New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 4K
  • Views Views: Views 268K
Transfervindue Sommer 2026
Om det skal løses via et systemskifte, så han kan spille mere klassisk kant, eller om han kan spille en 10er i et setup med en anden type wingback bag sig, ved jeg ikke. Men jeg synes, det er vigtigt, at Emmery i næste sæson får en rolle, hvor han er endnu mere fri til det offensive. Og at han får endnu mere spilletid. Og jeg synes, niveauet kan bære, at man prioriterer den vej.

Med JAs comeback og Borgeres debut tegner der sig iøvrigt spændende perspektiver for spilletid til ungdommen næste år. Det er vel relativt realistisk, at Emmery, TK, JA, Haugstrup, måske Callø, måske ST og måske Borgere alle kan spille en relativt stor rolle næste år. Så begynder vi at rykke ved statistikken @Martinstranger. Det er næsten ugudeligt at sige, men det synes jeg faktisk er næsten (men også kun næsten) ligeså spændende som mesterskabskampen.

Jeg syntes han har nogle interessante pointer i hans podcast 👌

Kan ikke huske det 100 % men måske det var efter sidste runde, at han havde et afsnit omkring fremtiden. Der var hans take ligesom dit, at man til næste sæson ville begynde at ændre til fordel for flere af de unge spillere - mener han nævnte Emmery og kristjansson som de største offensive talenter. Det vil måske kræve et systemskifte. Der er selvfølgelig også Bogere som er på vej og nu har fået hans debut👏 Tillykke til ham. Her er jeg sikker på der kræves noget mere taktisk skoling - spørgsmålet er hvor hurtigt det kan komme. Han lyder/virker også som en med nogle meget stærke spidskompetencer.

Jeg syntes det er tydeligt at Emmery har et stort talent som kan noget ekstraordinært men som du nævner, giver det lidt køb på noget defensivt. Nu var jeg selv efter ham på bagkant af kampen mod Bif, da han ikke investerede nok i at løbe med hjem selvom han var indskiftningsspiller. Umiddelbart syntes jeg det så bedre ud i går.

Til sommer er jeg meget spændt på hvordan CV/JP løser "fremtiden" - måske det ender i et systemskifte. På den anden side skal man formentlig spille noget sjovt i Europa og vil man så ændre for meget - det bliver en svær vurdering. I sidste ende virker JP ikke som en der er bange for at "rive plastret af" og gå i en retning - så kan det være han går lidt tilbage igen men han virker som en der gerne giver den et forsøg.

Jeg tror det bliver yngre til næste år men det er altid svært at vurdere, hvor hurtigt sådan en udvikling slår igennem. I sidste ende tror jeg det vil være med til at styrke klubben både sportsligt og økonomisk.

Kan Emmery ikke erstatte Arnstad på sigt? Om det så er til sommer eller vinter måske. Han har potentialet til at spille fast inden for den nærmeste fremtid.

Hvis jeg har forstået ret fra folk med mere taktisk indsigt end jeg selv, så vil Emmery gerne starte sine løb ude i siden. Dermed tager han det samme rum, som Links også tager. Hvis vi spiller Emmery som 10, mangler vi en spiller centralt, ligesom vi hæmmer Links, fordi hans rum bliver mindre. Hvis jeg altså har forstået rigtigt. Men det er givetvis noget, der kan justeres, hvis man mener, det er den rigtige løsning.

Last edited:
Jeg mener (som jeg hele tiden har gjort), at Serra har præsteret så godt over en længere periode med Kiel (indrømmet, for efterhånden en del år siden), at det giver mening for AGF at give ham en ordentlig chance for at genfinde niveauet. Det er en helt anden case end fx Badji, som formentlig er for dårlig til det basale til nogensinde at blive god nok til AGF.

