New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 11K
  • Views Views: Views 698K
Transfervindue Sommer 2026
Hvis det forholder sig sådan så var det måske nok usmageligt, men det var også imod reglerne at Bech på nogen som helst måde kunne være indforstået med lønsum og kontraktlængde. AGF kan da ikke bare leve med at en eller anden ligger og forhandler på vegne af en af klubbens spillere, hvis de ikke har givet den anden klub lov til at kontakte ham. Og det var måske ikke engang spillerens agent, men agentens kollega i firmaet. Der er en del der handler om dårlig etik i klubber og medier, men der er også en del der handler om et regelsæt.
Troels Henriksen nævner i sin podcast, at alle taler med spillernes agenter hele tiden, selvom det principielt er forkert. Man accepterer at der bliver talt med agenterne, så længe det ikke bliver til forhandlinger, uden at klubben har accepteret dette. Men hvor går grænsen imellem bare at tale, og så at forhandle?

Troels Henriksen nævner i sin podcast, at alle taler med spillernes agenter hele tiden, selvom det principielt er forkert. Man accepterer at der bliver talt med agenterne, så længe det ikke bliver til forhandlinger, uden at klubben har accepteret dette. Men hvor går grænsen imellem bare at tale, og så at forhandle?
Den er der ikke.

Spillerne har også ofte samtaler med deres agenter, o king hvor i verden de gerne vil spille og til hvilken løn.

Så AGF, uden at tale med Magnus Knudsen, vidste fra hans agent hvad han forventede i løn.

Uden det skal lyde forkert, så ville jeg nok ikke gøre Troels Henriksen til et sandhedsvidne.

Jeg hørte hans første podcast og f.eks emnet omkring afskrivninger var decideret forkert.

Dernæst var hans kommentarer omkring kontrakten til Haugstrup også, på en god dag, søgt. Hele ideen om han skal sælges for et stort beløb til sommer, uden at have været en del af førsteholdstruppen virker skør.

Hans kommentarer omkring Frej Elkjær finder jeg også mærkværdige. At mange u-landskampe betyder, at man er en spiller der skal have debut virker underligt. Patrick Olsen havde (har?) vist rekorden for flest, og vel netop fået den karriere man forventede. Sandheden om Elkjær og landsholdet er jo nok også, at han i den årgang er den absolut bedste venstrebenede forsvarer, og derfor spillede meget - bl.a til U17 slutrunden, hvor vores egen Rasmus Dürring var et alternativ på den back. Fra det U17 hold har relativt mange etableret sig i Superligaen (Hyseni, Johannesen og Markmann), ligesom flere er på vej (Højer, Moalem og Heyde). Dertil er Obi jo allerede oppe på et højt niveau. Andre i årgangen har også mere fart på siden U17 slutrunden (bl.a Hjalte Boe Rasmussen og William Martin).

Last edited:
Som det ser ud for mig nu, er det BSN og Ørgaard, der har nosset noget så grundigt i det overfor Bech.
Et meget tænkeligt scenarie er, at Ørgaard melder til BSN, at han sammen med FCM har et rigtigt flot tilbud til Bech. BSN lufter tanken for Bech, og han vil da gerne have det tredobbelte i løn på en lang kontrakt et cetera. Da Brille og co ikke kan komme igennem til CV med de første to bud på 5 mio og 5,5 mio € tager de uanmeldt til Aarhus med det sidste bud: 6 mio €. For dem er det et greb i lommen, hvis man dermed kan sikre sig trecifrede indtægter i CL. Da de overraskende for dem alligevel får et nej og Stiften får nys om forsøget, lader Ørgaard og FCM sive til Farzam, at Bech ellers var helt med på ideen, så Farzam kan lade bomben springe: Bech takkede ja. AGF afviste. Så havde man alligevel vundet en lille sejr. På bekostning af Bech.
Summa summarum: BSN og Ørgaard driver et helt igennem utroværdigt agentbureau. At “metoden” er ulovlig er der ingen tvivl om, men ifølge alle sker det igen og igen. Ørgaards symbiose med FCM udløser skandalen, da hans loyalitet hverken er hos spilleren eller andre agenter i samme butik. Mon ikke deres troværdighed lige nu er på nulpunktet til skræk og advarsel for alle andre spillere i DK?

