New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11K
  • Views Views: Views 707K
Transfervindue Sommer 2026
Hvis Yakob ryger til sommer, så skal vi have en ny, teknisk dygtig og offensivt indstillet 8'er. Det er JJ ikke. Umiddelbart bliver det for meget med NP, Solbakken, Knudsen og så også JJ som 8'ere. Hvor skal kreativiteten og raidsene ind i feltet komme fra?
Valid pointe.
Jeg tror(!) at Knudsen og Solbakken har det i sig. At kunne mere af det som Yakob kan i dag offensivt.
De har begge vist det i glimt.

Valid pointe.
Jeg tror(!) at Knudsen og Solbakken har det i sig. At kunne mere af det som Yakob kan i dag offensivt.
De har begge vist det i glimt.
Jeg tror ikke de nogensinde har vist sig som den slags spiller i deres karrierer hidtil. Det er ihvertfald ikke målfarlighed og assists der kendetegner dem.

Kæft en kegle, ham Farzam Konegate:
"Han har sagt "ja" men ikke endeligt "ja"!" - så ring da til den pågældende interessent i stedet for at skrive halve usandheder. Kan du ikke få kontakt hertil så flet arret eller brug det skrevne korrekt.

Men uanset ståsted, er det vildt, at man bare som sensationshungrende journalist/klub/agent kan plante en historie, slå op i banen og dække sig bag "kilder" UDEN konsekvens what so ever. Der er altså mennesker, der rammes af sådanne negative historier.

Og endeligt "afslører" Farzam igen sig selv og Ørlegaards parallelløb og brug af hinanden ved sit heftige forsvar af sidstnævnte og det er SÅ synd for ham, at han ikke vidste han talte med en journalist og at der kom en historie.

Jeg tror ikke de nogensinde har vist sig som den slags spiller i deres karrierer hidtil. Det er ihvertfald ikke målfarlighed og assists der kendetegner dem.
Enig. De er anderledes typer end Yakob.

Vi spillede dog fine kampe med Solbakken og Poulsen også, efter vi havde solgt Mads Emil. Det giver jo plads andre steder. Man kan f.eks skubbe wingbacks helt op på sidste linje.

Jeg tror dog også, at såfremt Yakob sælges, så hentes der en afløser ala ham. Alternativt så spiller man noget anderledes, og har f.eks kun en mellemrumsspiller i stedet for de nuværende to.

Jeg paa det mere romantiske hold i forhold til JJ, hvis forventsnings afstemningen er meningsfuld for begge parter, oekonomi, roller paa holdet osv.

Jeg synes det er legitimt at saette sporgsmaal ved mandres niveau, ikke mindt taget i betragtning af at jeg ser suppen som vaesentlig staerkere end for bare 5 aar siden.

Umiddelbart giver det absolut ingen mening for JJ at skrive under med en dansk klub for slut august i forhold til forsker ordningen.
Jeg er ok med at man er i tvivl om mandens niveau, det er jeg også selv. Og hvem ved om manden kan gå ind på AGFs hold? Mit bud er ja, men det er som tidligere nævnt et bud.

Det der irriterer er lighedstegnet mellem ikke at afvise JJ og at skulle insistere på han udstyres med en 4-årig kontrakt der giver ham samme nettoløn som i Grækenland.

Jeg tror ikke at JJ-skeptikerne er så negativt indstillede at de vil afvise en fin aftale hvor han får fair løn og forventes at være god nok på en 2-årig aftale - med mindre man meget eksplicit afviser ham af princip.

Og jeg vil gerne tro at JJ-skeptikerne også tiltror mig og andre nogenlunde hæderlige motiver og evne til at tænke sammenhængende.

Så er der lidt mere “brænde” til Tobias Bech bålet

To ting i det det discount setup er virkeligt groteske.

Nummer 1) At det der panel bare køber ind på FTs fortælling, uden den mindste kritik. ‘Nåhhh, du siger, du har flere kilder, der bskker din historie op? Jamen så fuck da, at hovedpersonen selv siger noget andet. Han lyver nok’

Nummer 2) At fucking Søren Villigmås skal have så meget taletid. Han ved absolut intet om fodbold.

