New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11K
  • Views Views: Views 700K
Transfervindue Sommer 2026
Det lyder vanvittigt hvis AGF pludselig aktivt går ud og planter transferhistorier - har der ikke nærmest været hermetisk lukket de sidste år? At det så samtidig skulle være op til en vigtig semifinale (og ikke da transfervinduet lukkede) og for en af de vigtigste spillere, det lyder langt fra gennemtænkt. Den tror jeg ikke på.

Hvorfor lyder det vanvittigt? Der har været historier om tidligere transfervinduer og efter vinduet er lukket gør det ikke den store forskel. Samtidig passer det godt ind i en historie om AGF der holder fast i sine profiler, og et signal om, at der ikke bliver mere trafik af profiler indenlands.

Mit bud er at klubben er ok med at dele en del med Stiften, men på bagkant. Men det kan være flere steder fra, fx BSN eller Ørgaard

Det er lidt noget andet hvis du er professionel fodboldspiller med en kontrakt der længere en seks måneder, så er det imod reglerne hvis FCM kontakter Bech og det ville ikke være professionelt af ham at sige ja. Jeg tror så heller ikke på den del og selvom Bech i det tilfælde skulle glemme at de ikke må kontakte ham eller tro at de nok har spurgt AGF, ville han bede dem ringe til BSN da han jo ikke forhandler sin egen løn.

Stiften demonstrerer ikke normalt at de har kilder i AGF der ved noget om transfers og man har ikke indtryk af at AGF nogensinde ønsker andet end at holde den slags hemmeligt. At man skulle sprede den her historie for at vise at man afviste bud på Bech lyder i mine ører også fuldstændig usandsynligt, jeg kan slet ikke se at AGF skulle ønske at der var sådan en historie. Schouby ville næppe heller skrive som han gør, hvis deres kilde faktisk var AGF, så det er jeg ret overbevist om ikke er tilfældet.

Jeg tror FCM har budt på Bech og at Ørgaard har fortalt Farzam at han er Bechs agent og har forhandlet med FCM om ham. Det mest sandsynlige forekommer mig at være, at FCM da sikkert gerne ville købe en af vores profiler billigt, men når de ikke så overraskende fik et nej, så også gerne bare efter ‘succesen’ med Uhre ville lave en historie der kunne fremstille dem som ovenpå og måske skabe uro i AGF. De lækker, sikkert via Ørgaard, historien til Stiften, men har også en mere eller mindre konkret aftale med Ørgaard og/eller Farzam hvor man kan få plantet sådan en historie med de detaljer FCM har behov for i den sammenhæng, dvs at Bech straks sagde ja osv, mod at man en anden gang giver Farzam et mere konkret tip så han har en rigtig historie lidt før andre. Ørgaard havde ikke forventet at hans navn ville blive nævnt og han er lidt i problemer hvis nogen vælger at forfølge historien, fordi han har forhandlet om en spiller han ikke er agent for eller velvilligt spredt rygter om en spiller firmaet er agent for.
Jeg tænker også at bølgerne går højt i Boutique Transfers lige nu. Hvis jeg var blevet afsløret i at have spredt anonyme rygter der skadede en af vores bygherrer, så ville jeg i hvert fald blive indkaldt til en “snak”.

Det samme er da tilfældet for Jens Ørgaard - resten af “Boutiquen” kan da ikke tåle at der er medarbejdere der skader deres kunder. Det er dårligt for forretningen, når der er agenter som ikke kan holde deres kæft, og jeg tænker da også at både Bech og Brian Steen overvejer deres situation i forhold til BTAM.

Jeg ved ikke hvordan firmaet er drevet, om de har en administrerende direktør, eller om det er mere et fællesskab, men der er helt sikkert, at der bliver holdt nogle ekstraordinære møder lige nu.

Har det på samme måde og det har da fra tid til ande,n givet mulighed for at hæve lønnen hos egen arbejdsgiver ;)
Summen af dit indlæg og dét, du svarede på:

Hvis nogen kontakter agenten for at høre, om det vil være helt fjollet at sende et bud afsted på spilleren, så vil det 99 ud af 100 gange vel være i agentens og spillerens interesse at bakke buddet op. Uanset om Bech har ønske om at spille i FCM eller ej, så skader det ham næppe, at hans arbejdsgiver ved, at han er på radaren andre steder. Selv hvis han ønsker at spille hele karrieren i Aarhus, så øger det jo værdien ved kommende forhandlinger.

