New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 216K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg synes, han ville være en fremragende tilføjelse. Uanset om Arnstad bliver eller ej. Det er præcis den slags kvalitet, jeg synes vi har brug for.

Og så er han lokal. Det har en stor ekstra værdi, når vi nu skal i gang med at bygge et nyt hold op efter de store profilers exit. Det bliver ikke ved med at være let at finde danske spillere, som vi har råd til.

Men nu ignorerer du også bare økonomien, som de andre også gør. Kan vi få Anderson for en ramme Ceres Top og en løn på en stadionplatte, er jeg da fint med på det, men det tvivler jeg bare alvorligt på.

Det med "lokal dreng" giver jeg personligt ikke noget for, må jeg indrømme. De vigtigste spillere vi har haft på det sidste har ikke været lokale, og det har anfører-gruppen heller ikke. Jeg har aldrig set noget som helst tegn på, at Anderson skulle være "kulturbærer" eller andre lign. udtryk, som folk ofte bruger.
Derudover fravalgte Anderson jo altså AGF for FCM, ikke? Mere betyder det lokale jo så heller ikke...

Korrekt, men der er stadig noget, som hedder økonomi, ikke? Vi mangler helt åbenlyst forstærkning til forsvaret, og så mangler vi en 9'er, som kommer til at koste en del med al sandsynlighed. Vi kan altså ikke bruge millioner af euro på samtlige indkøb, selv om det selvfølgelig kunne være fedt. Tror i helt ærligt, at vi kommer til at købe 8-9 spillere til et par millioner euro stykket eller hvad?
Og hvordan ser det ud med JJA, Mølgaard, Badji. Gyamfi osv? Og kan Polle stadig spille? Skal vi erstatte dem også? Hvor mange penge tror i helt ærligt, at vi har?

Eller ser i Anderson som en eller anden stjerne, som er værd at sprænge et budget for eller hvad? Jeg forstår slet ikke, at i bliver ved med at tale om ham på den måde. Har har på intet tidspunkt været nogen stjerne i ligaen, og nu er han så ældre og dyrere. Og det er så på en eller anden måde positivt, og vi bør bare slå til med det samme..? Jeg fatter det ikke.
Det er vel lidt spekulativt at påstå Mikael Anderson bliver dyrere end det han blev solgt for, eller snakke om at sprænge banken. Hvis han ønsker at komme væk, og Djurgården har en erstatning, så er forhandlingsgrundlaget for en snart 28 årig spiller, nok begrænset. Jeg ved godt at du er meget imod Anderson i AGF, men det bliver lidt skingert når argumenterne er så spekulative, så er det bedre at komme med saglige og dokumenterbare begrundelser.

Korrekt, men der er stadig noget, som hedder økonomi, ikke? Vi mangler helt åbenlyst forstærkning til forsvaret, og så mangler vi en 9'er, som kommer til at koste en del med al sandsynlighed. Vi kan altså ikke bruge millioner af euro på samtlige indkøb, selv om det selvfølgelig kunne være fedt. Tror i helt ærligt, at vi kommer til at købe 8-9 spillere til et par millioner euro stykket eller hvad?
Og hvordan ser det ud med JJA, Mølgaard, Badji. Gyamfi osv? Og kan Polle stadig spille? Skal vi erstatte dem også? Hvor mange penge tror i helt ærligt, at vi har?

Eller ser i Anderson som en eller anden stjerne, som er værd at sprænge et budget for eller hvad? Jeg forstår slet ikke, at i bliver ved med at tale om ham på den måde. Har har på intet tidspunkt været nogen stjerne i ligaen, og nu er han så ældre og dyrere. Og det er så på en eller anden måde positivt, og vi bør bare slå til med det samme..? Jeg fatter det ikke.
Hvor præcis er det, for jeg kan ikke finde det, at nogle skriver at man ønsker Anderson til klubben på bekostning af noget eller nogen anden?

