New posts

Transfervindue Sommer 2026

  • Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 300K
Transfervindue Sommer 2026
Var lidt rundt og se efter nyheder om Links. Der var kommentarer fra fans om, at ham der havde Links plads på holdet, var den der gjorde det dårligst. De forstod ikke trænerens dispositioner.
Men de forstod så heller ikke, at en klub i den lille Danske liga kunne finde på at sige nej til en stor liga - de mente Links skulle have lov til at skifte.
Så har de vist ikke fulgt videre med i europæisk fodbold eller transfermarkedet de sidste 10-15 år. Hvis de havde lagt et bud der svarer mere til hans værdi (+7 mio. Euro) i første omgang tror jeg da AGF ville forhandle.

Men generelt er Links bare meget mere værd for AGF end jeg tror nogle klubber vil byde (pga. Links alder) - hvis Links var 22 ville hans værdi ligge på +15 mio. Euro
 
Denne Insta profil med 50.000 følgere melder, at Lens er på vej med bud nr 2 på Links.


Jeg betragter det som afgjort at Links skifter væk i dette vindue. Det er kun et spørgsmål om prisen - og den skal de nok blive enige om. Men tænker alt over 30 mio. kr. er et rigtigt godt salg, når man tænker på alder osv.
 
Så har de vist ikke fulgt videre med i europæisk fodbold eller transfermarkedet de sidste 10-15 år. Hvis de havde lagt et bud der svarer mere til hans værdi (+7 mio. Euro) i første omgang tror jeg da AGF ville forhandle.

Men generelt er Links bare meget mere værd for AGF end jeg tror nogle klubber vil byde (pga. Links alder) - hvis Links var 22 ville hans værdi ligge på +15 mio. Euro
Ingen tvivl om, at Links har en kæmpe værdi for GF - men vi kommer aldrig i nærheden af 7 mil EUR for ham

28 år
Aldrig spillet højere niveau end AGF
Ikke på landsholdet (Det så ikke Links skyld)

For CV et bud på omkring 30 mil, så er jeg overbevist om, at han bliver skudt af. Og det er er vel egentligt også en rigtig flot Case? Der var nok ikke så mange af os der havde forestillet os sådan en hånden for 2 - 3 sæsoner siden.
 
Ingen tvivl om, at Links har en kæmpe værdi for GF - men vi kommer aldrig i nærheden af 7 mil EUR for ham

28 år
Aldrig spillet højere niveau end AGF
Ikke på landsholdet (Det så ikke Links skyld)

For CV et bud på omkring 30 mil, så er jeg overbevist om, at han bliver skudt af. Og det er er vel egentligt også en rigtig flot Case? Der var nok ikke så mange af os der havde forestillet os sådan en hånden for 2 - 3 sæsoner siden.
bliver links skudt af, så må der efterhånden stå 4-3-3 på menuen
 
Det bliver i hvert fald svært og finde en VWB med Links kvaliteter.
Ja, man skal nok ikke prøve at kopiere ham 1-1. Men han er også en relativt endimensionel spiller, der helst skal sættes op på den rette måde. Så tror også det kan give nogle nye muligheder i vores spil på sigt.

Men tror også et skifte til 4-3-3 er en mulighed. Primært for at få sat Emmery i den mest favorable position, så han kan skydes af for 100 mio. næste sommer.
 
Det har jeg absolut ingen tvivl om at han kan
Baseret på hans spil på venstre back tidligere?

Jeg er sgu mere nervøs for hvordan Tingager ser ud i sådan et system, ligesom jeg har svært ved at se hvem der skal spille med ham derinde i midten.

Men lysten til at skifte væk fra et system der på 4 sæsoiner har givet os guld, bronze og pokalfinale er nok det der undre mig mest.
 
Baseret på hans spil på venstre back tidligere?

Jeg er sgu mere nervøs for hvordan Tingager ser ud i sådan et system, ligesom jeg har svært ved at se hvem der skal spille med ham derinde i midten.