Men som sagt flere gange allerede: Der er verden til forskel på at sige "ja, gå I bare videre" og "ja, nu er det klappet og klart med personlige forhold, og jeg begynder at pakke kufferten med det samme." Tipsbladets historie antyder sidstnævnte, og det er der næppe andre end Farzam, der tror på (og jeg er ikke engang sikker på, at han selv tror på det).

Jeg tænker også at bølgerne går højt i Boutique Transfers lige nu. Hvis jeg var blevet afsløret i at have spredt anonyme rygter der skadede en af vores bygherrer, så ville jeg i hvert fald blive indkaldt til en “snak”.

Det samme er da tilfældet for Jens Ørgaard - resten af “Boutiquen” kan da ikke tåle at der er medarbejdere der skader deres kunder. Det er dårligt for forretningen, når der er agenter som ikke kan holde deres kæft, og jeg tænker da også at både Bech og Brian Steen overvejer deres situation i forhold til BTAM.

Jeg ved ikke hvordan firmaet er drevet, om de har en administrerende direktør, eller om det er mere et fællesskab, men der er helt sikkert, at der bliver holdt nogle ekstraordinære møder lige nu.
Firmaet er ejet af Henrik Risom og Ivan Marko Benes og Benes, BSN og Ørgaard er agenter. Måske har BSN og Ørgaard også noget partnerskab, men hvis Ørgaard handler uafhængigt på en måde der skader forretningen må der er i hvert fald være nogle andre, der synes det er problematisk. Der var vist noget snak om at FCM i særlig grad samarbejder med bestemte agenter og to firmaer konkurrerer med hinanden og det kan godt være at man i BTAM som virksomhed synes det er gavnligt at Ørgaard har en særligt forbindelse til FCM, men det er også svært at se at de bare skulle kunne acceptere at der er tvivl om hvorvidt deres agenter overholder de basale regler. Hvis det hele ikke bare er noget Farzam selv har opdigtet er det klart Ørgaard må være under pres.

Last edited:
Jeg tror ikke de nogensinde har vist sig som den slags spiller i deres karrierer hidtil. Det er ihvertfald ikke målfarlighed og assists der kendetegner dem.
Jeg er ikke meget for det….men jeg må give dig ret i, at Knudsen og Solbakkenikke ikke bare sådan lige kan erstatte Yakob.

Spørgsmålet er så om de har det i sig på sigt. Her er juryen ude for så vidt angår mål.
Knudsen scorede 3 for os, da han var her i 23/24. Og Solbakken har lavet 2 siden han kom i september.
Så de har noget af det i sig. Men Yakobs kreativitet har de ikke. Det giver jeg dig ret i. Damn ;-)

Jeg er ikke meget for det….men jeg må give dig ret i, at Knudsen og Solbakkenikke bare sådan lige kan erstatte Yakob.

Spørgsmålet er så om de har det i sig på sigt. Her er juryen ude for så vidt angår mål.
Knudsen scorede 3 for os, da han var her i 23/24. Og Solbakken har lavet 2 siden han kom i september.
Så de har noget af det i sig. Men Yakobs kreativitet har de ikke. Det giver jeg dig ret i. Damn ;-)
Jeg mæsker mig i din enighed. Det er en ære😘

Jeg tror ikke de nogensinde har vist sig som den slags spiller i deres karrierer hidtil. Det er ihvertfald ikke målfarlighed og assists der kendetegner dem.

Så en gammel video med Knudsen fra hans tid i Norge. Der virkede det som om, at han ofte var involveret i den næstsidste aflevering / 2. assist.

Så måske ikke helt Yakobs profil, der virkede skarpere på mål og assist, men ikke utænkeligt, at Knudsen udvikler sig i den retning

Så en gammel video med Knudsen fra hans tid i Norge. Der virkede det som om, at han ofte var involveret i den næstsidste aflevering / 2. assist.

Så måske ikke helt Yakobs profil, der virkede skarpere på mål og assist, men ikke utænkeligt, at Knudsen udvikler sig i den retning
Han var mere offensiv i Norge, det husker jeg det også som da vi hentede ham. Der så jeg nogle af de Lillestrøm klip.

Ligeledes spillede han også mindst en kamp med udgangspunkt som venstre kant under Uwe.

Lidt nogle tanker om Bech sagen.

For mange år siden tvang vi næsten Duncan til at acceptere et bud fra Brøndby. Nu siger vi nej til et rekordbud på SL transfer fra vores største konkurrenter pt.

