New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 741K
Transfervindue Sommer 2026
Alle og enhver kan gøre plads til talenterne. Det er som regel uambitiøse sportschefer der slynger den floskel ud og lægger ansvaret over på alt for unge spillere og en træner. Det er for slapt og det gavner dem heller ikke at blive pulet på banen når alt for mange smides ind samtidig når de ikke er klar eller omgivet af erfarne spillere der kan støtte dem.
Jeg tror nogle gange, at du slet ikke har accepteret, at AGF har en strategi, som du ikke er enig i. Det der giver ikke nogen mening i mit hovede. Slynge en floskel ud?

Udover at vinduet sikkert kunne have været bedre, hvis alt var gået op i en højere enhed, så kunne jeg godt forestille mig (baseret på reaktionerne herinde), at nogen har fået et nyt og lidt forskruet billede af, hvilken økonomi vi har. Hvis man havde forestillet sig spillere på en helt anden hylde end McCowatt, Gretarsson, Jønsson, Anderson og Rösler, så kan jeg godt se, at man er skuffet.

Men hvordan skulle vi kunne tiltrække spillere på et højere niveau med det budget vi har? Og stadig kunne gøre truppen bredere. Jeg er ikke så overrasket over niveauet, selvom udtalelserne tidligere på sommeren kunne sende en i drømmeland for en stund.

Det her hold burde så rigeligt kunne spille os i top-6. Men JP skal i gang med at få det til at klikke inden længe.
Tænker ikke folk er trætte af de spillere men nærmere at man igen ikke formår at hente en angriber når det er så åbenlyst en mangel. Hvis de tre angribere scorer 8 imellem dem i fra nu og til jul vil jeg blive overrasket.

Jeg er delvis enig. Og jeg forstår heller ikke, hvordan der er opstået den her helt overdrevne vrede og skuffelse. Der er blevet samlet en temmelig slagkraftig trup, hvor McCowatt åbenbart skal være den offensive tilføjelse, der får det til at gå op.

CV tager jo ikke hjem kl. 22.30, fordi han bare ikke gider mere. Der er truffet et strategisk valg om at gå med det, vi har. Det kan man være uenig i, men jeg tror man gør klogt i ikke at konkludere for meget om vinduet, til de nye spillere har vist, hvad de kan, og hvad der er meningen med det hele. At konkludere hårdt på et vindue lige nu efter endnu et nederlag virker umiddelbart som en dårlig ide.
Too little. Too late. Turneringerne er altså i gang forlængst. Pænt mange millioner brugt alle andre steder, end der hvor hullerne er kæmpe store. Dumpet med et brag. Om det er CV eller toppen ved vi jo ikke.

Hvis det her er rigtigt, med det lukkede vindue, så er jeg ingenlunde imponeret.

Hvor mange af jer, der forklarede at værdien ligger i de sidste dage, er skuffede, og hvem er tilfreds?

Jeg gider ikke noget 'hvem sagde hvad', det er en åben diskussion og alle tager fejl undervejs. Jeg har sikkert haft for store forventninger til, dels hvad man kunne få tidligt, og dels hvad AGF var villige til at betale for en angriber og åbenbart også til at CV rent faktisk ville levere på den angriber han har skyldt siden vinterpausen 24/25 (hvor man konstaterede at Badji var ikke-ringe som makker til PM, men ringe som eneangriber).

Jeg var frustreret over man mistede sportsligt i ventetiden, men anede ikke man risikerede SÅ meget, før forsvaret begyndte på xG-limboen.

Jeg har et lille håb om CV leger 'chicken' med nogen nu - hvis ChatGPT har ret, må det være Troels Bech. Så er spørgsmålet om CV kommer til at blikke to minutter i tolv, hvis ikke Troels gør. Men CV er heller ikke nogen Bullshitekvilibrist.

Hvis AGF ikke har råd til en angriber, må man leje en. Og jeg kan ikke forene det med de udmeldinger der var efter mesterskabet - mon ikke de herrer Nielsen og Fournais sidder og tænker, at 'den klarer CV da strygende'?
Jeg er skuffet over at vi ikke har hentet en 9'er via leje eller køb.

Omvendt havde jeg ikke lyst til en ny Haugen, Kurmi, Badji. Men et lotto-lejemål havde jeg været tilfreds med.

Resten er jeg tilfreds med.

