New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 2K
  • Views Views: Views 84K
Så er spørgsmålet, om deres kilder er agf-forum.dk, eller om de har reel viden. Jeg kan ikke helt gennemskue, hvor troværdig Tipsbladet er længere. Især efter vinterens Bech historie…

Jeg ville elske A. Lind i AGF, selvom jeg fra flere af hans jævnaldrende i Hørning hvor jeg bor, ved at han aldrig har brudt sig om AGF og udover Silkeborg i hjertet har forkærlighed for en anden Københavns klub.
NP kunne ikke udstå AGF før han skiftede hertil.
Jeg tror ikke MEM var vild med AGF, som den Silkeborg-dreng han er.
De er begge blevet omvendt.

Kommer Lind til klubben, vil han hurtigt opdage, hvor fedt det er at være AGF'er. Dén opbakning, dén opmærksomhed og dén kærlighed fra tribunerne kan ingen modstå over tid.

Så er spørgsmålet, om deres kilder er agf-forum.dk, eller om de har reel viden. Jeg kan ikke helt gennemskue, hvor troværdig Tipsbladet er længere. Især efter vinterens Bech historie…
De bringer ikke en artikel baseret på et Forum. Men hvis de ved nogle herinde har en viden omkring spillere og agenter, og ellers har ramt rigtigt før - @NowakRup ramte bl.a. Carstensen, så vil de sikkert læse her (det ved jeg de gør i andre klubber), og så tage udgangspunkt i de navne når de taler med agenter.

Jeg tror Beijmo's niveau er under det vi tror. Han slog ikke igennem i Werder, og kom også ud i kulden i Malmø.

Magnus Knudsen spillede ganske rigtigt Bundesliga i Kiel, men det var jo en slags Hvidovre for at drage den sammenligning, og senere da de spillede 2. Bundesliga mistede han sin startplads.

Det er klart, at taler vi et tocifret millionbeløbs forskel, så er valget ikke så svært. Taler vi derimod mindre, f.eks. under en million netto årligt, og man så skal bo i en dyrere (Hambuirg) eller kedligere by, og kæmpe mod nedrykning, spille dødsyg fodbold osv. Så kan det være valget er anderledes.

Jeg tror heller ikke, at de rådgivere Beijmo har fortæller ham, at hans indtægt fra han er 35 til 65 år er nul. Han kan velsagtens lande et job alene på sit navn der er i den øvre del af middelklassen i Danmark eller Sverige.

Derudover deler jeg helt sikkert din holdning til, hvad der er vigtigt i livet. Hvis man ikke er glad på arbejde, så skal man videre. Man skylder sig selv, og sine kære at være den bedste udgave af en selv. Og til de lønninger du nævner, og hvis man ellers sparer op til pension som en gennemsnitlig dansker og ellers afdrager på sin bolig, så kommer man til at have en ganske fortrinlig pension. Tænk at være mavsur og små irriteret derhjemme, overfor sin hustru (og livsvidne) samt børn, således at man når man rammer 65 år har råd til en lidt større bøf eller en lidt dyrere vin.

Men er kan ikke blevet en bedre spiller siden da? Jeg synes i hvert fald, han steget i niveau under sin tid i klubben.

Det er klart, at han ikke kan sælges for alverden i sin næste klub, men han kommer fra et mesterhold i en hæderlig liga, er viceanfører og én af holdets stjerner og må siges at være temmelig køreklar.

Han bør da kunne hive en anstændig tiltrædelsesbonus hjem.

Og hvis han ikke har niveau til Werder Bremen, hvad skulle FCK så med ham, som nogen har nævnt? Den klub køber vel ikke spillere, der ikke har niveau til Werder Bremen.

Men er kan ikke blevet en bedre spiller siden da? Jeg synes i hvert fald, han steget i niveau under sin tid i klubben.

Det er klart, at han ikke kan sælges for alverden i sin næste klub, men han kommer fra et mesterhold i en hæderlig liga, er viceanfører og én af holdets stjerner og må siges at være temmelig køreklar.

Han bør da kunne hive en anstændig tiltrædelsesbonus hjem.

Og hvis han ikke har niveau til Werder Bremen, hvad skulle FCK så med ham, som nogen har nævnt? Den klub køber vel ikke spillere, der ikke har niveau til Werder Bremen.
Jeg tror gerne FCK ville have Jens Stage på holdet pt. Der er også et par rigtig andre gode spillere i Werder Bremen, som jeg simpelthen ikke kan se FCK hente.

Nå, men jo han er bedre end sidst i Werder Bremen, det tror jeg bestemt, men jeg tror noget af det første en klub kigger på når de skal vurdere niveau er, hvor god han var sidst han spillede i en liga, eller et andet sted i udlandet. Nogle af de spillere som ikke slog igennem i Superligaen, som nu har 2-3 gode år i Sverige bliver sjældent hentet hjem til Danmark. Det er som om man har afskrevet dem.

