New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 741K
Sandsynligvis stadig på jagt efter 3 point og ikke ret meget tættere på et fundament…
Hvor skal målene komme fra? Hvor skal erobringer komme fra? Hvordan skal Bech begynde at spille fodbold igen? Hvordan skal en ny forsvarsspiller lappe huller for tre mand?
Jeg er oprigtigt bekymret for, at vi ender med at rykke ud
Vi rykker nok ikke ud men jeg tror heller ikke vi bare lige kommer i top 6. Det bliver nok et sted mellem 6-9 og det er tilsyneladende godt nok for CV og resten af ledelsen. Det ender med at blive et antiklimaks at åbne det nye stadion i nedrykningsspillet mod Horsens.

Jeg er skuffet over at vi ikke har hentet en 9'er via leje eller køb.

Omvendt havde jeg ikke lyst til en ny Haugen, Kurmi, Badji. Men et lotto-lejemål havde jeg været tilfreds med.

Resten er jeg tilfreds med.

Vi har fået meget godt ind for det sportslige budget vi nu engang har, og vi har mere talent end i de sidste tyve år.

Et mesterskab ændrer ikke en tøddel på hvor vi ligger i det økonomiske hierarki i ligaen. Vi er økonomisk stadig milevidt efter de største.

Nu skal et nyt hold bygges op.
Indtil videre har alle CVs indkøb vist sig brugbare(Jørgensen med en del inkibationstid)
Jeg tror også de to sidste indkøb kommer til at gøre det godt.

For mig som AGF fan er en stor del forhåbningen når en ny sæson starter, når jeg ser en direkte konkurrent hente Lind og Nelsson(jeg er med på de endte der pga nogle parametre som vi ikke kan gøre noget ved) så er det svært ikke at være lidt skuffet, så meget enig vi kunne med rette have forventet en nier, evt på leje.
Jeg vil ikke blive vildt overasket hvis Bogere laver en 6-8 mål i løbet af efteråret og mon ikke McCowatt har nogle mål i sig?
Det hele kan godt vise sig fint på sigt
Men som regerende mester synes jeg det har været et undervældende vindue

Bekymrende hvor arrogant CV har forholdt sig til transfervinduet.
Det gælder både når vi kigger på forsvar og angreb.
Det kan umuligt være kommet bag på ham at Beijmo og Dalsgaard er historie…. Så hvor er forarbejdet?
Så henter man en Anderson retur… hvorfor?!? Vi var endelig sluppet af med ham.
Jeg ser et hold som spiller alt alt for langsomt,. Bolden bliver trillet ideforladt rundt i forsvaret.
Camara forsøger at slå et par bolde op imellem kæderne, men dårlige berøringer gør at opspilet går i stå.
Arnstad og emmery forøger men det er svært for to mand, at skulle bære hele holdet.
Lad os håbe Callum kan bidrage med fart i pasningsspillet.

Historien viser at det er umuligt at bedømme et transfer vindue når det lukker. Man kan selvfølgelig godt have fornemmelser, det høre sig til.

Jeg er egentlig ganske positiv stemt overfor CV, synes han tager mange modne beslutninger som jeg er sikker på er bedst for klubben på længere sigt. Det trækker dog gevaldigt ned at man ikke formår at hente en ny angriber. Det er her man har haft den absolut bedste forberedelses tid, da det har stået klart for alle at Mortensen kørte på de sidste dampe(dette har man vidst i halvandet år). Det var også hurtigt tydeligt at Badji og Serra ikke er løsningen. Jeg synes det er fedt Bogere får en masse spilletid og mulighed for at udvikle sig, men sindssyg kritisk at vi skal ud i Europa og generelt spille utrolig mange kampe med Bogere og Serra. Mig bekendt har vi ikke umiddelbart en på U19 holdet som kan supplere os op, så en skade til Borgere eller Serra og så er vi endnu mere fucked. Tchamche mangler stadigvæk utrolig meget før jeg ser ham brugbar på holdet, derfor havde jeg virkelig håbet på en udlejning til ham.

Jeg trøster mig dog ved, at det altid går op og ned i fodbold, og det er stort set helt konsekvent at det tager tid at bygge en ny stamme op. JP skal vise han har røv i bukserne, vi er ikke mange nederlag fra før der virkelig kommer krise stemning i Aarhus. Og det har jeg meget svært ved at se spillertruppen kunne håndtere i øjeblikket. Håber på en kanin her de sidste 20 minutter, og ellers så nøjes vi med det vi har, og håber på en ny era starter, allerede på lørdag mod Silkeborg..

Jeg ser ingen af de hentede spillere som andet end breddespillere. Derudover har vi kun løst et af vores problemer (venstre stopper). Vi har skreget på en angriber som kan lave mål. Vi har masser af tiere som kan sætte spillet og gøre andre gode men vi mangler noget i boksen. Alle holdene skal jo bare presse os udover siderne til indlæg for vi har INGEN til at udfordre i boksen.

