksemplet er for at illustrere pointen om at vurderingen for næste periode er meget mere påvirket af nu, end før.

Ville man skrive kontrakt med Serra i dag? Nej
Ville man skrive kontrakt med Yakob i dag, Ja

Relevant indspark og det er en fin øvelse - det er mok også derfor jeg mener Yakob burde forlænge, hvis klubben gerne vil ;)

Du slipper ikke helt for Arnstad - kan ikke huske andre debattører der krævede ham solgt. De fleste kunne se der var nogle ekstraordinære (under Danske forhold) evner som kunne blive rigtig godt - der skulle så en anden træner til som havde evnerne til at forløse det.

Serra er lidt en håbløs case som aldrig helt bliver til noget. Nu har vi vel rundet 1.000 minutters spilletid. Det er synd for jeg kan godt lide manden men ud fra et forretningsmæssigt synspunkt var det en forfærdelig transfer. Og vi hænger stadig på den. Men nu kan han bare blive topscorer til næste år 🤞
 
Jeg er enig I det meste ovenfor. Men ligesom det ikke er voldsomt heroisk af CV at beholde Arnstad, hvis buddet er 40 mio fra en triviel klub, så er det ikke kontroversielt at beholde Yakob hvis budet er €1 mio.

Det interessante opstår når
a) Yakob afviser at forlænge
b) en køber står klar med €2m

Ad A. Jeg synes den lå meget klart i Stiftens rapporter, at han ikke ligner en der vil forlænge.

Det virker svært at undervurdere Stiftens indsigt i de transfermæssige forhold, bl.a. fordi AGFs forman hellere vil lege hyggeonkel i medvindsinterview med Sture og Jøen, end inviterer rigtoge journalister indenfor (den korte Radioavis' kommentarer om spørgearbejderen Reimar Bo dukker pludselig op, selvom det ikke er sammenligneligt). Sture var lige ved at være journalist med den om ham FCM-rådmanden, men huskede hurtigt at bøje af og lade formanden retfærdiggøre sin overreaktion.

Anyway. Når Stiften siger Haugen ligner en der vil videre og Serra en der vil kæmpe, så er det vurdering af kropssprog. Og jeg tror de har fat i Yakob også.

Ad B) det er let at være trofast partner hvis inten er interesseret. Men er der penge løst fra Østens Rige, som der har været tale om, kommer der nok et ikke trivielt bud.
A og B hænger uløseligt sammen. Hvis han ikke vil forlænge skal vi ikke sælge for enhver pris. Vi skal nok for 2 mio en ikke 1 mio. Hvis han gerne vil forlænge skal vi ikke engang sælge for 2 mio. Så skal vi længere op forhåbentlig til vinter eller næste år.
 
A og B hænger uløseligt sammen. Hvis han ikke vil forlænge skal vi ikke sælge for enhver pris. Vi skal nok for 2 mio en ikke 1 mio.
Der kommer sikkert et bud på 1,5 mio. euro... Eller sagt på en anden måde, det er ikke sort/hvidt. Et salg af Yakob kan afhænge af mange ting. Lige nu virker behovet for kontinuitet på holdet som en ret vigtig faktor.

Lad os håbe på en forlængelse.
 
at sige at han "skylder" er måske lidt voldsomt, men et ønske om at få noget tilbage fra den investering er ikke underlig
Man kan altid ønske, men der er lavet en aftale med Yakob om at han skal repræsentere GF i kontraktlængden og han skylder ikke andet end at opfylde den kontrakt. Karrierer udvikler sig forskelligt og klubben står heller ikke klar med nye kontrakter til spillere, hvor det er synd, at de ikke er slået igennem.
 
Det er svært at være uenig i. Men det er her jeg syntes spillere godt må betale lidt tilbage, når en klub har brugt + 2 år på at få dem tilbage fra en skrækskade (og her ser jeg helt bort fra euforien over et mesterskab).
Men det kan være CV slet ikke ønsker at forlænge pga. risikoen for en omgang mere - nu har han været ude 2 gange. Måske vil CV hellere risiko minimere, få det han kan i transfer og bruge midlerne på en spiller med forventet lavere risiko og samlet højere output.
Den går begge veje.PM havde mange år at give til AGF før han trak østover til pengene i sin sidste kontrakt. Beijmo havde heldigvis mulighed for at give AGF stor værdi før han trak østover til sin store kontrakt i karrierens efterår.

Yakob har formentlig fået forkortet sin karriere betragteligt og det kan ende meget abrupt (det kan det for alle, men alligevel). Har han 'råd' til at lege velgørenhed med at forære AGF et år mere af sin primetime til dansk markedspris, hvis der er en oliebaron der vil betale store penge for hans ydelser?

Jeg taler ikke for han skal undlade at forlænge, eller at AGF skal sælge. Jeg forsøger blot at se det fra alle vinkler.
 
han ville have været fed at hente, men til den pris, så er det squ ganske fint det ikke lykkedes

Jeg havde trykket på knappen alle ugens dage til den pris. Prisen er ikke unormal høj alder, position og niveau taget i betragtning og jeg håber inderligt ikke, det er prisen, som har gjort, han forbliver i FCN og ikke ender i AGF.
Vi kommer ikke udenom, at de latterlige høje priser på spillere også rammer os.
 

Latest posts

Back
Top