Ja, han kender sikkert nogle mennesker og bygningerne men han kender vel nærmest ingen i truppen, han kender ikke trænerstaben eller været en del af den rivende udvikling, der har været i kulturen.
Det er imo vitterlig ikke et argument som gør ham ekstra attraktiv fremfor så mange andre.
Håb, for at hente JJ vil bero på håb, er ikke en strategi og vi har været dygtige til at forfølge en strategi.
Der er ved at opstå en Pro/Con JJ herinde, enten er man i den ene gruppe eller den anden.
Jeg er ikke en romantiker der mener JJ skal til AGF fordi han er tidligere spiller, der er dog nogle forhold som taler for en spiller som ham i den situation som klubben er i:
1. Han har trænet med i klubben i sommerpauserne i flere sæsoner nu, så der er ikke tale om at han er helt ukendt i den nuværende trup. Det gør ham mere plug n’ play, end det man ellers ville kunne hente
2. Jakob Poulsen siger at de 4 øverste i ledelseshierarkiet er forsvundet indenfor de sidste 12 måneder (1 Paddy / 2 Beijmo / 3 Dalsgaard / 4 MEM). JJ vil hurtig kunne tage en rolle som leder i truppen.
3. Solbakken og Poulsen var ude hele foråret, så det var Knudsen der spillede fuld tid, det kan han ikke gøre i en sæson med flere kampe, der er fortsat spørgsmål ift. Polles form, og Solbakken er måske helelr ikke det mest sikre kort.
4. Der skal spilles Europæisk, JJ har stor international erfaring, til forskel fra stort set hele resten af truppen.
5. Han er transferfri, så i en sæson, hvor der skal investeres stort på andre positioner, er der god økonomisk fornuft i at hente billigt.
6. Grunden til at han ikke spillede i Athen er ikke pga. manglende niveau, men fordi de havde lavet et nummer med hans aftale, som gjorde at han steg kraftigt i løn i det sidste kontraktår, derfor ville de fryse ham ud, fansene var stærkt utilfredse med at han ikke spillede.
Så jeg kan godt se fornuften i at hente JJ også uden at forholde mig til at han er tidligere AGF spiller, en anden spiller med samme forudsætninger, ville også være interessant.