Uanset, om FA eller Bech har ret, så er det der virkeligt et sløjt debatprogram. Fuck en samling nikkedukker.

To ting i det det discount setup er virkeligt groteske.

Nummer 1) At det der panel bare køber ind på FTs fortælling, uden den mindste kritik. ‘Nåhhh, du siger, du har flere kilder, der bskker din historie op? Jamen så fuck da, at hovedpersonen selv siger noget andet. Han lyver nok’

Nummer 2) At fucking Søren Villigmås skal have så meget taletid. Han ved absolut intet om fodbold.

Uanset, om FA eller Bech har ret, så er det der virkeligt et sløjt debatprogram. Fuck en samling nikkedukker.
Jeg har ikke set det skal jeg sige, men der er i hvert fald to forhold der gør at det næsten kun kan gå galt: der er en udlægning der er mest interessant for dem og ikke alle parter har lige megen interesse og mulighed for at udtale sig.

Jeg synes stadig AGF skal sørge for at der bliver kørt en sag mod Ørgaard for som minimum vil Farzam så skulle be- eller afkræfte sin historie i en sammenhæng hvor han ikke bare kan sige hvad som helst.

Jeg har ikke set det skal jeg sige, men der er i hvert fald to forhold der gør at det næsten kun kan gå galt: der er en udlægning der er mest interessant for dem og ikke alle parter har lige megen interesse og mulighed for at udtale sig.

Jeg synes stadig AGF skal sørge for at der bliver kørt en sag mod Ørgaard for som minimum vil Farzam så skulle be- eller afkræfte sin historie i en sammenhæng hvor han ikke bare kan sige hvad som helst.
Jeg synes AGF skal lade det ligge, måske grine lidt af det eller finde lidt popcorn frem sammen med Bech mens journalister og agenter river hovederne af hinanden og så ellers fokusere på at spille fodbold.

Jeg synes AGF skal lade det ligge, måske grine lidt af det eller finde lidt popcorn frem sammen med Bech mens journalister og agenter river hovederne af hinanden og så ellers fokusere på at spille fodbold.
Problemet er at FCM/Ørgaard/Farzam tilsyneladende har et eller andet kørende for at genere AGF og så længe de kan gøre det uanfægtet og med ukritisk videreformidling af andre medier kan vi sikkert se frem til det igen til sommer. Det er nok ikke AGF der kører sådan en sag, men de kan jo nok spørge nogen er sted i systemet hvad de mener og Farzam har trods alt beskyldt en agent for at forhandle med en af AGF's spillere i strid med reglerne, så det er temmelig problematisk at det alene er noget medierne kan sovse rundt i og forsøge at skabe uro i AGF med i flere uger.

Det lader i hvert fald til at være en historie der ikke lige forsvinder igen:

-Det er rigtigt, at Jens Ørgaard ringede mig op for prøve at stoppe historien. Han gik også så langt som til at sige, at han ville gå fuldstændig amok på os, hvis vi skrev historien. Så han har selvfølgelig været meget interesseret i at få stoppet den historie, forklarer Michel Wikkelsøe Davidsen og fortsætter:

-Men vi reagerer selvfølgelig ikke på trusler hos os. Man kan ikke bare trække et interview tilbage, fordi man pludselig af en eller anden grund ikke ønsker at medvirke

Det er fandme vildt hvis Jens Ørgaard er så presset så han forsøger at true Bold.dk, det tyder på at det har haft konsekvenser for ham, at han er blevet beskyldt for at involvere sig i en sag som ikke omhandler en af hans spillere.

