New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 171K
Det vil heller ikke passe i nogen som helst strategi at forlænge med ham

Vi har lige mistet 2 af vores største ledere og kulturbærer. Med NP som ingen af os aner om han igen kan spille kontinuerlig og om Tingager er ved at blive indhentet af Father time, så jeg mere end gerne Dalsgaard forlænger med et år.

2 store lønninger er væk, der er råd og plads til Dalsgaard.

Det er en stor ting udenfor banen at miste Beijmo og PM, men på banen er det formentlig kun Beijmo, der reelt gør nas - her er perspektivet forventet værdi kommende sæson. Jeg synes PM er stærkere end Serra (kan spille hver gang, har større spilforståelse og er bedre i feltet), men tror Serra ville spille mindst lige så meget som PM. Og mest af alt tror jeg på Lind, og nok også et 2. Valg der sætter dem begge bagest i køen.

Hvis Dalsgaard stopper også, er der foretaget en seriøs amputation i hierarkiet. Spillemæssigt skal CV nok løse det, men Casper Højer lyder mere og mere som en god løsning.

Jønsson har også noget interessant over sig. Men det afhænger meget af aktuelt niveau. Og så har jeg ikke nogen pejling på JJ ift spilintelligens og lederegenskaber.

Vi har lige mistet 2 af vores største ledere og kulturbærer. Med NP som ingen af os aner om han igen kan spille kontinuerlig og om Tingager er ved at blive indhentet af Father time, så jeg mere end gerne Dalsgaard forlænger med et år.

Enig, det var egentlig skrev - klumpet - med et glimt i øjet, da der havde været meget fokus på at vi havde hentet ringvrag og spillere over 24.

Jeg er helt på linje. Hvis han ikke forlænges, skal der hentes en erfaren erstatning på en meget høj hylde

Det er trist at miste (mindst) to kulturbærere, men som i mange andre sammenhænge vil nogle nye formentlig træde frem. Nu har Kahl ikke længere Felix til at sige, han skal holde sig tilbage, når Felix skal på eventyr frem ad banen, og nu må andre tage ordet i omklædningsrummet eller i cirklen inden kamp. De har heldigvis kunnet lytte til legenden som forberedelse.

Jeg tror, at lige netop Kahl og måske spillere som Gifty og Knudsen træder ud af skyggerne og træder frem med den pondus, deres præstationer har givet dem.

Jeg er ikke bekymret for en potentiel lederskabskrise.

Der er stadig mange erfarne spillere og umiddelbart potentielle ledere i truppen.

Jeg er mere bekymret for kontinuiteten og de spillemæssige relationer på holdet, som vil lide under de uundgåelige udskiftninger.
Hvis vi ser på stærkeste opstilling i sidste sæson, så er der da nogle huller. Men så er det heller ikke værre. Patrick Mortensen var nærmest slået af holdet. Hentes en Alexander Lind, er det jo en opgradering.

Jeg tror der bliver kastet en del penge efter truppen i dette vindue

Jønsson har også noget interessant over sig. Men det afhænger meget af aktuelt niveau. Og så har jeg ikke nogen pejling på JJ ift spilintelligens og lederegenskaber.
Jeg tror han har fået en ganske fin karriere udlandet, netop på grund af hans spilintelligens, for det lå ikke i kortene - så vidt jeg husker - at han skulle blive en spiller med kampe på landsholdet og en udenlandskarriere.

Aktuelt generer det mig egentlig mest, at vi ikke får sluttet af med en ordentlig hyldest til Paddy.
Jeg havde håbet på 6 - 12 mdr. og plads i startopstillingen til første kamp på det nye stadion, så Paddy kunne føre holdet ind til indvielseskampen.

Eller en testimonial som indvielse af det nye stadion. Sådan en kamp fik Peter Graulund (imo fortjent) - og Paddys betydning har været endnu større.

Jeg begynder at blive bekymret for bredden.

Beijmo og PM er allerede væk, og Dalsgaard og JH kan også snart være fortid. Så har vi ik nævnt spillere som Arnstad, Bech og Links, der måske ku få ret attraktive tilbud fra større klubber.

I forvejen var truppen ekstremt smal og manglede i hvert fald 3-4 dygtige SL-spillere for at kunne klare en halvsæson med europæisk fodbold. Nu er vi nærmere 5-6 nye spillere, der skal kunne præstere relativt hurtigt. Transfervinduet er selvfølgelig først lige gået i gang, men CV står godt nok foran en stor opgave.

Jeg begynder at blive bekymret for bredden.

Beijmo og PM er allerede væk, og Dalsgaard og JH kan også snart være fortid. Så har vi ik nævnt spillere som Arnstad, Bech og Links, der måske ku få ret attraktive tilbud fra større klubber.

I forvejen var truppen ekstremt smal og manglede i hvert fald 3-4 dygtige SL-spillere for at kunne klare en halvsæson med europæisk fodbold. Nu er vi nærmere 5-6 nye spillere, der skal kunne præstere relativt hurtigt. Transfervinduet er selvfølgelig først lige gået i gang, men CV står godt nok foran en stor opgave.
Vinduet for registrering åbner om 14 dage.

Men ja, vi er kommet fra land med et par udløb der ikke bliver forlænge.

Der er ingen tvivl om, at vi ser ind i et vindue med 6-8 tilgange. Beijmo, Mortensen m.fo erstattes og der skal hentes til bredden - så vi kan spille en turnering mere. Heldigvis ser vi ind i større indtægter, så spændende hvad der hentes.

Det bliver ikke Lyngby som Mortensen skifter til, har fra pålidelige kilder i klubben at Mortensen er i tæt dialog med brøndby.

Vild udvikling. En skam han vægter 1 år i brøndby mere end 200% legende status i GF.

Hvad fanden skulle han i Brøndby? Og hvad fanden skulle Brøndby med ham?

Modsat beijmos skifte, ville det der give 0 mening..

Latest posts

Back