Men lysten til at skifte væk fra et system der på 4 sæsoiner har givet os guld, bronze og pokalfinale er nok det der undre mig mest.
personligt så jeg hellere at man holdte 3-4-3 formationen, og placerede emmery på wingbacken som erstatning for links, og accepterede at han reélt spiller wing og ikke wingback, men en sådan risikofyldt strategi ser jeg ikke stor sandsynlighed for at klubben vil vælge, derfor forventer jeg en anden løsning end det.

og det er baseret på hvor offensivt vi spiller vores yderstoppere, når vi spillede med kahl+beijmo som yderstoppere, så spillede vi reélt med 1 forsvarsspiller, da yderstopperne er meget mere offensive end traditionelt set i en 3-kæde i forsvaret.

mht tingager, så forstår jeg bekymringen, fordi midtstopper i en 3ér og så 1 af 2 stoppere i en 4ér er bestemt ikke den samme position, dog tror jeg godt han kan løfte opgaven, hvem det så skal gøres sammen med, er et godt spørgsmål. callø og jja? det ville være et sats, men det giver dem da muligheden for at vokse sig ind i en opgave
 
Last edited:
Baseret på hans spil på venstre back tidligere?

Jeg er sgu mere nervøs for hvordan Tingager ser ud i sådan et system, ligesom jeg har svært ved at se hvem der skal spille med ham derinde i midten.

Men lysten til at skifte væk fra et system der på 4 sæsoiner har givet os guld, bronze og pokalfinale er nok det der undre mig mest.
Umiddelbart tænker jeg Callø er det bedste bud, som en makker i den centrale.

Men om det giver mening at skifte synes jeg afhænger af en del forskellige faktorer i og med, at vi har mistet/mister nogle af de spillere, som har været profiler i det system: 1. Har vi eller kan vi finde en oplagt afløser for Bejimo/Dalsgaard til et tre-mands forsvar. 2. Kan vi finde en afløser for Links, som er lige så to-vejs stærk som han er. 3. Tror vi, at Emmery (og til dels Tommi) kan forløses fuldt ud på en wingback eller er der så store perspektiver i dem, som rendyrkede fløje, at det giver mening at ændre system efter det.

Men jeg er på heller ingen måde fodboldfagligt dygtig nok til at kunne gennemskue, om der kan laves nogle alternative løsninger, hvor Emmery kan sættes i scene offensivt uden det koster for meget defensivt.
 
personligt så jeg hellere at man holdte 3-4-3 formationen, og placerede emmery på wingbacken som erstatning for links, og accepterede at han reélt spiller wing og ikke wingback, men en sådan risikofyldt strategi ser jeg ikke stor sandsynlighed for at klubben vil vælge, derfor forventer jeg en anden løsning end det.

og det er baseret på hvor offensivt vi spiller vores yderstoppere, når vi spillede med kahl+beijmo som yderstoppere, så spillede vi reélt med 1 forsvarsspiller, da yderstopperne er meget mere offensive end traditionelt set i en 3-kæde i forsvaret.

mht tingager, så forstår jeg bekymringen, fordi midtstopper i en 3ér og så 1 af 2 stoppere i en 4ér er bestemt ikke den samme position, dog tror jeg godt han kan løfte opgaven, hvem det så skal gøres sammen med, er et godt spørgsmål. callø og jja? det ville være et sats, men det giver dem da muligheden for at vokse sig ind i en opgave
Typisk, også da vi spillede med en 4'er var vores restforsvar tit to spillere (stopperne) og en 6'er.

Jeg er enig i, at Beijmo og Kahl var offensiv, men altid på skift. Så det efterlod Tingager og én af Beijmo eller Kahl, og så en 6'er foran dem. Så i restforsvaret er vi uforandret.

Jeg tænker det er umuligt, at konkludere ret meget uden nogle tilgange.
 
Umiddelbart tænker jeg Callø er det bedste bud, som en makker i den centrale.

Men om det giver mening at skifte synes jeg afhænger af en del forskellige faktorer i og med, at vi har mistet/mister nogle af de spillere, som har været profiler i det system er væk/på vej væk: 1. Har vi eller kan vi finde en oplagt afløser for Bejimo/Dalsgaard til et tre-mands forsvar. 2. Kan vi finde en afløser for Links, som er lige så to-vejs stærk som han er. 3. Tror vi, at Emmery (og til dels Tommi) kan forløses fuldt ud på en wingback eller er der så store perspektiver i dem, som rendyrkede fløje, at det giver mening at ændre system efter det.

