En ting er jo at erstatte afløserne nummerisk - en anden ting er deres kvaliteter. Den store udskiftning kan jo også være en mulighed for at tage spillestilen i en ny retning.
Ift. Arnstad/Bech, så ser jeg helt klart Bech som den sværeste at flytte. Den måde vi spiller 10'eren er jo nærmest skræddersyet til hans spidskompetencer. Så medmindre han kan tage skridtet frem og spille en god 9'er (hvilket der vel ikke er meget der indikerer) vil det være svært at flytte ham tilbage ud på kanten e.lign.
Arnstad bør kunne spille en 8'er der går frem i halvrummet, på samme måde som nu. Bech tror jeg flyttes ... helt udenfor landets grænser, så det løser nok sig selv. Og hvis man er heldige nok til han bliver, tror jeg som de øvrige også han kan løse en højre kant.
Når nogen mener, at vi er parate til at skifte godt halvdelen af startopstillingen fra mesterskabssæsonen, hvordan kan vi så samtidig komme styrket ud af vinduet, øget budgettet, øge truppen nominelt og forsvare både mesterskabet og satse på CL? Det hænger overhovedet ikke sammen og er en umulighed, med mindre man hedder Komiske Ali.
Når nogen mener, at vi er parate til at skifte godt halvdelen af startopstillingen fra mesterskabssæsonen, hvordan kan vi så samtidig komme styrket ud af vinduet, øget budgettet, øge truppen nominelt og forsvare både mesterskabet og satse på CL? Det hænger overhovedet ikke sammen og er en umulighed, med mindre man hedder Komiske Ali.
Når nogen mener, at vi er parate til at skifte godt halvdelen af startopstillingen fra mesterskabssæsonen, hvordan kan vi så samtidig komme styrket ud af vinduet, øget budgettet, øge truppen nominelt og forsvare både mesterskabet og satse på CL? Det hænger overhovedet ikke sammen og er en umulighed, med mindre man hedder Komiske Ali.
Hvis AGF den 1.1.27 kan have gennemført et ligaspil og være indenfor rækkevidde af top 6 i suppen, så synes jeg det er godkendt. Uanset hvad de gør skal der bygges et nyt hold op.
Hvis AGF den 1.1.27 kan have gennemført et ligaspil og være indenfor rækkevidde af top 6 i suppen, så synes jeg det er godkendt. Uanset hvad de gør skal der bygges et nyt hold op.
Hvis AGF den 1.1.27 kan have gennemført et ligaspil og være indenfor rækkevidde af top 6 i suppen, så synes jeg det er godkendt. Uanset hvad de gør skal der bygges et nyt hold op.
Jeg er endnu ikke helt med på, at der skal bygges et nyt hold op. Det afhænger ene og alene af hvordan CV agerer og om man sælger ud.
Principielt har vi mistet 2 store stærke folk i forsvaret men de har ofte tidligere begge spillet højre CB. Tingager kommer tilbage og napper den centrale som han har siddet på i flere år og der skal findes en løsning på højre CB - enten er Luca Callø/JJA vokset med opgaven eller der skal hentes en ny.
Carstensen er pt. et udestående men JA er kommet retur og begyndt at spille sig i form.
Patrick Mortensen er rejst videre men var begyndt at miste spilletid pga. manglende overskud. Han scorede 2 mål i de sidste 15 kampe eller 4 mål i de sidste 25. Det er ikke så stort et tab som da han var på toppen. Jeg tvivler på Serra kan løfte opgaven - øjetesten siger han var bedre men det er som om han ikke kan holde til det og spilletiden blev kun til 530 minutter - der skal stadig ske et mindre mirakel, hvis vi skal stole på han løfter opgaven.
Samtidig har vi unge energiske kræfter på vej frem som har vist de har visse evner.
Opgaven er efter min mening:
- Sikre minimum Europa League gruppespil
- Kvalificere os til europæisk fodbold i næste sæson (enten top 3 eller pokal)
- Forstærke holdet ift. seneste sæson
- I løbet af dette og de næste to vinduer at sælge spillere for samlet minimum 200 mio. kr.
Forstærkning ift. seneste sæson er svært, fordi vi ramte et niveau der var så højt med så erfarne spillere, der stort set toppede deres karrierer. Men som trup skal vi være endnu stærkere end sidste sæson ved at kunne stille en omtrent lige så stærk start-11'er (et lille dyk er acceptabelt for mig) OG kunne skifte stærkere ind. Dermed tror jeg på, at vi samlet set bliver stærkere end i guldsæsonen.
Opgaven er efter min mening:
- Sikre minimum Europa League gruppespil
- Kvalificere os til europæisk fodbold i næste sæson (enten top 3 eller pokal)
- Forstærke holdet ift. seneste sæson
- I løbet af dette og de næste to vinduer at sælge spillere for samlet minimum 200 mio. kr.