Jeg tror heldigvis ikke, klubben er enig med de ærede meddebattører, som stædigt fastholder, at Serra skal væk. Man ser jo igen og igen, at det absolut ikke er garanti for noget som helst at hente nye 9’ere udefra, selv om man smider relativt store beløb efter det. Det fornuftige vil i mine øjne være at starte med Serra i de kommende kampe. Hvis han gør sig godt gældende i sine resterende minutter, skal han selvfølgelig blive i AGF. Det var to textbook-9’er-mål, han scorede i går! :cool:

Jeg tror du er noget mere optimistisk end jeg ift Serras potentiale hos AGF. Men jeg har dog set ham som mere relevant end Badji hele vejen.

Som jeg læser ovenstående mener du heller ikke at Serra skal være klubbens førstevalg efter sommerferien?

Jeg ser mere perspektiv i at beholde Serra end PM. Men derfra og til reelt perspektiv er der noget vej endnu.

Man kan også spørge sig selv: 'Hvis Serras kontrakt udløb til sommer, ville man så give han en ny?' Jeg kan ikke se ideen i det som andet end en gap-filler.

Og jeg mener både PM og Serra er meget sympatiske og glimrende holdspillere, og jeg tager meget gerne fejl med Serra. Det viste giver bare ikke grundlag for at tro på han bliver en god angriber for AGF.

Jeg tror du er noget mere optimistisk end jeg ift Serras potentiale hos AGF. Men jeg har dog set ham som mere relevant end Badji hele vejen.

Som jeg læser ovenstående mener du heller ikke at Serra skal være klubbens førstevalg efter sommerferien?

Jeg ser mere perspektiv i at beholde Serra end PM. Men derfra og til reelt perspektiv er der noget vej endnu.

Man kan også spørge sig selv: 'Hvis Serras kontrakt, ville man så give han en ny?' Jeg kan ikke se ideen i det som andet end en gap-filler.

Og jeg mener både PM og Serra er meget sympatiske og glimrende holdspillere, og jeg tager meget gerne fejl med Serra. Det viste giver bare ikke grundlag for at tro på han bliver en god angriber for AGF.
Vi er nok ikke så langt fra hinanden. Jeg er da helt enig i, at han ikke på det nuværende grundlag kan være starteren på 9-positionen næste år, men han har stadig fået for lidt spilletid til, at jeg vil konkludere, som du gør. Han har spillet 369 minutter (tre starter) i denne suppesæson og scoret tre mål. Der er ikke et dårligt output fra en spiller, som blev moppet totalt i kulkælderen i hele sidste sæson.

Pointen for mig er også, at det er så forpulet svært at rekruttere 9’ere til en dansk klub som AGF. Det viser vores egne erfaringer, men jo også andres. Selv hvis man bruger relativt mange penge. Så man skal være varsom med at kassere og hente, hvis det, man har, ikke definitivt kan bedømmes som uegnet. Vi er noget klogere om seks kampe. 🤓

Last edited:
Vi er nok ikke så langt fra hinanden. Jeg er da helt enig i, at han ikke på det nuværende grundlag kan være starteren på 9-positionen næste år, men han har stadig fået for lidt spilletid til, at jeg vil konkludere, som du gør. Han har spillet 369 minutter (tre starter) i denne suppesæson og scoret tre mål. Der er ikke et dårligt output fra en spiller, som blev moppet totalt i kulkælderen i hele sidste sæson.

Pointen for mig er også, at det er så forpulet svært at rekruttere 9’ere til en dansk klub som AGF. Det viser vores egne erfaringer, men jo også andres. Selv hvis man bruger relativt mange penge. Så man skal være varsom med at kassere og hente, hvis det, man har, ikke definitivt kan bedømmes som uegnet. Vi er noget klogere om seks kampe. 🤓

Jeg tror, vi skal vente med at vurdere Serra til sæsonen er overstået. Han ser ud til at have taget pladsen som starter, og det er reelt først nu, han får chancen. I de tre kampe, han har fået lov at starte i streg, har han scoret to mål og fået et mål underkendt for en diskutabel offside. Hvis han fortsætter sådan de næste syv kampe, så er diskussionen en helt anden.