Derudover satser mange klubber jo mere og mere ungt, ligesom vi ser i Danmark og andre steder. I AGF tilbyder vi Beijmo en sign-on, fordi han er anfører næste sæson, men i Werder Bremen eller Union Berlin, så er han muligvis en starter der er skal kæmpe med spillere på samme niveau. Derfor tror jeg ikke han får 1 million Euro i sign-on i Bundesligaen.

Hvad skulle fordelen være for Pisa ved at leje ham ud igen, hvis de alligevel har ‘opgivet’ ham?

Det kan være sparet løn helt eller delvis og måske en lejeindtægt som er blevet ret moderne. Selv PL klubber tjener gode penge ved at udleje spillere, så det er blevet en ting (onde tunger siger, Chelsea ligefrem budgetterer med lejeindtægter)

Jeg ville elske A. Lind i AGF, selvom jeg fra flere af hans jævnaldrende i Hørning hvor jeg bor, ved at han aldrig har brudt sig om AGF og udover Silkeborg i hjertet har forkærlighed for en anden Københavns klub.

Og ved også at den købsoption FCN har, den kan de let indfri, men tænker selvfølgelig at FCN prøver om de kan sænke prisen - AGFs held kan være at FCN staller handlen for længe så optionen udløber, og at vi så derfor kan byde på ham.

Kan du uddybe lidt om, hvor sikker du er på, at FCN let kan indfri deres option? I artiklen fremhæves det, at en FCN handel trækker ud, fordi de ikke er nået i mål med den endelige aftale med Pisa. Og hvad mener du med, at de let kan indfri optionen? Betyder det, at den er økonomisk let for dem at indfri? Eller at det er nemt for dem at trykker på knappen?

Det er ikke for at betvivle dig. Jeg prøver bare at gennemskue, hvor troværdig Tipsbladet er i denne fortælling.

Iøvrigt er det mærkeligt, hvis vi forsøger at lege ham sådan som Tipsbladet beskriver. Det må i givet fald være med en option, men hvad skulle fidusen være i det for Pisa?

Ift. FCN må vi dog kunne tilbyde Lind en federe pakke. Førsteangriber, flere tilskuere, CL-kval og relativt sandsynligt europæisk gruppespil. FCN kan stadig havne uden for det gode selskab.

Hvad skulle fordelen være for Pisa ved at leje ham ud igen, hvis de alligevel har ‘opgivet’ ham?
Jeg tror det har med plusvalenza at gøre. Det er en kapitalgevinst, altså prisen mellem nedskreven værdi og det de kan sælge ham for. De betalte 4 millioner Euro på en 4 årig kontrakt. Det vil sige at de afskriver ham med 1 millioner Euro årligt (spillere afskrive linerært). I Italien er der mega strenge krav

I "Rigets tilstand" der er en FCN podcast siger de, at de gerne vil beholde ham, men ikke kan betalte optionen på 3 millioner Euro, eller i hvertfald siger de at de prøver at handle den ned.

Han har en værdi i Pisa på 2 millioner Euro i år, og 1 millioner Euro næste år.

Det vil sige, at sælger de ham for 1,50 millioner Euro i år, så har de negativ på 0,5 millioner, som skal tjenes et andet sted. Reglerne i Italien er super strikse efter Juventus skandalen fpr år tilbage. Sælger de ham derimod for 1,5 millioner Euro i 2027 tjener de 0,5 millioner Euro på bøgerne, og har dermed et plus og kan sælge en anden spiller med et tab.

Det er - meget - forsimplet, men italiensk fodbold er underlig. Derfor ser man nogle gange nogle besynderlige handler, bl.a. Juventus der sælger Huijsen fra akademiet til Bournemouth til 20 millioner Euro.

Kan du uddybe lidt om, hvor sikker du er på, at FCN let kan indfri deres option? I artiklen fremhæves det, at en FCN handel trækker ud, fordi de ikke er nået i mål med den endelige aftale med Pisa. Og hvad mener du med, at de let kan indfri optionen? Betyder det, at den er økonomisk let for dem at indfri? Eller at det er nemt for dem at trykker på knappen?

Det er ikke for at betvivle dig. Jeg prøver bare at gennemskue, hvor troværdig Tipsbladet er i denne fortælling.

Iøvrigt er det mærkeligt, hvis vi forsøger at lege ham sådan som Tipsbladet beskriver. Det må i givet fald være med en option, men hvad skulle fidusen være i det for Pisa?

Ift. FCN må vi dog kunne tilbyde Lind en federe pakke. Førsteangriber, flere tilskuere, CL-kval og relativt sandsynligt europæisk gruppespil. FCN kan stadig havne uden for det gode selskab.
Med den viden nogle af hans bekendte her i Hørning har, så er købsprisen der er aftalt ikke et problem for FCN (hvad end den så er) - men at FCN selvfølgelig prøver deres forhandslingstaktik med at føre prisen ned.