Ansvarshavende chefredaktør Jan Schouby i et skriftligt svar til Viaplay Sport News:

-Farzam har ret i to ting; Ét, historien blev afsløret af Stiften, og to, ja, vi har meget dybe kilder i AGF. Men Farzam aner til gengæld absolut intet om, hvorfra vi fik tippet til vores afsløring. I Sportstalk mere end antyder han, at det skulle være kilder i AGF, der har tippet os. Hvorfor han mener, at det er hans opgave at blande sig i det, forstår jeg ikke. Og jeg synes helt ærligt, at det er lidt ynkeligt, at han tillader sig at gætte på den slags. Men hvis det er sådanne gætterier, der generelt ligger til grund for Farzams ”journalistik”, så forstår jeg godt, at der med jævne mellemrum er folk, der sår tvivl om sandhedsværdien i nogle af hans artikler."
Jan Schouby svarer Viaplay skriftligt, og vælger at sætte Farzams journalistik i citationstegn, der er sgu gang i retorikken overfor ham og Tipsbladet, lige nu. Tipsbladet vælger i øvrigt at forsøge at tage historien ihjæl, eller i hvert fald forsøger de at undgå at blive associeret med den, det er godt nok stille, ikke et ord om at Tobias Bech har afvist deres historie, ikke nogen forsøg på at tage til genmæle overfor Bold.dk, Stiften eller Viaplay. Det er ret vildt det der foregår i sportspressen lige nu.

Det værste er jo, at det virker til at gå Tobias Bech på, fordi det er jo interessant nok at få optrevlet historien og se hvad der er op og ned.

Bech har ryggen fri, men Viasat bliver ved med at tale om den, fordi de buldrende olietønder skal sige et eller andet mellem reklameblokkene.

Jeg tror på et hændelsesforløb hvor AGF har fortalt Stiften om bud på Bech. Nok for at illustrere man har stået fast, for at give lidt indblik i det ikke kun var et spørgsmål om ind og for at etablere at prisen skal være højere. At FCM bød viser at man ikke skal ud i en 'MEM' igen, og måske også at krejlerne var vilde efter deres dyre fiasko.

Farzam har så jagtet historien fra FCMs side og talt med Ørgaard, der sikkert har braldret op om diverse uden at vide det ville gå i trykken - han er jo ikke direkte involveret i handlen, det ved journalister naturligvis. Det handler om lidt 'til baggrund'. Og så har Farzam hugget til. Og i stedet for at trække sig, da historien begyndte at se presset ud, gik han i ryggen på sin kilde. Sikkert straf for braldren og for at forsøge at redde eget skind. Men næppe favorabelt ift næste kilde, der måtte være.

(Bemærk: jeg ved ikke noget om hvordan arbejdet med kilder osv fungerer, jeg gætter bare).

Problemet med den sag er at der er en taber pt, og det er Tobias Bech.

Kan en eller anden fra AGF eller BSN ladet det sive til Stiften, for at vise at AGF har attraktive spillere som FCM gerne vil have? Det er en mulighed. Også er det gået helt galt derfra. Det er muligvis også det der gør AGF ikke agerer i denne sag.

MEN! Det udstiller også at FA har en forhold til BTAM som har været påpeget flere gange på Twitter og at han også er ved at have fået fedtet sig godt og grundigt ind på heden. Tænker fint vi kunne lægge Tipsbladet lidt på is.

Det værste er jo, at det virker til at gå Tobias Bech på, fordi det er jo interessant nok at få optrevlet historien og se hvad der er op og ned.

Bech har ryggen fri, men Viasat bliver ved med at tale om den, fordi de buldrende olietønder skal sige et eller andet mellem reklameblokkene.

Jeg tror på et hændelsesforløb hvor AGF har fortalt Stiften om bud på Bech. Nok for at illustrere man har stået fast, for at give lidt indblik i det ikke kun var et spørgsmål om ind og for at etablere at prisen skal være højere. At FCM bød viser at man ikke skal ud i en 'MEM' igen, og måske også at krejlerne var vilde efter deres dyre fiasko.