Jeg er ikke i tvivl om at der bliver snakket med agenterne, men grænsen må i hvert fald gå der hvor du forhandler med en der ikke er spillerens agent men bare hans kollega og der hvor spilleren repræsentanten siger ja tak og at spilleren er meget interesseret fremfor at det sikkert kan være en mulighed. Det er heller ikke sikkert det er foregået, men det ville være en god hvis nogen undersøgte det og hvis der ikke er så meget at komme efter med agenterne vil man i det mindste have afsløret at Farzam har løjet og måske også forbindelsen til FCM.

Jeg er ikke i tvivl om at der bliver snakket med agenterne, men grænsen må i hvert fald gå der hvor du forhandler med en der ikke er spillerens agent men bare hans kollega og der hvor spilleren repræsentanten siger ja tak og at spilleren er meget interesseret fremfor at det sikkert kan være en mulighed. Det er heller ikke sikkert det er foregået, men det ville være en god hvis nogen undersøgte det og hvis der ikke er så meget at komme efter med agenterne vil man i det mindste have afsløret at Farzam har løjet og måske også forbindelsen til FCM.
Helt sikkert, det er fuldstændigt uacceptabelt hvis det, som Farzam siger, er korrekt, og Bech havde forhandlet de personlige forhold på plads med FC Midtjylland og det var Jens Ørgaard der sad med ved bordet.
Det er langt over stregen når klubben har sagt klart nej.

Jeg tror dog ikke en skid på Farzam.

Det er lige præcist her CV gør klubben er bjørnetjeneste ved at have så meget uld i mund. Han ved jo præcist, hvad der er sket. Han kunne jo bare, da historien virkelig begyndte at rulle, have udtalt, at Bech havde fået et stort tilbud fra FCM, som klubben blankt havde afvist, da man ønsker at bibeholde truppen intakt til mesterskabsspillet. Så var den ged barberet.
Helt sikkert, det er fuldstændigt uacceptabelt hvis det, som Farzam siger, er korrekt, og Bech havde forhandlet de personlige forhold på plads med FC Midtjylland og det var Jens Ørgaard der sad med ved bordet.
Det er langt over stregen når klubben har sagt klart nej.

Jeg tror dog ikke en skid på Farzam.
Tror Farzam kun har “strammet” historien med Bechs “ja”. Hvis Bechs “interesse” bare er løgn, er Farzam jo færdig som hypet transferguru. Bemærk af BSN og Bech jo kun er ude at sige, at de ikke har sagt ja. Ikke at der ikke har været luftet konkret interesse.

Det er lige præcist her CV gør klubben er bjørnetjeneste ved at have så meget uld i mund. Han ved jo præcist, hvad der er sket. Han kunne jo bare, da historien virkelig begyndte at rulle, have udtalt, at Bech havde fået et stort tilbud fra FCM, som klubben blankt havde afvist, da man ønsker at bibeholde truppen intakt til mesterskabsspillet. Så var den ged barberet.

Tror Farzam kun har “strammet” historien med Bechs “ja”. Hvis Bechs “interesse” bare er løgn, er Farzam jo færdig som hypet transferguru. Bemærk af BSN og Bech jo kun er ude at sige, at de ikke har sagt ja. Ikke at der ikke har været luftet konkret interesse.

Når Tipsbladet skriver “Kilder” altså i flertal, så er det fordi Farzam Abdolhoseini opfatter sig selv som den ene af kilderne, altså at både Ørgaard og Farzam har bekræftet historien:

Tipsbladets kilder fortæller samtidig, at det kom så langt, at ulvene var enige med spilleren om de personlige forhold, og han havde hurtigt via sit bagland takket ja til tilbuddet fra FC Midtjylland, som han glædede sig til at spille for, og han mente, at projektet i Ikast virkelig tiltalte ham.

Jeg er stadigvæk rystet over den frie fantasi i den påstand. Ikke mindst fordi han på X skrev at det er Jens Ørgaard der sad ved bordet da de personlige betingelser blev forhandlet på plads.

Jeg kan ikke forestille mig andet, end at det får konsekvenser enten for Farzam eller for Ørgaard, eller sandsynligvis for dem begge, at der kommer en historie frem om at Tobias Bech skulle have forhandlet sine personlige forhold på plads, selvom klubben ikke havde sagt ja! Og oven i købet at han skulle have gjort det med en agent der ikke var hans egen.

Det ville være fint hvis det her er transferhistorien, der fik journalistbranchen til at stramme op, og blive mere tro mod de journalist etiske principper, også når det gælder den type historier.