2/3 af vores trup vil nok være interesserede i at fordoble deres løn, hvis FCM eller FCK bød. Resten har større interesse i et udenlandsk skifte og få endnu mere.

Så der er virkelig ikke noget odiøst i, at Bech tilkendegiver en interesse - SÅFREMT at klubberne er enige. Intet tyder på, at han har banket på CVs dør.

Men Farzam kludrede artikel gør hele sagen mudret. Han har selv sagt, at han skulle have været mere præcis. Og med mindre han har talt med Bech, så har han kun andenhåndsberetninger.

MEN noget helt andet og lidt overset i diskussionen:

1. Vi har sagt nej til pengene. Så langt er vi flyttet os. Og det er lidt en milepæl, at FCM og FCK ikke bare kan gå på rov. Nu kan de ikke bare svække os ved at lægge et bud på en af vores profiler.

2. Hvad fik FCM til at tro på, at AGF ville acceptere?

Det er jo helt skørt, at de er kørt til Aarhus for blot - efter sigende - have fået et meget kort og kontant nej.

Har de bildt sig selv ind i et moment af Herning arrogance, at vi ville sige ja?

Jeg har ikke fantasi til at tro, at det var proforma for at skabe uro. Så de må jo have troet på, at det kunne lade sig gøre. Men hvorfor?

Det er simpelthen så sært. Og er Bech virkelig det oplagte valg for dem til deres spillestil?

Der er mange spørgsmål, der mangler at blive besvaret.

Men AGF fylder godt nok meget hos FCM, deres spillere og deres fans.

Lige siden stadion byggeriet gik i gang, har deres fanbase haft travlt med os. Det er både sødt og lidt sjovt for hos deres ledelse fylder, vi ikke meget, når de udtaler sig (endnu).
Vi er jo ikke deres største konkurrent i en mellemlang tidshorisont, det er stadig FCK.

Lige siden stadion byggeriet gik i gang, har deres fanbase haft travlt med os. Det er både sødt og lidt sjovt for hos deres ledelse fylder, vi ikke meget, når de udtaler sig (endnu).
Vi er jo ikke deres største konkurrent i en mellemlang tidshorisont, det er stadig FCK.
Der er en del der roser FCM for deres langsigtede tankegang og hvis det er grundlag for det, er der måske også grundlag for at tænke at de smæder rænker bag kulissen mod AGF så snart vi begynder at røre lidt på os... Det er da også logisk nok, selvom denne sæson måske er usædvanlig ift hvordan det vil se ud de næste par år, men deres drøm er formentlig at det er dem og FCK der skal kæmpe om titlerne hver sæson, som repræsentanter for vest og øst, men den rolle tilfalder mere naturligt AGF og vi udstiller på en måde altid alt det de ikke har som "storklub" i form af fans og opmærksomhed.

Lidt nogle tanker om Bech sagen.

For mange år siden tvang vi næsten Duncan til at acceptere et bud fra Brøndby. Nu siger vi nej til et rekordbud på SL transfer fra vores største konkurrenter pt.

2/3 af vores trup vil nok være interesserede i at fordoble deres løn, hvis FCM eller FCK bød. Resten har større interesse i et udenlandsk skifte og få endnu mere.

Så der er virkelig ikke noget odiøst i, at Bech tilkendegiver en interesse - SÅFREMT at klubberne er enige. Intet tyder på, at han har banket på CVs dør.

Men Farzam kludrede artikel gør hele sagen mudret. Han har selv sagt, at han skulle have været mere præcis. Og med mindre han har talt med Bech, så har han kun andenhåndsberetninger.

MEN noget helt andet og lidt overset i diskussionen:

1. Vi har sagt nej til pengene. Så langt er vi flyttet os. Og det er lidt en milepæl, at FCM og FCK ikke bare kan gå på rov. Nu kan de ikke bare svække os ved at lægge et bud på en af vores profiler.

2. Hvad fik FCM til at tro på, at AGF ville acceptere?

Det er jo helt skørt, at de er kørt til Aarhus for blot - efter sigende - have fået et meget kort og kontant nej.

Har de bildt sig selv ind i et moment af Herning arrogance, at vi ville sige ja?

Jeg har ikke fantasi til at tro, at det var proforma for at skabe uro. Så de må jo have troet på, at det kunne lade sig gøre. Men hvorfor?

Det er simpelthen så sært. Og er Bech virkelig det oplagte valg for dem til deres spillestil?