Vi har fået meget godt ind for det sportslige budget vi nu engang har, og vi har mere talent end i de sidste tyve år.

Et mesterskab ændrer ikke en tøddel på hvor vi ligger i det økonomiske hierarki i ligaen. Vi er økonomisk stadig milevidt efter de største.

Nu skal et nyt hold bygges op.

Kan man sætte nogle scenarier op? (Valgt ud fra hvad jeg synes er sjovt, ikke skjulte budskaber)

Odds på Troels Bech bliver sportsdirektør i AGF i løbet af efteråret?

Odds på Bech, Arnstad og Links er i AGF i morgen?

Hvem bliver første trænerfyring i sæsonen efter Zorniger?

Chancen for AGF vinder søndag
Odds på AGF i top 6

Chancen for McCowatt som superligatopscorer.
Hvor mange dage går der før Gretarsson er ude for sæsonen med slem skade

Kritikken i forhold til den manglende angriber er 💯 % på sin plads. Jeg er i chok. Intet rationelt menneske kan mene, at vi er godt dækket ind med Bogere, Serra og Tchamche. Det er jo helt skævt, ikke engang top-6 værdigt, når man samtidig kigger på resten af truppen og den styrke og dobbeltdækning vi kan præstere.
Jeg kan ikke begribe CV. Hvor lang var listen med emner? Hvorfor skulle vi bruge 2-3 mio euro på Anderson, når vi har ungdomsspillere som bidrager mere og vi har akut behov for en angriber. Selv en lejeaftale havde været spiseligt. Men at stå 3,5 måned efter mesterskabet og være svækket i angrebet er utilgiveligt.

Jeg tror nogle gange, at du slet ikke har accepteret, at AGF har en strategi, som du ikke er enig i. Det der giver ikke nogen mening i mit hovede. Slynge en floskel ud?
Det er for nemt bare at sige “vi skal bruge de unge” og så ikke have en god nok plan i forhold til hvordan de skal bruges andet end at de bare skal smides ind samtidig og så må de ellers bare præstere. Sidste år gik det godt med Emmery og til sidst Bogere netop fordi de fik erfaren opbakning af ledere. Nu er det bare “ind med jer”. Deri ligger flosklen om at vi bare skal bruge de unge fordi man ikke har tænkt sig om. Det er i mine øjne ikke en strategi ikke at gøre det ordentligt og det virker nærmere som en dårlig undskyldning fordi man ikke evner at sætte en trup ordentligt sammen.

Jeg er ikke til CV bashing, men udover den manglende 9’er, så virker det mærkelig, at man ikke har hentet Gretason tidligere. Han har vel været til salg i 1-2 måneder nu? Ham kunne vi f.eks godt have brugt inden Tingager gik i stykker… men måske man har sigtet højere eller han har kigget andre steder. Hvis det er første, så er det skuffende, hvis det er nummer to, så er der ikke så meget, vi kunne gøre..
Tror roligt du kan gå ud fra, at det er 2. Man sigtede efter noget bedre.

Udover at vinduet sikkert kunne have været bedre, hvis alt var gået op i en højere enhed, så kunne jeg godt forestille mig (baseret på reaktionerne herinde), at nogen har fået et nyt og lidt forskruet billede af, hvilken økonomi vi har. Hvis man havde forestillet sig spillere på en helt anden hylde end McCowatt, Gretarsson, Jønsson, Anderson og Rösler, så kan jeg godt se, at man er skuffet.

Men hvordan skulle vi kunne tiltrække spillere på et højere niveau med det budget vi har? Og stadig kunne gøre truppen bredere. Jeg er ikke så overrasket over niveauet, selvom udtalelserne tidligere på sommeren kunne sende en i drømmeland for en stund.

Det her hold burde så rigeligt kunne spille os i top-6. Men JP skal i gang med at få det til at klikke inden længe.
Jeg ser ingen af de hentede spillere som andet end breddespillere. Derudover har vi kun løst et af vores problemer (venstre stopper). Vi har skreget på en angriber som kan lave mål. Vi har masser af tiere som kan sætte spillet og gøre andre gode men vi mangler noget i boksen. Alle holdene skal jo bare presse os udover siderne til indlæg for vi har INGEN til at udfordre i boksen.