Umiddelbart kan Bech, AGF og BSN da nemt vinde en injuriesag imod Farzam Abdolhousseini, på de vilde udtalelser han kommer med der. Det ville jo være et klart kontraktbrud med AGF, og med Brian Steen, hvis de påstande var korrekte, og det er vel Farzam der skal bevise dette, hvis der bliver anlagt en sag.

Det gør da en stor forskel for Bech og muligvis forholdet til fans - man risikerer jo han ryger i unåde og bliver ramt personligt.
Fuldstændig enig... hvis vi taler om at plante rygtet om Bech skulle have accepteret FCMs vilkår og set frem til et skifte.

Men at FCM byder og AGF afviser, der var den oprindelige historie, indeholder ikke noget negativt for AGF.

Når Tipsbladet skriver “Kilder” altså i flertal, så er det fordi Farzam Abdolhoseini opfatter sig selv som den ene af kilderne, altså at både Ørgaard og Farzam har bekræftet historien:

Jeg er stadigvæk rystet over den frie fantasi i den påstand. Ikke mindst fordi han på X skrev at det er Jens Ørgaard der sad ved bordet da de personlige betingelser blev forhandlet på plads.

Jeg kan ikke forestille mig andet, end at det får konsekvenser enten for Farzam eller for Ørgaard, eller sandsynligvis for dem begge, at der kommer en historie frem om at Tobias Bech skulle have forhandlet sine personlige forhold på plads, selvom klubben ikke havde sagt ja! Og oven i købet at han skulle have gjort det med en agent der ikke var hans egen.

Det ville være fint hvis det her er transferhistorien, der fik journalistbranchen til at stramme op, og blive mere tro mod de journalist etiske principper, også når det gælder den type historier.

Umiddelbart kan Bech, AGF og BSN da nemt vinde en injuriesag imod Farzam Abdolhousseini, på de vilde udtalelser han kommer med der. Det ville jo være et klart kontraktbrud med AGF, og med Brian Steen, hvis de påstande var korrekte, og det er vel Farzam der skal bevise dette, hvis der bliver anlagt en sag.
Farzam indrømmer jo også, at “ja” er en stramning. Og selvfølgelig er aftalen i detaljer jo ikke forhandlet på plads. Men hvis det ikke er sandt, at Bech har udvist interesse for lønsum og kontraktlængde i den størrelsesorden, kan Bech og BSN jo bare gå ud at kræve et dementi. Men det gør BSN jo ikke. Så man skal både kigge godt efter hvad der bliver sagt og ikke sagt.
At Farzam kun har sig selv på spil er helt klart, og at han ikke kan se, at han bliver brugt i FCMs spil er pinligt. Money talks.

Farzam indrømmer jo også, at “ja” er en stramning. Og selvfølgelig er aftalen i detaljer jo ikke forhandlet på plads. Men hvis det ikke er sandt, at Bech har udvist interesse for lønsum og kontraktlængde i den størrelsesorden, kan Bech og BSN jo bare gå ud at kræve et dementi. Men det gør BSN jo ikke. Så man skal både kigge godt efter hvad der bliver sagt og ikke sagt.
At Farzam kun har sig selv på spil er helt klart, og at han ikke kan se, at han bliver brugt i FCMs spil er pinligt. Money talks.
Der bliver jo aldrig krævet dementi i transferhistorier, og derfor heller ikke i denne, ikke endnu i hvert fald. Men når Farzam kalder sin bemærkning om et ja for “en stramning”, så er det vel også “en stramning” at det var Ørgaard der forhandlede de personlige betingelser på plads, og “en stramning” at Tobias Bech glædede sig til at spille for FCM?

Nej det var sgu ikke “en stramning”, det var direkte løgn.

Der bliver jo aldrig krævet dementi i transferhistorier, og derfor heller ikke i denne, ikke endnu i hvert fald. Men når Farzam kalder sin bemærkning om et ja for “en stramning”, så er det vel også “en stramning” at det var Ørgaard der forhandlede de personlige betingelser på plads, og “en stramning” at Tobias Bech glædede sig til at spille for FCM?

Nej det var sgu ikke “en stramning”, det var direkte løgn.
Hvis det var Ørgaard der bar FCMs bud til torvs for BSN, har han jo ikke forhandlet med Bech. Og hvis Bech har vist positiv interesse for tilbuddet, er det vel en stramning at skrive, at han “glædede sig”.