Jeg er med på vi nok skal bruge 6 nye spillere. Der er nok to lejemål involveret. Dertil måske en spiller på fri transfer.

Ingen steder ser jeg, at det ikke kan være en af de positioner du nævner som værende vigtig

Men nu ignorerer du også bare økonomien, som de andre også gør. Kan vi få Anderson for en ramme Ceres Top og en løn på en stadionplatte, er jeg da fint med på det, men det tvivler jeg bare alvorligt på.

Det med "lokal dreng" giver jeg personligt ikke noget for, må jeg indrømme. De vigtigste spillere vi har haft på det sidste har ikke været lokale, og det har anfører-gruppen heller ikke. Jeg har aldrig set noget som helst tegn på, at Anderson skulle være "kulturbærer" eller andre lign. udtryk, som folk ofte bruger.
Derudover fravalgte Anderson jo altså AGF for FCM, ikke? Mere betyder det lokale jo så heller ikke...
Uanset hvad vi to mener, så er det jo en bærende del af den sportslige strategi, at vi vil rekruttere spillere, der helst skal være lokale, derefter danske og derefter skandinaviske. Det er der, ifølge den sportslige ledelse, en selvstændig værdi i. Det øger dermed vores værdisætning af Anderson. Hvor meget han så skal koste, det er selvfølgelig spørgsmålet.

Vi får vel et samlet sportsligt budget på et godt stykke over 100 mio. i næste sæson. Måske 110-120 mio. Om Anderson skal optage 5 eller 6 mio. af det budget (med afskrivning på et køb på ca. 15 mio. og en årlig løn på ca. 2 mio. om året i 4 år), det er nok ikke nogen deal breaker.

Hvis vi kunne vælge mellem Arnstad, Bech, Anderson, Sebbe og Kristjansson på 10'erne, så ville vi være et godt sted - også selvom vi solgte en af dem.

Jeg er enig i at det med lokal er lækkert, men ikke en særskilt værdi (jeg mener man skal betale for)

Det er svært at overskue hvor mange spillere holdet mangler og på hvilke positioner, fordi der er mange løse dele.

Så kan man se på hvad de koster og hvad man har i udsigt

Højer er gratis
Carstensen koster 10 mio.
Jørgensen koster 5 mio
Lind koster 25 mio
Anderson koster 12 mio

Jeg antage der er flere penge at handle for. Alle ovenstående er lav-risiko. Man risikerer skader, men spillerne passer ind, har niveau osv.

Der er jokere som Bech, Arnstad, Yakob og Links. Jeg ser Anderson som mulig erstatning for dem alle - primært Bech og Arnstad - og 12 mio for en afløser er vel fundet til de penge? Hyseni for 20 mio har langt mere upside, men er også meget mere risikabel, og har ikke samme niveau pt.

Der er flere. Jeg er med på at diskutere om pengene er bedre brugt på Jørgensen, Carstensen eller Anderson. Der mener jeg klart Anderson er mest værdi for pengene og Carstensen nr. 2.

Det kunne da være fint hvis du også læser de svar der kommer når du stiller de spørgsmål. Eller er de bare retoriske? Jeg har eksempelvis allerede svaret, at blandt alle de spillere vi skal hente, så forventer jeg, at CV igen i år gør brug af lånemarkedet og så tænker jeg også det er realistisk med mindst én spiller på en fri transfer. Og vi ved allerede fra de rygter der har været, at Carstensen og Jørgensen næppe koster flere mio euro.

Angriber 3 mio
Offensiv spiller 2 mio
Forsvarsspiller 2 mio
Carstensen 1 mio
Jørgensen 0,5 mio
To lejespillere til supplement
1 fri transfer

Det er 8 spillere til 8,5 mio Euro. Det tænker jeg ikke er vildt urealistisk da jeg håber vi kan få lidt for Badji eksempelvis selvom det nok max er 1 mio.

Latest posts

Back