Det kan jeg sagtens forstå FCN prøver, men kommer man feks. Et par dage før deadline på optionen udløber, og Pisa ikke er til at forhandle med, så trykker FCN nok på knappen og indfrier- så kan der så selvfølgelig komme vilkår i lønpakken der kan stoppe handlen.

Er det ikke offentligt kendt, at FCNs option på Lind lyder på 30 mio. kr. ?

Jeg læser historien sådan, at FCN ikke vil betale de 30 mio. kr.
Nok fordi det generelt ikke er sådan de agerer, og de har jo også en option på den dygtige egypter.

Den fine gennemgang af @Thomas K giver god mening, og så kan et nyt lejemål være aktuelt for Lind.

Måske det er sådan, at Lind ender med at skulle vælge mellem et nyt lejemål i FCN og AGF.
For en ambitiøs men tryghedssøgende ung østjyde ved jeg godt, hvad jeg ville vælge. Især hvis vi topper deres løntilbud.

Jeg er græsk-katolsk med hans tidligere udtalelser. Han skal bare holdes væk fra TV lige efter et frustrerende resultat mens pulsen stadig er høj.

Med den viden nogle af hans bekendte her i Hørning har, så er købsprisen der er aftalt ikke et problem for FCN (hvad end den så er) - men at FCN selvfølgelig prøver deres forhandslingstaktik med at føre prisen ned.

Det kan jeg sagtens forstå FCN prøver, men kommer man feks. Et par dage før deadline på optionen udløber, og Pisa ikke er til at forhandle med, så trykker FCN nok på knappen og indfrier- så kan der så selvfølgelig komme vilkår i lønpakken der kan stoppe handlen.

Ok. Tak for uddybning. Ved du også, at lønpakken ved en effektuering af optionen, ikke er aftalt endnu?

Nok fordi det generelt ikke er sådan de agerer, og de har jo også en option på den dygtige egypter.

Den fine gennemgang af @Thomas K giver god mening, og så kan et nyt lejemål være aktuelt for Lind.

Måske det er sådan, at Lind ender med at skulle vælge mellem et nyt lejemål i FCN og AGF.
For en ambitiøs men tryghedssøgende ung østjyde ved jeg godt, hvad jeg ville vælge. Især hvis vi topper deres løntilbud.

Jeg er græsk-katolsk med hans tidligere udtalelser. Han skal bare holdes væk fra TV lige efter et frustrerende resultat mens pulsen stadig er høj.

Hvis ikke FCN køber ham for 30, fordi de bl.a. gerne selv vil give 20 fx, så burde AGF kunne være med på 20, bare som eksempel :D
Hvis FCN har option giver det ikke mening at de skal "kæmpe" om ham, sådan umiddelbart?

Jeg hørte dem var 3 mill Euro og så måske nogle klausuler. Faktisk var der et sted nævnt, at Pisa havde en tilbagekøbsklausul, men den del er jeg ikke sikker på.

Jeg kan sagtens tage fejl.

Jeg læste også et sted, at man i år, fordi det er VM år og ligaerne slutter tidligere osv, generelt skal erklærer optioner tidligere end normalt, så holdene lettere kan planlægge næste sæson. Om det så er 15 Juni i stedet for 30. Juni ved jeg ikke. Men er FCN udenfor det vindue, så er alt oppe i luften.

Det kan sagtens være FCN gerne vil beholde ham, men mener 20-25 millioner er for meget

EDIT: Det står på transfermarkt med det tilbagekøbsklausul.

Last edited:
Jeg tror Beijmo's niveau er under det vi tror. Han slog ikke igennem i Werder, og kom også ud i kulden i Malmø.

Magnus Knudsen spillede ganske rigtigt Bundesliga i Kiel, men det var jo en slags Hvidovre for at drage den sammenligning, og senere da de spillede 2. Bundesliga mistede han sin startplads.

Du kan sagtens have ret, men tillad mig en udfordring.

Beijmo har været ude som wingback. Links har spillet som wing, Kahl som back. Alle tre ligner spillere der er landet på væsentligt bedre positioner.

Beijmo er en solid wingback, men ikke målfarlig nok. Som yderback er han hurtig, hovedstødsstærk og defensivt solidt. Og han har ekstraordinære evner i spillet frem i banen.

Kunne man ikke forestille sig ham være 2. Bundesliganiveau på wb, men Bundesliganiveau på HCB?

Karlsen i Mediano har rost Uwe for at udvikle Links. Jeg vil gerne rose Uwe for også at finde glimrende pladser til Kahl og Beijmo. Ud over at have etableret grundspil på mesterskabsniveau, havde han et skarpt blik for hvordan han fik mest ud af sine spillere. Og så lå det og ventede på en træner med mere mod til risiko, og en ledelsesstil der passer perfekt til tiden efter Uwe, hvhvor spillerne er godt nok skolet, til at varetage den frihed.

Erik Rasmussen levede godt på Oves grundspil, men gav ingen struktur som supplement til friheden og derfor ... tilgiver[vi]aldrigER (der var også noget med fritiden, men det passer ikke ind her).

Latest posts

Back