Hvis det var Ørgaard der bar FCMs bud til torvs for BSN, har han jo ikke forhandlet med Bech. Og hvis Bech har vist positiv interesse for tilbuddet, er det vel en stramning at skrive, at han “glædede sig”.
“Han havde hurtigt via sit bagland takket ja til tilbuddet fra FC Midtjylland, som han glædede sig til at spille for, og han mente, at projektet i Ikast virkelig tiltalte ham”

Det er et citat som enten er korrekt eller det pureste løgn, det kan ikke være “en stramning”.

“Til at starte med kunne man spørge den rigtige agent, som har ført alle forhandlingerne for Tobias Bech med FC Midtjylland, nemlig Jens Ørgaard - Brian Steen Nielsen har slet ikke siddet med ved bordet 😂

Det er heller ikke “en stramning”, men enten korrekt, eller det pureste løgn.

Last edited:
Fuldstændig enig... hvis vi taler om at plante rygtet om Bech skulle have accepteret FCMs vilkår og set frem til et skifte.

Men at FCM byder og AGF afviser, der var den oprindelige historie, indeholder ikke noget negativt for AGF.

Ikke umiddelbart - udover man sørger for der er basis for spekulationer. Vi havde så meget mere at miste vs FCM i denne situation.

Man burde tænke et skridt frem og overveje hvad modtrækket ville være fra fcm. Det var måske ikke svært at forestille sig de ville være frække😬 Jeg ser det stadig ikke som et særligt sandsynligt scenarie og som nævnt, slet ikke i forhold til timingen.

Edit: Schouby havde nok heller ikke behøvet at gå så langt i hans bemærkning hvis den kom fra AGF.

Men Farzam aner til gengæld absolut intet om, hvorfra vi fik tippet til vores afsløring. I Sportstalk mere end antyder han, at det skulle være kilder i AGF, der har tippet os. Hvorfor han mener, at det er hans opgave at blande sig i det, forstår jeg ikke. Og jeg synes helt ærligt, at det er lidt ynkeligt, at han tillader sig at gætte på den slags. Men hvis det er sådanne gætterier, der generelt ligger til grund for Farzams ”journalistik”, så forstår jeg godt, at der med jævne mellemrum er folk, der sår tvivl om sandhedsværdien i nogle af hans artikler."

“Han havde hurtigt via sit bagland takket ja til tilbuddet fra FC Midtjylland, som han glædede sig til at spille for, og han mente, at projektet i Ikast virkelig tiltalte ham”

Det er et citat som enten er korrekt eller det pureste løgn, det kan ikke være “en stramning”.

“Til at starte med kunne man spørge den rigtige agent, som har ført alle forhandlingerne for Tobias Bech med FC Midtjylland, nemlig Jens Ørgaard - Brian Steen Nielsen har slet ikke siddet med ved bordet 😂

Det er heller ikke “en stramning”, men enten korrekt, eller det pureste løgn.

Det er ikke altsammen så sort hvidt.

Hvis Bech "hurtigt har sagt ja" til at høre et tilbud - så er det en halv sandhed at der kan skrives at han hurtigt sagde ja. Men når man ikke har snakket med spilleren selv, så er det fandme latterligt at skrive at han "glædede sig til at spille for FCM, og mente projektet VIRKELIG tiltalte ham"... Det bør være citat, eller rammebehæftet som noget der er sagt..

Men jeg holder ved, at hvis man hurtigt har sagt ja til at høre et tilbud - så er det stadig ikke det der skrives - og det med at han virkelig glædede sig til at spille for etc - det er simpelthen for gratis at skrive - uden citat, kilder etc.

Jeg tror egentlig det er fornuftigt nok at være principfast og aldrig ville udtale sig om den slags, men det er heller ikke sikkert han ved så meget om det der er afgørende i den her sag, dvs om nogen har forhandlet med eller om Bech uden at AGF har givet tilladelse til det.

Det er problematisk hvis ikke den ene eller begge får ørerne i maskinen for enten har den ene handlet ulovligt ift reglerne for agenter eller også har den anden fyret en fed løgn af. Det behøver jo ikke være fyringsgrund, men der er måske behov for en form for reprimande og/eller et krav om et dementi. Det kan da også være den ene af dem kan blive renset lidt, for lige nu ligner Ørgaard en uhæderlig agent og Farzam en løgner. De er måske ligeglade med hvad vi tænker herinde og hvor lidt troværdighed vi synes de har, men der skal nok heller ikke så mange uldne sager til før det kan give dem større problemer.

Jeg har et bud på en angriber som måske er lidt urealistisk, men som vil være "plug and play" og som jeg ser masser af perspektiv I af flere årsager.

Junior Brumado.