Farzam har så jagtet historien fra FCMs side og talt med Ørgaard, der sikkert har braldret op om diverse uden at vide det ville gå i trykken - han er jo ikke direkte involveret i handlen, det ved journalister naturligvis. Det handler om lidt 'til baggrund'. Og så har Farzam hugget til. Og i stedet for at trække sig, da historien begyndte at se presset ud, gik han i ryggen på sin kilde. Sikkert straf for braldren og for at forsøge at redde eget skind. Men næppe favorabelt ift næste kilde, der måtte være.

(Bemærk: jeg ved ikke noget om hvordan arbejdet med kilder osv fungerer, jeg gætter bare).
Nej det tror jeg faktisk ikke Farzam var klar over, prøv at se den “græder af grin emoji” i hans opslag på X:

IMG_2040.webp
Det lader til at Jens Ørgaard har udgivet sig for at være Tobias Bechs agent over for Farzam, og fordi Ørgaard ved, at Farzam ikke tjekker sådan noget (selvom det kun ville tage 5 minutter på DBUs hjemmeside), så har han bildt ham ind at de har ligget i forhandlinger med Bech og FCM. Ørgaard ved jo at selv Farzam følger de journalistiske regler, og aldrig vil afsløre en anonym kilde.

Eller det troede Ørgaard i hvert fald ikke at Farzam kunne finde på 🤭.

Så nu er Ørgaard presset, fordi enten har han spredt falske historier, eller også har han forhandlet på vejene af en spiller, som han ikke har kontrakt med. Derfor forsøger Ørgaard lige nu at gøre alt hvad han kan, for at få lukket sagen ned igen, han truer Bold.dk, for at undgå at de borer i den, og så lader han ellers som om han intet kan huske når han bliver spurgt.

Tipsbladet er også pressede, de holder fast i historien, for de kan ikke rigtigt gøre andet, men har intet skrevet omkring sagen siden Farzams artikel. Det er usædvanlig opførsel for et sportsmedie der lever af opmærksomhed, ikke at skrive om den sportshistorie der lige nu har aller mest opmærksomhed. Så de er helt sikkert også pressede, og håber at historien snart går væk igen.

Personligt, så er jeg ikke interesseret i og skifte job. Men hvis konkurrenten ringer og tilbyder at fordoble min løn, så smider jeg altså heller ikke bare røret på. Det gør de færreste. Fodbold er også et arbejde – og karrierer er korte.

Derfor er mit bud, at der har været seriøs interesse, og Bech har da selvfølgelig lyttet. Det ville næsten være uprofessionelt andet. Det betyder ikke nødvendigvis, at han har presset på for at komme væk eller skabt uro i klubben. Der er altså forskel på at være åben for muligheder og på at forsøge at tvinge et skifte igennem.

Og det er jo her, jeg synes, nuancerne forsvinder i især tipsbladets dækning - for et “ja” kan være sagt på mange forskellige tidspunkter i den her sag. For vi har jo set et eksempel før med Andersson i FCM der gerne ville skifte, hvor FCM reelt blev sat under pres for og tvinge skiftet igennem. Det er – så vidt vi ved – ikke det, der er sket her. Der er ikke lavet strejker, ingen offentlige utilfredse udtalelser (udover afvisning), ingen ultimative krav. Hvilket han kunne have gjort, hvis han insisterede på et skifte.

Så ja, han har med garanti tilkendegivet, at han var interesseret, hvis vilkårene var rigtige. Det er vel fair nok. Men så længe han passer sit arbejde, leverer på banen og ikke forsøger at tvinge noget igennem, så synes jeg faktisk, det er svært at hidse sig voldsomt op. Og nu bør medierne lade sagen ligge, da det kan begynde og gå ud over Bech, hvilket vil være synd.

Personligt, så er jeg ikke interesseret i og skifte job. Men hvis konkurrenten ringer og tilbyder at fordoble min løn, så smider jeg altså heller ikke bare røret på. Det gør de færreste. Fodbold er også et arbejde – og karrierer er korte.

