New posts

Transfervindue Sommer 2026

• Thread starter Thread starter Martin Hansen
  • Start date Start date
  • Replies Replies: Replies 12K
  • Views Views: Views 747K
Hvis vi ender med at give 7,5 mio for Gretarsson i dag, så lad os droppe snakken om de gode tilbud sidst i vinduet. Ham kunne vi sgu godt have fået til 3 mio. hvis vi havde hentet ham 15. juni - og været bedre forberedte end vi endte med at være. Men han var selvfølgelig heller ikke den profil vi gik efter.
Med al respekt, så forstår jeg ikke en lyd af, hvor du har din viden fra, eller hvordan du kommer frem til de konklusioner.

Det ville være en kæmpe hjælp, hvis du ville dele, hvor du har dine tal og din viden fra. Så længe du ikke i det mindste indikerer, at du har kilder meget tæt på Sønderjyskes eller AGF’s ledelse, så er det mere forstyrrende for debatten end det modsatte.

“søger med lys og lygte” hooooold kææææft det lyder useriøst ageret af en formodet topklub.
Men nu var det jo altså også Dennis Bjerre der skrev det, uden overhovedet at indikere, at det var et citat fra klubben...

Jeg er ret sikker på, at citatet nok snarere havde været noget i stil med "vi arbejder med de muligheder vi har"...

Hvis man står i en situation, hvor alle kan se, at man desperat mangler spillere til to pladser på holdet, og man kommer på sidstedagen lige før lukketid, og gerne vil købe, så er det fandme en dårlig sportchef, der ikke høvler salgsprisen op, op, op ... og hvis noget hold har tydeligt for alle desperate mangler så er det os lige nu.

Så lige nu famler CV rundt og forsøger at finde den handel, hvor vi bliver røvp ... snydt mindst.
Nu kommer jeg nemt til at lige en CV fanboy, og det er jeg egentlig ikke, men det er ikke nødvendigvis sådan, mekanismerne er. Hvis Gretarsson fx. er blevet lovet et skifte, og vinduet nu er lukket i alle andre relevante lande, hvor stiller det så sportschefen (uanset om han er god eller dårlig), når AGF er den sidste relevante klub, der vil give de 7,5 mio., som Sønderjyske har som sin acceptable pris?

Skal de sige nej og have en ekstremt skuffet spiller løbende de næste måneder og forpeste klimaet på træningsbanen i Haderslev?

Nu kommer jeg nemt til at lige en CV fanboy, og det er jeg egentlig ikke, men det er ikke nødvendigvis sådan, mekanismerne er. Hvis Gretarsson fx. er blevet lovet et skifte, og vinduet nu er lukket i alle andre relevante lande, hvor stiller det så sportschefen (uanset om han er god eller dårlig), når AGF er den sidste relevante klub, der vil give de 7,5 mio., som Sønderjyske har som sin acceptable pris?

Skal de sige nej og have en ekstremt skuffet spiller løbende de næste måneder og forpeste klimaet på træningsbanen i Haderslev?

Næh, men de vil naturligvis have med i deres beregninger, at AGF er lidt pressede på et par positioner, ikke?

Altså nu er det jo Dennis Bjerres ordvalg, det er jo ikke fordi CV sidder nu her og googler spillere han aldrig har hørt om før...
Helt rigtigt. Men det siger måske mere noget om, hvor lille tiltroen er til, at GF kan finde ud af at finde en fornuftig 9'er i modsætning til selv mindre klubber. At finde uslebne diamanter har ikke lige været en spidskompetence på den plads.

Næh, men de vil naturligvis have med i deres beregninger, at AGF er lidt pressede på et par positioner, ikke?
Sådan er enhver forhandling jo. AGF har ikke på noget tidspunkt i vinduet kunnet diktere prisen på Gretarsson - eller beslutte for Gretarsson, om eller hvornår han ville vælge AGF.

Jeg synes, der er en mærkelig tendens herinde til at skyde den sportslige ledelse alt muligt i skoene ud fra nogle enten ret irrationelle eller meget CV-kritiske vinkler. Uden rigtig at kunne finde de egentlige årsager til at være så kritiske overfor ham. Vinduet er ikke en gang afsluttet endnu.

Helt rigtigt. Men det siger måske mere noget om, hvor lille tiltroen er til, at GF kan finde ud af at finde en fornuftig 9'er i modsætning til selv mindre klubber. At finde uslebne diamanter har ikke lige været en spidskompetence på den plads.
1. Din tiltro eller Stiftens ? (din kender vi ;-) )

2. Den uslebne diamant har vi allerede (Bogere)

Last edited:
Sådan er enhver forhandling jo. AGF har ikke på noget tidspunkt i vinduet kunnet diktere prisen på Gretarsson - eller beslutte for Gretarsson, om eller hvornår han ville vælge AGF.

Selvfølgelig kan vi ikke diktere prisen, men vil du afvise, at prisen på spillere varierer alt efter hvornår man køber og sælgers mulighed for at hente erstatninger?

Jeg synes, der er en mærkelig tendens herinde til at skyde den sportslige ledelse alt muligt i skoene ud fra nogle enten ret irrationelle eller meget CV-kritiske vinkler. Uden rigtig at kunne finde de egentlige årsager til at være så kritiske overfor ham. Vinduet er ikke en gang afsluttet endnu.

Du behøver ikke at inkludere mig i dine betragtninger omkring "mærkelige tendenser herinde". Det er irrelevant og useriøst. Jeg har skrevet 10 indlæg i alt. Dette er nr. 11. Jeg er ikke en del af tendensen, fordi jeg skriver en bemærkning omkring priser i transfervinduet. Desuden var det mig, som blev citeret her, og det kan du evt læse.

Det er noget vrøvl, i alt respekt.
SønderjyskE solgte, hvad jeg betragter som en noget større profil, Tobias Sommer, for 5 mio i starten af vinduet. Men selvfølgelig kunne der sagtens have stået noget i vejen, som f.eks. at Gretarsson ville skifte til (et andet) udland. Men at skifte til de danske mestre ville også være et stort skridt op.

Latest posts

Back