New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 5K
  • Views Views: Views 285K
Transfervindue Sommer 2026
Jeg tror, du har ret, men jeg tænkte allerede tanken her til morgen, at måske er det alligevel ikke helt irrationelt for Brøndby at bruge penge på at forhindre AGF i at bide sig fast i toppen, for det ville unægteligt gøre det sværere for dem at tjene penge de kommende år.

FCM ser sig nok ikke helt så udfordret på den korte bane, men de vil også have gavn af, at AGF ikke begynder at blive et permanent top 3-hold.
Hvis vi forudsætter, at AGF’s ledelse fortsætter med generelt at agere fornuftigt (og hvorfor ikke det?), så vil det være et tåbeligt spild af penge at prøve at spænde ben på den måde. AGF kommer til at udfordre dem om tredjepladsen inden for overskuelig fremtid uanset hvad, og det bliver mere sandsynligt, vi også tager den fra dem, jo mere de kaster sig ud i den slags dyre julelege.

Med de historier der er kommet frem omkring Uwes fyring kan Anderssons skifte til Djurgården skal måske også ses i lyset af, at det på det tidspunkt lignede, at Uwe ville fortsætte som cheftræner. Hvis det var en faktor i hans beslutning, kan AGF meget vel være en mere interessant destination nu, end klubben var dengang, og derfor kan et skifte tilbage sagtens være aktuelt og noget som Andrsson meget gerne ser sig selv i?

Med de historier der er kommet frem omkring Uwes fyring kan Anderssons skifte til Djurgården skal måske også ses i lyset af, at det på det tidspunkt lignede, at Uwe ville fortsætte som cheftræner. Hvis det var en faktor i hans beslutning, kan AGF meget vel være en mere interessant destination nu, end klubben var dengang, og derfor kan et skifte tilbage sagtens være aktuelt og noget som Andrsson meget gerne ser sig selv i?

Der gik 27 dage fra det blev annonceret, at Uwe Rösler blev fyret, til MA blev solgt. Til gengæld gik der kun en uge fra Poulsen blev ansat til MA blev solgt. Jeg tænker mere, MA søgte væk, fordi han var træt af kaos, uklarhed og spillestil end fordi, Uwe skulle blive.

Der gik 27 dage fra det blev annonceret, at Uwe Rösler blev fyret, til MA blev solgt. Til gengæld gik der kun en uge fra Poulsen blev ansat til MA blev solgt. Jeg tænker mere, MA søgte væk, fordi han var træt af kaos, uklarhed og spillestil end fordi, Uwe skulle blive.
Så er det mig der ikke helt havde tidslinjen på plads, det var lige frit fra hukommelsen, at han skiftede før Poulsen kom til.

Men din forklaring lyder også ganske plaucibel

Perfekt og perfekt. Jeg tror mange glemmer hvor meget MA sænkede farten i bolden og hvordan han var mere en éner end holdspiller. Kvaliteterne er ikke til debat, men han kommer ind på et hold med en velolieret spillestil, som han skal købe ind på og accepterer. Det er nok den største udfordring for en spiller som ham.
Det tror jeg ikke er det store problem, for at være ærlig.

Han er professionel fodboldsspiler, der naturligvis skal passe ind i den spillestil træneren giver ham. Det er klart, hvis man fra AGFs sportslige ledelse ikke tror han vil kunne deltage i pasningsspil, og nogle af de mønmstre vi har nu, så skal han ikke være her, men tror ikke det er et problem.

Jeg synes man i perioder glemmer hvor godt, og hurtigt vi spillede under Uwe. Blandt andet den periode, hvor vi spillede MEM som venstre 8'er og Anderson som højre 8'er. Der var der mange dybdeløb og

I øvrigt, så er der positiv dialog med Malmö omkring Sebastian Jørgensen, hvor både GF og Köln står stejlt i hver deres hjørne omkring prisen på Carstensen. Begge spillere vil meget gerne fortsætte i GF
Hvor mange penge er det AGF og Köln slås om? Jeg er med på at CV ikke skal kaste om sig med penge, men det kan også blive for nærrigt ift. en spiller, der passer så godt ind i klub og spillestil som Carstensen.

Det tror jeg ikke er det store problem, for at være ærlig.

Han er professionel fodboldsspiler, der naturligvis skal passe ind i den spillestil træneren giver ham. Det er klart, hvis man fra AGFs sportslige ledelse ikke tror han vil kunne deltage i pasningsspil, og nogle af de mønmstre vi har nu, så skal han ikke være her, men tror ikke det er et problem.

Jeg synes man i perioder glemmer hvor godt, og hurtigt vi spillede under Uwe. Blandt andet den periode, hvor vi spillede MEM som venstre 8'er og Anderson som højre 8'er. Der var der mange dybdeløb og
Jeg husker det tydeligt, men jeg husker også hvordan vi nu er et helt andet sted. MA er super prof, men også en stærk personlighed, så det bliver spændende at følge hvad der sker. Når det er sagt, så vil jeg elske en ekstra 10'er så der kan roteres (med kvalitet).

Hvor mange penge er det AGF og Köln slås om? Jeg er med på at CV ikke skal kaste om sig med penge, men det kan også blive for nærrigt ift. en spiller, der passer så godt ind i klub og spillestil som Carstensen.
hvis vi mister Carstensen pga nærighed i forhold til den frikøbsklausul, så vil det være en såkaldt "generational fumble" af cv. Carstensen skal bare købes, det kan ikke være til diskussion

Jeg husker det tydeligt, men jeg husker også hvordan vi nu er et helt andet sted. MA er super prof, men også en stærk personlighed, så det bliver spændende at følge hvad der sker. Når det er sagt, så vil jeg elske en ekstra 10'er så der kan roteres (med kvalitet).
Helt enig.

Vi havde en trup på 23 mand.

Vi mister som minimum Paddy og Beijmo. Muligvis også Dalsgaard. Tchamche er for mig et udlejnings projekt. Måske vi mister Yakob og en til.

Vi skal ende med en trup på 26 pga europæisk fodbold.

Truppen skal være bedre end sidste år, det må være ambitionen.

Det vil sige vi skal have 6-9 spillere ind.

Jeg kan slet ikke se, at det er et problem at hente Anderson - hvis muligt.

Han skal nok ikke være den stjerne han var før, men en rolle ala den nogle af vores dygtige central midtbanespillere også vil have.

hvis vi mister Carstensen pga nærighed i forhold til den frikøbsklausul, så vil det være en såkaldt "generational fumble" af cv. Carstensen skal bare købes, det kan ikke være til diskussion

Mon ikke CV presser den lige til truppen skal møde ind igen, og så tager den pris vi kan får den ned på. Det er strategi lige nu.

Mon ikke vi har til 1/7 til at bestemme os, og derfor gør alt hvad vi kan indtil der med at handle. Hvis det ikke lykkes, så tager vi bare prisen der er aftalt?

Kender ikke det præcise beløb, mit gæt er 1,5 - 2 mil. - men AGF og Carstensen er enige om alt det andet.

Det kommer vel an på, hvem CV i givet fald henter i stedet for. Hvis han nu f.eks. henter Mads Roerslev, Elias Jelert, Rasmus Nissen eller Mæhle i stedet for Castensen, så brokker vi os trods alt næppe.

Det er nok ikke videre realistisk, og jeg er enig i, at vi gerne skal lande Carstensen. Jeg tror dog, som @valverde4ever, også, at det nok ender der i sidste ende.

Men CV skal selvfølgelig forsøge at få den absolut bedste pris. En million sparet er en million mere til det næste indkøb.

Latest posts

Back