Har det på samme måde og det har da fra tid til ande,n givet mulighed for at hæve lønnen hos egen arbejdsgiver ;)

Det lyder vanvittigt hvis AGF pludselig aktivt går ud og planter transferhistorier - har der ikke nærmest været hermetisk lukket de sidste år? At det så samtidig skulle være op til en vigtig semifinale (og ikke da transfervinduet lukkede) og for en af de vigtigste spillere, det lyder langt fra gennemtænkt. Den tror jeg ikke på.

Farzam blev sikkert presset af Stiften havde en transferhistorie som han ikke havde og derfor skulle der lidt ekstra kød på den. Så dykker han hurtigt ned i det og finder en vinkel der kan bruges - sjovt nok en der passer godt ind hos Fcm. Big surprise.

Det lader til at Jens Ørgaard har udgivet sig for at være Tobias Bechs agent over for Farzam, og fordi Ørgaard ved, at Farzam ikke tjekker sådan noget (selvom det kun ville tage 5 minutter på DBUs hjemmeside), så har han bildt ham ind at de har ligget i forhandlinger med Bech og FCM. Ørgaard ved jo at selv Farzam følger de journalistiske regler, og aldrig vil afsløre en anonym kilde.

Tænker godt de kan deles om opgaverne i et firma og måske det var bedre Ørgaard forhandlede med Fcm, end at det var BSN som selv gjorde det.

Så nu er Ørgaard presset, fordi enten har han spredt falske historier, eller også har han forhandlet på vejene af en spiller, som han ikke har kontrakt med. Derfor forsøger Ørgaard lige nu at gøre alt hvad han kan, for at få lukket sagen ned igen, han truer Bold.dk, for at undgå at de borer i den, og så lader han ellers som om han intet kan huske når han bliver spurgt.

Ørgaard og Farzam er pressede - det virker helt sikkert ikke på AGF som om det her skulle ud. Samtidig er der kollegaer i branchen som syntes Farzam er for meget og derfor får han igen, når han er lige frisk nok.

Han får da også lige en kindhest af Schouby som ikke gider deltage i Farzams gætterier.

Farzam har ret i to ting; Ét, historien blev afsløret af Stiften, og to, ja, vi har meget dybe kilder i AGF. Men Farzam aner til gengæld absolut intet om, hvorfra vi fik tippet til vores afsløring. I Sportstalk mere end antyder han, at det skulle være kilder i AGF, der har tippet os. Hvorfor han mener, at det er hans opgave at blande sig i det, forstår jeg ikke. Og jeg synes helt ærligt, at det er lidt ynkeligt, at han tillader sig at gætte på den slags. Men hvis det er sådanne gætterier, der generelt ligger til grund for Farzams ”journalistik”, så forstår jeg godt, at der med jævne mellemrum er folk, der sår tvivl om sandhedsværdien i nogle af hans artikler."

Problemet er at FCM/Ørgaard/Farzam tilsyneladende har et eller andet kørende for at genere AGF og så længe de kan gøre det uanfægtet og med ukritisk videreformidling af andre medier kan vi sikkert se frem til det igen til sommer. Det er nok ikke AGF der kører sådan en sag, men de kan jo nok spørge nogen er sted i systemet hvad de mener og Farzam har trods alt beskyldt en agent for at forhandle med en af AGF's spillere i strid med reglerne, så det er temmelig problematisk at det alene er noget medierne kan sovse rundt i og forsøge at skabe uro i AGF med i flere uger.
Du skal blot huske - iflg. The Oracel/The Guru - at stakkels Ørgaard pludselig blev ramt af akut frontallaps-forstyrrelse og amnesi og slet ikke vidste, hvor meget gylle, der kom ud af hans mund til det "hemmelige nummer" og journalisten fra det "ukendte medie" kaldet bold.dk 😎

Tænker godt de kan deles om opgaverne i et firma og måske det var bedre Ørgaard forhandlede med Fcm, end at det var BSN som selv gjorde det.
Nej man kan ikke deles om opgaverne i forhold til at forhandle på vejene af en kollegas spiller, der er rimeligt klare regler, uanset om man sidder i et konkurrerende agentfirma, eller er kolleger, så er det altid kun den agent som har en aftale med spilleren, der kan handle på vejene af spilleren. Brian Steen skal holde alle kontraktuelle forhold fortrolige overfor Ørgaard, han må ikke kende indholdet af Bechs aftale med AGF.