Der er mange spørgsmål, der mangler at blive besvaret.

Jeg tror ikke på et ord Farzam siger:

Hvis Farzam siger FCM kørte til Aarhus, imens Stiften siger at tilbuddene kom på telefon. Så kom se på telefon

Hvis Farzam siger at Bech sagde ja, imens BSN og Bech siger at de aldrig har sagt ja. Så har de aldrig sagt ja.

Sådan er jeg indrettet, hvis en part kommer med anonyme rygter, og den anden part udtaler sig til referat, så er det den part der tør ligge navn til der vinder troværdighedskonkurrencen.

Hvis den ene part er et seriøst medie, imens den anden ikke engang gider at faktatjekke, hvem der er spillerens agent, så vil det seriøse medie vinde troværdighedskonkurrencen.

Jeg tror ikke på et ord Farzam siger:

Hvis Farzam siger FCM kørte til Aarhus, imens Stiften siger at tilbuddene kom på telefon. Så kom se på telefon

Hvis Farzam siger at Bech sagde ja, imens BSN og Bech siger at de aldrig har sagt ja. Så har de aldrig sagt ja.

Sådan er jeg indrettet, hvis en part kommer med anonyme rygter, og den anden part udtaler sig til referat, så er det den part der tør ligge navn til der vinder troværdighedskonkurrencen.

Hvis den ene part er et seriøst medie, imens den anden ikke engang gider at faktatjekke, hvem der er spillerens agent, så vil det seriøse medie vinde troværdighedskonkurrencen.
Og man kan tilføje historik og incitament. Hele Farzams virke er - modsat Stiften, trods alt - baseret på at skrive ting baseret rygter og tvivlsomme og uunderbyggede kilder og så falder det nok meget naturligt bare at videreformidle et eller andet han har fået fortalt af FCM eller Ørgaard. Der er dog heller ikke så langt til selv ligefrem at opdigte noget, så det er lidt svært at vide. Jeg tror der er en form for kilde, der ikke skal gå fri, men Farzam ser under alle omstændigheder ikke godt ud.

Synes, at Farzam forklarer sig nogenlunde, men er stadig noget uenig med hans tolkning.

Som jeg forstår det, så er Bech af sit bagland fået præsenteret en ramme (løn og længde), som han har sagt ja til.

Og her starter tolkningen så.

Farzam siger selv, at han skulle have været mere præcis i, hvad der blev sagt ja til, men ender lidt med at stå fast på, at Bech har sagt ja.

Men det er jo ret gratis for en spille at sige “ja” til noget som helst, når klubberne ikke er enige. Hvis AGF gerne vil cashe ind, og sælge ham, så er han da sikkert frisk nok.

Er ikke sikker på, at det er Farzam, der først skrev om det fysiske møde. Men mener, at det er nogenlunde slået fast, at der var ét. Men vist Campo der skrev, at det var kort, mens Tipsbladet, som jeg husker det, mere mente, at de var tegn på intensive forhandlinger.

Det er stadig uklart, hvad Ørgaard har lavet i den her sag. Ifølge Farzam så prøvede Ørgaard at stoppe artiklen, hvor han bliver citeret for ikke at have haft noget med det at gøre.

Efterhånden tror jeg, at Per Steffensen er tættest på sandheden, og Farzam har været lidt sjusket i sine formuleringer og overdrevet en smule.

Synes, at Farzam forklarer sig nogenlunde, men er stadig noget uenig med hans tolkning.

Som jeg forstår det, så er Bech af sit bagland fået præsenteret en ramme (løn og længde), som han har sagt ja til.

Og her starter tolkningen så.

Farzam siger selv, at han skulle have været mere præcis i, hvad der blev sagt ja til, men ender lidt med at stå fast på, at Bech har sagt ja.

Men det er jo ret gratis for en spille at sige “ja” til noget som helst, når klubberne ikke er enige. Hvis AGF gerne vil cashe ind, og sælge ham, så er han da sikkert frisk nok.

Er ikke sikker på, at det er Farzam, der først skrev om det fysiske møde. Men mener, at det er nogenlunde slået fast, at der var ét. Men vist Campo der skrev, at det var kort, mens Tipsbladet, som jeg husker det, mere mente, at de var tegn på intensive forhandlinger.

Det er stadig uklart, hvad Ørgaard har lavet i den her sag. Ifølge Farzam så prøvede Ørgaard at stoppe artiklen, hvor han bliver citeret for ikke at have haft noget med det at gøre.