Men jeg er på heller ingen måde fodboldfagligt dygtig nok til at kunne gennemskue, om der kan laves nogle alternative løsninger, hvor Emmery kan sættes i scene offensivt uden det koster for meget defensivt.

1) Jeg tænker, at eftersom vi har udtalt at truppen skal være større og stærkere, at vi nok skal erstatte dem

2) Lige skal sælge Links før end der skal findes en afløser, men ja, der burde være emner derude.

3) Jeg synes egentlig bare, at to afg vores bedre spillere var Arnstad og Bech på 10'erne, så synes det er synd at flytte dem væk.
 
1) Jeg tænker, at eftersom vi har udtalt at truppen skal være større og stærkere, at vi nok skal erstatte dem

2) Lige skal sælge Links før end der skal findes en afløser, men ja, der burde være emner derude.

3) Jeg synes egentlig bare, at to afg vores bedre spillere var Arnstad og Bech på 10'erne, så synes det er synd at flytte dem væk.
En ting er jo at erstatte afløserne nummerisk - en anden ting er deres kvaliteter. Den store udskiftning kan jo også være en mulighed for at tage spillestilen i en ny retning.

Ift. Arnstad/Bech, så ser jeg helt klart Bech som den sværeste at flytte. Den måde vi spiller 10'eren er jo nærmest skræddersyet til hans spidskompetencer. Så medmindre han kan tage skridtet frem og spille en god 9'er (hvilket der vel ikke er meget der indikerer) vil det være svært at flytte ham tilbage ud på kanten e.lign.
 
Jeg betragter det som afgjort at Links skifter væk i dette vindue. Det er kun et spørgsmål om prisen - og den skal de nok blive enige om. Men tænker alt over 30 mio. kr. er et rigtigt godt salg, når man tænker på alder osv.
Jeg tænker at 30 mio. vil være et dårligt salg for AGF, han er langt mere værd for AGF både i forhold hans eget niveau men også i kraft af hans opbyggede relationer i holdet. Specielt i jagten på europæisk gruppespil og topplacering i ligaen, som vil generere en langt flere indtægter end 30 mio. (herunder at markedsværdien for spillerslag af alle spillere vil være en del større hvis de kan vise sig frem i europæisk gruppespil).

Mon ikke CV og ledelsen har føler sig så godt tilpas med økonomien på helt kort sigt at man kan tænke mere på økonomien på lidt længere sigt.
 
En ting er jo at erstatte afløserne nummerisk - en anden ting er deres kvaliteter. Den store udskiftning kan jo også være en mulighed for at tage spillestilen i en ny retning.

Ift. Arnstad/Bech, så ser jeg helt klart Bech som den sværeste at flytte. Den måde vi spiller 10'eren er jo nærmest skræddersyet til hans spidskompetencer. Så medmindre han kan tage skridtet frem og spille en god 9'er (hvilket der vel ikke er meget der indikerer) vil det være svært at flytte ham tilbage ud på kanten e.lign.
Hvis jeg husker rigtigt, så var Bech kant i Viborg og blev brugt som 9er i Tyskland og under Uwe (her dog i et to-mandsangreb), så det kan ikke ligge superfjernt for ham at spille andre pladser end højre 10er i vores system.
 
Den franske liga begynder først den 22. august.

Det kan blive et langstrakt forhandlingsforløb med Lens.

Og med muligheder for at vi først slipper Links omkring play off runden.
Det er det der bliver udsalgsgivende for os, tror jeg, mht om han bliver solgt eller ej.

Hvis vi har ham indtil vi er garanteret noget europæisk og siger farvel i slutningen af transfervinduet, såfrem prisen er fornuftig, ser jeg det som ganske fornuftigt for os.

Hvis vi slipper ham før europæiske kampe, så ser jeg væsentlig mindre positivt på situationen, prisen skal i hvert fald være meget høj før det giver mening
 

Latest posts

D
Replies
716
Views
44K
Back
Top