Vi kan ikke bruge til noget, at han har været ejet af AGF i tre sæsoner. I den første sæson fik har to starter i SL (og scorede i den ene). Herudover fik han en lang række fortrinsvis korte indskiftninger. Det er i min optik ikke en fair chance. Sidste sæson var han kasseret og udlejet af en anden træner og en anden sportsdirektør. Og i denne sæson bød efteråret på en lang række korte indskiftninger.

Det er først nu, Serra får chancen. Lad os nu vente at se, hvad han kan. Foreløbigt ser det fint ud.

Vi var mange, som truede med bål og brand, hvis AGF købte NP. Magen til usympatisk røvhul som endda spillede i freaking Randers, skulle man lede længe efter. I dag er han en af de bedste indkøb (sammen med flere andre på dette vidunderlige hold) og han er kommet så meget ind under huden på undertegnet, at han nok kan snige sig ind i top 10 over mine all-time favorit GF-spillere.

Scorer Lind mange mål vil (næsten) samtlige GF-fans give 2 fucks for hans personlighed.

Meget mere AGF foreslår også at hvis vi på nogen måde kan købe Lind til sommer så skal vi gøre det..
Men har FCN ikke en forkøbsret til ham? Ved ikke om de har tænkt sig at udnytte den og Lind kan vel også altid sige nej. Men så skal der jo forhandles med Pisa, som måske gerne vil give ham en ny chance efter en sæson, hvor han har fået en del spilletid. På Transfermarkt står hans værdi til 6 mio EUR. Han har kontrakt til sommeren 2028.

I sommeren 2025, så ja. AGF ser ind i at skulle bygge et (stort set) nyt hold op efter sæsonen. Her tæller Linds attitude og personlighed gevaldigt ned, men klart en kvalitets spiller.
Det der betyder noget er hvordan han er i omklædningsrummet og på træningsbanen. Ikke hvad han siger i pressen efter kampene.

Ellers ville f.eks. NP heller ikke være den store gevinst...

Scorer Lind mange mål vil (næsten) samtlige GF-fans give 2 fucks for hans personlighed.

Det er også bare først når en spiller kommer til klubben at vi hører dem ordenligt i interview med klubben internt etc - og lærer dem rigtigt at kende.
Og de kan jo udvikle sig (læs: trække den hvide trøje over hovedet hjælper meget) - og bygge fornuft på via sådan et skifte.

Lindrup var en af de eneste jeg aldrig lærte at holde af nærmest - på den front.

Vi var mange, som truede med bål og brand, hvis AGF købte NP. Magen til usympatisk røvhul som endda spillede i freaking Randers, skulle man lede længe efter. I dag er han en af de bedste indkøb (sammen med flere andre på dette vidunderlige hold) og han er kommet så meget ind under huden på undertegnet, at han nok kan snige sig ind i top 10 over mine all-time favorit GF-spillere.

Fuldstændig sandt!
Jeg havde det på samme måde med NP (og i øvrig JN i sin tid), og jeg har det som dig med NP (og jeg formoder med JN) nu.

Lind virker lidt som en løjerlig kombination af snothvalp og hjemmeføding. Samtidig har jeg ikke set noget fra ham, som ikke kan afskrives med "at forsvare klubfarverne" - altså at komme med et stærkt biased partsindlæg. Han er ikke på Victor Fischer niveau for mig at se.

Desuden er jeg overbevist om, at hvis han kommer til AGF, så bliver han jo altså en del af en herlig og kærlig gruppe - det skal nok smitte af på ham.

Enig. Vil du mene der ofte er diskrepans mellem diverse spilleres ytringer i pressen og hvordan de agerer i omklædningsrummet eller til træning ?
Jeg vil nok nærmere vende den om og sige, at jeg har svært ved at se den store korrelation.

Og generelt er det nok sådan at målmænd og angribere lidt oftere stikker lidt ud personlighedsmæssigt ift. de fleste andre spillere. Det skal man kunne rumme i en trup.

Latest posts

Back