Jønsson - hvad skal han forbedre? En breddespiller IMO
Andersson - Kan ikke slå hverken Links, Emmery, Arnstad, Bech af holdet. Hvad skal man så med ham?
McCowatt - Endnu en tier..
Gretarson - Endelig en konkurrent til Kahl. Fint køb
Røsler - Jeg vil hellere spille med Andersen for at være ærlig. Han dækker i det mindste op. Dog er hans boldomgang uskarp.

Vi har alt for mange spillere som ligner hinanden. Og vi har også konstateret at Arnstad IKKE skal ned på midtbanen at ligge. Det er ufarligt når han rykker derned.
Enig. Jeg har virkelig svært ved at se hvad planen og ambitionen var med vinduet. Fournais vrøvlerier i mediano (mener jeg det var) før sommeren var det rene fanpleasing. Og hvis ikke det var det så håber jeg han er mand nok til at afkræve en alvorlig forklaring fra CV.

Anderson, Jønsson og Rösler? Rösler kan man diskutere, men han har været her i en måned nu.
Jeg troede du mente Anderson, Carstensen og Jørgensen. Røsler kom da relativt sent, da vi allerede var godt presset, og var ganske tydeligt meget ude af form. Han ligner ikke rigtig en opgradering på det der forlod os, men på papiret en solid signing.

Jeg er på ingen måde imponeret over tilgangen af Jønsson. Jeg synes han ligner en mand der er færdig på det her niveau men ja, han kom da også relativt tidligt.

FCM lejer Mileta Rajovic? hvorfor har CV ikke tænkt på det? et ordentligt skur?
Er han ikke kun marginalt bedre end Serra? JP udtalte, at hvis vi skulle have en angriber ind, skulle det være én, der havde mange mål i sig og skulle spille langt de fleste minutter... det lyder ikke som en beskrivelse af Mileta Rajovic

Jakob Poulsen er nødt til at gentænke systemet. Vi kan jo ikke lade Serra eller de unge tage slagsmålet alene på toppen. De bliver spist. Men 352 fungerer heller ikke, for CV har købt stort ind til placeringerne lige bag angriberne. Så ved jeg ikke, hvad man skal. Jeg ved virkelig ikke, hvad planen er, hvis der er en.
Er det 4-3-3?

Emmery Bech Jørgensen
Arnstad McCowatt
Knudsen
Kahl Gretarsson Rösler Andersen
Hedenstad

Tiden vil jo vise om CV er gal eller genial. Klarer holdet sig med Serra, Tchamche og Bogere som gode eller blot solide løsninger, fortjener han ros. Omvendt er røven i perfekt klaskehøjde, hvis 9'eren bliver efterårets store svaghed.
Det var også det udtryk der faldt mig ind. Man kan måske sige CV og JP, selvom ansvaret i den her forbindelse ender hos CV. Vurderingen må jo have været at vi kan klare os fint med det vi har, at der virkelig skulle noget fantastisk til, af den slags der måske lige kan opstå til sidst, for at det ville styrke vores angreb. Viser det sig at man stabiliserer defensiven med Gretarsson og lidt flere kampe til Camara osv og det forplanter sig op gennem holdet hvor McCowatt bidrager med mål og Bogere udvikler sig osv, har de måske set helt rigtigt. Det kan endda være man skal spole et helt år frem for at se det nye hold man bygger op. På et tidspunkt sidder vi måske og glæder os over at vi havde en sportslig ledelse der ikke gik i panik men holdt sig til planen.

Man ville gerne finde en 9’er, men kunne ikke finde en der var tilgængelig og god nok. Der er som minimum grundlag for kritik eller skuffelse over det, men ja, det kan meget nemt også ende med at blive en alvorlig fejlvurdering.

Jeg troede du mente Anderson, Carstensen og Jørgensen. Røsler kom da relativt sent, da vi allerede var godt presset, og var ganske tydeligt meget ude af form. Han ligner ikke rigtig en opgradering på det der forlod os, men på papiret en solid signing.

Jeg er på ingen måde imponeret over tilgangen af Jønsson. Jeg synes han ligner en mand der er færdig på det her niveau men ja, han kom da også relativt tidligt.
Da jeg stod i Poznan den aften for længe siden, der syntes jeg ikke, Jønsson lignede en færdig mand eller en dårlig signing. Men lad os se til vinter, om han har tabt konkurrencen til Solbakken om minutter sammen med Knudsen eller Arnstad.

Med bulletinerne om at han var tæt på den bedste på træningsbanen i juli og med hans internationale erfaring, så lignede han i hvert fald ikke en dårlig ide.

Latest posts

Back