Hans kontrakt udløber ved årskiftet, og naturligvis vil denne handel være besværlig at realisere da FCM har flere penge end os, men jeg ser dog alligevel en dør på klem hvorfor vi kunne være interessantefor Brumado. Hans tid i Midtjylland har været meget "ind og ud" af holdet, hvor han I lang tid ikke har kunne vide sig sikker på spiltid. Han får masser af minutter lige nu, fordi Francolino er skadet, og jeg forventer egentlig at når Francolino bliver solgt til sommer, så henter FCM en ny angriber ind for at "flexe" lidt med musklerne. Vi står derimod og mangler en ny "nr 1" da PM ikke ligner en som skal være en sikker starter for AGF længere.

Jeg synes vi skal prøve at slå klørene i ham. Han har haft en rigtig stærk udvikling over de seneste år, og går snart ind på hvad man må formode sin "prime age". Derudover trænger vi som klub også at "slå lidt tilbage" på FCM som de senere år har nappet både Bech, Uhre og nu lidt ravage med Tobias Bech.

Som sagt, jeg tror som udgangspunkt ikke at denne handel er specielt realistisk, men jeg håber vi gør et hæderligt forsøg!

Jeg har et bud på en angriber som måske er lidt urealistisk, men som vil være "plug and play" og som jeg ser masser af perspektiv I af flere årsager.

Junior Brumado.

Hans kontrakt udløber ved årskiftet, og naturligvis vil denne handel være besværlig at realisere da FCM har flere penge end os, men jeg ser dog alligevel en dør på klem hvorfor vi kunne være interessantefor Brumado. Hans tid i Midtjylland har været meget "ind og ud" af holdet, hvor han I lang tid ikke har kunne vide sig sikker på spiltid. Han får masser af minutter lige nu, fordi Francolino er skadet, og jeg forventer egentlig at når Francolino bliver solgt til sommer, så henter FCM en ny angriber ind for at "flexe" lidt med musklerne. Vi står derimod og mangler en ny "nr 1" da PM ikke ligner en som skal være en sikker starter for AGF længere.

Jeg synes vi skal prøve at slå klørene i ham. Han har haft en rigtig stærk udvikling over de seneste år, og går snart ind på hvad man må formode sin "prime age". Derudover trænger vi som klub også at "slå lidt tilbage" på FCM som de senere år har nappet både Bech, Uhre og nu lidt ravage med Tobias Bech.

Som sagt, jeg tror som udgangspunkt ikke at denne handel er specielt realistisk, men jeg håber vi gør et hæderligt forsøg!

Har du en ide om hvad hans skader har været? Han har et par år, hvor han har siddet ude i rigtig lang tid.

1771232195082.webp

Det er ikke imponerende stats (al'a PM) når man ser på spilletid vs. mål i Superligaen men ovenstående kan have indflydelse og din pointe om, at han nok går ind i hans bedste alder.
Ligner mål pr. 340 minutter vs. PM's mål pr. 191 minutter (kan ikke huske hvor effektiv han har været i andre klubber før os).

1771232296782.webp

Har du en ide om hvad hans skader har været? Han har et par år, hvor han har siddet ude i rigtig lang tid.

View attachment 6159

Det er ikke imponerende stats (al'a PM) når man ser på spilletid vs. mål i Superligaen men ovenstående kan have indflydelse og din pointe om, at han nok går ind i hans bedste alder.
Ligner mål pr. 340 minutter vs. PM's mål pr. 191 minutter (kan ikke huske hvor effektiv han har været i andre klubber før os).

View attachment 6160
Jeg er godt klar over han har en skadehistorik som man skal være lidt varsom overfor, dette kan også være en fordel ift. at det gør det mere realistisk at hente ham. Selvom han har siddet ude i længere perioder, også med en muskelskade er det stadig ikke noget som i hvert fald afskrækker mig fra at sige "vi tager chancen". Jeg har stor tiltro til vores fysiske stab og JP virker også som en træner som rent faktisk lytter til sin fysiske stab vedr. belastning af spillere. Dette er et klart plus især ift. muskelskader.

Frit fra hukommelsen husker jeg Brumado som en der brugte en del tid på at tilvænne sig DK og superligaen, derfor forventer jeg ikke at der er noget han skal bruge tid på hvis vi henter ham, deraf "plug and play". Han er et fysisk monster med god teknik, gode afslutningfærdigheder og kan bruge panden. Jeg tror han vil passe fremragende ind hos os.

Latest posts

D
Replies
756
Views
51K
Back