New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 3K
  • Views Views: Views 171K
Vi har kynisk set fået det maksimale ud af Paddy og kunne vel ikke have bedt om mere.
Hans tid som topspiller er desværre udløbet og på trods af han legende status i klubben så er er farvel et smukt afsluttende kapitel.
Nu har CV så et kæmpe ansvar i at sørge for vi rykker os som klub.
Der skal erstattes de spillere som må formodes af forlade klubben yderligere.
Skal man tage den formodning fra både CV og JN om at man ville holde fast i toppen så skal der investeres i toppen.

I sandhed et gyser spændende vindue vi går i møde.

Vi har kynisk set fået det maksimale ud af Paddy og kunne vel ikke have bedt om mere.
Hans tid som topspiller er desværre udløbet og på trods af han legende status i klubben så er er farvel et smukt afsluttende kapitel.
Nu har CV så et kæmpe ansvar i at sørge for vi rykker os som klub.
Der skal erstattes de spillere som må formodes af forlade klubben yderligere.
Skal man tage den formodning fra både CV og JN om at man ville holde fast i toppen så skal der investeres i toppen.

I sandhed et gyser spændende vindue vi går i møde.
Jeg tror det her betyder, at man smider rigtig mange penge efter at forlænge to år yderligere med Bech. Arnstad har tre år tilbage, måske man også holder ham. Forhåbentlig lander man et godt salg på Yakob.

Spændende bliver det.

Om det er trolde eller seriøst med PM er mindre vigtigt. Som spiller er han ikke relevant for AGF som andet end marginal. Stiller han op for BIF mod AGF vil min reaktion være, at det er win-win - en sejr for den store legende at få spilletid, og en kæmpe fordel for AGF at skulle møde PM i stedet for en angriber med aktuelt niveau til suppen.

Hvis det er i en kapacitet som træner eller lignende er det da træls. Det havde jeg gerne set ham være for AGF. Men om han tager den rolle i Lyngby eller BIF er mig relativt ligegyldigt.

Han spillede også i BIF før end Lyngby. Brormand spillede også derude.

Men strategisk giver det ikke mening for Brøndby
Uanset hvor PM skifter hen, bliver det næppe et strategisk skifte for den pågældende klub. I Brøndby ville han blive backup, fuldstændig lige som her. I så fald ville det være et spørgsmål om at veje en højere løn og en længere kontrakt på imod at blive i AGF.

Jeg synes vi burde have givet ham et tilbud om et år mere med samme løn, fordi han stadig ville blive en vigtig backup og fordi vi kunne sige tak for alt. Men måske var det sådan man tænkte ved den forrige forlængelse.

Brøndby kunne sagtens give mening, hvis de så holder på Ambæk en sæson mere. Men det der ikke helt rimer er, at de endnu ikke har fået en ny cheftræner og hørt om han synes det er en god ide.

Ærgerligt at der ikke blev en lejlighed til at hylde PM, men det kunne da være fedt at lave noget for/med ham, når stadion indvies langfredag. Det ville han sikkert selv synes var fedt.

Jeg er ikke bekymret for en potentiel lederskabskrise.

Der er stadig mange erfarne spillere og umiddelbart potentielle ledere i truppen.

Jeg er mere bekymret for kontinuiteten og de spillemæssige relationer på holdet, som vil lide under de uundgåelige udskiftninger.

Hvis vi ser på stærkeste opstilling i sidste sæson, så er der da nogle huller. Men så er det heller ikke værre. Patrick Mortensen var nærmest slået af holdet. Hentes en Alexander Lind, er det jo en opgradering.

Jeg tror der bliver kastet en del penge efter truppen i dette vindue

Jeg tror på en relativt stor udskiftning, og det har vi jo vidst det meste af sæsonen. At man naturligt vælger at ignorere logikken og håbe det bedste er en naturlig reaktion.

Med mesterskab, øget sportsligt budget og god forberedelsestid er der gode muligheder for CV kan erstatte det sportslige niveau.

Lederskabet kan man formentlig håndtere, men det er usikkert. Den nuværende trup er kombinationen af lang tids opbygning og relationer, inkl tre år med den bryske tysker. Den struktur skal vedligeholdes, så man fortsat kan spille med høj risiko i opspillet. Og der gør en Beijmo, Poulsen, Dalsgaard etc mere ondt, end en Arnstad eller Bech.

Det stiller også et spørgsmål til JP. Kan du selv opbygge noget tilsvarende, som den struktur du arvede? Jeg håber svaret er ja.

CV om Mortensen:

- Jeg kan roligt sige, at ”Paddy” er en af de mest betydningsfulde AGF-profiler i moderne tid. Han er et klubikon og har en plads i AGF-historien som meget få kan måle sig med, og det er klart, at det er vemodigt for alle i AGF at skulle sige farvel til ham.
- Vi har haft en god dialog med Patrick løbende i forhold til at fortsætte i AGF, men han er kommet frem til, at den sidste del af hans karriere skal fortsætte et andet sted. Det respekterer vi naturligvis, og jeg tror, at jeg taler for alle, når jeg sender den varmeste tak til ”Paddy” for, hvad han har givet til AGF

Latest posts

Back