Jønsson - hvad skal han forbedre? En breddespiller IMO
Andersson - Kan ikke slå hverken Links, Emmery, Arnstad, Bech af holdet. Hvad skal man så med ham?
McCowatt - Endnu en tier..
Gretarson - Endelig en konkurrent til Kahl. Fint køb
Røsler - Jeg vil hellere spille med Andersen for at være ærlig. Han dækker i det mindste op. Dog er hans boldomgang uskarp.

Vi har alt for mange spillere som ligner hinanden. Og vi har også konstateret at Arnstad IKKE skal ned på midtbanen at ligge. Det er ufarligt når han rykker derned.

Jakob Poulsen er nødt til at gentænke systemet. Vi kan jo ikke lade Serra eller de unge tage slagsmålet alene på toppen. De bliver spist. Men 352 fungerer heller ikke, for CV har købt stort ind til placeringerne lige bag angriberne. Så ved jeg ikke, hvad man skal. Jeg ved virkelig ikke, hvad planen er, hvis der er en.
Jeg synes det ligner en silkeborg... To bevægelige typer. Men det går når du spiller kontra bold...

Too little. Too late. Turneringerne er altså i gang forlængst. Pænt mange millioner brugt alle andre steder, end der hvor hullerne er kæmpe store. Dumpet med et brag. Om det er CV eller toppen ved vi jo ikke.
Early hentede vi jo trods alt tre ret store navne for at være klar tidligt til Europa. Det blev de spillere, der var mulige at hente tidligt. Og så gik Tingager i stykker.

Little? Det afhænger vel af, hvordan McCowatt og Gretarsson gør det. Mon ikke du sagde det samme, da vi hentede Dalsgaard? Det er kun et gæt og ikke en fornærmelse. Jeg blev også overrasket over, hvor utrolig god Dalsgaard var, og hvordan det kom til at klikke. Vi har et ret vildt team af sportslige ledere, som for ikke så lang tid siden skabte kæmpe resultater pga deres gode forarbejde. Hvem ved, hvor vi er om en måned?

Jeg ser ingen af de hentede spillere som andet end breddespillere. Derudover har vi kun løst et af vores problemer (venstre stopper). Vi har skreget på en angriber som kan lave mål. Vi har masser af tiere som kan sætte spillet og gøre andre gode men vi mangler noget i boksen. Alle holdene skal jo bare presse os udover siderne til indlæg for vi har INGEN til at udfordre i boksen.

Jønsson - hvad skal han forbedre? En breddespiller IMO
Andersson - Kan ikke slå hverken Links, Emmery, Arnstad, Bech af holdet. Hvad skal man så med ham?
McCowatt - Endnu en tier..
Gretarson - Endelig en konkurrent til Kahl. Fint køb
Røsler - Jeg vil hellere spille med Andersen for at være ærlig. Han dækker i det mindste op. Dog er hans boldomgang uskarp.

Vi har alt for mange spillere som ligner hinanden. Og vi har også konstateret at Arnstad IKKE skal ned på midtbanen at ligge. Det er ufarligt når han rykker derned.
Lad os se. Jeg tror, du undervurderer nogle af vores transfers. Men det får vi først svar på, når vi er et stykke inde i efteråret.

Early hentede vi jo trods alt tre ret store navne for at være klar tidligt til Europa. Det blev de spillere, der var mulige at hente tidligt. Og så gik Tingager i stykker.

Little? Det afhænger vel af, hvordan McCowatt og Gretarsson gør det. Mon ikke du sagde det samme, da vi hentede Dalsgaard? Det er kun et gæt og ikke en fornærmelse. Jeg blev også overrasket over, hvor utrolig god Dalsgaard var, og hvordan det kom til at klikke. Vi har et ret vildt team af sportslige ledere, som for ikke så lang tid siden skabte kæmpe resultater pga deres gode forarbejde. Hvem ved, hvor vi er om en måned?
Godt på vej ind i nedrykningsspillet. Et hold uden ledelse og uden selvtillid.

Sandsynligvis stadig på jagt efter 3 point og ikke ret meget tættere på et fundament…
Hvor skal målene komme fra? Hvor skal erobringer komme fra? Hvordan skal Bech begynde at spille fodbold igen? Hvordan skal en ny forsvarsspiller lappe huller for tre mand?
Jeg er oprigtigt bekymret for, at vi ender med at rykke ud

Latest posts

Back