Når Farzam siger at Ørgaard sad ved bordet, og førte forhandlingerne med FCM, er dette et meget klart brud på de regler, som agenterne skal arbejde efter. Så enten lyver Farzam, eller også bryder Ørgaard reglerne. Uanset, så har Bech intet forkert gjort, men det er hans præstation på banen det ser ud til at ramme.

Derfor er mit bud, at der har været seriøs interesse, og Bech har da selvfølgelig lyttet. Det ville næsten være uprofessionelt andet. Det betyder ikke nødvendigvis, at han har presset på for at komme væk eller skabt uro i klubben. Der er altså forskel på at være åben for muligheder og på at forsøge at tvinge et skifte igennem.

Og det er jo her, jeg synes, nuancerne forsvinder i især tipsbladets dækning - for et “ja” kan være sagt på mange forskellige tidspunkter i den her sag. For vi har jo set et eksempel før med Andersson i FCM der gerne ville skifte, hvor FCM reelt blev sat under pres for og tvinge skiftet igennem. Det er – så vidt vi ved – ikke det, der er sket her. Der er ikke lavet strejker, ingen offentlige utilfredse udtalelser (udover afvisning), ingen ultimative krav. Hvilket han kunne have gjort, hvis han insisterede på et skifte.

Så ja, han har med garanti tilkendegivet, at han var interesseret, hvis vilkårene var rigtige. Det er vel fair nok. Men så længe han passer sit arbejde, leverer på banen og ikke forsøger at tvinge noget igennem, så synes jeg faktisk, det er svært at hidse sig voldsomt op. Og nu bør medierne lade sagen ligge, da det kan begynde og gå ud over Bech, hvilket vil være synd.
Det er lidt noget andet hvis du er professionel fodboldspiller med en kontrakt der længere en seks måneder, så er det imod reglerne hvis FCM kontakter Bech og det ville ikke være professionelt af ham at sige ja. Jeg tror så heller ikke på den del og selvom Bech i det tilfælde skulle glemme at de ikke må kontakte ham eller tro at de nok har spurgt AGF, ville han bede dem ringe til BSN da han jo ikke forhandler sin egen løn.

Stiften demonstrerer ikke normalt at de har kilder i AGF der ved noget om transfers og man har ikke indtryk af at AGF nogensinde ønsker andet end at holde den slags hemmeligt. At man skulle sprede den her historie for at vise at man afviste bud på Bech lyder i mine ører også fuldstændig usandsynligt, jeg kan slet ikke se at AGF skulle ønske at der var sådan en historie. Schouby ville næppe heller skrive som han gør, hvis deres kilde faktisk var AGF, så det er jeg ret overbevist om ikke er tilfældet.

Jeg tror FCM har budt på Bech og at Ørgaard har fortalt Farzam at han er Bechs agent og har forhandlet med FCM om ham. Det mest sandsynlige forekommer mig at være, at FCM da sikkert gerne ville købe en af vores profiler billigt, men når de ikke så overraskende fik et nej, så også gerne bare efter ‘succesen’ med Uhre ville lave en historie der kunne fremstille dem som ovenpå og måske skabe uro i AGF. De lækker, sikkert via Ørgaard, historien til Stiften, men har også en mere eller mindre konkret aftale med Ørgaard og/eller Farzam hvor man kan få plantet sådan en historie med de detaljer FCM har behov for i den sammenhæng, dvs at Bech straks sagde ja osv, mod at man en anden gang giver Farzam et mere konkret tip så han har en rigtig historie lidt før andre. Ørgaard havde ikke forventet at hans navn ville blive nævnt og han er lidt i problemer hvis nogen vælger at forfølge historien, fordi han har forhandlet om en spiller han ikke er agent for eller velvilligt spredt rygter om en spiller firmaet er agent for.

Latest posts

Back