Forstærkning ift. seneste sæson er svært, fordi vi ramte et niveau der var så højt med så erfarne spillere, der stort set toppede deres karrierer. Men som trup skal vi være endnu stærkere end sidste sæson ved at kunne stille en omtrent lige så stærk start-11'er (et lille dyk er acceptabelt for mig) OG kunne skifte stærkere ind. Dermed tror jeg på, at vi samlet set bliver stærkere end i guldsæsonen.
Opgaven er efter min mening:
- Sikre minimum Europa League gruppespil
- Kvalificere os til europæisk fodbold i næste sæson (enten top 3 eller pokal)
- Forstærke holdet ift. seneste sæson
- I løbet af dette og de næste to vinduer at sælge spillere for samlet minimum 200 mio. kr.
Forstærkning ift. seneste sæson er svært, fordi vi ramte et niveau der var så højt med så erfarne spillere, der stort set toppede deres karrierer. Men som trup skal vi være endnu stærkere end sidste sæson ved at kunne stille en omtrent lige så stærk start-11'er (et lille dyk er acceptabelt for mig) OG kunne skifte stærkere ind. Dermed tror jeg på, at vi samlet set bliver stærkere end i guldsæsonen.
Europa League bliver svært og vil 100% afhænge af lodtrækninger.
Vi har fået en meget svær lodtrækning i CL 2. runde. Jeg tror vi taber og går i EL 3. runde.
Den kan godt vindes men er ikke givet. Eks. Kairat og Craiova er ikke nemme at slå, når man ingen europæisk erfaring har v
Er vi så heldige at gå i EL playoff, så er der ikke en "champions Path" dér. Dvs. vi kan trække hold som Benfica, Rangers, Ferencvaros, Viktoria Plzen, PAOK og Salzburg ud af de 11 mulige vi kan trække.
Jeg vil være tilfreds hvis vi rammer COL ligaspil.
Det kommer an på, hvad 'gøre det' betyder. Jeg bliver ikke voldsomt skuffet over Conference League, men vi har tre runder, hvor vi har reelle muligheder i hver runde for at vinde samlet. Hvorfor ikke have som ambition at vinde flere runder end vi taber?
Nu har lodtrækningen så maget det sådan, så det er blevet lidt mindre sandsynligt at vinde første runde, men til gengæld meget sandsynligt at komme helt i CL, hvis vi slår Poznan. Og til gengæld måske lidt mindre sandsynligt at komme i EL, da vi ved et eventuelt nederlag til Poznan skal vinde begge de efterfølgende kampe.
Men jeg tror og håber da helt klart på, at vi vinder to runder.
Jeg er endnu ikke helt med på, at der skal bygges et nyt hold op. Det afhænger ene og alene af hvordan CV agerer og om man sælger ud.
Principielt har vi mistet 2 store stærke folk i forsvaret men de har ofte tidligere begge spillet højre CB. Tingager kommer tilbage og napper den centrale som han har siddet på i flere år og der skal findes en løsning på højre CB - enten er Luca Callø/JJA vokset med opgaven eller der skal hentes en ny.
Carstensen er pt. et udestående men JA er kommet retur og begyndt at spille sig i form.
Patrick Mortensen er rejst videre men var begyndt at miste spilletid pga. manglende overskud. Han scorede 2 mål i de sidste 15 kampe eller 4 mål i de sidste 25. Det er ikke så stort et tab som da han var på toppen. Jeg tvivler på Serra kan løfte opgaven - øjetesten siger han var bedre men det er som om han ikke kan holde til det og spilletiden blev kun til 530 minutter - der skal stadig ske et mindre mirakel, hvis vi skal stole på han løfter opgaven.
Samtidig har vi unge energiske kræfter på vej frem som har vist de har visse evner.
Du kan godt gøre det op numerisk som du gør, men klubben har valgt en strategi der var båret af at omklædningsrum der nu er radikalt anderledes end det var for et år siden: det gælder både spillestil og kulturelt. Det gav et mesterskab men winter might be coming
Du kan godt gøre det op numerisk som du gør, men klubben har valgt en strategi der var båret af at omklædningsrum der nu er radikalt anderledes end det var for et år siden: det gælder både spillestil og kulturelt. Det gav et mesterskab men winter might be coming
Jeg forventer da heller ikke et mesterskab men mindre kan også gøre det. Til gengæld mener jeg heller ikke vi skal til helt i kulkælderen som det meste af forum var i sæsonstarten sidste år. Der er opbygget en sund kultur og den behøver ikke nødvendigs gå ud med dem der er skiftet. Der er stadig stærke kræfter tilbage og nye kræfter vil typisk træde i karakter - der kan være en risiko for, at nogen rent faktisk vokser gevaldigt med opgaven
This site uses cookies to help personalise content, tailor your experience and to keep you logged in if you register.
By continuing to use this site, you are consenting to our use of cookies.