Efterhånden tror jeg, at Per Steffensen er tættest på sandheden, og Farzam har været lidt sjusket i sine formuleringer og overdrevet en smule.
Det kan godt være jeg har misforstået reglerne fuldstændig for medierne synes heller ikke rigtig at fokusere på den vinkel, men alt det der kan jo ikke lade sig hvis ikke AGF har givet FCM lov til at forhandle med Bech via hans agent, som i øvrigt er BSN og ikke Ørgaard - med mindre nogen klart har brudt reglerne og det er så det der er skandalen. Jeg tror da nok FCM har budt, på Bech, men at AGF har sagt klart nej, at Bech taler sandt når han siger at han ikke har sagt ja til noget som helst og at detaljerne om de forhandlinger er plantet.

Det kan godt være jeg har misforstået reglerne fuldstændig for medierne synes heller ikke rigtig at fokusere på den vinkel, men alt det der kan jo ikke lade sig hvis ikke AGF har givet FCM lov til at forhandle med Bech via hans agent, som i øvrigt er BSN og ikke Ørgaard - med mindre nogen klart har brudt reglerne og det er så det der er skandalen. Jeg tror da nok FCM har budt, på Bech, men at AGF har sagt klart nej, at Bech taler sandt når han siger at han ikke har sagt ja til noget som helst og at detaljerne om de forhandlinger er plantet.
Farzam holder fast i, at Bech var indforstået med en konkret lønsum og kontraktlængde, hvis AGF var indforstået med en handel. Men det blev jo et klart afslag fra AGF. Det usmagelige ligger vel i, at Farzam via Ørgaard og FCM efterfølgende går ud med den historie for at skade både Bech og AGF.
Forhåbentlig betyder det, at det eneste sted Bech ikke kan blive løst fra sin kontrakt på, er til et salg til FCM. Det bliver derimod til et salg af Bech til udlandet til sommer.

Som jeg husker CV’s tale til sponsorerne, så havde der ikke været et møde (men er ikke 110% sikker på den del). jeg bed nok mere mærke i, at man ikke ville sælge.

Farzam holder fast i, at Bech var indforstået med en konkret lønsum og kontraktlængde, hvis AGF var indforstået med en handel. Men det blev jo et klart afslag fra AGF. Det usmagelige ligger vel i, at Farzam via Ørgaard og FCM efterfølgende går ud med den historie for at skade både Bech og AGF.
Forhåbentlig betyder det, at det eneste sted Bech ikke kan blive løst fra sin kontrakt på, er til et salg til FCM. Det bliver derimod til et salg af Bech til udlandet til sommer.
Hvis det forholder sig sådan så var det måske nok usmageligt, men det var også imod reglerne at Bech på nogen som helst måde kunne være indforstået med lønsum og kontraktlængde. AGF kan da ikke bare leve med at en eller anden ligger og forhandler på vegne af en af klubbens spillere, hvis de ikke har givet den anden klub lov til at kontakte ham. Og det var måske ikke engang spillerens agent, men agentens kollega i firmaet. Der er en del der handler om dårlig etik i klubber og medier, men der er også en del der handler om et regelsæt.

Hvorfor lyder det vanvittigt? Der har været historier om tidligere transfervinduer og efter vinduet er lukket gør det ikke den store forskel. Samtidig passer det godt ind i en historie om AGF der holder fast i sine profiler, og et signal om, at der ikke bliver mere trafik af profiler indenlands.

Mit bud er at klubben er ok med at dele en del med Stiften, men på bagkant. Men det kan være flere steder fra, fx BSN eller Ørgaard

Det gør da en stor forskel for Bech og muligvis forholdet til fans - man risikerer jo han ryger i unåde og bliver ramt personligt. I de første par kampe har han f.eks. ikke ramt niveauet. Det ville være håbløst af klubben, med tanke på det forår der venter.
CV havde sagt der blev afvist pæne bud på profiler og vi ikke ville sælge.

Begge klubber og agenterne vidste det - så det gjorde de andre klubber nok også. I så fald skulle det være et meget meget mislykket forsøg på ren fan-pleasing :oops: Det tænker jeg hverken CV eller JN har intentioner om - så havde de været langt mere offensive i deres udmeldinger.

Sorry men jeg kan virkelig ikke se fordelene for AGF, ved at plante historien og slet ikke op til weekenden hvor sæsonen starter.

Latest posts

Back